Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Hamulec ręczny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Hamulec ręczny
Autor Wiadomość
szopek73 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 13
Skąd: Płońsk



  Wysłany: Pią Lis 30, 2007 13:36   [R75] Hamulec ręczny
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam. Co może byc przyczyną, że ręczny łapie tylko na prawy tył? Coś czułem, że jest nie tak i dzis sprawdziłem na śniegu. Zostawiam tylko ślad z prawej strony.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Paź 14, 2011 17:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 30, 2007 13:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 22:33   

Może być koniec klocków od ręcznego lub nie zadziałał samoregulator klocków
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 23:57   

jak temat dotyczy hamulca ręcznego to się zapytam : czy to normalne że jak zaciągnę ręczny to chwyta po 0,5 sek?
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 08:07   

W R75 chyba tak, ja mam to samo.
 
 
 
gipsy2 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Kwi 2005
Posty: 160
Skąd: Pawłowice



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 10:14   

słyszałem właśnie opinię że mamy w R75 ręczny z jakimś sprzęgiełkiem które powoduje że podczas jazdy na ręcznym nie da się prawie kół zablokować ,a dopiero podczas postoju trzymie mocno
_________________
Diaboł was zeżre!
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Gru 02, 2007 10:50   

Hamulec ręczny w Roverze 75 jest na szczękach hamulcowych wewnątrz tarczy (tzw. tarczobębny) a przez otwór śruby koła jest regulacja , bardzo ładnie można wyregulować ham.ręczny
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Gru 02, 2007 10:52   

to reczny ma osobne klocki niz zwykly hamulec? i czy da sie to jakos naciagnąć bo ja mam tak ze jak postawie pod wzniesienie (nawet male) to na recznym mi sie cofie :/
 
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Gru 02, 2007 11:03   

Da się wyregulować ręczny bez problemu-wewnątrz auta przy dżwigni hamulca ręcznego jest regulacja na 13 klucz , musisz najpierw tam ją popuścić następnie zdjąć koła i przez otwór śruby koła (mniej więcej u góry) będziesz widział taką małą zembatkę następnie kręć nią do moementu zablokowania koła póżniej odpuść tak aby koło się kręciło bez większego oporu , to samo zrób z drugim kołem na końcu wyreguluj hamulec ręczny w środku to co wcześniej popuściłeś , może z opisu to wygląda dość zawile ale bez problemu to zrobisz sam (w razie czego dzwoń) :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Gru 02, 2007 14:51   

fajno :smile: na wekkend wracam to sie moze za to zabiore jak bede mial chwilke wolnego czasu. dzieki za opis :ok:
 
 
 
szopek73 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 13
Skąd: Płońsk



Wysłany: Nie Gru 02, 2007 18:32   

przemo285, jesteś wielki :trzymasie: już myślałem, że bez mechaniora się nie obejdzie. Dzięki :ok:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Gru 25, 2007 14:00   

pozwoliłem sobie dodać ten opis do technicznego FAQ ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
dor-12 



Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 15
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Paź 11, 2008 01:08   regulacja hamulca ręcznego w R75

Niestety, za żadne skarby nie mogłem znaleźć wspomnianej zębatki do regulowania ręcznego. Być może czegoś nie kapuję, źle szukam czyli nie tam gdzie trzeba...

Zdjąłem koło i przy pomocy latarki próbowałem zlokalizować ową zębatkę poprzez wszystkie otwory w które wkęcane są śruby mocujące koło, wyraźnie widać dolną i górną sprężynę ściągającą szczęki,dostrzegłem także otwory na klucze imbusowe do odkręcania mocowań tych szczęk ale nigdzie śladu zębatki. Obracałem bębnem kilka razy dookoła i nic.

Zaciekawiła mnie tylko śrubka umiejscowiona pomiędzy dwoma otworami na szpilki, odkręcić ją można jedynie końcówką typu torx nr 15. W sumie to nie bardzo można dociec jej przeznaczenia.

Zastanawiam się czy pierwsze egzemplarze z 1999 roku R75 miały inny sposób regulowania hamulca ręcznego niż późniejsze. Mój roverek jest właśnie z pierwszego roku produkcji.


________________________________________________
Rover 75 2.0 V6 1999 automat
 
 
 
cobee 




Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Czw Sty 15, 2009 17:24   Re: regulacja hamulca ręcznego w R75

Mam to samo co kolega wyżej.Mogła by ,,mądra'' osoba się na ten temat wypowiedzieć??
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 08:52   

Odswierze temat :-) To gdzie jest ra zebatka?
Cytat:
zdjąć koła i przez otwór śruby koła (mniej więcej u góry) będzie widać taką małą zębatkę.

I co dalej? Kluczyk? Jaki?
Cytat:
Trzeba kręcić nią do momentu zablokowania koła,
No i... w ktora strone?

A tak przy okazji, czy dam rade sam zmienic klocki? Przy innych samochodach zmienialem ale czy Rover nie jest takims "odmiencem"? Nie mam tez dobrago dostepu do narzedzi. Mam podstawowe klucze plaskie i kilka Allena czy jak kto woli imbusowe. Czy nie musza byc calowe?
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 11:02   

Zębatka jest dostępna przez otwór ustawiony na troszkę w prawo od h 12. Użyć cienkiego o śr. ~6mm długiego śrubokręta , którym zębatkę obracamy od dołu do góry /idzie ciężko /aż do zablokowania szczęk.Dla prawidłowego działania śruba regulacyjna w kabinie pod dżwignią ma być wkręcona na 23.5- 25mm.

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:09 ]
skok zębów na regulatorze jest dość duży i to może być mylące , bo widać tylko praktycznie dwa zęby.

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:11 ]
ENU napisał/a:
nie zadziałał samoregulator klocków
nie ma samoregulatora

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 11:14 ]
dor-12 napisał/a:
wyraźnie widać dolną i górną sprężynę ściągającą
zębatka jest nad górną sprężyną na jej 2/3 długości
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Lut 21, 2009 11:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 11:15   

Cytat:
Czy nie musza byc calowe?

nie muszą być calowe :cool:
Radziłbym Ci za to skombinować jakiś podstawowy zestaw nasadowych, albo przynajmniej oczkowych, bo śruby od zacisków na pewno będą odpowiednio dokręcone ;)
wymiana klocków nie jest jakas nakomplikowana, tylko zwróć uwagę na czujniki zużycia, jeśli świeci Ci się kontrolka to musisz wymienić, bo będzie świecić dalej :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 11:16   

dor-12 napisał/a:
nie bardzo można dociec jej przeznaczenia.
mocuje tarczobęben do piasty
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 11:42   

sTERYD napisał/a:

Radziłbym Ci za to skombinować jakiś podstawowy zestaw nasadowych, albo przynajmniej oczkowych, bo śruby od zacisków na pewno będą odpowiednio dokręcone ;)

Z kompletem bedzie problem ale z jeden, dwa bym zalatwil. Pamietasz jaki?

sTERYD napisał/a:
wymiana klocków nie jest jakas nakomplikowana, tylko zwróć uwagę na czujniki zużycia, jeśli świeci Ci się kontrolka to musisz wymienić, bo będzie świecić dalej :/

Zeby uniknac problemow kupilem zestaw oryginalnych klockow Rover'a z czujnikiem.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 11:49   

nie mam pojęcia :/ , pewnie coś z zakresu: 10-13-15-17 (może 19) może dasz radę kupić jakiś nie duży zestaw ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Lut 21, 2009 13:24   

sTERYD napisał/a:
nie mam pojęcia :/ , pewnie coś z zakresu: 10-13-15-17 (może 19) może dasz radę kupić jakiś nie duży zestaw ;)

Jest 13-ka ale mam inny problem. Wszystko szlo dobrze ale nie mieszcza mi sie klocki. Wcisnalem cylinderek do konca, wlozylem jeden klocek ten ze sprezynkami. Wszedl do konca, tyl klocka opiera sie o korpus a drugiego nie moge wlozyc :-( Tak jak by byl z 0,5 mm za gruby :bezradny:

[ Dodano: Sob Lut 21, 2009 14:21 ]
Klocki wymienilem, hamulec pomocniczy musi poczekac. Nie widze tej zebatki :-( :bezradny:
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
radek9203 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Sty 05, 2014 23:59
automechanik
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
krist Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Maj 09, 2021 09:16
Sharki005
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
piotr1972 Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lis 15, 2009 14:39
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Hamulec ręczny
Trebor75 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Mar 18, 2009 11:08
Dziadek
Brak nowych postów [R75] hamulec reczny
grota10 Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Kwi 24, 2018 20:36
Dziadek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink