Pozwolę sobie zebrać Twoje posty dot. wentylatora w jednym miejscu:
"przerobiłem układ wentylatora dzisiaj właśnie jestem po montażu, jest ok włącza sie sam przy klimie i jest tez podpięty do czujnika temp, wentylator jest chyba od alfy Romeo 156 nie wiem dokładnie bo już taki kupiłem, kupiłem tylko opornik mocy (80W, 0,7 ohma za 20 zł) i według swojego schematu podłaczyłem na 2 przekaźnikach (nie mam też oryginalnego sterownika-ale w tym przypadku nie jest konieczny), Po tym zabiegu wentylator ma juz 2 biegi jeden wolny tylko do klimy drugi jak wzrośnie temp silnika sam włącza się na najwyższe obroty. Wczesniej chodził tylko na najwyższym biegu.
także dla zainteresowanych- nie trzeba kupować za 1800zł silniczka wentylatora ani go regenerować, bo czasem już nie ma co wystarczy kupić jakikolwiek dobrze działający (moze być ze szrotu) wentylator i podłączyć wg schematu i będzie ok, mnie ta operacja kosztowała 30zł, no ale wentylator już miałem..."
"tu trzeba improwizować, najlepiej zrobić tak:
zmierz dokładnie ile masz miejsca w orygiinalnej obudowie (średnica śmigła i głębokośc -szerokośc silnika) i do tych wymiarów trzeba poszukać wentylatora. Potem ci powiem jak to połaczyć"
"Przecież ci napisałem ze to możliwe bo sam to zrobiłem!!, koszt niewielki, odłaczasz sterowanie oryginalne, podłaczasz się bvezpośrednio do akumulatora a sterowanie robisz tak ze wentylator bedzie miał 2 biegi jeden max sterowany bezpośrednio z czujnika temp. a drugi sterowny sygnałem z bezp (albo przekaźnika klimy) i do tego biegu potrzebny jest rezystor mocy 0,4 ohma i mocy 80W. Dwa biegi wystarczaja bezporblemu. Wierz mi takie rozwiazanie jest i tanie i praktyczne. "
"absolutnie nie używany od R75 tylko od innego auta. Radzisz sobie całkiem dobrze z mechaniką jak widze, wiec znalezienie od innego auta wentylatora na jakimkolwiek polskim lub niemieckim "szrocie" lub w allegro nie bedzie kłopotliwe. Koszt rzedu 200zł to i tak dużo. Założyć podłaczyć sterowanie ( jak już bedziesz bo miała to napisze jak) i po kłopocie.
Ja niestety nie wiem jaki wentylator mam u siebie poprzedni właściciel załozył uzywany (wygląda mi na wentylator od alfy 156, ale nie jestem pewien) i podłaczył go tylko do czujnika temp. Ja dodałem drugi bieg montując dodatkowy rezystor, żeby mi własciwie klima chodziła. Jak narazie działa idealnie i myłse, ze tak bedzie dalej.
Pozdrawiam
U siebie wywaliłem także całe to sterowanie (czyli ta puszke po prawej stronie i podłaczyłem bez tej elektroniki tylko na przekaźnikach. Problem mam z głowy i z wentylatorem i ze sterowaniem.
Jeżeli na krótko chodził a po włożeniu nie chce to raczej sterowanie padło."
"Niestety naprawiąjąc oryginał troche ryzykujesz, bo nie masz pewności ile popracuje."
"Widzisz, problem z wentylatorem to przede wszystkim problem wysokich kosztów. Pisałem już o tym wczesniej, ze problem wentylatra rozwiązałem kosztem bardzo niewielkim w porównaniu do oryginału, Ktoś mi to mówił, chyba Marian, ze w nowych modelach R75 były już tylko dwa biegi wentylatora, idac tym tropem, zrobiłęm tak u siebie. Jezeli masz samochód u dobrego mechanika (elektryka) to taką przeróbke ci zrobi bez problemu, kosztem 200-300zł.
Trzeba wymienić oryginalny silnik i smigło na inny pasujący do obudowy( lub nie pasujący, bo to też mozna przerobić). Po włożeniu nowego wentylatora trzeba odłączyć oryginalne sterowanie (lub nie jesli silnik z nim dobrze funkcjonuje) i po kłopocie. W razie awarii to wszystkie na rynku silniczki do wentylatorów chłodnic sa tańsze niż ten od rovera, tak na marginesie to poprostu skandal, zeby taki mały silniczek tyle kosztował- nic tej ceny nie uzasadnia!. "
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
SPAMU¦
Wysłany: Pią Paź 12, 2007 15:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Paź 12, 2007 18:49
dodam jeszcze schemat podłaczenia wentylatora do dwóch przekaźników w przypadku padniętego sterowania, schemat dla laików mojej konstrukcji- nie jestem elektrykiem tylko mechanikiem, ale działa jak należy.
dodam jeszcze schemat podłaczenia wentylatora do dwóch przekaźników w przypadku padniętego sterowania, schemat dla laików mojej konstrukcji- nie jestem elektrykiem tylko mechanikiem, ale działa jak należy.
Co to za przekaźniki 1 i 2 skąd je wziąć
[ Dodano: Pon Maj 30, 2011 14:48 ]
ze schematu wynika że + jest podany na stałe na silnik, załącza się wentylator przez rezystor ( 1 wolniejszy bieg ) po włączeniu klimy, 2 szybszy bez rezystora po zwarciu czujnika temp podając masę. Czy nie powinno być odwrotnie że masę mam już na silniku a steruje podając + ?
[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 12:06 ]
Zastanawia mnie pewna kwestia robiąc układ w ten sposób będzie mi się załączał wentylator przy otrzymaniu sygnału z przekaźnika o załączeniu klimy. Jaki wpływ na działanie klimy ma ten wentylator, że bez niego klima nie uruchamia się. Nie ma żadnego sygnału zwrotnego z wentylatora do klimy żeby zacząć chłodzić, więc wydaje mi się że klima powinna chodzić bez wentylatora tylko mniej wydajnie.
[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 12:15 ]
wentylator wymieniłem, działa podpinając na krótko. Przekaźniki wewnątrz komory silnika ok zamieniłem miejscami te dwa czarne od klimy i halogenów i sprawdziłem oba działają. Myślę, że uszkodzone jest sterowanie przez tą płytkę przy wentylatorze. Powiedzcie mi czy jak wypnę z tej płytki kabel czarny (masa) i czerwony (1 bieg) i podepnę bezpośrednio na akumulator ( wtedy zacznie się kręcić wentylator ) to zacznie mi działać klima. Jeżeli tak to zrobię sterowanie bez tej płytki i będzie super, jak klima nie zadziała to nie wiem co dalej.
[ Dodano: Wto Maj 31, 2011 12:18 ]
aha dodam jeszcze że wsadziłem wentylator od vectry B. 1 bieg (czerwony kabel) podpiąłem przez rezystor dostępny w tym wentylatorze. 2 bieg (szary) za rezystorem na silnik. Czarny kabel (masa) podpiąłem na silnik. Kabel fioletowy 3 bieg zaizolowałem. Silnik 2.0cdt. Pomóżcie jak pomyliłem kolory kabli może to jest powód że nie załącza się wentylator po złożeniu go do auta.
Pozwolę się podpiąć pod temat i podzielić się z Wami moimi uwagami.
Kupiłem moją 75 ze spalonym silnikiem od wentylatora. Wyszło to podczas oględzin przy zakupie auta - byłem tego świadomy. Więc jak tylko dojechałem do domu to priorytetową sprawą było jego naprawienie. W moim przypadku wchodziła w grę tylko wymiana bo był tak zjarany że nie było już czego naprawiać.
Najpierw kupiłem nowy silnik od Voyagera. Podczas montażu okazało się że mam zamiennik i mocowanie śmigła nie pasuje do mocowania śmigła R75. Ale ok. gorąco wtedy nie było więc ten mniejszy wentylator od Voyagera (średnica chyba 35cm ) dawał rade. Robiło się cieplej więc powoli przestał on być wydajny. Idąc za poradnikiem na stronie klubowej nabyłem silnik+śmigło od Opla Vectry B za 80pln. Śmigło zdecydowanie większe od tego z Voyagera ale mniejsze od śmigła z R75 (ok 3cm) no i powierzchnia płatów w śmigle też inna(mniejsza)
Generalnie wszystko ok. chłodzi, klima działa, gdy temp silnika wzrośnie do 100'C włącza się i wyłącza przy 95'C - tak jak ma być.
Kilka tygodni później pojechałem na serwis klimy żeby ją nabić, odgrzybić itp. Pan sprawdził mi cały układ klimy - to w ramach serwisu.
Kazał odpalić auto i włączyć klime. Wiatrak śmigał... ALE:
W pewnym momencie Pan się mnie pyta czy to jest najwyższy bieg wiatraka? Powiedziałem że tak. Okazało się że wiatrak ten od Opla nie daje jednak w 100% rady. Za mało chłodzi przez co było podwyższone (ale nie max wysokie) ciśnienie w układzie klimy.
Wobec czego reasumując:
Wydaje mi się że wszelkie zamienniki nie będą w 100% spełniały swojej roli. Na przykładzie wentylatora od Opla widać to gołym okiem. Ktoś napisze ok ale przecież silnik od Voyagera pasuje wystarczy przełożyć śmigło i jest ok. (Tu oczywiście należy zaznaczyć że mocowanie musi być takie samo jak w R). Ale pomyślcie: Silnik od Voyagera jest przypisany pod mniejsze śmigło. Założycie większe + rezystor to i tak prędzej czy później prawdopodobnie silnik padnie.
Nie wiem jak się ma to wszystko do CDT. Ja mam V6 w silniku tym szybciej dochodzi temperatura wobec czego wentylator chodzi częściej i częściej też musi się on "skupiać" na chłodzeniu silnika niż na chłodzeniu klimy. Tak myślę.
Diesel o wiele dłużej się nagrzewa i tak jak ktoś kiedyś powiedział: trzeba być niesamowicie zdolnym żeby przegrzać silnik diesla.
Może i te zamienniki z innych aut spełniają swoją role w CDT ale w V6 raczej nie.
Czy ktoś kto ma CDT i zamontowany inny silnik wentylatora i inne śmigło(np od Vectry) sprawdzał ciśnienie w klimie?
Wysłany: Czw Cze 09, 2011 16:19 nowy wentylator z przekażnikami i wzmocnionym rezystorem
Zupełnie nowy wentylator można kupić w na ebay.uk za ok 200 GBP, kompletny z puszką przekażników oraz wzmocnionym (100w) rezystorem i oczywiście końcówkami. Plug and play, niezależnie od tego jaki, 2-u czy 3-y biegowy był wcześniej.
http://cgi.ebay.ie/ROVER-...#ht_5643wt_1135
Jeśli chodzi o sprzedawcę to facet zna się na rzeczy.
Wydaje mi się, że nie ma sensu bawić się w przeróbki, które podziałają przez miesiąc niezależnie od ceny. Wymiana uszczeki pod głowicą jest droższa. Mam kv6 2.0 i też mi walnęła. Oczywiście wymiana szczotek lub rezystora jest opłacalna bo ciągle mamy ten sam dość mocny motor(450 W). Wszystko co słabsze padnie.
Jezscze odnośnie napięcia pracy wentylatora 3-biegowego: zmiana prędkości jest realizowana przez zmianę opornosci (dwie masy, dwa plusy) czterech rezystorów(stąd ich zużywanie, rezystory generują sporo ciepła, w dwu biegowym opornik a więc i ciepło jest na zewnątrz). 1-bieg: dwa szeregowo, 2-bieg dwa równolegle do jednego szeregowo, 3-bieg dwa równoległe szeregowo do dwu rónolegle, więc nigdy bezpośrednio z akumulatora a nawet przy małej oporności jakiś spadek napięcia jest.
Ostatnio zmieniony przez mirekbzyk Pią Cze 10, 2011 22:01, w całości zmieniany 1 raz
a ja mam pytanko z innej beczki - jak pisałem w innym wątku mam problem z obudową wentylatora bo po stłuczce najwidoczniej gdzieś delikatnie się odkształciła i śmigło się kreci ale trze ... no i teraz pytanko czy jest szansa do tej obudowy z oryginalnym silnikiem zamontować inne ciut mniejsze śmigło ? a jeżeli tak to od jakiego samochodu będzie najlepsze ? używana obudowa do diesla to wydatek minimum 200zł więc wymiana śmigła mogłaby się okazać znacznie tańszym rozwiązaniem
nie mam zielonego pojęcia dlatego pytam bardziej obeznanych w temacie ... szukam najlepszego rozwiązania mojego problemu ... czytam, że niektórzy montują inne wirniki więc pytam .. ale wnioskuje z twojej wypowiedzi, że prawdopodobnie nie ma to sensu. A przy okazji może w tym wątku ktoś mi odpowie czy obudowa wentylatora od benzyny znacząco różni się od diesla ? jest szansa żeby obudowę od benzyniaka dopasować do diesla ?
W poście apples'a masz link do rimmerbros.uk. Sprawdź . Według mnie są b. podobne jęśli nie identyczne rozmiarowo i w kwestii mocowania. W dieslu nie ma klapek, które się otwierają w czasie jazdy. Wiatrak jest identyczny
chodzi mi właśnie przede wszystkim o mocowanie ... górne mocowania wyglądają identycznie przynajmniej na schemacie z rimmerbros, sam wirnik jest również identyczny więc zostaje tylko kwestia dolnej części i miejsca na intercooler
Ostatnio zmieniony przez marecki6 Pią Cze 10, 2011 22:14, w całości zmieniany 2 razy
U mnie w benzynie kv6 na dole obudowa jest mocowana tylko dwoma spinkami i jedną śrubką na środku po prawej stronie. cała lewa strona to "zawias" i mocowanie u góry z prawej na tulei gumowej.
w CDT mocowanie obudowy to u góry zakładana na chłodnicę wody, śrubka po lewej stronie chłodnicy w połowie wysokości, symetrycznie po prawej stronie i 2 śrubki na dolnej części do intercoolera.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Cze 11, 2011 07:39
marecki6 napisał/a:
A przy okazji może w tym wątku ktoś mi odpowie czy obudowa wentylatora od benzyny znacząco różni się od diesla ? jest szansa żeby obudowę od benzyniaka dopasować do diesla ?
Obudowa jest inna ale wiem że ktoś z forum już wstawiał obudowę od benzyny do diesla. Z tego co pamiętam musiał coś odciąć. Nie pamiętam czy pisał na forum o tym zabiegu, czy tylko ze mną na gg.
Sprawdziłem u rimmerbos. Chłodnica jest ta sama a więc jest przystosowana do montażu obu obudów. Silnik od wentylatora taki sam, śmigło takie samo, więc mocowania OK. Poprawka do mocowania w benzynie: góra tak samo. srodek tak samo( u mnie brakuje śróbki) Pozostaje dolna część obudowy. Wygląda na to, że w dieslu są usunięte dolna lewa i prawa część obudowy zasłaniające chłodnicę w czasie postoju, żeby umożliwić montaż intercoolera i nie ma mocowania na śróbki.
Ostatnio zmieniony przez mirekbzyk Sob Cze 11, 2011 10:41, w całości zmieniany 1 raz
a tak poza tym to przerobiłem układ wentylatora dzisiaj właśnie jestem po montażu, jest ok włącza sie sam przy klimie i jest tez podpięty do czujnika temp, wentylator jest chyba od alfy Romeo 156 nie wiem dokładnie bo już taki kupiłem, kupiłem tylko opornik mocy (80W, 0,7 ohma za 20 zł) i według swojego schematu podłaczyłem na 2 przekaźnikach (nie mam też oryginalnego sterownika-ale w tym przypadku nie jest konieczny), Po tym zabiegu wentylator ma juz 2 biegi jeden wolny tylko do klimy drugi jak wzrośnie temp silnika sam włącza się na najwyższe obroty. Wczesniej chodził tylko na najwyższym biegu.
także dla zainteresowanych- nie trzeba kupować za 1800zł silniczka wentylatora ani go regenerować, bo czasem już nie ma co wystarczy kupić jakikolwiek dobrze działający (moze być ze szrotu) wentylator i podłączyć wg schematu i będzie ok, mnie ta operacja kosztowała 30zł, no ale wentylator już miałem...
Witam, mam pytanko, w Toma mają silnik wentylatora ten sam na pojemności 1,8 2,0 i 2,5 http://www.tomateam.pl/sk...dzial=-&c=1627, a nie ma różnicy między 1,8 a ( 2,0 2,5):?: bo jeden ze sprzedawców mówił mi, że z 1.8 nie podejdzie do 2.0 V6. i jaka jest różnica między silniczkiem wentylatora benzyna i diesel Dzięki i Pozdrawiam
Witam Wszystkich i tam samo mam problem z WEntylatorem w Roverku 2.0 cdti 116 km
wiatrak wogole sie nie kreci a co za tym idzie Klima nie pracuje. Jak bylem u mechanika to powiedzial ze jeszcze termostat nie odbija czy cos nie wiem nie znam sie za bardzo na tych rzeczach ale to moze tez byc przyczyna tego ze Wentylator sie nie wlacza czy juz wiadomo ze Silnik od WEntylatora trzeba wymieniac Ewentualnie Nawijac go bo tez tak mozna zrobic. Nie chce kupowac nowego Silniczka wentylatora za 2000 zl
jak wiecie jak rozwiazac moj problem to powiedzcie prosze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum