Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 TD 2000r.] wymiana plynu ham.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 TD 2000r.] wymiana plynu ham.
Autor Wiadomość
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Paź 09, 2007 11:39   

Odkopuję temat, gdyż wczoraj wymieniłem płyn hamulcowy w Roverku. Bez pomocy drugiej osoby. Aby tego dokonać, zakupiłem na brytyjskim eBayu proste, ale jakże pomocne ustrojstwo – tzw. brake bleeder, czyli urządzonko pozwalające jednej osobie odpowietrzyć układ hamulcowy. W moim przypadku był to bardzo prosty zestaw, bo składał się tylko z kawałka grubościennej rurki z gumy neoprenowej zatkanej z jednej strony aluminiowym korkiem. Ponadto w pobliżu korka rurka miała zrobione skalpelem wzdłużne nacięcie długości ok. 1cm. W ten sposób powstał prosty, ale działający zawór jednokierunkowy. Za rurkę zapłaciłem wraz z przesyłką w przeliczeniu 15,50zł; samemu można ją wykonać o wiele taniej – cóż, wiedza kosztuje.

Wymiana płynu przebiegła bez problemów. Bojąc się ukręcenia odpowietrzników godzinę wcześniej oczyściłem je szczoteczką drucianą z kurzu i rdzy i zapuściłem WD-40. Każdy zaliczył też kilka puknięć kluczem i… puścił bez problemu. Do wymiany zużyłem litr płynu DOT-4 firmy Agromix (13zł). Koszty operacji wyniosły więc niecałe 30zł (plus 3 godz. mojej pracy), podczas gdy w warsztacie sama robocizna to ok. 50zł.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 09, 2007 11:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Paź 09, 2007 12:48   

Domyślam się, że średnica tej rurki odpowiada mniej więcej tym "cypkom" na odpowietrznikach??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Paź 09, 2007 13:23   

w ustniku ktory mam po kontroli policyjnej, jest zaworek zwrotny, mysle ze daloby sie to zastosowac do takiego odpowietrzania
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Paź 09, 2007 13:54   

Brt napisał/a:
Domyślam się, że średnica tej rurki odpowiada mniej więcej tym "cypkom" na odpowietrznikach??


Wewnętrzna średnica jest sporo mniejsza, ale rurka jest bardzo elastyczna (w końcu to syntetyczny kauczuk) i bez problemu da się naciągnąć na główkę odpowietrznika.

AndrewS napisał/a:
w ustniku ktory mam po kontroli policyjnej, jest zaworek zwrotny, mysle ze daloby sie to zastosowac do takiego odpowietrzania


Spróbuj. Ja jeszcze nigdy nie dmuchałem, więc nie mam takich wynalazków.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
UncleAllEvil 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Maj 2007
Posty: 200
Skąd: Bojanowo, Leszno



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 20:44   

piter34 napisał/a:

Pytam specjalnie, bo tutaj na forum dyskutowałem z orsonem o tej rdzy i bardzo mnie przekonywał, że problem dotyczy tylko Civica.
Ja się nadal nie zgadzam, a potwierdzeniem moich racji mogą być auta widywane na ulicach oraz przypadek z tego wątku. :roll:

Niestety Roverki rdzewieją dokładnie w tych samych miejscach co Hondy :(
Oglądałem auto u lakiernika, a wcześniej całe podwozie. Ogólnie jak na 11 latka to jest więcj niż dobrze. Poza wspomnianymi krawędziami błotników tylnych, małe ślady korozji pojawiły się też przy rogach przedniej szyby (dach) i przy krawędziach drzwi i klapy w paru miejscach, chociaż trudno mi powiedzieć czy to efekt starości czy uszkodzeń powierzchni lakierniczej i warstwy ochronnej blachy. Dach poszedł do malowania bo i tak miałem plamę na dachu od przeciękającego dachu w garażu :( Na krawędzie kazałem wstawić zaprawki+polerowanie drzwi, szkoda mi kasy na malowanie całych drzwi, auto i tak stoi większość czasu na parkingu a wszyscy wiemy jak to jest z parkingami w mieście. Dzisiaj pomaluje, jutro mi ktoś obije :(
Oprócz tego nieco skorodowane były też krawędzie progów (normalnie tego nie widać bo są zakryte plastikowymi listwami), kazałem oczyścić i zabezpieczyć i to w zasadzie wszystko.
Generalnie R400 i R200 i tak trzymają się lepiej niż R600. R600 widziałem wiele z bąblami przy tylnich nadkolach a ostatnio w poznaniu to widziałem R600 w naprawdę marnym stanie, bąble to on by pewnie chciał mieć, tam to już były spore nadżarcia, również progów. Do tego tylnia klapa była już zaszpachlowana więc właściciel już coś działał.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214i] wymiana plynu w chlodnicy
jaki? korek spustowy??
dziadekc1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sob Wrz 05, 2009 13:50
dziadekc1
Brak nowych postów [r200 1.4 1996] wymiana oleju, plynu
izeK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sob Kwi 03, 2010 13:28
kumilek23
Brak nowych postów [R25/1.6l.2003]Nieprawidlowa wymiana plynu chlodniczego?!?
porek333 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Sty 09, 2008 12:44
PTE
Brak nowych postów [R25 2000r 2,0 itd] filtr kabinowy wymiana
maciejkras Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sob Wrz 11, 2010 16:06
chudson
Brak nowych postów [r25 2.0 iDT 2000r] wymiana tarcz na wentylowane
lineumaciel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Kwi 20, 2008 21:25
lineumaciel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink