Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 2.0 Di 86km] czy jest w nim kontrolka check engine ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 2.0 Di 86km] czy jest w nim kontrolka check engine ?
Autor Wiadomość
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 19:20   [R200 2.0 Di 86km] czy jest w nim kontrolka check engine ?

Szukałem na forum ale nie znalazłem , czy w tych silnikach występuje kontrolka a jeśli tak to czy po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić na chwilke czy dopiero przy jakims błędzie?? sprawdzałęm zegary i w miejscu kontrolki jest sprawna żarówka.

I przy okazji z ciekawości zapytam za co odpowiada komputer w tym silniczku ? czym steruje ? czujników zbyt wielu tu nie ma , pompa mechaniczna wiec od czego on jest ??
Ostatnio zmieniony przez giewu Nie Lis 25, 2007 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 25, 2007 19:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 21:57   Re: [R200] 2.0 Di 86km - czy jest w nim kontrolka check engi

chudson napisał/a:
...czy w tych silnikach występuje kontrolka a jeśli tak to czy po przekręceniu kluczyka powinna się zaświecić na chwilke czy dopiero przy jakims błędzie?? sprawdzałęm zegary i w miejscu kontrolki jest sprawna żarówka...

jak najbardziej występuje ... jeśli się nie mylę powinna zaświecić się w momencie włączenia zapłonu, zdiagnozować układ i zgasnąć ...
jej ewentualne pojawienie się podczas pracy silnika oznacza błąd, którego sposób znalezienia i wyjaśnienie "wymigane" jest na naszej stronie głównej ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 22:08   

w wersji 86KM wymigiwanie chyba nie działa :roll: ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 22:23   

komputer w tym modelu steruje praca przeplywki, oraz czujnikow temp. wody .

[ Dodano: Nie Lis 25, 2007 22:24 ]
dodam takze ze ma w sobie immo i blokuje doplyw paliwa
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 23:13   

OK dzięki za informacje. To że komputer nie wymiguje (samodiagnozuje) błedów w tym akurat silniczku to już wiem ale jeśli kontrolka ta powinna się zapalać po przekręceniu stacyjki a żarówka NAPEWNO jest sprawna to może któryś z szanownych kolegów podpowie gdzie szukać usterki ??


A co do sterowania komputera to oczywistym jest że skoro są to musi pobierać sygnały z czujników temperatur i przepływomierza ale do czego obliczania mu te sygnały potrzebne są ?? W benzyniakach przepływomierz + lambda plus kilka innych czujników pozwalają sterować zapłonem i mieszanką a w tym przypadku??
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lis 25, 2007 23:16   

sygnał między innymi jest po to aby kierowca wiedział że coś jest nie tak z czujnikiem i należy go zbadać , oraz dla serwisu aby można sprawdzić parametry pracy silnika.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 01:02   

W Di też są potrzebne sygnały typu przeplyw powietrza i jego temperatura czyli masa powietrza zasysanego, temperatura silnika, temperatura paliwa, prędkość obrotowa i parę jeszcze innych sygnałów z których wyliczana jest m.innymi ilość paliwa, moment wtrysku itp.
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 08:12   

po pierwsz trzeba wyjaśnic, czy to auto ma elektronicznie sterowana pompę bo oznaczenie Di kłóci sie z mocą 86KM ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 08:19   

Brt napisał/a:
w wersji 86KM wymigiwanie chyba nie działa :roll: ;)

no i znów się czegoś nauczyłem :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 08:27   

U mnie w 420D (nie wiem jak jest w R2xx - silnik w koncu ten sam) kontrolka jak najbardziej zapala sie po wlaczeniu zaplonu i gasnie chyba chwile po tym.

R-200 napisał/a:
W Di też są potrzebne sygnały typu przeplyw powietrza i jego temperatura czyli masa powietrza zasysanego, temperatura silnika, temperatura paliwa, prędkość obrotowa i parę jeszcze innych sygnałów z których wyliczana jest m.innymi ilość paliwa, moment wtrysku itp.


W Di jest to potrzebne.

A swoja droga zastanawiam sie - moze zle mysle i zaraz bede blotem obrzucony :wink: - ze w silniku 86km, ktory ma mechaniczna pompe chyba przeplywomierz i pewnie pare innych czujnikow jest zupelnie zbednych.

Poprawcie jesli sie myle.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 09:13   

dobrze myślisz , po co tam komputer to ja nie wiem.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Lis 26, 2007 13:45   

No jasne że sygnały sie przydają z różnych czujników tylko po co przy mechanicznej pompie wtryskowej ??
ten komputer to może i sie przyda jeśli auto bogate do sterowania poduszkami , absem , kontrolą trakcji itp (napewno do immo ) ale w pracy samego silnika to chyba zbędny jest ?

Zastanawia mnie tylko po co by ładowali przepływomierz skoro do niczego nie przydatne sa jego odczyty ....... gdzieś musi być to wykorzystane. ide oblookać pod maską dokładnie przewody

I jak z tą kontrolką , mrygać błędów nie mryga ale czy zaświecać się powinna chociaż w przypadku błedu ?? chyba pójde odłącze przepływomierz - jeśli ma sie zaświecać to powinna wykryć brak sygnałów

Cytat:
po pierwsz trzeba wyjaśnic, czy to auto ma elektronicznie sterowana pompę bo oznaczenie Di kłóci sie z mocą 86KM


No możei to nie jest Di - sugerowałem sie danymi z podstrony z danymi do roverka 200 gdzie są wyszczególnione 2 diesle : Di 86km i SDi 105km . teraz w FAQ przeczytałem ,że troszke inaczej oznaczenia sie mają. - Mi w dowód rejestracyjny wpisali spece 2.0 TDI :D jak widać najbliższe im są vw i w innych oznaczeniach sie nie znają
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 03, 2007 12:47   

chudson napisał/a:
No możei to nie jest Di - sugerowałem sie danymi z podstrony z danymi do roverka 200 gdzie są wyszczególnione 2 diesle : Di 86km i SDi 105km .

Poprawiłem dane na stronie. :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 13:52   

chudson napisał/a:
chyba pójde odłącze przepływomierz - jeśli ma sie zaświecać to powinna wykryć brak sygnałów
Być może w ten sposób sprawdzisz u siebie, ale od razu mówię, że w SDi błąd przepływki się tylko zapisuje w komputerze, a check się nie świeci.
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 22:23   

hmm nie odłączałem przepływki bo nie chciało mi sie ale zauważyłem ze kontrolka sie zaświeca , lecz rzadko. tak jak świece żarowe po wyłączeniu zapłonu trzeba poczekać dłuższą chwilę by znowu sie zapaliła po przekręceniu kluczyka dlatego wcześniej jej nie zauważyłem.
 
 
Adrian355 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 306
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 12:09   

Sorry może nie na temat ale w moim filmiku na youtube jest jak odpala zupełnie zdrowy nigdy nie pykany SD :mrgreen: (widać wszystkie kontrolki )

http://www.youtube.com/watch?v=1neajQfJ-Vk

Na samym końcu :razz:
_________________
był od 13 Kwietnia Rover 220SD ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4 98r ] kontrolka check engine
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Nie Maj 10, 2009 16:45
pablomontoya
Brak nowych postów [R200 2.0 sdi 97r] Kontrolka check engine nie świeci
jackelvis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lip 05, 2009 13:13
jackelvis
Brak nowych postów [R 216 GTI '91] kontrolka check engine
peter1986 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Paź 15, 2008 22:45
se7en86
Brak nowych postów [R25] Kontrolka check engine
peyo102 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Wrz 07, 2016 20:02
zigis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink