Forum Klubu ROVERki.pl :: Automatyczna regulacja wysokosci swiecenia swiatel
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Automatyczna regulacja wysokosci swiecenia swiatel
Autor Wiadomość
jerzu 




Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 15:55   Automatyczna regulacja wysokosci swiecenia swiatel

Mam pytanie czy ktos wie na jakiej zasadzie to dziala? Gadalem z czlowiekiem ktory za 1000 zl zrobi mi ksenony w aucie ale do tego przydalaby sie automatyczna regulacja. A moze wiecie jak zrobic spryskiwacze reflektorow samodzielnie? Ktos z czyms takim kombinowal?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 08, 2007 15:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 16:07   Re: Automatyczna regulacja wysokosci swiecenia swiatel

jerzu napisał/a:
...Gadalem z czlowiekiem ktory za 1000 zl zrobi mi ksenony w aucie ...
jerzu zapoznaj się może najpierw z tym artykułem ...
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
jerzu 




Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 16:13   

BUU no i popsules mi zabawe :P Wiedzialem ze bez tej automatycznej regulacji i spryskiwaczy nie mozna alen ie wiedzilalem ze jest problem jak sam przerobie reflektory... ALe cos jeszcze wykombinuje zeby miec ksenony w autku :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
giewu 




Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 16:16   

jerzu napisał/a:
BUU no i popsules mi zabawe :P ...
mam nadzieję, że mi wybaczysz :oops:
moim zdaniem to skoncentruj się lepiej na silniku, bo nieźle kombinujesz ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
jerzu 




Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Paź 08, 2007 16:18   

Silnik to jest pewniak ale coraz bardziej sklaniam sie zeby przywiezc anglika przelozyc co mi ie bedzie podobac a reszte sprzedac na czesci :P W ogole znalazlem fajny artykul o przelozeniu zegarow z 25/zr do 200 :P Mialbym cyfrowy licznik kilometrow :) Wybaczcie jestem jeszcze mlody lubie takie zabawki :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
xxxgrze 



Dołączył: 16 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 13:07   

giewu napisał/a:
zapoznaj się może najpierw z tym artykułem ...


jerzu napisał/a:
BUU no i popsules mi zabawe :P Wiedzialem ze bez tej automatycznej regulacji i spryskiwaczy nie mozna alen ie wiedzilalem ze jest problem jak sam przerobie reflektory... ALe cos jeszcze wykombinuje zeby miec ksenony w autku :P


Właśnie dzisiaj zgłębiłem ten temat. Nie jest tak jak piszecie. Proponuję przeczytać wątek:

http://www.roverki.pl/for...p=141549#141549

Jeżeli ktoś ma inne zdanie proszę o konkretne i rzeczowe argumenty.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Paź 09, 2007 15:00   

xxxgrze napisał/a:
Właśnie dzisiaj zgłębiłem ten temat.

Niestety nie dość głęboko. :(
xxxgrze napisał/a:
Jeżeli ktoś ma inne zdanie proszę o konkretne i rzeczowe argumenty.

Odpowiedziałem we wskazanym wcześniej przez Ciebie wątku - zajęło mi to godzinę, bo chciałem opisać to dokłanie, ale myślę, że już nie będzie żadnych wątpliwości nt. "ksenonów" i regulaminów ECE.
Tylko nie wiem jak "zgłębiałeś" temat, bo dla mnie już po 5 minutach wstukiwania w google "regulamin 48 EKG" i temu podobnych haseł było jasne, że ten regulamin jak najbardziej obowiązuje w Rzeczpospolitej Polskiej.

Na przyszłość polecam głębszą lekturę tematu przed dawaniem "dobrych rad", które w najlepszym przypadku doprowadzą do utraty dowodu rejestracyjnego.
Wystarczy użyć googli.

[ Dodano: Wto Paź 09, 2007 16:14 ]
A TU znajduje się polskie tłumaczenie Regulaminu 48 EKG ONZ - ja nie planuję montażu "ksenonów", ale osobom mającym takie plany polecam przeczytanie punktu 6.2.9, który stanowi:
"6.2.9 Inne wymagania
Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.
Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2.000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45(8). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
Do doświetlania zakrętu można stosować wyłącznie światła mijania, zgodnie z regulaminem nr 98 lub 112.
W przypadku gdy doświetlenie zakrętu uzyskuje się za pomocą poziomego ruchu całej wiązki lub załamania granicy światła i cienia, to funkcja ta może być włączona wyłącznie wtedy, gdy pojazd porusza się do przodu. Powyższego ograniczenia nie stosuje się w przypadku doświetlenia prawego zakrętu w prawostronnym ruchu drogowym (lub lewego zakrętu w lewostronnym ruchu drogowym)."
Z kolei punkt 6.2.6.2.2 mówi o ręcznej regulacji wysokości świateł, a więc stosują się tylko przepisy punktu 6.2.6.2.1, który mówi:
"W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie."

Mam nadzieję, że to EOT.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
xxxgrze 



Dołączył: 16 Cze 2003
Posty: 77
Skąd: Józefów



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 17:01   

maciej napisał/a:
Tylko nie wiem jak "zgłębiałeś" temat, bo dla mnie już po 5 minutach wstukiwania w google "regulamin 48 EKG" i temu podobnych haseł było jasne, że ten regulamin jak najbardziej obowiązuje w Rzeczpospolitej Polskiej.


Noo :shock: Maciek chylę czoła wykonałeś kawał roboty.

Praktyka wygląda jednak tak, że przy badaniu technicznym w stacji obsługi diagności posługują się (wiem bo na moje pytanie o oświetlenie diagnosta wyjął właśnie te przepisy):

Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 32 poz. 262) z ostatnią poprawką z dnia 26 lipca 2004 r
.

a tam w rozdziale oświetlenie nic w sposób bezpośredni nie wspomina się przepisach zgodnych z regulaminem 48 EKG ONZ (który został opublikowany 30 maja 2007 r.)

Tak więc myślę, że dopuki Rozporządzenie Ministra Infrastruktury nie zostanie zaktualizowane, trudno będzie diagnoście udowodnić, że dane lampy są zgodne z przepisami lub nie.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nieznajomość prawa nie zwalnia z stosowania go, ale i tak myślę że jadąc do stacji obsługi z niehomologowanymi lampami człowiek nie ryzykuje zbyt wiele.

Jeszcze raz chylę czoła przed tak szczegółowym potraktowaniem tematu :cool: i obiecuję w przyszłości nie dawać "dobrych rad" jeżeli czegoś dokładnie nie sprawdzę :oops: .
 
 
jerzu 




Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 17:59   

Po takiej szczegolwej pomocy chcialbym wszystkim podziekowac :) Wstrzymam sie narazie z takimi lampami :) Przeznacze srodki na inne zabawki do auta :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink