Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Czy ktoś z Was czyscił przepustnice i silnik krokowy w silniku K 1,6?
Bo przedstawione materiały na str klubowych dotyczą silnika K 1,4.
Sposób mocowania krokowca jest inny,nie wiem czy wykręcac 4 sruby wkręcone do kolektora,czy te dwie zaraz pod wtyczką? A jesli juz je wykrece to co dalej?
AndrewS: dodalem nawiasy kwadratowe
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 18, 2011 23:58, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 09, 2007 10:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
te dwie zaraz pod wtyczką, (ale to kolanko przy kolektorze też nie zaszkodzi wyczyścić )
Poszukaj na forum było już o czyszczeniu.
Musisz wyjąć krokowca i przy podłączonej wtyczce włączyć zapłon a następnie go wyłączyć (najlepiej jeśli to zrobi ktoś drugi, bo będziesz musiał łapać końcówkę i sprężynkę
Wyczyść dokładnie wszystko dookoła i w środku i wysusz ładnie, a potem złożyć i włączyć zapłon, żeby się skręciło
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 82 Skąd: Cieszyn
Wysłany: Wto Paź 09, 2007 15:15
Dzieki Steryd...
Poczytałem na forum,ale chyba słabo ten temat kumam,zresztą mi sie wydaje ze tam opisują demontaż w silniku 1,4K...
A mozesz mi powiedzieć czy po rozkręceniu tych srubek trzeba moze cos odchaczyc? czy ciągnąć na siłe? a po wyczyszczeniu trza moze czyms nasmarowac? np WD40?
Jeszcze tego nie robiłem i troszke sie boje,ale wiem ze musze sam... bo na tych mechanikow co roverka w rekach nie mieli to nie mam co liczyc...
Wydaje mi sie ze działa bo nie wieszaja mi sie obroty jak niektórzy tutaj opisują,ale ciągle mam nierowną prace silnika i tak szukam i nie wiem gdzie jeszcze grzebnąć...
Bo przedstawione materiały na str klubowych dotyczą silnika K 1,4.
To co jest na stronie dotyczy silnika zamontowanego w Polonezie.
W przypadku 1,6 sprawa wygląda identycznie, tyle że w R przepustnica wygląda nieco inaczej.
Idea jest jednak taka sama.
Skoro już zabierasz się za czyszczenie, to może zrobisz fotki i napiszesz artykuł?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
nie ma sie czego bać
nic nie trzeba odhaczać, tylko trzeba trzymać żeby nie wystrzeliło
smaru też tam lepiej nie wciskaj bo za tydzień Ci się wszystko pozakleja i silniczek znowu nie będzie działał jak trzeba wyczyść to dokładnie (acetonem, nitro, czy jakimś innym szybkoparującym rozpuszczalnikiem) wysusz dokładnie i tyle
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Wiem, że to pierwszy post, ale wasze forum pozwoliło mi przyswoić trochę wiedzy, niestety za późno...
Ale do rzeczy.
Rozebrałem krokowca według waszych podanych tutaj "przepisów", przeczyściłem i złożyłem ponownie, ale po złożeniu silnik nie włączał ssania, po prostu zakręcił puścił trochę paliwa i zgasł. Jak trzymałem pedał gazu to silnik pracował, ale jak puściłem to dętka.
Więc znowu rozebrałem krokowca i podłączyłem go pod zapłon, niestety wystrzelił i tyle widzieli części.
Ale na szczęście wszystko wpadło do komory silnika i znalazłem wszystko. Przy składaniu niestety wypadł mi metalowy trzpień i sprężynka, której nie znalazłem.
Jakieś pomysły na zastąpienie tej sprężynki?
No i ewentualnie co mogło być przyczyną nie działania krokowca, skoro potem po rozebraniu zadziałał??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum