Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Wymiana gum na przegubach
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Wymiana gum na przegubach

jak sciagnac przegub z polosi
Autor Wiadomość
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



  Wysłany: Pią Lis 09, 2007 22:44   [R420] Wymiana gum na przegubach
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

otoz problem nastepujacy

przy wymianie opon na zimowe zauwazylem ze mam uszkodzone oslony gumowe przegubow
no to kupilem nowe (w zestawei smar, opaski)
no i zabralem sie w garazu do roboty...

na masce rozlozylem sobie laptopa, wlaczylem RAVE'a i przystapilem z Tata do wymiany...



odkrecilismy kolo
odlaczylismy koncowke drazka
wyciagnelismy trzpien z widelek
sciagnelismy tarcze i reszte sciagaczem z przegubu


i tu zaczely sie nagle schody :roll:


probowalismy sciagnac przegub z polosi i nie dalo rady
no to zadzwonilismy do mechanika i powiedzial ze trzeba go szarpnac "z wyczuciem, mozna pomoc sobie w tym mlotkiem"
no i szarpalismy, walilismy przez deseczke no i ni !@#$

:roll:


no to w akcie desperacji stwierdzilismy ze wyciagniemy cala polos ze skrzyni...

i tez nie dalo rady :???:



wiemy ze na koncach sa te glupie pierscienie w ksztalcie litery U

no ale co to znaczy z wyczuciem szarpnac? czy to delikatnie u mechanikow oznacza gabaryt mlotka?





pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 23:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 09, 2007 22:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 10, 2007 00:21   

z wyczuciem szarpnąć, to pewnie chodziło mu o to, żeby nie wyrwać całej półosi ze skrzyni żeby nie musieć łapać oleju ;)
przegub powinien zejść, ale skoro nie możesz ruszyć, i nie możesz wyjąć półosi ze skrzyni, to obawiam się że wieloklin może być lekko przekręcony :(
w takim wypadku może (acz w skrajnych przypadkach nie musi :( ) pomóc kilkakrotne ostre ruszenie do tyłu (oczywiście po złożeniu wszystkiego ;))
przed tym wytrzyj smar i przyjrzyj się dokładnie połączeniu wieloklinwemu przegubu z półosią jeśli jest rzeczywiście przekręcone , to powinno być coś widać :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Sob Lis 10, 2007 23:01   

problem w tym ze nawet ze skrzyni nie chce wyjsc...
bylo mi obojetne co sie wyciagnie byle zeby gume zmienic... ale nic nie dalo rady, a mlotkiem nie chcielismy walic zeby nie zepsuc

ile % szans ze jak rusze kilka razy do tylu to przegub zejdzie? bo nie wiem czy probowac jutro czy oddac to do mechanika...

chociaz krew mnie zalewa na mysl o tym ze zaplace kilka dych za to ze ktos mi wyszapnie przegub ;/ ehhh...



wieloklinu w ogole nie widac;/ jak ruszam przegubem to smar lekko chlupocze pod korona od lozyska (na polosi), wiec cos sie rusza, ale no szarpalem przegub blokujac kolkiem DYNAMIC DUMPER o widelki i nic;/ walilismy przez kolej i nic,
przekrecalismy przegub i probowalismy pobic troche z kazdej strony i nic ....


chyba sprobuje z tym ostrym cofaniem....


niech moc bedzie ze mna...


pzodr... :roll:
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sob Lis 10, 2007 23:07   

Nalezy polos wetknac mozliwie gleboko do skrzyni, jedna reka mocno chwycic za polos, a druga duzym mlotkiem udezyc w przegub tak, by sie wysuna z polosi(bez zadnego drewna)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomekk 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 31
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sob Lis 10, 2007 23:30   

Ostre ruszanie do tyłu? :nook: to nie to przegub się rusza na półosi więc nic się nie zaklinowało ( tym bardziej na wielowypuście)
Przegub nie chce zejść bo pierścień ustalający wcina się w wieloklin przy uderzaniu. Trochę cierpliwości, ze zbijaniem tych przegubów to jest tak że będziemy próbować 10 razy i nic ( i będziemy myśleć że to chyba się już nie uda) a za 11 zeskoczy błyskawicznie.
http://www.honda.gda.pl/s...ic,21714.0.html ( wrzucam to chyba po raz setny)
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 00:07   

w RAVE'ie tez pisza ze wystarczy uzyc odpowiedniej sily i zejdzie

ja probowalem najpierw ciagnac, pozniej lekko szarpac, pozniej mocniej, pozniej mlotkiem przez deseczke i nic....

nie wiem czy to juz kaplica i ten piersciec sie zacial czy po prostu ?! no wlasnie co?



prosze o jakies konkretne sposoby bo po fotkach widze ze przegub jest troche inny niz ten w moim 420SDi, u mnie nie widac tego wieloklinu przy zwrotnicy (tak sie nazywa ta czesc lozyskowana?)



help!

nie wiem czy jutro mam znow go rozkrecac, bo musialem wszystko skrecic zeby samochod wepchnac do garazu :roll:




pozdrawiam w smutku... :roll:
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 00:44   

Wez chlopie mlot do reki i udez w przegub z wyczuciem :wink:
Ogladanie obrazkow w takim przypadku na wiele sie nie zda. Przegub i polos to sa stalowe i wytrzymale elementy, wiec tak samo trzeba je traktowac :mrgreen:

Ps.
Trzykrotne pisanie tego samego postu wiele ci nie pomoze
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Tomekk 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 31
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 09:42   

No i uderzaj w tą nieruchomą część przegubu oczywiście, przy samej półosi
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 11:02   

Tomekk napisał/a:
to nie to przegub się rusza na półosi więc nic się nie zaklinowało ( tym bardziej na wielowypuście)

pisałem o skrajnej sytuacji, kiedy przegub jednak obraca się na wielowypuście (oczywiście jest to równoznaczne z jego ścięciem) i wtedy tam się może zakleszczyć :sad:
takie rzeczy się niestety zdarzają :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 12:39   

samochod ostatecznie wylagowal na warsztacie bo przy okazji mieli tez wymienic drazek

koszt zabawy z wymiana obu gum na przegubach oraz ustawieniem zbieznosci (okazalo sie ze nie bylo potrzeby wymiany drazka :roll: ) i ustawieniem kierownicy


kosztowal mnie 120zl + wiedza jak to zrobic nastepnym razem



okazalo sie ze nie bylo tego skrajnego przypadku gdy sie zwrotnica zakleszczyla, a juz mialem najgorszy scenariusz...




pozdrawiam i dziekuje za pomoc
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420si]Luz na przegubach wewnętrznych i drgania nadwozia
kolin17_71 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pią Maj 27, 2016 18:46
wlodek
Brak nowych postów [R420] Wymiana termostatu
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Sty 29, 2011 18:21
Lopez390
Brak nowych postów [R420 SDI '99] Wymiana rozrządu
String Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 55 Pią Cze 17, 2011 14:07
szoso
Brak nowych postów [R420] Wymiana termostatu
rover420di Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Sob Paź 19, 2013 20:59
gammathough
Brak nowych postów [R420] Wymiana alternatora
tokamil100 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Wrz 08, 2015 14:04
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink