Mam pytanie czy ktos wie na jakiej zasadzie to dziala? Gadalem z czlowiekiem ktory za 1000 zl zrobi mi ksenony w aucie ale do tego przydalaby sie automatyczna regulacja. A moze wiecie jak zrobic spryskiwacze reflektorow samodzielnie? Ktos z czyms takim kombinowal?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 08, 2007 15:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
BUU no i popsules mi zabawe Wiedzialem ze bez tej automatycznej regulacji i spryskiwaczy nie mozna alen ie wiedzilalem ze jest problem jak sam przerobie reflektory... ALe cos jeszcze wykombinuje zeby miec ksenony w autku
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Silnik to jest pewniak ale coraz bardziej sklaniam sie zeby przywiezc anglika przelozyc co mi ie bedzie podobac a reszte sprzedac na czesci W ogole znalazlem fajny artykul o przelozeniu zegarow z 25/zr do 200 Mialbym cyfrowy licznik kilometrow Wybaczcie jestem jeszcze mlody lubie takie zabawki
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
BUU no i popsules mi zabawe Wiedzialem ze bez tej automatycznej regulacji i spryskiwaczy nie mozna alen ie wiedzilalem ze jest problem jak sam przerobie reflektory... ALe cos jeszcze wykombinuje zeby miec ksenony w autku
Właśnie dzisiaj zgłębiłem ten temat. Nie jest tak jak piszecie. Proponuję przeczytać wątek:
Jeżeli ktoś ma inne zdanie proszę o konkretne i rzeczowe argumenty.
Odpowiedziałem we wskazanym wcześniej przez Ciebie wątku - zajęło mi to godzinę, bo chciałem opisać to dokłanie, ale myślę, że już nie będzie żadnych wątpliwości nt. "ksenonów" i regulaminów ECE.
Tylko nie wiem jak "zgłębiałeś" temat, bo dla mnie już po 5 minutach wstukiwania w google "regulamin 48 EKG" i temu podobnych haseł było jasne, że ten regulamin jak najbardziej obowiązuje w Rzeczpospolitej Polskiej.
Na przyszłość polecam głębszą lekturę tematu przed dawaniem "dobrych rad", które w najlepszym przypadku doprowadzą do utraty dowodu rejestracyjnego.
Wystarczy użyć googli.
[ Dodano: Wto Paź 09, 2007 16:14 ]
A TU znajduje się polskie tłumaczenie Regulaminu 48 EKG ONZ - ja nie planuję montażu "ksenonów", ale osobom mającym takie plany polecam przeczytanie punktu 6.2.9, który stanowi:
"6.2.9 Inne wymagania
Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.
Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2.000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45(8). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.
Do doświetlania zakrętu można stosować wyłącznie światła mijania, zgodnie z regulaminem nr 98 lub 112.
W przypadku gdy doświetlenie zakrętu uzyskuje się za pomocą poziomego ruchu całej wiązki lub załamania granicy światła i cienia, to funkcja ta może być włączona wyłącznie wtedy, gdy pojazd porusza się do przodu. Powyższego ograniczenia nie stosuje się w przypadku doświetlenia prawego zakrętu w prawostronnym ruchu drogowym (lub lewego zakrętu w lewostronnym ruchu drogowym)."
Z kolei punkt 6.2.6.2.2 mówi o ręcznej regulacji wysokości świateł, a więc stosują się tylko przepisy punktu 6.2.6.2.1, który mówi:
"W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie."
Mam nadzieję, że to EOT.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Tylko nie wiem jak "zgłębiałeś" temat, bo dla mnie już po 5 minutach wstukiwania w google "regulamin 48 EKG" i temu podobnych haseł było jasne, że ten regulamin jak najbardziej obowiązuje w Rzeczpospolitej Polskiej.
Noo Maciek chylę czoła wykonałeś kawał roboty.
Praktyka wygląda jednak tak, że przy badaniu technicznym w stacji obsługi diagności posługują się (wiem bo na moje pytanie o oświetlenie diagnosta wyjął właśnie te przepisy):
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dziennik Ustaw z 2003 r. Nr 32 poz. 262) z ostatnią poprawką z dnia 26 lipca 2004 r.
a tam w rozdziale oświetlenie nic w sposób bezpośredni nie wspomina się przepisach zgodnych z regulaminem 48 EKG ONZ (który został opublikowany 30 maja 2007 r.)
Tak więc myślę, że dopuki Rozporządzenie Ministra Infrastruktury nie zostanie zaktualizowane, trudno będzie diagnoście udowodnić, że dane lampy są zgodne z przepisami lub nie.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nieznajomość prawa nie zwalnia z stosowania go, ale i tak myślę że jadąc do stacji obsługi z niehomologowanymi lampami człowiek nie ryzykuje zbyt wiele.
Jeszcze raz chylę czoła przed tak szczegółowym potraktowaniem tematu i obiecuję w przyszłości nie dawać "dobrych rad" jeżeli czegoś dokładnie nie sprawdzę .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum