Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 Si 98r] usterki LPG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 14:17
[R214 Si 98r] usterki LPG
Autor Wiadomość
groudon7 



Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 18:11   [R214 Si 98r] usterki LPG

Witam Wszystkich Forumowiczów!
Jestem nowym użytkownikiem i zwracam się do wszystkich z prośbą o pomoc. Jestem od ponad pół roku posiadaczem ww autka, jestem z niego bardzo zadowolony. Jeśli chodzi o jakiekolwiek sprawy techniczne to jestem laikiem. Od pewnego czasu mam problem z sekwencyjną instalacją gazową typu OMVL-dokładnej nazwy nie znam. Objawy są takie, że:
1. Przełącza się zbyt wcześnie na nie rozgrzanym silniku.
2. Po przełączeniu samochód się muli, autem szarpie i nie da się prowadzić, nawet po rozgrzaniu ( czuć, że straciło na mocy), potrafi czasem zgasnąć.
3. Na postoju bardzo czuć gaz w środku, tak samo jest otwierając maskę.
4. Spalanie jest stosunkowo duże, w mieście ok. 13l (gaziarz mówił, że to normalne na taki silnik), a w trasie ok 10l, ostatnio jak jeździłem na gazie to spalanie wyszło ok. 19l-miasto.

Wymieniłem 2 filtry gazu (ok 14tyś km temu) -w sumie nic nie pomogło, ostatnio wymieniłem świecę bez rezultatu. Na gazie jest przejechane ok 70tyś km. Byłem u fachowca w celu podłączenia pod kompa, odpowiedział mi bez sprawdzania tylko zajrzenia pod maskę, że trzeba wymienić reduktor (ok 500zł) i wtryskiwacze (ok 400zł). Jest to stosunkowo duża, kwota i wydaje mi się, że bez sprawdzenie nie powinno się stawiać takiej diagnozy. Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną, czy trzeba koniecznie wymieniać te elementy, a jeśli tak to czy można gdzieś kupić taniej. Czytałem także w jakimś auto magazynie, był opisany podobny przypadek, że w Polsce jest już możliwość chyba przeczyszczenia tego odpowiednim urządzeniem (ok 200zł). Będe bardzo wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Brt Nie Wrz 23, 2007 16:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 18:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 21:41   

groudon7 napisał/a:
1. Przełącza się zbyt wcześnie na nie rozgrzanym silniku.
2. Po przełączeniu samochód się muli, autem szarpie i nie da się prowadzić, nawet po rozgrzaniu ( czuć, że straciło na mocy), potrafi czasem zgasnąć.


Kwestia regulacji (podniesienie temperatury przełączenia albo po prostu ręcznie przełączaj jak już złapie temperaturę) - ale bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie - też tak miałem wystarczyło 5 minut roboty.

groudon7 napisał/a:
3. Na postoju bardzo czuć gaz w środku, tak samo jest otwierając maskę.


Sprawdź wszsytkie połączenia od gazu możesz np wodą z mydłem i zobaczysz czy bąbelki się pojawiają.

groudon7 napisał/a:
4. Spalanie jest stosunkowo duże, w mieście ok. 13l (gaziarz mówił, że to normalne na taki silnik), a w trasie ok 10l, ostatnio jak jeździłem na gazie to spalanie wyszło ok. 19l-miasto.


Za duże, ja mam zużycie na trasie 8,5 L a w mieście do 10,5L gazu.


Co do tych wtryskiwaczy to jest to bardzo możliwe ale bez sprawdzania to stwierdził???
Zmień gazownika.

W lublinie jest gdzieś siedziba gazowników z DT GAS System - mój gazownik jest właśnie od nich i na prawdę wie co robi, jeśli tamci są równie dobrzy to będziesz zadowolony.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 23:23   


--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
groudon7 jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na obowiązującą na naszym forum ...
a wystarczyło przeczytać TO :wink:
--------------------------------------------------

a temacik prawie, prawie perfekt ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
groudon7 



Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 13:11   

Przełączam ręcznie najpierw jade kawałek na benzynie aby sie rozgrzał jak go przełączam to nadal szarpie, wiec to nic nie daje musi być jakiś inny problem.
Sprawdzę połączenia gazu.
Odnośnie wtryskiwaczy to gaziarz nic nie sprawdzał powiedział nawet że nie ma sensu pod komputer podłączać, pewnie nie chciało mu sie!!
Czy masz możliwość dowiedzenia się gdzie znajduje się w Lublinie siedziba firmy DT GAS System.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 13:17   

Oto stronka gdzie są dokładne ich dane (klik)

D.T. GAS SYSTEM-SPÓŁKA JAWNA-SAMOCHODOWE INSTALACJE GAZOWE, 20-123 LUBLIN, UL. LUBARTOWSKA 71A, TEL. +48 81 744 38 10

Nie byłem nigdy u nich bo u siebie mam gazownika co zakłada ich instalacje.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Spiro 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 203
Skąd: Warszawa

MG ZR

Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 17:25   

Mam inst. gazową tej firmy dokładnie OMVL DREAM XXI IV GEN.i jest to jedna z najbardziej szajskich instalacji jakie tylko są, wiem bo niestety mam taką założoną w swoim aucie ( nie rover ).
Non stop napotykam jakieś problemy z nią związane, a to reduktor, a to obroty faluja, ciągle coś.
Co do twoich problemów to być może gdzieś masz przeciek gazu i dlatego masz tak duze spalanie lub gaz nie jest spalany w którejś komorze i dlatego szarpie autem i czuć zapach nie spalonej mieszanki. co do reduktora to można kupić zestaw naprawczy za ok. 100zł (kilka gumek i membrana) i oszczędzić 400, zestawów możesz poszukać np na allegro.
Jeśli podłączą OMVL pod komputer to tam w opcjach można zmienić temp. przełączania się z PB na LPG.
Wracając jeszcze do tematu o wtryskiwacze to nie polecam matrixów, lepiej użyć np. żółtych valteków, są one odseparowane więc możesz wymieniać je na sztuki.
Pozdrawiam
_________________
Music Sounds Better With...Me ;-)
 
 
groudon7 



Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 15
Skąd: Lublin



Wysłany: Sro Wrz 26, 2007 20:55   [R214 Si 98r] usterki LPG

Właśnie dziś odebrałem auto od gaziarza. Przed oddaniem auta właśnie do niego odwiedziłem wcześniej 3 innych i powiedzieli to samo wtryski. Wymienił mi wtryskiwacze i załozył pojedyńcze koszt to 350zł. Niestety nie jestem do konca zadowolony, ponieważ gdy stoje na światłach i chcę ruszyć auto gaśnie. Taka sytuacja nie powtarza się za każdym razem, ale dodatkowo zdaża sie, że chce ruszyć z miejsca dodając gazu a bez falowań obrotów, auto przy gasa po czym jest możliwość dalszej jazdy. Jutro jadę do niego i zobaczymy co ma na swoją obronę. Napewno opiszę. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za rady.

[ Dodano: Czw Wrz 27, 2007 18:58 ]
Dziś byłem na regulacji, zajeło to 5 minut i jest wszystko ok. Zobaczymy jeszcze jakie będzie spalanie.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 02, 2007 16:17   

groudon7 napisał/a:
Od pewnego czasu mam problem z sekwencyjną instalacją gazową typu OMVL-dokładnej nazwy nie znam.

groudon7 napisał/a:
Przełączam ręcznie najpierw jade kawałek na benzynie aby sie rozgrzał jak go przełączam to nadal szarpie

Sądząc po drugim cytacie masz przełącznik dwupozycyjny, czyli instalkę OMVL DREAM XXI (bez "N"). Miałem taką w swoim R200 (też z problemami...)
groudon7 napisał/a:
1. Przełącza się zbyt wcześnie na nie rozgrzanym silniku.

Do ustawienia w sofcie.

groudon7 napisał/a:
3. Na postoju bardzo czuć gaz w środku, tak samo jest otwierając maskę.

Sprawdzić szczelność trzeba. Preparaty/testery można kupić np. na allegro.

groudon7 napisał/a:
4. Spalanie jest stosunkowo duże, w mieście ok. 13l (gaziarz mówił, że to normalne na taki silnik), a w trasie ok 10l, ostatnio jak jeździłem na gazie to spalanie wyszło ok. 19l-miasto.

Spalanie zdecydowanie za duże. Powinien palić o 20-30% więcej niż benzyny.
Mnie po Krakowie palił max 12l gazu (bardzo ostre mrozy pewnej zimy), zazwyczaj ok. 11l/100km (sporo korków).

groudon7 napisał/a:
2. Po przełączeniu samochód się muli, autem szarpie i nie da się prowadzić, nawet po rozgrzaniu ( czuć, że straciło na mocy), potrafi czasem zgasnąć.

Może być tak jak sądzili gaziarze, tzn. wadliwy reduktor lub listwa wtryskiwaczy.
Listwę można sprawdzić odłączając po kolei przewody elektryczne od wtrysków. Jeżeli nie będzie zmiany pracy silnika, to mamy winowajcę. Jeżeli silnik będzie zmieniał "styl" pracy przy każdym odłączeniu, to listwa raczej OK. Ale na to chyba za późno, bo już masz nową listwę...

Spiro napisał/a:
Mam inst. gazową tej firmy dokładnie OMVL DREAM XXI IV GEN.i jest to jedna z najbardziej szajskich instalacji jakie tylko są, wiem bo niestety mam taką założoną w swoim aucie ( nie rover ).

No niestety nie jest to najlepsza instalacja. Kiepskie reduktory, kiepskie listwy wtrysków, ale niezła elektronika sterująca.

Spiro napisał/a:
co do reduktora to można kupić zestaw naprawczy za ok. 100zł (kilka gumek i membrana) i oszczędzić 400, zestawów możesz poszukać np na allegro.

Są też dostępne zestawy naprawcze (wkłady) listwy wtryskowej.

groudon7 napisał/a:
Dziś byłem na regulacji, zajeło to 5 minut i jest wszystko ok. Zobaczymy jeszcze jakie będzie spalanie.

No i jak jest?

Jakby co, to mam program do DREAM XXI (bez N oraz N, ale do N bez klucza), a kabelki można kupić na allegro.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214i] Usterki wszystko na raz ...
krystian920 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Lut 12, 2013 17:17
robsson78
Brak nowych postów [Rover 25] drobne usterki
Dj_Golon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Kwi 04, 2015 18:18
Dj_Golon
Brak nowych postów [R 214 Si] Proszę o pomoc w identyfikacji usterki
Krystian1982 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Pon Lip 18, 2011 22:16
Krystian1982
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Roverek 200/214 1.4p 98.r]usterki i porady techniczne
djyork22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 15, 2010 20:07
kasjopea
Brak nowych postów [214Si 16v 97] 1. dławienie na gazie + 2. usterki pompy
michal_michal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Maj 08, 2011 15:03
hudy23_1985



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink