Wysłany: Nie Paź 28, 2007 12:54 [R75] Twardość zawieszenia
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich klubowiczów.
Mam pytanie odnośnie zawieszenia przy Roverze 75. Wydaje mi się ze coś mi one szwankuje, przy takiej klasie auta ono powinno być chyba troszkę bardziej miękki. Jadąc przez małe dziury są one dość mocno wyczuwalne, najbardziej na tylnim zawieszeniu, amory były sprawdzane i są ok, czy może być jakaś inna przyczyna? czy porostu te rowerki są takie sztywniaki ? jeszcze jedno pytanko - nieraz zauważam spadek mocy na jakieś parę sekund, myślałem ze to może być zabrudzony filtr paliwa, ale niedawno go wymieniałem więc to trzeba wykluczyć - może ktoś ma jakiś pomysł co to może być? ostatnie pytanie - zbiera mi się woda po ulewnych deszczach i po myciu samochodu w wnęce na koło zapasowe - dlaczego? Może są jakieś kanały odprowadzenie wody zatkane? Dziękuje z góry za jakieś wskazówki i pomoc. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów!!!
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Cze 09, 2011 08:54, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 28, 2007 12:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Paź 28, 2007 14:50
czy auto miało robione gemetrie układu jezdnego?,oraz na jakich oponach jeżdzisz, a z tym spadkiem mocy , zmień paliwo i sprawdz co będzie się działo. Z tyłu paraktycznie kanał idzie po rancie tam gdzie uszczelka , sprawdz czy nie masz dziurki w uszczelce, lub w nadwoziu.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 28, 2007 19:13
Sprawdż jakie masz sprężyny czy oryginalne może ktoś zamontował jakieś sportowe tym samym twardsze.
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 28, 2007 19:23
Na sprężynach powinny być kolorowe kleksy a jak podniesiesz tylną kanapę jest naklejka również z podanymi kolorami sprężyn front i rear w razie pytań pisz na forum
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Nie Paź 28, 2007 19:37
To znaczy miękkie, to ja tak nie do końca... Bardziej chodzi mi o to że jest ono takie że na naszych polskich autostradach po których jeździmy na codzień nie jest tak czuć tych nierówności(czytaj:dziur).
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 28, 2007 19:44
Kris ty masz auto na 17 kołach to też jest inaczej/niski profil opony (znam auto) ale na sttandardowych 15 R75 nie jest wcale twarde.Pozdrawiam
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 28, 2007 19:49
No i to też się inaczej jedzie niż na profilu 45 pomijając to jakie szudi ma sprężyny
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
w odpowiedzi na zbierającą się wode we wnęce to miałem też taki przypadek a powodem była nieszczelność otworów wentylacyjnych które znajdują się na bokach tylnych błotników. od strony wewnętrznej po zdjęciu boczków ukażą się takie czarne prostokątne jakby zaślepki w których są gumowe wachlarzyki czy jakby zaślepki które mają za zadanie nie dopuścić wody do środka auta. one czasem potrafią się odgiąc lub podwiesić i u mnie tak było, przez co woda podczas mycia lub po deszczu dostawała się do środka i do wnęki na koło zapasowe. powinny one wisieć z góry na dół, wszystkie bodajże cztery.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Paź 28, 2007 20:11
tez miałem 17' na profilu 45 i uważam to za bardzo dobry kompromis... nie za twardo a jednocześnie pięknie na zakrętach, ale ja przesiadłem sie ze sportowego auta v6 na naprawde twardym zawieszeniu. Teraz mam A klase i jest sporo twardsza niz R75 nawet na 17'
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Paź 28, 2007 20:37
W Roverze 75 sprężyny są dobrane do poj.silnika oraz do fabrycznych kół , nie wiemy jakie ma szudi.Pozatym nie wiemy czego oczekuje, ogólnie Rover 75 jest komfortowym autem pod względem zawieszenia
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
ja mam roverka 75 na kolach 15 chciałem zamienić na 17calowe ale mechanik od razu odrodził stwierdził ze szybciej siadzie zawieszenie oraz pogorszy sie komfort.nie posuchałem felgi były świetne to znaczy ekstra wyglądały ale amortyzacja pogorszyła się znaczne wróciłem do orginalnych 15 i jest teraz mniej szpanersko ale bardziej komfortowo
Dzięki za wskazówki, ja mam Roverka 2000r CDT, przebieg oryginalny 124000, z tą wodą w bagażniku to muszę sprawdzić te kanały, może akurat to jest to, a co do sprężyn to nie wiem jakie są - napewno czarne, bez nakrapiania, może to jest wina amorów, koła mam 15, a opony 195*65, w tym roku były nowo zakupione, a poprzednio latałem citroenem xantią-królowa zawieszenia, otrzywiscie jak wszystko działa hydrauliczne zawieszenie, ostatnio trochę polatałem rodziców mietkiem C180, i szczeże mówiąc Roverek pod każdym względem go przerasta, no ale to moja opinia, jak się czegoś dowiem to napisze odnośnie tych sprężyn, dzięki koledzy za porady !! POZDRAWIAM
Mam pytanie,planuje na wiosne zamienić oryginalne 15 z oponami 205/65 na felgi 16 z oponami 215/55.Co Wy na to?Pogorszy się komfort? Bo wizualnie będzie chyba ładniej
ja zmieniłem z fabrycznych 15" na 16" z oponami 195/55 . Różnica jest ,generalnie na korzyść piętnastek.
17" bym nie kupił choć auto wygląda na nich pięknie. Moim zdaniem 16" to najlepszy kompromis pomiędzy wyglądem a komfortem. 15' wyglądają na małe w tym samochodzie,zaś 16" mimo niewielkiej różnicy w wymiarach - inaczej wyglądają bo pełniej integrują się z autem i bardziej "wypełniają" nadkola.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum