Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SDI '97]- dosc duże spalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220 SDI '97]- dosc duże spalanie
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 12:31   

no tak prawie (wiem ze mówią zeby tak nie lac) ale tylko w celu sprawdzenia ile spala :wink: ,ale chyba nie powinno sie przelewac przecież korek i po przejechaniu nie było widac mokrych śladów(zeby gdzie przelewało sie)

tak samo nie ma żadnych plam (w miejscu gdzie stał)

Silnik raczej jeszcze nie jest dorżnięty(nie widac zeby był ulany,nie bierze oleju,kopresje galantą ma,pali na dotyk ciepły jak i ziemny,nie dymi)
Ostatnio zmieniony przez kadzaf Sro Paź 10, 2007 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 10, 2007 12:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 12:34   

Napisz najpierw jak mierzysz to spalanie i jak wyglądała trasa, to będzie można cos wywnioskować. Pod korek, czyli widzisz paliwo w rurze wlewowej, tak? Kontrolka czerwona czy pomarańczowa? Pisałeś w pierwszym poście o podobnej sytuacji! Czy Ty czytałeś moje sugestie o wiązce? Sprawdź dokładnie, która kontrolka Ci się zapala i napisz nam to. Sprawdzałeś te błędy???
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Paź 10, 2007 12:42   

kadzaf napisał/a:
ale chyba nie powinno sie przelewac przecież korek i po przejechaniu nie było widac mokrych śladów(zeby gdzie przelewało sie)

Zupełnie nie rozumiem tej części zdania.

kadzaf napisał/a:
no tak prawie (wiem ze mówią zeby tak nie lac) ale tylko w celu sprawdzenia ile spala

Można tak lać. Nic się nie stanie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 12:44   

thef napisał/a:
Napisz najpierw jak mierzysz to spalanie i jak wyglądała trasa, to będzie można cos wywnioskować. Pod korek, czyli widzisz paliwo w rurze wlewowej, tak? Kontrolka czerwona czy pomarańczowa? Pisałeś w pierwszym poście o podobnej sytuacji! Czy Ty czytałeś moje sugestie o wiązce? Sprawdź dokładnie, która kontrolka Ci się zapala i napisz nam to. Sprawdzałeś te błędy???


spalanie hmm,no wiec dziś wlałem pod koreczek (no widać jest w rurce),
trasa,wiec drogi lokalne przy predkości ok 80-90km/h,
Thef wczoraj oblukałem kostki(popryskałem je WD40) oraz bezpieczniki no i wydaje mi sie ze wszystko jest ok,
a co do kontrolki to ta czerwona(co jest z prawej strony od kontrolki ładowania czyli tej z akumulatorem)

[ Dodano: Sro Paź 10, 2007 14:12 ]
piter34 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
ale chyba nie powinno sie przelewac przecież korek i po przejechaniu nie było widac mokrych śladów(zeby gdzie przelewało sie)

Zupełnie nie rozumiem tej części zdania.

kadzaf napisał/a:
no tak prawie (wiem ze mówią zeby tak nie lac) ale tylko w celu sprawdzenia ile spala

Można tak lać. Nic się nie stanie.


nie no kiedys obiło sie mi o uszy ,że nie należy własnie lać do pełna ale skoro mozna wiec ok
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 13:14   

Ok, no to spalanie mierzysz jak należy, ale radzę to zrobić po przejechaniu np. 300km, bo te 50km może być niemiarodajne. W sumie jak na trasę to za duże, ale spróbuj, jak mówię, zbadać to na dłuższym odcinku. Co do wiązki, to nie wystarczy spsikać kostek (i radzę używać tu specjalny spray do styków, WD40 to tylko do penetracji połączeń gwintowanych imho się nadaje), no chyba, że po tym objawy ustaną. W przeciwnym wypadku trzeba szukać jakiegoś przetartego kabelka i zlutować - to musi być bardzo dokładnie zrobione. Kontrolka ładowania zaświeci się zawsze jak autko zgaśnie więc to może nie mieć związku. Poczytaj jak się odczytuje błędy komputera i wio do autka je wymrugać ;) .
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 13:20   

thef napisał/a:
Kontrolka ładowania zaświeci się zawsze jak autko zgaśnie więc to może nie mieć związku. Poczytaj jak się odczytuje błędy komputera i wio do autka je wymrugać .

Thef zle mnie rozumiałeś (albo ja niezrozumiale napisałem) ale chodzi mi o tą kontrolke czerowna, która jest obok włąsnie tej od ładownia(z prawej strony) przedstawia ona chyba silnik bądz pompe (nie wiem za bardzo jak sie ona nazywa) :/
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 13:35   

To jest check engine, czyli miałeś jakiś chwilowy błąd komputera. Odczytaj je i napisz jaki wyszedł. Przyczyną na 99% będzie uszkodzona wiązka. Musisz ją całą rozizolować i szukać usterki. Poszukaj tematów związanych z wiązką elektryczną w SDi - zobaczysz, że to częsty przypadek.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 14:56   

no moze i tak tyle tylko, że nie bardzo wiem jak to odczytywać (te błędy)
Cytat:
Krótka legenda:
„o” oznacza błysk,
„-” to przerwa pomiędzy błyskami. Ilość „-” oznacza długość pauzy.

Pierwszy przykład:
o--o-o---o--o-o---o--o-o---
Jest to liczba 12, powtórzona trzy razy.

Drugi przykład:
o-o--o-o-o-o---o-o--o-o-o-o---o-o--o-o-o-o---

Jest to liczba 24, również powtórzona 3 razy.



nie wiem czemu jest 12 skoro jest 9 błyśniec przez 3x
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 15:00   

To nie są trzy błyśnięcia, tylko jedno, potem krótka przerwa i potem dwa błyśnięcia. To jest liczba 12, która na początku pojawia się trzy razy i oznacza start samodiagnostyki. Potem nastąpi znowu przerwa i albo kolejne trzy "dwunastki" (co oznacza brak błędów) albo inne liczby, powtarzane po trzy razy. I tak w kółko. Poćwicz trochę, to na pewno wykminisz jak się to czyta ;) .
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Paź 10, 2007 15:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 15:06   

ok dzieki zaraz to oblukam(o ile znajde to gniazdo diagnostyczne :wink: )

Cytat:
znajduje się ono za środkową konsolą, na dole, od strony kierowcy

a czy to jest poprostu kostka? i jest odłączona(czyli luzem), bo nie moge jej znaleźć :cry:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Paź 10, 2007 19:36   

kostka jest od tyłu konsoli srodkowej po stronie pedału gazu. zanurkuj tam a znajdziesz ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Paź 11, 2007 20:34   

Dzis byłem u jednego mechanika i powiedział mi ze nie ma sie co dziwic bo te silnik 2.0 spalają ok 8l tak samo VW 1.9 wiec mówił mi zeby sie tym nie przejmował
bo poniżej 6l to miesci sie ale w trasie ale nie w cyklu miejskim
Mówił mi ze tyle to palą silniki 1,4, 1,5 a nie 2.0

[ Dodano: Czw Paź 11, 2007 22:10 ]
a Wam ile palą silniki 2.0 SDI? w cyklu miejskim? :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
wilkxt 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Skąd: Bytom



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 10:02   

okolo 7, czeste palenie i krótkie trasy, korki
_________________
pozdrawiam
Tomek
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 10:03   

wilkxt napisał/a:
okolo 7, czeste palenie i krótkie trasy, korki
U mnie identycznie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 11:13   

u mnie też. mniej korków, dużo odpalania i cięzka noga :P
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 11:14   

kadzaf napisał/a:
a Wam ile palą silniki 2.0 SDI? w cyklu miejskim?

Violla to rekordzistka w trasie. Warszawa - Sejny - Warszawa spalil jej ok. 4,8l ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 17:39   

Witam czy robił ktoś mieszanke 1:3 czyli na oleju rzepakowym,napędowym oraz opałowym? bo znajomy tak jeździ i mówił mi ze na takiej mieszance lepiej chodzi pali również na dotyk (jeżdzi tak juz z 2 lata i nie ma żadnych oznak zużycia silnika)
robi też ktoś tak z was?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 17:49   

Byl na Tvn turbo taki program "na pustym baku". Kolesie mielili i wyciskali soki doslownie ze wszystkich smieci jakie znalezli...

A po co ten Twoj znajomy tak robi?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 17:53   

on twierdzi ze na takiej mieszance lepiej chodzi :wink: oraz taniej wychodzi
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 17:56   

Aha... no jakby to byla prawda, to by do aut dorzucali w promocji zgrzewke kujawskiego ;)
Ja osobiscie nie wierze w takie teorie, sam tez nie leje nic innego oprocz paliwa z Shella badz BP ;) Jest tanio i dobrze chodzi wszystko ;) (piszemy tu o 220 SDi)

A jak komus za drogo na ON to niech jezdzi na RoWerze ;)
Zdrowiej, taniej, silnik na pewno sie nie zuzywa ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r220 SD 97r.] dymi na biało - duze spalanie oleju
kubala1985 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Sie 12, 2010 19:00
bastek
Brak nowych postów [r 214] za duże spalanie ;/
marikul Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 68 Czw Maj 06, 2010 07:46
blackbetty
Brak nowych postów [r25] duże spalanie
malagutif122 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sro Gru 14, 2011 10:14
osarro
Brak nowych postów [R200] za duże spalanie
wloditzki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Paź 13, 2011 21:52
plemaster
Brak nowych postów [R214] Duże spalanie:(
Jago Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Czw Sty 06, 2011 15:59
colin1983



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink