Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Ciężkie zapalanie na ciepłym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Ciężkie zapalanie na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
Mlynarz 



Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 17
Skąd: Tarczyn



  Wysłany: Pią Lis 30, 2007 16:06   [R400] Ciężkie zapalanie na ciepłym silniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam,
Posiadam Roverka 400 z 1998 roku silnik 1.6 bez instalacji LPG. Kupiony calkiem niedawno i mam nastepujacy problem, autko ciezko zapala na goracym silniku. Jezeli chwile odczekam i probuje zapalic nie ma problemu natomiast zaraz po zgaszeniu gdy probuje go odpalic, efekt jest taki jak na slabym akumulatorze, wolno kreci rozrusznikiem a kontrolki przygasaja. Sprawdzalem akumulator jest ok, ruzrusznik tez wydaje sie w porzadku, ale kolo pasowe chodzi za ciężko. Na zimnym silniku pali w miare dobrze natomiast zaraz po zgaszeniu naprawde ciezko go ponownie odpalic ( jak zgasnie w korku to porazka bo trzeba odczekac kilka minut zeby go znow odpalic :mrgreen: ). Ma ktos pomysl co to moze byc? :/
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 31, 2010 17:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 30, 2007 16:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 16:41   

popraw temat na zgodny z zasadami
które koło pasowe się ciężko kręci?

to że nie chce kręcić ciepły może oznaczać, że jednak rozrusznik na lekkie przebicie i po rozgrzaniu jest gorzej.
Podobnie zresztą jest jak są już krótkie szczotki :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Mlynarz 



Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 17
Skąd: Tarczyn



Wysłany: Pią Lis 30, 2007 19:03   

zle napisalem, chodzilo o kolo zamachowe, strasznie ciezko mi sie kreci ( przy ustawianiu rozrzadu nim krecilem). NIe wiem czemu tak sie dzieje ale moze po rozgrzaniu gdy wszystko sie rozszerza jest jeszcze ciezej i dlatego nie ma sily przy rozruchu zeby porzadnie zakrecic. Czy to normalne ze kolo zamachowe choci tak ciezko, jezeli nie to czym to moze byc spowodowane?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Gru 01, 2007 09:34   

to że się ciężko kręci za koło zamachowe to nic dziwnego, zależy tylko jak ciężko ;)

oczywiście jest taka możliwość, że masz lekko zatarte panewki główne, i wtedy po rozgrzaniu rzeczywiście silnik będzie po prostu stawał, ale wówczas silnik by Ci sam gasł na wolnych obrotach po rozgrzaniu - po prostu też nie miał by siły ruszyć wałem :???:

Sprawdź najpierw ten rozrusznik, a jeśli chcesz to możesz sprawdzić jak się kręci silnikiem. Po zdjęciu wszystkich pasków zakłada się klucz dynamometryczny na nakrętkę na wale i sprawdza jaki moment jest potrzebny do obrócenia, ale bez kompresji. Niestety nie posiadam dokładnych danych jaka powinna być ta wartość, ale chyba AndrewS kiedyś tak swojego testował, więc może coś wie dokładniej :???:

ale sprawdź najpierw ten rozrusznik :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Gru 01, 2007 11:18   

hmm, gdzies jest ta wartosc momentu podana, chyba w serwisowce od poldorovera, niestety nie moge sprawdzic bo jestem w pracy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Mlynarz 



Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 17
Skąd: Tarczyn



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 20:04   

pod koniec tygodnia postaram sie sprawdzic panewki, i dam znac co i jak :) :twisted: dzis zrobilem test, rozgrzalem samochod (pojechalem na uczelnie - kolo 30 km) zgasilem silnik i od razu probowalem zapalic, nie dalo sie, strasznie wolno krecil rozrusznikiem, ale po 2 minutach z zegarkiem na reku jak sprobowalem go zapalic, to zapalil bez wiekszych problemow, ze 2 razy zakrecil i zapalil. Macie jakis pomysl co moze mu dolegac gdyby panewki okazaly sie oki? :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Gru 03, 2007 21:16   

ja mimo wszystko stawiam na rozrusznik

hmm jak dobrze pamietam to byl podobny przypadek na forum chyba Tomi114 ??

patrzylem do ksiazki
po zlozeniu zespolu korbow tlokowego moment sprawdza sie kluczem dynamomentrycznym
z wykreconymi swiecami
jesli przekracza 33 Nm to zlecaja sprawdzic dokrecenie glowicy
wiec z zalozonym paskiem alternatora i wspomagania pewnie bedzie troche wiecej
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 22:24   

i z tego co pamietam Tomi114 usunal ten problem...........wymieniajac silnik ;-)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Mlynarz 



Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 17
Skąd: Tarczyn



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 22:34   

to bardzo pocieszające :P a tak btw, ma ktos moze książke do naprawy roverka 400 w pdf, moze byc po angielsku?
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 22:36   

A ja bym zaczął od rozrusznika
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 22:42   

Mlynarz napisał/a:
a tak btw, ma ktos moze książke do naprawy roverka 400 w pdf, moze byc po angielsku?
Ściągnij sobie rave, to instrukcja serwisowa rovera (po angielsku) nie raz pewnie się jeszcze przyda ;) . Oto namiar : http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
Ściągnięty plik, to *.iso - obraz płyty, zatem nagraj go jako obraz płyty na CD bądź stwórz napęd wirtualny.
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 23:08   

Ehhh no działo sie tak jak piszecie ale zanim wymieniłem silnik było kilka spraw po koleji:
- akumulator
- rozrusznik
- przzewody
- sprawdzone styki masy ...............
I nic to nie pomogło... Znaczącą poprawe przyniosla wymiana cewki. Silnik poszedł do wymiany głównie z tego względu, że kipiało z niego silikonem.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Stukanie na ciepłym silniku rover
martinguli79 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 45 Nie Sie 25, 2013 18:38
adamek.o2
Brak nowych postów [r400 '99 1,6 LPG] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
bzbroja Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Mar 23, 2010 12:37
praktis
Brak nowych postów [R416] nie odpala na ciepłym silniku
sylwia_0606 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 24 Pon Kwi 03, 2017 18:18
sTERYD
Brak nowych postów [MG ZS] Ciężko odpala na ciepłym silniku
sc4rface Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Lis 18, 2018 21:03
sc4rface
Brak nowych postów [R 420DI] słabnie na ciepłym silniku.
fuego_30 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Lip 04, 2010 12:46
fuego_30



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink