Wysłany: Sob Lis 10, 2007 12:53 [R75] Hak holowniczy - montaż, schemat, "jazda z hakiem
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
jak w temacie bo nie mogę znaleść w rave. chyba nie ma. dołożyłem sobie oryginalny hak z instalacją ale coś chyba nie tak powpinałem przy lampach bo nie mam wstecznego i przeciwmgnielnych w przyczepce. podłączenia robiłem według schematu z rave czyli akcesory fittnes, towing kit ale wydaje mi się że tam są pomylone opisy przewodów. może się mylę ale nie jestem pewien.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 21:45, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 10, 2007 12:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jak w temacie bo nie mogę znaleść w rave. chyba nie ma. dołożyłem sobie oryginalny hak z instalacją ale coś chyba nie tak powpinałem przy lampach bo nie mam wstecznego i przeciwmgnielnych w przyczepce.
chodzi o to okrągłe gniazdko z siedmioma okrągłymi stykami?
nie jest to takie proste, żeby mieć światło cofania masę trzeba puścić przez hak
tu coś nad tym głowili
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic286650.html
natomiast przeciwmgielne ma swoje miejsce
a schemat połączenia gniazda wygląda tak:
(choć osobiście oba pozycyjne zazwyczaj przykręcam do styku 5 ale ja robię kabelki do trochę innych przyczep )
schemat działa stojąc przodem do otwartego gniazdka
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Wysłany: Pon Lis 12, 2007 21:52 [R75] Założyłem hak i wyświetla na kompie
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
trochę może źle zatytuowałem temat bo wyświetlać powinno ale tylko wtedy gdy mamy podczepioną. a u mnie po zainstalowaniu fabrycznego haka wraz z instalacją taką jak ma być, łącznie z podłączeniem do wtyczki magistrali CAN BUS wyświetla informację o podłączeniu przyczepki. jednoczesnie w tym samym momencie pojawia się komunikat o awarii świateł kirunków prawej strony i kieunek zaczyna mrugać szybciej tak jak w wypadku przepalenia żarówki. po kilku minutach kontrolki gasną i jest wszystko ok. jest to cykliczne podawanie tego komunikatu, myslę że po iluś tam odpaleń silnika przypomina że coś jest nie tak. połączenia wykonałem tak jak jest to przedstawione na RAVE i we wtyczce jest wszystko ok.
tu pytanie do chłopaków z test bookiem czy tę opcję trzeba wgrać do kompa? bo wydaje mi się że tak. dlatego też dopóki nie wprowadzimy opcji HAK auto nie będzie wiedziało co się dzieje a będzie widziało jakieś dodatkowe obwody. czy dobrze rozumuję?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lis 28, 2010 12:09, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Lis 12, 2007 22:00
przy diagnozie pyta czy masz hak, i to tyle co pamiętam , musisz mieć sterownik roverowski do haka aby wszystko było git z instalką. Jutro jeszcze popatrze czy jest opcja w testbook, ale raczej nie.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
ten sterownik też mam. mam oryginalną instalację wyjętą z rovera. wszystko podłączone zgodnie z instrukcją akcesory fitting-towing-kit.
tylko ta kontrolka i kierunki wariackie mnie wkurzają.
jak wspomniałem system wyłącza kontrolki po kilku minutach i jest wszystko ok.
[ Dodano: Sro Lis 14, 2007 21:35 ]
PHJOWI napisał/a:
przy diagnozie pyta czy masz hak,Jutro jeszcze popatrze czy jest opcja w testbook, ale raczej nie.
i co patrzyłeś czy jest jakieś ustawienie do haka?
musiałem niestety odpiąć przewód od can bus bo za często kontrolka od przyczepy się świeciła i kierunek prawy wariował.
Ostatnio zmieniony przez sTERYD Pią Lis 16, 2007 12:54, w całości zmieniany 1 raz
dzięki wilekie. to nic innego tylko muszę do ciebie podjechać i spróbujesz to wklepać. przy okazji, jeszcze zamnięcie centralnego po ruszeniu auta, i samoczynne włączenie świateł. tylko dam ci znać kiedy się do ciebie wybiorę bo to zdecydowania wypad na cały dzień. mam jakieś250km.
nie wrzeszcz na nas plz
jakiś tam dodatkowy moduł zakładać raczej nie trzeba, tylko położyć wiązkę
robił to niedawno jarema więc może coś więcej podpowie...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
tak tak moduł musisz mieć. ja go miałem razem z okablowaniem od haka. samo podpięcie się przewodami do świateł tylnych tylko komplikuje system bo zaczyna wariować. dostaje jakieś błedy że niby żarówki przepalone. ja te kabke miałem bo hak mam oryginalny z innego roverka i powiem szczerze że zdiwiłem się jak zobaczyłem te wszystkie kable jakie należy podłączyć i na początku nie widziałem ich sensu podłączenia. ale w rave jest wszystko opisane krok po kroku gdzie się wpiąć, w jakie kable przy lampach z tyłu. najpierw 4 kable z prawej lampy, potem 3 z lewej, następnie masa 2 przewody, ten moduł do którego zasilanie musisz pociągnąć ze skrzynki bezpieczników, no i kabel magistrali CANBUS. jest trochę dłubaniny. a tak aby go w ogóle przykręcić to musisz zdjąć zderzak, lampy tylne, belkę tylną i odkęcić tylny tłumik aby dojść do śrub które są nad nim. sam hak przykręcony jest na 14 śrub!!! zajęło mi to prawie dwa dni z podłączeniem elektryki ale teraz mam satysfakcję że zrobiłem to sam. jeszcze jedno, jak dostaniesz używany hak to przy nim będzie gniazdo na 13 pin a u nas wszystkie przyczepki są na 7 pin więc musisz kupić przejściówkę. jakby co to pytaj.
Pomógł: 31 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 381 Skąd: ANGLIA
Wysłany: Wto Lis 25, 2008 22:43
Hej,Widzisz Kolego,Właśnie się okazało że nie mogę jechać na święta do Polski a szkoda bo przywiózł bym ci ten zaczep na podwórko(jestem z okolic)posiadam taki zaczep po demontażu.Pozdro.
A tak poza tematem,mamy chyba już woj.pomorskie no nie
_________________ HMMM czy dobrze zrobiłem???...Tak!-ale i tak chcę z powrotem Land Rovera
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro Lis 26, 2008 19:40
Z montażem nie było problemów,ale w Zagłębiu.Podjechałem do gościa w Będzinie,dałem 150 zadatku i za pięć dni zakładali mi odkręcany(uciąg chyba 1600kg).Wszystko kosztowało 500 zeta i mam gwarancję.Na Allegro jakiś dobry człowiek miał używkę z demontażu(niby oryginał) za 600+koszty wysyłki.Powstrzymam się od komentarza.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Lis 27, 2008 19:14
U mnie wszystko było i jest w porządku.Nie wiem,czy pamiętasz,ale byłem u Ciebie we wrześniu z rowerami na haku,a wcześniej przez całą Polskę przeciągnąłem Niewiadówkę.Szczerze mówiąc obawiałem się problemów,bo jak założyłem buzer pod światło cofania,to wyskoczył na wyświetlaczu błąd oświetlenia,ale przy następnym odpaleniu już było OK.Ciekawe od czego to zależy.Montując hak wpięli się z przewodami tradycyjnie pod okablowanie w bagażniku,ale nie ma żadnych negatywnych konsekwencji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum