marian chyba wkradł się jakiś błąd otóż pin 1 nie jest podłączony. jest wolny. podłączone są tylko 2,3 i 6 reszta jest wolna. tak jest bynajmniej u mnie. zaglądam tam w ciągu ostatniego tygodnia codziennie bo mi przestało się załączać.
teraz pytanie czy przewód do zasilania pompki webasto jest przy tylnim prawym błotniku i wychodzi na zewnątrz?
[ Dodano: Pią Lis 23, 2007 15:54 ]
marian czy możesz powiedzieć do którego dokładnie pinu mam podpiąć 12v żeby sprawdzić działanie webasto? jak już wspomniałem z twojego opisu wynika że pod nr 1 ale ten pin jest wolny, to znaczy nie podłączony. a próbować na czuja nie chcę.
[ Dodano: Pon Lis 26, 2007 13:10 ]
dla wszystkich zainteresowanych nasze webasto. u mnie też się cos pop... i nie działa.
marian czy możesz powiedzieć do którego dokładnie pinu mam podpiąć 12v żeby sprawdzić działanie webasto? jak już wspomniałem z twojego opisu wynika że pod nr 1 ale ten pin jest wolny, to znaczy nie podłączony. a próbować na czuja nie chcę.
Marian, odpowiesz...?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
marian cos się ostatnio nie odzywa. marian żyjesz?
ze schematu i opisu jaki mam z neta dowiedziałem się że prawdopodobnie były jakieś zmiany w podłączeniach. ja swoje webasto mam już zrobione bo też miałem problem -przestało odpalać.
przyczyną było uszkodzenie czujnika płomienia, który jest razem z kołkiem żarowym. kosztowało mnie to 500zł z robocizną- oczywiście używany. nowa część kosztuje 188euro, jak się dowiedziałem to kolana mi się ugięły.
patrzyłem mechanikom na ręce i teraz wiem że samo podłączenie 12v do przewodu zielono szarego nie powoduje uruchomienia nawet sprawnego webasto. owszem rusza wentylator ale nie chodzi pompa paliwa i pompa cyrkulacyjna ani też grzałka. powodem tego jest brak informacji o temperaturze zewnętrznej jak i temperaturze płynu chłodzącego. nawet program komputerowy do diagnostyki webasto nie był w stanie odpalić webasto dopóki samochód nie postał godzinkę na dworzu.
kołek żarowy wraz z czujnikiem płomienia to jedna część zasilana dwoma przewodami( niebieski i biały). samo sprawdzenie multimetrem nic nam nie dawało bo pokazywał że jest ok, a jak się później okazało czujnik płomienia pokazywał że ogień cały czas jest i dlatego nie odpalał świecy no bo po co. po wymianie tegoż elementu wszystko wróciło do normy, oprócz mojego portfela. i tak oto wiem że nie jest proste sprawdzenie na tzw, krótko czy webasto działa. ten problem nie dotyczy webasto z programatorem bo tam możemy sobie ustawić kiedy ma się załączyć i to niezależnie od temperatury. a w moim przypadku zeszło 7 godzin bo co pół godziny trzeba auto wyprowadzać na zewnątrz aby ostygło.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lis 29, 2007 18:48
jak to nie wystarcza podac +12V na jeden przewod? ja podaje +12V na ten przewod ktory byl na schemacie mariana_k na stronie klubowej i wszystko fajnie chodzi tzn. odpalam na pilota, po pol godziny mam cieplo w samochodzie i cieply silnik
no ale ty masz sterowane pilotem. ja mam automatyczne i przy podaniu 12v na przewód szaro zielony webasto rusza ale tylko sam wentylator. po kilkunastu sekundach się wyłącza. i ten właśnie przewód nie znajduje się na pinie nr 1. u mnie pin nr 1 jest wolny.
wydaje mi się że były jakieś modyfikacje prowadzone przez producenta, tylko musze to dobrze oblukać gdzie i kiedy.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Lis 30, 2007 17:08
czekaj... do tej pory tez myslalem ze mam automatyczne tj. wlaczalo sie samo jak temp. spadala ponizej 5st.C. Taraz mam na pilota ale u mnie do webasta szły tylko 3 kable i nie jestem pewien ale chyba pin 1 tez byl wolny. Tak sie sklada ze zaraz mam maly kursik wiec sprawdze ile mam kabelkow
marian cos się ostatnio nie odzywa. marian żyjesz?
Jeszcze żyję, tylko ostatnio dalej od komputera.
jarema napisał/a:
patrzyłem mechanikom na ręce i teraz wiem że samo podłączenie 12v do przewodu zielono szarego nie powoduje uruchomienia nawet sprawnego webasto. owszem rusza wentylator ale nie chodzi pompa paliwa i pompa cyrkulacyjna ani też grzałka.
Hmm, to dlaczego u mnie (dopóki miałem sprawne webasto) wystarczyło 12V? Nawet teraz, jak mam uszkodzone, to 12V włącza pompę cyrkulacyjną i wentylator. Tylko pompka paliwa - nawet w sprawnym webasto - załącza się dopiero po ok. 30 sekundach od podania 12V (czas potrzebny na rozgrzanie palnika).
jarema napisał/a:
powodem tego jest brak informacji o temperaturze zewnętrznej jak i temperaturze płynu chłodzącego
Informację o temperaturze zewnętrznej "pomijamy" właśnie wspomnianym napięciem 12V, a pomiaru temperatury płynu dokonuje samo webasto więc nie bardzo rozumiem...
jarema napisał/a:
wydaje mi się że były jakieś modyfikacje prowadzone przez producenta
W R75 instalowane były dwa typy webasto: początkowo 66232C, później 98570B.
Aby uruchomić webasto należy podać +12V na:
model 66232C - pin 3
model 98570B - pin 1
To informacje, które udało mi się znaleźć. Własnoręcznie sprawdziłem typ 98570B i opisałem w artykule. Drugiego przypadku nie mogłem sprawdzić, bo nie mam takiego urządzenia, więc nie daję gwarancji, że działa.
lepiej mieć ciepełko w aucie, a bez tego webasto to jechałem i po kilkunastu kilometrach dopiero silnik osiągał swoją optymalną temperaturę. przez to więcej pali i silnik dostaje w tyłek jak jest niedogrzany. masz rację co do mojej radości. cieszę się że działa tylko trochę portfel chudszy. mam wrażenie że niektórzy fachowcy jak widzą takie auto to myślą że właściciel ma hajcu jak wody i windują ceny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum