Wysłany: Sob Lis 24, 2007 13:07 [R75] Przednie czujniki parkowania
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witajcie
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w montowaniu czujek parkowania z przodu? Interesuje mnie zamontowanie do błękitnego chroma takowych o ile nie wpłyną zbytnio na harmonię lini z przodu, czyli by musiały być... w kolorze nadwozia... albo może na listwie tam gdzie halogeny... choć wtedy niełapały by rogu.. ogólnie wszystko co na temat mnie interesuje.
PS z tyłu mam oryginalne.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 11:51, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 13:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 18:22
jak sie domyslam R75 nie mial na przodzi a dodatkowe mozna montowac na wysokosci min. 50cm (nie wiem czy wszystkie) wiec kolo halogenow odpada ale praktycznie kazde mozna pomalowac pod kolor nadwozia cienka warstwa lakieru
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 18:41
Trzeba jeszcze by domontować dodatkowy włącznik tych czujników wewnątrz auta (gdzieś na desce rozdzielczej)
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lis 24, 2007 21:25
nawet nie wiem czy sa sensory jedynie na przod. Mozna kupic zwykly zestaw (na tyl) z 4 czujkami, ale trzeba bedzie odwrotnie je podpiac do centralki. Nigdy nie rozbieralem i nie wiem jak wyglada miejsce pod mieszkiem skrzyni biegow ale mozna tam zamontowac taki maly przelacznik ktory po wrzuceniu 1-ego biegu zalaczalby sie i podawal napiecie na czujki sama centralka to nie problem, na radiu jest wystarczajaco miejsca a wyswietlacz na lusterku wstecznym, kabelek puscic podsufitką ja juz mam plan bo chce zamontowac na tyl ale nie mam czasu
Na allegro jest tego pełno ... ale zastanawiam się nad podłączeniem..., można niby podłączyć do byle czego co dostaje 12V po przekręceniu stacyjki, czy tam odpaleniu silnika, ale z tym działaniem nie jest tak do końca różowo, jak by miał wyć za każdym razem jak się dojeżdża do kogoś na skrzyżowaniu i to wycie miałoby być takie jak tylnego czujnika to możnaby dostać od tego "fioła", on zaczyna już "pipczeć" jak coś z tyłu czuje na odległości około metra a wyje jak jest 30 cm, to w mieście będzie non stop.
Rozwiązanie stanowi coś z wyświetlaczem... można tam patrzeć jak się chce rzeczywiście dojechać do czegoś a "pipczenie" wyciszyć wogóle.
Tu coś takiego http://www.allegro.pl/ite...row_.html#photo
albo to
http://www.allegro.pl/ite...przod_tyl_.html
Ale jak pomyślę o montażu jakiegoś takiego typu syfu w środku auta to aż mnie skręca i skłonny bym był do zamontowania tylko pipczącej opcji ale jakiejś cichej i ograniczonej do np 50 cm odległości reakcji.
Ktoś napisał wyzej że nie mogą być nisko koło halogenów, dlaczego? W C5 są zdaje się przy halogenach właśnie, czyli niziutko.
Należy też się zastanowić nad sensem montowania czujnika z przodu, tutaj przeciez wszystko widac i przynajmniej jak dla mnie nie jest konieczne montowanie z przodu czujników - ale to tylko moje zdanie
No tak niby z przodu widać, ale jesienią i zimą dni są krótkie, częste deszcze, śnieg, mgły, zaparowane szyby i co wtedy. Ja już teraz, to nawet tyłem nie parkuję na ulicy. Przodem jest o wiele lepiej, jak jest jeszcze sporo miejsca. W ciaśniejszych miejscach czujki z przodu aż się proszą do zamontowania, tylko żeby one jeszcze działały tak jak byśmy sobie tego życzyli. Opisy reklamowe są zachęcające, ale czy sprawdzi się to we wszystkich sytuacjach. U mnie na osiedlu, na miejsce na ulicy to trzeba polować i sukcesem jest, zaparkowanie w odległości 100m od domu. O parkingu przydomowym to po 15-tej można zapomnieć. Trzeba się wciskać na centymetry, czy wtedy czujnik jest wstanie pomóc w zaparkowaniu. Nieco wątpię w jego inteligencję w takich przypadkach, on po prostu będzie mnie ostrzegał, w wjechać lub wyjechać jakoś trzeba.
Należy też się zastanowić nad sensem montowania czujnika z przodu, tutaj przeciez wszystko widac i przynajmniej jak dla mnie nie jest konieczne montowanie z przodu czujników - ale to tylko moje zdanie
Nie ma jak to patrzeć przez swój pryzmat w rozmowie na temat który dotyczy szerszego o wiele grona
Wyobraźmy sobie osobę niską która w zasadzie musiałaby siedzieć na pięciu poduszkach aby co kolwiek z przodu ocenić.
Sens jak najbardziej jest - wystarczy popatrzeć na wiele innych aut podobnej wielkości które owe czujniki mają fabrycznie - dla ozdoby?
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 11:28
dlaczego pisalem ze na wysokosci okolo 50cm bo sam montowalem jeden zestaw u rodzicow w samochodzie i w instrukcji bylo na min. 55cm sadze we wiekszosc tak ma samo dzialanie czujek dodatkowych jest bardzo dobre ale pomysl z podlaczeniem na stale jest za przeproszeniem beznadziejny wystarczy zeby jadac padal snieg, kazdy kto jezdzil podczas opadow wie jak sie snieg gromadzi na zderzaku a wtedy beda wyć caly czas pozatym w wersji z wyswietlaczem caly czas beda migac diody sygnalizujace wlaczenie sensorow a to tez bedzie denerwujace pomysl z jakims wlacznikiem nie jest zly, teraz mozna kupic takie male przyciski ze wszedzie da sie je zamointowac a i w oczy sie nie beda rzucac slyszalem ze sa tez takie ktore sie podlacza gdzies do licznika i wlaczaja sie jesli predkosc spadnie ponizej okolo 10km/h ale to chyba wymaga fachowca. Takze pomysl samego wyswietlacza bez buzzera chyba nie wypali w praktyce. Wyswietlacz jest raczej pomocniczy i pokazyje po ktorej stronie jest przeszkoda a kierowca i tak patrzy przed maske a buzzer sygnalizuje ile jeszcze moze wyswietlacz taki jak ten http://moto.allegro.pl/it...er_jakosc_.html bedzie naprawde super wygladal na lusterku
wydaje się idealną, opcja kiedy czujnik działa kiedy jest włączony 1 bieg... take coś mi na szybko przychodzi do głowy, ale nie mam pojęcia jak to zrealizować.
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lis 25, 2007 12:29
co chcesz od Jelcza ale tak powaznie to czego jego wysokosc to moze 1,5cm a szerokosc z 10cm wiec ladnie bys ie wkomponowal mowie powaznie i jestem pewien. jak kiedys w odleglej przyszlosci sobie zamontuje to zamieszcze zdjecie
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Gru 05, 2007 20:18
i ja powracam. Bosch wprowadzil czujnik o nazwie "parkpilot" ktory ma takze czujki na przod i dzialaja tak ze przy wlaczeniu wstecznego zalaczaja sie wszystkie z tym ze jak potem wrzuci sie jedynke to przodnie nadal dzialaja przez 20sek (chyba ze wykryja przeszkode to wtedy tyle ile potrzeba tyle dzialaja)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum