Forum Klubu ROVERki.pl :: Porady na temat 214 Si
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Brt
Czw Wrz 27, 2007 16:10
Porady na temat 214 Si

Update 5.09.2007 Przebudowa dolotu
Autor Wiadomość
marianox5 



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 3
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 22, 2007 19:56   

Kto się śmieje ten się śmieje ostatni. Te pseudo filtry to tylko jedna wielka kicha. Jak wiecie silnik najlepiej pracuje w temp 80 stopni zasysając zimne powietrze które ma mniejszą gęstość. Sęk w tym że te stożkowe filtry zasysają ciepłe a nawet gorące powietrze które nie sprzyja poprawnej pracy silnika. Więc jednym słowem lipa. Dlatego filtr stożkowy powinien być
w obudowie i zasysać powietrze z np komory błotnika gdzie jest chłodniejsze tak jak oryginalny filtr powietrza. Po to stosuje się chłodnice w dieslach tzw.intercolery. A propo tego wtłaczania powietrza to wpisz w google elektryczne turbosprężarki. Chyba się nie zmęczycie czytaniem o nowych technologiach wprowadzanych przez japończyków. Stare turbosprężarki są napędzane spalinami a nowa technologia stworzyła już elektryczne turbosprężarki co pozwala szybsze i dynamiczniejsze podwyższanie mocy silnika spalinowego o 40%. Do tego dokładam przykładowy post z neta. http://www.capri.pl/forum/2244

[ Dodano: Czw Lis 22, 2007 20:18 ]
I jeszcze jedno. Chyba mało używacie wyszukiwarki. Jest wiele stron poświęconych przeróbkom silników ale to ma dobre i złe strony. A tu jeszcze jeden link stronki poświęconej tuningiem. http://speed-zone.pl/tuning.php?tuning.2173 Popatrzcie i poczytajcie jak tuninguje się np auta japońskie z których można wycisnąć dziesiątki a nie pojedyńcze KM. Może i zgrabne te auta ale ich silniki są skomplikowane i nie dziwie się że gazownicy niechętnie biorą do gazowania. Czytając posty na tym forum najczęstszym problemem jest iż wpieprzają za dużo paliwa co powodem jest uszkodzenie przynajmniej jednego sensora od temperatury.Zazwyczaj siada ten w kolektorze ssącym który zalewa się oparami oleju z odpowietrzenia wlewu oleju. Konstruktor chyba zapomniał o jakimś odstojniku.
To na tyle dzisiaj bo widzę że bawi was głupie podśmiechiwanie z kogoś który czyta setki postów z różnymi artykułami dotyczących próby podrasowania w prosty sposób silnika i podzielić się uwagami z innymi użytkownikami forum. golf=wieś bmw=dres rover=?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 22, 2007 19:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lis 22, 2007 23:19   

marianox5 napisał/a:
zasysając zimne powietrze które ma mniejszą gęstość.


tu chyba sie pomysliles, bo zimne powietrze ma wlasnie wieksza gestosc

marianox5 napisał/a:
turbosprężarki co pozwala szybsze i dynamiczniejsze podwyższanie mocy silnika spalinowego o 40%


o tej nowej technologi to ja czytalem chyba z 5 lat temu
a czytales ile taka turbosprezarka potrafi wciagnac pradu ??
i jak bardzo obciaza alternator?? chyba nie

ten pierwszy link jest nawet smieszny
jak ktos tam napisal zeby zastosowac zwykly wentylator na 12V
ja Ci radze nie czytaj takich bzdetow

drugi link juz jest lepszy, ale dalej tam nie widze wad elektrycznej turbosprezarki
jedna podalem juz wyzej

marianox5 napisał/a:
Chyba mało używacie wyszukiwarki. Jest wiele stron poświęconych przeróbkom silników


jak dzieki temu mam czytac takie rzeczy jak zwykly wentylator na dolocie to wole nie czytac wcale, moze lepiej zastosowac wentylator od athlona :-)

marianox5 napisał/a:
Czytając posty na tym forum najczęstszym problemem jest iż wpieprzają za dużo paliwa co powodem jest uszkodzenie przynajmniej jednego sensora od temperatury.Zazwyczaj siada ten w kolektorze ssącym który zalewa się oparami oleju z odpowietrzenia wlewu oleju. Konstruktor chyba zapomniał o jakimś odstojniku.


a to juz bardzo ciekawa teoria, najpierw za duzo paliwa, potem brak odstojnika, a po tym wszystkim siada czujnik temp
nie no, weź sobie to jeszcze raz przeczytaj i przemysl to co napisales
w pokrywie walkow rozrzadu silnika serii K jest druciany separator oleju

marianox5 napisał/a:
To na tyle dzisiaj bo widzę że bawi was głupie podśmiechiwanie z kogoś który czyta setki postów z różnymi artykułami dotyczących próby podrasowania w prosty sposób silnika i podzielić się uwagami z innymi użytkownikami forum


no jak czytasz takie glupoty jak wiadomosci z pierwszego linka to sie w sumie nie dziwie

o to chodzi ze podrasowania w prosty sposob to nie ma !! !
zeby cos osiagnac przyzwoitego, poprawic fabryke, to trzeba naprawde sie tym zajac i podejsc profesjonalnie co pociaga za soba spora gotowke
gdyby to bylo takie proste to fabryka zrobila by to dawno, dzieki temu mogliby sie chwalic jeszcze wiekszymi mocami w ulotkach
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 07:13   

AndrewS napisał/a:
moze lepiej zastosowac wentylator od athlona


Lepiej jakiegoś zalmana - mniej hałasują :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 07:52   

marianox5, trudno sie nie usmiechnac kiedy porownujesz "wentylator z dmuchawy" do "elektrycznej turbosprezarki"
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
marianox5 



Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 3
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lis 23, 2007 19:27   

Nic nie porównowywałem. Napisałem tylko że są zajoby co kombinują żeby wycisnąć kilka koni z swojego rupcia wstawiając gadżety z alledrogo(stożki, tłumiki,magnetyzery). Z tą gęstością to fakt, pomyliłem się.Każda przeróbka z podwyższeniem mocy wiąże się z większym zużyciem paliwa co dodaje szybsze zużycie serca grata(SILNIKA). Zarejestrowałem się na tym forum aby pomóc koledze który ma problem ze swoim 214. Niestety ja wolę już moje 323f z 97 roku. Przynajmniej ma to wygląd auta a nie jakieś wiejskiej konserwy między innymi golf. I po za tym nie mam z nią problemu tak jak z tymi silnikami co są w roverkach. Są zbyt okablowane i skomplikowane. Ale 75 mi się podoba. No i części są drogie. Także głupie śmiechy zachowajcie dla tych co robią głupie doloty powietrza magnetyzery i ryczące tłumiki które dają więcej hałasu niż pożytku. Jeśli już ktoś chce takie auto to nich kupi sobie RX7 a jak go stać to RX8 lub stare F50. Dla mnie każde amatorskie przeróbki są bez sensu. Jakbym chciał to wystarczy przeszczep silnika od wyższego modelu lub wstawienie większej pojemności.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 20:12   

marianox5 napisał/a:
I po za tym nie mam z nią problemu tak jak z tymi silnikami co są w roverkach.


wejdz sobie na forum klubu kazdej marki do dzialu porady techniczne, zareczam ze takie same wnioski mozna wyciagnac , pelno problemow :-) , powiedzialbym nawet ze same problemy

marianox5 napisał/a:
Są zbyt okablowane i skomplikowane.


wiesz jakby to powiedziec, obecnie kazdy nowoczesny silnik spelniajacy normy euro jest okablowany
pewnie przez to jest tez nowoczesny :mrgreen:

marianox5 napisał/a:
No i części są drogie


a to to juz jest mit :mrgreen:
moze prownamy ceny czesci ??

lubisz czytac net, to zapodam Ci dwa linki
milej lektury

http://www.roverki.pl/article.php?sid=350

http://www.roverki.pl/article.php?sid=408
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Valander_wwa 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 283
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 23, 2007 21:39   

marianox5 napisał/a:

[ Dodano: Czw Lis 22, 2007 20:18 ]
I jeszcze jedno. Chyba mało używacie wyszukiwarki. J


Chyba kolego mało używasz mózgu, skoro pisząc te głupoty. Oczywiście silniki 8v serii bmw, czy też 8v golfowskie tuninguje uzyskując miliardy koni mechanicznych, a w przypadku hondy czy nissana mamy tu do czynienia z nanotechniką i terra kM przyroście mocy z jednej wymiany świec. Radziłbym pierw dowiedzieć się na czym polega "TUNING" i jakimi prawami się rządzi... bo p*******e że wolnossący silniki masowej produkcji z przygotowania konstrukcyjnego na 500kk km nie da sie (a to dziwne) wycisnąć z 1.4 100km - 390km to faktycznie świadczy o ślepocie konstruktora. Zapewne silnik golfa z 93roku, nissana z 97 czy też mazdy z 2000r. potrafi wygenerować tyle na starcie....

Wybacz ale powyższym postem pokazałeś "całą swoją wiedzę"
Z góry przepraszam admina, ale ten człowiek powinien mieć bana za taką wiedzę....[/list]

AndrewS: wyedytowalem wulgarne slowo, prosze nie uzywac slow wulgarnych na forum, jest to niezgodne z regulaminem forum, nastepnym razem bede zmuszony dac ostrzezenie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Pią Lis 23, 2007 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sob Lis 24, 2007 18:58   

zgadzam sie z powyższym :) A tak apropo dolotu :) wie ktos jak sprawuja sie wkladki K&N ??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 24, 2007 20:06   

marianox5 napisał/a:
Niestety ja wolę już moje 323f z 97 roku.

marianox5 napisał/a:
I po za tym nie mam z nią problemu tak jak z tymi silnikami co są w roverkach. Są zbyt okablowane i skomplikowane

Twierdzisz, że silnik Mazdy 323F jest mniej okabowany od serii K :?:
zaiste ineresujące :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Lis 24, 2007 21:46   

Gusta guściki mi osobiście mazda 323F w ogóle sie nie podoba wygląd sam auta mnie już zniechęca silniki leniwe niby to jedzie a przyspieszać nie chce...hmmm mówisz że dużo kabli w silniku rovera,bo nowoczesna jednostka w porównaniu do mazdy,awarie hmmm no nie wiem czy taki awaryjny,jakoś mam 200 stke i sie nie psuje...nie ma rady jak kupisz/dbasz tak masz nie ważne czy to będzie mercedes,bmw itp kupisz dojechany będzie sie psuć itp...części drogie hehe weź nie śmiesz,bo jestem ciekaw jak to w mazdzie wypada...

Tuning raczej dla ciebie pojęcie obce,tuningowałes kiedyś silnik,widziałeś wiesz jak się to robi ??

Chcesz mogę ci pokazać mój jeden projekt opisałem na innym forum...ale co tam nie znamy się...

Jak kolega wyżej wspomniał,na każdym forum masz na dzień dobry setki pytań na że temu coś puka,następnemu coś tam długo zapala itp...nie mów że na forum mazdy macie pytanie w dziale technicznym:
-Jak zmienić oponę
-jak nawoskować lakier mazdy
-itp

Na forum BMW wejdź i sobie poczytaj ile tam sie psuje samochodów i co też powiesz ze gówno jest ?? 3/4 ludzi to czasami udziwnia...i wymyśla na siłę problemy w samochodzie...

Może pochwalisz się jaki masz silnik w swojej 323F
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214 Si 96r] Porady!
m4riusz Tuning mechaniczny 9 Pon Sie 04, 2008 14:58
kolin
Brak nowych postów R200 + VVC Prośba o porady
czapaja Tuning mechaniczny 18 Czw Mar 04, 2010 16:36
Roj
Brak nowych postów [ 620 Si ] pytanie i porady ! tuning Rover
grubywp Tuning mechaniczny 21 Wto Sty 31, 2012 13:22
grubywp
Brak nowych postów Troche na temat 1.8VVC
kamil_luczak Tuning mechaniczny 87 Czw Lis 27, 2008 18:22
kamil_luczak
Brak nowych postów [Rover 600, All ] Opinie na temat firmy Japan Line
Balas87 Tuning mechaniczny 23 Sro Maj 11, 2011 21:49
Balas87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink