Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam mam problem z 75 CDT spadła moc i naprawdę jest zamulona nawet żona zauważyła to znaczy ze jest źle. Jak gwałtownie przycisnę to ostro dym czarny poleci i to w dużej ilości. Jak płynnie przyspieszam to nie ma dymu, ale moc jest strasznie obniżona. Mam podejrzenie ze rura gumowa z turbiny zsunęła się albo pękła. Ale nie mam pojęcia gdzie jest nawet turbina nie mówiąc o rurze od niej. Moglibyście mi pomóc? Czy moje domysły uszkodzenia są trafne we wtorek jadę do mechanika było by łatwiej jak bym go nakierował na uszkodzenie. Nie mogę znaleźć na forum a wydaje mi sie ze było kiedyś poruszane
_________________ R75 CDT CIECHANÓW
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 12, 2011 17:46, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:11
Sprawdż węże intercoolera czy jakiś nie pękł oraz sam intercooler.Felerne jest też wejście górnego węża do intercoolera tam jest taki odcinek plastykowej rurki która jest nie szczelna albo ma odłamane mocowanie do chłodnicy wody.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 18 razy Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 306 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 17:13
Jak nie puszcza niebieskiego dymu to dobrze najprawdopodobniej spadł albo pękł których z węży Tylko uważaj żeby Cie mechanik nie nakłonił na wymianę turbo
_________________ był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 19:31
Przy walniętej przepływce nie dymi
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 21:06
No własnie nie kłęby, a z opisu nixona75 jasno wynika :ostry czarny dym:więc skupił bym się raczej na tej reszcie , co do kolektora to masz rację tylko to pozostawia ślad okopcenia na zgrzewie kolektora wokół. A przepływkę idealnie można zdiagnozować -odłączając ją lub Testbookiem w Real Time Monitor bo jako błąd to jest różnie
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 21:36
Zgadzam się, bez problemu , ale ja nie mam takiej potrzeby operuję oryginalnym sprzętem
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 21:41
ale inni nie mają, wieć mówie bo klienta nie trzeba zbywać głupimi śpiewkami że tylko testbook to robi , jak innym sprzętem też idzi,a po co pajacować, lepej ukłonić się w stronę klienta.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Sro Paź 24, 2007 23:33
przemo285 napisał/a:
Przy walniętej przepływce nie dymi
- są różne opinie:
Symptoms: These vary depending how the maf is failing and may include some or all of the following:-
1. Loss of performance below 2000rpm, possibly ok above 2000rpm.
2. As above & / or marked reluctance to rev.
3. Mpg deteriorated for no apparent reason.
4. Uneven running at low revs, smokey exhaust, & 'choked' feel when pulling away. (needs more more revs to pull away smoothly)
5. Temporarily unplugging the maf cable gives an immediate improvement -> to Rowan wyżej potwierdził
6. Cleaning it with isopropyl alcohol can give a temporary improvement.
Warto odpiąć i sprawdzić. Można rozważyć pkt 6 - ale nie spotkałem opisu na jak długo może pomóc.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Paź 25, 2007 06:23
Panowie po co rozprawiać i szukać dziury w całym najlepiej sprawdzić i po sprawie , ja się sugeruję opisem zainteresowanego a on jest dość jednoznaczny-OSTRY CZARNY DYM .Klienci KTS-a też nie mają w domu więc nie wiem po co takie aluzje. PHUJOWI mając Testbooka sprawdzasz Rovera KTS-em????????
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
ale dym jest tylko przy gwałtownym przyspieszaniu i jest w nadmiarze a tak przy normalnej jeździe nie ma dymu. ale przy odłączeniu przepływki to jak jest sprawna to jest spadek mocy?
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Czw Paź 25, 2007 10:45
przemo285 napisał/a:
Panowie po co rozprawiać
- po to żeby pomóc bez konieczności dalekiego wyjazdu, który być może potwierdzi to co da się omówić na Forum i naprawić bez konieczności uciążliwego dla wielu z nas wyjazdu.
Wielu z nas skorzystało z rad innych użytkowników i nasze R jeżdżą pomimo, że do najbliższego "kompa" z wiarygodną obsługą mamy ponad 300km.
Jako OT - też mam w planach wybranie się na diagnostykę, choćby z ciekawości. Ale dotychczas dzięki prowadzonym dyskusjom i życzliwości Forumowiczów udało mi się parę rzeczy wyprostować, również korzystając z uwag i części polecanych tutaj warsztatów i sprzedawców.
przemo285: pytanie odnośnie przepływki mam bardzo konkretne (wynikają wyłącznie z lektury postów na paru Forach, w tym pisanych przez doświadczonych serwisantów i producentów różnego rodzaju osprzętu m. inn. do R75 i posiadających oryginalny sprzęt serwisowy):
czytałem, że kończenia się przepływki (MAF), jeżeli jeszcze nie całkiem padła, ani testbook ani T4 wprost nie wykryje, dopiero tak jak pisze PHJOWI poprzez wartości można określić, że się kończy. Czyli (mój wniosek): dobry elektryk przy pomocy KTS, a być może nawet oscyloskopu, może dokonać właściwej diagnozy w miejscu zamieszkania delikwenta.
Pytanie wprost: czy testbook lub T4 w sposób jednoznaczny - nie poprzez pomiary - a z nazwy wskaże niepełnosprawność MAF (który jeszcze działa)?: tak lub nie?
Jeżeli nie, to warto dyskutować.
_________________ Pozdrawiam, Henryk
Ostatnio zmieniony przez henryk Czw Paź 25, 2007 13:49, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum