Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 18:11 [R214 Si 98r] usterki LPG
Witam Wszystkich Forumowiczów!
Jestem nowym użytkownikiem i zwracam się do wszystkich z prośbą o pomoc. Jestem od ponad pół roku posiadaczem ww autka, jestem z niego bardzo zadowolony. Jeśli chodzi o jakiekolwiek sprawy techniczne to jestem laikiem. Od pewnego czasu mam problem z sekwencyjną instalacją gazową typu OMVL-dokładnej nazwy nie znam. Objawy są takie, że:
1. Przełącza się zbyt wcześnie na nie rozgrzanym silniku.
2. Po przełączeniu samochód się muli, autem szarpie i nie da się prowadzić, nawet po rozgrzaniu ( czuć, że straciło na mocy), potrafi czasem zgasnąć.
3. Na postoju bardzo czuć gaz w środku, tak samo jest otwierając maskę.
4. Spalanie jest stosunkowo duże, w mieście ok. 13l (gaziarz mówił, że to normalne na taki silnik), a w trasie ok 10l, ostatnio jak jeździłem na gazie to spalanie wyszło ok. 19l-miasto.
Wymieniłem 2 filtry gazu (ok 14tyś km temu) -w sumie nic nie pomogło, ostatnio wymieniłem świecę bez rezultatu. Na gazie jest przejechane ok 70tyś km. Byłem u fachowca w celu podłączenia pod kompa, odpowiedział mi bez sprawdzania tylko zajrzenia pod maskę, że trzeba wymienić reduktor (ok 500zł) i wtryskiwacze (ok 400zł). Jest to stosunkowo duża, kwota i wydaje mi się, że bez sprawdzenie nie powinno się stawiać takiej diagnozy. Bardzo proszę o poradę co może być przyczyną, czy trzeba koniecznie wymieniać te elementy, a jeśli tak to czy można gdzieś kupić taniej. Czytałem także w jakimś auto magazynie, był opisany podobny przypadek, że w Polsce jest już możliwość chyba przeczyszczenia tego odpowiednim urządzeniem (ok 200zł). Będe bardzo wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Brt Nie Wrz 23, 2007 16:17, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 22, 2007 18:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Przełącza się zbyt wcześnie na nie rozgrzanym silniku.
2. Po przełączeniu samochód się muli, autem szarpie i nie da się prowadzić, nawet po rozgrzaniu ( czuć, że straciło na mocy), potrafi czasem zgasnąć.
Kwestia regulacji (podniesienie temperatury przełączenia albo po prostu ręcznie przełączaj jak już złapie temperaturę) - ale bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie - też tak miałem wystarczyło 5 minut roboty.
groudon7 napisał/a:
3. Na postoju bardzo czuć gaz w środku, tak samo jest otwierając maskę.
Sprawdź wszsytkie połączenia od gazu możesz np wodą z mydłem i zobaczysz czy bąbelki się pojawiają.
groudon7 napisał/a:
4. Spalanie jest stosunkowo duże, w mieście ok. 13l (gaziarz mówił, że to normalne na taki silnik), a w trasie ok 10l, ostatnio jak jeździłem na gazie to spalanie wyszło ok. 19l-miasto.
Za duże, ja mam zużycie na trasie 8,5 L a w mieście do 10,5L gazu.
Co do tych wtryskiwaczy to jest to bardzo możliwe ale bez sprawdzania to stwierdził???
Zmień gazownika.
W lublinie jest gdzieś siedziba gazowników z DT GAS System - mój gazownik jest właśnie od nich i na prawdę wie co robi, jeśli tamci są równie dobrzy to będziesz zadowolony.
--------------------------------------------------
dopisek od moderatora:
groudon7 jeśli chcesz, by temat nadal funkcjonował i nadal chcesz uzyskiwać odpowiedzi na swoje pytanie to popraw proszę nazwę tematu na obowiązującą na naszym forum ...
a wystarczyło przeczytać TO
--------------------------------------------------
a temacik prawie, prawie perfekt
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Przełączam ręcznie najpierw jade kawałek na benzynie aby sie rozgrzał jak go przełączam to nadal szarpie, wiec to nic nie daje musi być jakiś inny problem.
Sprawdzę połączenia gazu.
Odnośnie wtryskiwaczy to gaziarz nic nie sprawdzał powiedział nawet że nie ma sensu pod komputer podłączać, pewnie nie chciało mu sie!!
Czy masz możliwość dowiedzenia się gdzie znajduje się w Lublinie siedziba firmy DT GAS System.
Mam inst. gazową tej firmy dokładnie OMVL DREAM XXI IV GEN.i jest to jedna z najbardziej szajskich instalacji jakie tylko są, wiem bo niestety mam taką założoną w swoim aucie ( nie rover ).
Non stop napotykam jakieś problemy z nią związane, a to reduktor, a to obroty faluja, ciągle coś.
Co do twoich problemów to być może gdzieś masz przeciek gazu i dlatego masz tak duze spalanie lub gaz nie jest spalany w którejś komorze i dlatego szarpie autem i czuć zapach nie spalonej mieszanki. co do reduktora to można kupić zestaw naprawczy za ok. 100zł (kilka gumek i membrana) i oszczędzić 400, zestawów możesz poszukać np na allegro.
Jeśli podłączą OMVL pod komputer to tam w opcjach można zmienić temp. przełączania się z PB na LPG.
Wracając jeszcze do tematu o wtryskiwacze to nie polecam matrixów, lepiej użyć np. żółtych valteków, są one odseparowane więc możesz wymieniać je na sztuki.
Pozdrawiam
Właśnie dziś odebrałem auto od gaziarza. Przed oddaniem auta właśnie do niego odwiedziłem wcześniej 3 innych i powiedzieli to samo wtryski. Wymienił mi wtryskiwacze i załozył pojedyńcze koszt to 350zł. Niestety nie jestem do konca zadowolony, ponieważ gdy stoje na światłach i chcę ruszyć auto gaśnie. Taka sytuacja nie powtarza się za każdym razem, ale dodatkowo zdaża sie, że chce ruszyć z miejsca dodając gazu a bez falowań obrotów, auto przy gasa po czym jest możliwość dalszej jazdy. Jutro jadę do niego i zobaczymy co ma na swoją obronę. Napewno opiszę. Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za rady.
[ Dodano: Czw Wrz 27, 2007 18:58 ]
Dziś byłem na regulacji, zajeło to 5 minut i jest wszystko ok. Zobaczymy jeszcze jakie będzie spalanie.
Od pewnego czasu mam problem z sekwencyjną instalacją gazową typu OMVL-dokładnej nazwy nie znam.
groudon7 napisał/a:
Przełączam ręcznie najpierw jade kawałek na benzynie aby sie rozgrzał jak go przełączam to nadal szarpie
Sądząc po drugim cytacie masz przełącznik dwupozycyjny, czyli instalkę OMVL DREAM XXI (bez "N"). Miałem taką w swoim R200 (też z problemami...)
groudon7 napisał/a:
1. Przełącza się zbyt wcześnie na nie rozgrzanym silniku.
Do ustawienia w sofcie.
groudon7 napisał/a:
3. Na postoju bardzo czuć gaz w środku, tak samo jest otwierając maskę.
Sprawdzić szczelność trzeba. Preparaty/testery można kupić np. na allegro.
groudon7 napisał/a:
4. Spalanie jest stosunkowo duże, w mieście ok. 13l (gaziarz mówił, że to normalne na taki silnik), a w trasie ok 10l, ostatnio jak jeździłem na gazie to spalanie wyszło ok. 19l-miasto.
Spalanie zdecydowanie za duże. Powinien palić o 20-30% więcej niż benzyny.
Mnie po Krakowie palił max 12l gazu (bardzo ostre mrozy pewnej zimy), zazwyczaj ok. 11l/100km (sporo korków).
groudon7 napisał/a:
2. Po przełączeniu samochód się muli, autem szarpie i nie da się prowadzić, nawet po rozgrzaniu ( czuć, że straciło na mocy), potrafi czasem zgasnąć.
Może być tak jak sądzili gaziarze, tzn. wadliwy reduktor lub listwa wtryskiwaczy.
Listwę można sprawdzić odłączając po kolei przewody elektryczne od wtrysków. Jeżeli nie będzie zmiany pracy silnika, to mamy winowajcę. Jeżeli silnik będzie zmieniał "styl" pracy przy każdym odłączeniu, to listwa raczej OK. Ale na to chyba za późno, bo już masz nową listwę...
Spiro napisał/a:
Mam inst. gazową tej firmy dokładnie OMVL DREAM XXI IV GEN.i jest to jedna z najbardziej szajskich instalacji jakie tylko są, wiem bo niestety mam taką założoną w swoim aucie ( nie rover ).
No niestety nie jest to najlepsza instalacja. Kiepskie reduktory, kiepskie listwy wtrysków, ale niezła elektronika sterująca.
Spiro napisał/a:
co do reduktora to można kupić zestaw naprawczy za ok. 100zł (kilka gumek i membrana) i oszczędzić 400, zestawów możesz poszukać np na allegro.
Są też dostępne zestawy naprawcze (wkłady) listwy wtryskowej.
groudon7 napisał/a:
Dziś byłem na regulacji, zajeło to 5 minut i jest wszystko ok. Zobaczymy jeszcze jakie będzie spalanie.
No i jak jest?
Jakby co, to mam program do DREAM XXI (bez N oraz N, ale do N bez klucza), a kabelki można kupić na allegro.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum