Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Spadek mocy, EGR, przepływomierz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Spadek mocy, EGR, przepływomierz
Autor Wiadomość
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:04   [R75] Spadek mocy, EGR, przepływomierz
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam mam problem z 75 CDT spadła moc i naprawdę jest zamulona nawet żona zauważyła ;) to znaczy ze jest źle. Jak gwałtownie przycisnę to ostro dym czarny poleci i to w dużej ilości. Jak płynnie przyspieszam to nie ma dymu, ale moc jest strasznie obniżona. Mam podejrzenie ze rura gumowa z turbiny zsunęła się albo pękła. Ale nie mam pojęcia gdzie jest nawet turbina nie mówiąc o rurze od niej. Moglibyście mi pomóc? Czy moje domysły uszkodzenia są trafne we wtorek jadę do mechanika było by łatwiej jak bym go nakierował na uszkodzenie. Nie mogę znaleźć na forum a wydaje mi sie ze było kiedyś poruszane
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 17:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:08   

niech zobaczy czy jest wporządku kolanko które idzie od coolera, i niech sprawdzi przepływkę odpinając ją i jazda na odpiętej.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:11   

Sprawdż węże intercoolera czy jakiś nie pękł oraz sam intercooler.Felerne jest też wejście górnego węża do intercoolera tam jest taki odcinek plastykowej rurki która jest nie szczelna albo ma odłamane mocowanie do chłodnicy wody.
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:13   

Jak nie puszcza niebieskiego dymu to dobrze :mrgreen: najprawdopodobniej spadł albo pękł których z węży :/ Tylko uważaj żeby Cie mechanik nie nakłonił na wymianę turbo :evil:
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:37   

Nawiasiki w temacie poprosimy, bo brakuje ;) .
 
 
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 19:08   

PHJOWI napisał/a:
i niech sprawdzi przepływkę odpinając ją i jazda na odpiętej.
Może głupie pytanie gdy odłączona wtyka w przepływomiezu nie zauważę różnicy to znaczy ze uszkodzone ?
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 19:27   

Jeśli ją odłączysz i zauważysz różnice, to znaczy że jest przepływka walnięta.
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 19:31   

Przy walniętej przepływce nie dymi
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 20:17   

przemo mylisz się przy moim dymi po wymianie przestał. Ale nie były to mega kłęby tylko leki dym.

[ Dodano: Sro Paź 24, 2007 21:26 ]
sprawdz jeszcze kolektor lubiały pękać i też bedzie dymić.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 21:06   

No własnie nie kłęby, a z opisu nixona75 jasno wynika :ostry czarny dym:więc skupił bym się raczej na tej reszcie , co do kolektora to masz rację tylko to pozostawia ślad okopcenia na zgrzewie kolektora wokół. A przepływkę idealnie można zdiagnozować -odłączając ją lub Testbookiem w Real Time Monitor bo jako błąd to jest różnie
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 21:13   

oczywiście testbookiem po przez wartości, ale można też również innym sprzętem sprawdzić w wartościach np kts 500 odczytasz też
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 21:36   

Zgadzam się, bez problemu , ale ja nie mam takiej potrzeby operuję oryginalnym sprzętem :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 21:41   

ale inni nie mają, wieć mówie bo klienta nie trzeba zbywać głupimi śpiewkami że tylko testbook to robi , jak innym sprzętem też idzi,a po co pajacować, lepej ukłonić się w stronę klienta.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Paź 24, 2007 23:33   

przemo285 napisał/a:
Przy walniętej przepływce nie dymi
- są różne opinie:

Symptoms: These vary depending how the maf is failing and may include some or all of the following:-

1. Loss of performance below 2000rpm, possibly ok above 2000rpm.
2. As above & / or marked reluctance to rev.
3. Mpg deteriorated for no apparent reason.
4. Uneven running at low revs, smokey exhaust, & 'choked' feel when pulling away. (needs more more revs to pull away smoothly)
5. Temporarily unplugging the maf cable gives an immediate improvement -> to Rowan wyżej potwierdził
6. Cleaning it with isopropyl alcohol can give a temporary improvement.

Warto odpiąć i sprawdzić. Można rozważyć pkt 6 - ale nie spotkałem opisu na jak długo może pomóc.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 06:23   

Panowie po co rozprawiać i szukać dziury w całym najlepiej sprawdzić i po sprawie , ja się sugeruję opisem zainteresowanego a on jest dość jednoznaczny-OSTRY CZARNY DYM .Klienci KTS-a też nie mają w domu więc nie wiem po co takie aluzje. PHUJOWI mając Testbooka sprawdzasz Rovera KTS-em????????
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
nixon75 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 98
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 06:30   

ale dym jest tylko przy gwałtownym przyspieszaniu i jest w nadmiarze a tak przy normalnej jeździe nie ma dymu. ale przy odłączeniu przepływki to jak jest sprawna to jest spadek mocy?
_________________
R75 CDT CIECHANÓW
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 06:37   

mam kts i testbook , a rovery tylko testbook sprawdzam.!!
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
wilkxt 



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 72
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 07:13   

Cytat:
ale przy odłączeniu przepływki to jak jest sprawna to jest spadek mocy?

Tak, jest spadek mocy.
_________________
pozdrawiam
Tomek
 
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 10:45   

przemo285 napisał/a:
Panowie po co rozprawiać
- po to żeby pomóc bez konieczności dalekiego wyjazdu, który być może potwierdzi to co da się omówić na Forum i naprawić bez konieczności uciążliwego dla wielu z nas wyjazdu.
Wielu z nas skorzystało z rad innych użytkowników i nasze R jeżdżą pomimo, że do najbliższego "kompa" z wiarygodną obsługą mamy ponad 300km.
Jako OT - też mam w planach wybranie się na diagnostykę, choćby z ciekawości. Ale dotychczas dzięki prowadzonym dyskusjom i życzliwości Forumowiczów udało mi się parę rzeczy wyprostować, również korzystając z uwag i części polecanych tutaj warsztatów i sprzedawców.
przemo285: pytanie odnośnie przepływki mam bardzo konkretne (wynikają wyłącznie z lektury postów na paru Forach, w tym pisanych przez doświadczonych serwisantów i producentów różnego rodzaju osprzętu m. inn. do R75 i posiadających oryginalny sprzęt serwisowy):
czytałem, że kończenia się przepływki (MAF), jeżeli jeszcze nie całkiem padła, ani testbook ani T4 wprost nie wykryje, dopiero tak jak pisze PHJOWI poprzez wartości można określić, że się kończy. Czyli (mój wniosek): dobry elektryk przy pomocy KTS, a być może nawet oscyloskopu, może dokonać właściwej diagnozy w miejscu zamieszkania delikwenta.
Pytanie wprost: czy testbook lub T4 w sposób jednoznaczny - nie poprzez pomiary - a z nazwy wskaże niepełnosprawność MAF (który jeszcze działa)?: tak lub nie?
Jeżeli nie, to warto dyskutować.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
Ostatnio zmieniony przez henryk Czw Paź 25, 2007 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Paź 25, 2007 12:56   

wilkxt napisał/a:
Tak, jest spadek mocy.

Oj nie wiem, wydaję mi się że nie ma różnicy a nawet jeśli jest to minimalna.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
Przeplywka a moze cos innego?
plombos Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lis 11, 2008 21:22
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
mignone Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 24, 2007 19:03
mignone
Brak nowych postów [R75] Wielki spadek mocy
Pawel84 Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Lip 20, 2011 07:19
Pawel84
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy, uszczelka?
PMSKA Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Cze 15, 2018 16:18
dzelo23
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy, czarny dym
PiotrasM Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Gru 29, 2011 22:01
jesse



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink