Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 12:31
no tak prawie (wiem ze mówią zeby tak nie lac) ale tylko w celu sprawdzenia ile spala ,ale chyba nie powinno sie przelewac przecież korek i po przejechaniu nie było widac mokrych śladów(zeby gdzie przelewało sie)
tak samo nie ma żadnych plam (w miejscu gdzie stał)
Silnik raczej jeszcze nie jest dorżnięty(nie widac zeby był ulany,nie bierze oleju,kopresje galantą ma,pali na dotyk ciepły jak i ziemny,nie dymi)
Ostatnio zmieniony przez kadzaf Sro Paź 10, 2007 12:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 12:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 12:34
Napisz najpierw jak mierzysz to spalanie i jak wyglądała trasa, to będzie można cos wywnioskować. Pod korek, czyli widzisz paliwo w rurze wlewowej, tak? Kontrolka czerwona czy pomarańczowa? Pisałeś w pierwszym poście o podobnej sytuacji! Czy Ty czytałeś moje sugestie o wiązce? Sprawdź dokładnie, która kontrolka Ci się zapala i napisz nam to. Sprawdzałeś te błędy???
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 12:44
thef napisał/a:
Napisz najpierw jak mierzysz to spalanie i jak wyglądała trasa, to będzie można cos wywnioskować. Pod korek, czyli widzisz paliwo w rurze wlewowej, tak? Kontrolka czerwona czy pomarańczowa? Pisałeś w pierwszym poście o podobnej sytuacji! Czy Ty czytałeś moje sugestie o wiązce? Sprawdź dokładnie, która kontrolka Ci się zapala i napisz nam to. Sprawdzałeś te błędy???
spalanie hmm,no wiec dziś wlałem pod koreczek (no widać jest w rurce),
trasa,wiec drogi lokalne przy predkości ok 80-90km/h,
Thef wczoraj oblukałem kostki(popryskałem je WD40) oraz bezpieczniki no i wydaje mi sie ze wszystko jest ok,
a co do kontrolki to ta czerwona(co jest z prawej strony od kontrolki ładowania czyli tej z akumulatorem)
[ Dodano: Sro Paź 10, 2007 14:12 ]
piter34 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
ale chyba nie powinno sie przelewac przecież korek i po przejechaniu nie było widac mokrych śladów(zeby gdzie przelewało sie)
Zupełnie nie rozumiem tej części zdania.
kadzaf napisał/a:
no tak prawie (wiem ze mówią zeby tak nie lac) ale tylko w celu sprawdzenia ile spala
Można tak lać. Nic się nie stanie.
nie no kiedys obiło sie mi o uszy ,że nie należy własnie lać do pełna ale skoro mozna wiec ok
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 13:14
Ok, no to spalanie mierzysz jak należy, ale radzę to zrobić po przejechaniu np. 300km, bo te 50km może być niemiarodajne. W sumie jak na trasę to za duże, ale spróbuj, jak mówię, zbadać to na dłuższym odcinku. Co do wiązki, to nie wystarczy spsikać kostek (i radzę używać tu specjalny spray do styków, WD40 to tylko do penetracji połączeń gwintowanych imho się nadaje), no chyba, że po tym objawy ustaną. W przeciwnym wypadku trzeba szukać jakiegoś przetartego kabelka i zlutować - to musi być bardzo dokładnie zrobione. Kontrolka ładowania zaświeci się zawsze jak autko zgaśnie więc to może nie mieć związku. Poczytaj jak się odczytuje błędy komputera i wio do autka je wymrugać .
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 13:20
thef napisał/a:
Kontrolka ładowania zaświeci się zawsze jak autko zgaśnie więc to może nie mieć związku. Poczytaj jak się odczytuje błędy komputera i wio do autka je wymrugać .
Thef zle mnie rozumiałeś (albo ja niezrozumiale napisałem) ale chodzi mi o tą kontrolke czerowna, która jest obok włąsnie tej od ładownia(z prawej strony) przedstawia ona chyba silnik bądz pompe (nie wiem za bardzo jak sie ona nazywa)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 13:35
To jest check engine, czyli miałeś jakiś chwilowy błąd komputera. Odczytaj je i napisz jaki wyszedł. Przyczyną na 99% będzie uszkodzona wiązka. Musisz ją całą rozizolować i szukać usterki. Poszukaj tematów związanych z wiązką elektryczną w SDi - zobaczysz, że to częsty przypadek.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Paź 10, 2007 15:00
To nie są trzy błyśnięcia, tylko jedno, potem krótka przerwa i potem dwa błyśnięcia. To jest liczba 12, która na początku pojawia się trzy razy i oznacza start samodiagnostyki. Potem nastąpi znowu przerwa i albo kolejne trzy "dwunastki" (co oznacza brak błędów) albo inne liczby, powtarzane po trzy razy. I tak w kółko. Poćwicz trochę, to na pewno wykminisz jak się to czyta .
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Paź 10, 2007 15:14, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Czw Paź 11, 2007 20:34
Dzis byłem u jednego mechanika i powiedział mi ze nie ma sie co dziwic bo te silnik 2.0 spalają ok 8l tak samo VW 1.9 wiec mówił mi zeby sie tym nie przejmował
bo poniżej 6l to miesci sie ale w trasie ale nie w cyklu miejskim
Mówił mi ze tyle to palą silniki 1,4, 1,5 a nie 2.0
[ Dodano: Czw Paź 11, 2007 22:10 ]
a Wam ile palą silniki 2.0 SDI? w cyklu miejskim?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Paź 12, 2007 17:39
Witam czy robił ktoś mieszanke 1:3 czyli na oleju rzepakowym,napędowym oraz opałowym? bo znajomy tak jeździ i mówił mi ze na takiej mieszance lepiej chodzi pali również na dotyk (jeżdzi tak juz z 2 lata i nie ma żadnych oznak zużycia silnika)
robi też ktoś tak z was?
Aha... no jakby to byla prawda, to by do aut dorzucali w promocji zgrzewke kujawskiego
Ja osobiscie nie wierze w takie teorie, sam tez nie leje nic innego oprocz paliwa z Shella badz BP Jest tanio i dobrze chodzi wszystko (piszemy tu o 220 SDi)
A jak komus za drogo na ON to niech jezdzi na RoWerze
Zdrowiej, taniej, silnik na pewno sie nie zuzywa
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum