Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4 Si LPG 16v 97r.]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1.4 Si LPG 16v 97r.]

olej w zbjorniczku wyrównawczym płynu chłodzenia
Autor Wiadomość
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 20:19   [R214 1.4 Si LPG 16v 97r.]

Witam
Na wstępie chciałbym się przywitać na tym forum, bo jakoś nie było okazji.
Zostałem posiadaczem od niedawna Roverka i na początku było wszystko Ok.
Ale od jakiegoś czasu zauważyłem w płynie olej, a dokładniej płyn zrobił się koloru kawy i na korku są białawe ślady i myślę sobie, że to olej silnikowy ?
Podejrzewam uszczelkę pod głowicą ale nie jestem w 100% przekonany może to coś innego ??
Myślałem że, jak pójdzie uszczelka to płyn będzie w oleju silnikowym a nie odwrotnie ??
A olej w silniku jest czyściutki choć trudno mi jest stwierdzić czy mi go ubywa bo na miarce jest zawsze tyle samo, więc trudno mi jest coś określić z tym olejem w płynie.
Szukałem na forum podobnego przypadku ale nie znalazłem.
Więc proszę o poradę co z tym fantem mam zrobić, czy jeździć i obserwować czy wymiana HGF.
I jeszcze jedno pytanko / gdzie w tym modelu jest zamontowany termostat ?? ?
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 27, 2007 20:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
freestyler 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 73
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 20:48   Re: [R214 1.4 Si LPG 16v 97r.]

tak sa to pierwsze objawy padnietej uszczelki pod głowica :roll:
_________________
ET-14,665 FIAT SC 1.4 16V
ET-16,660 MG ZS 120
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 20:52   

W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może zarówno olej przedostawać się do płynu chłodzącego jak i na odwrót. Czasem oba płyny w ogóle nie muszą się mieszać, a płyn chłodniczy dostawać się do komory spalania i "wyparowywać" ;) wydechem. Wszystko zależy gdzie poszła uszczelka. Masz klasyczny objaw HGF (czyli właśnie padu uszczelki pod głowicą) i jest to częsta przypadłość tych silników. Poczytaj na stronie klubowej www.roverki.pl artykuły z serii HGF. Może być jeszcze tak, że poprzednik wymieniał uszczelkę i jest wszystko okay, ale układ chłodzenia nie przepłukał się jeszcze z resztek oleju - to taka optymistyczna wersja. Jeżeli masz autko ściągane z zagranicy, to często przy padzie uszczelki wymienia się tylko płyny, żeby nic nie było widać i puszcza się taki samochodzik, bo tam średnio opłaca się naprawa.
Termostat znajdziesz na rysunku pod nr 10.
Ostatnio zmieniony przez thef Wto Lis 27, 2007 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 20:58   

W 100% thef masz rację , radzę dla pewności jeszcze wypłukać / wymyć zbiorniczek wyrównawczy (najlepiej benzyną ekstrakcyjną) i zobaczyć czy nadal olej będzie sie pokazywał , jeżeli tak to niestety HGF
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 21:08   

Dodam jeszcze, to tak w razie gdybyś wymieniał uszczelkę, że na rynku są nowe typy uszczelek, które eliminują podobno notoryczny problem HGF. Szczegóły pewnie może podać przemo285. Aha, w przypadku naprawy HGF pamiętaj o zrobieniu tego po ludzku - planowanie głowicy, sprawdzanie jej szczelności i takie tam. Przy okazji możesz wymienić rozrząd, skumulują się trochę koszty robocizny. No, ale miejmy cały czas nadzieję, że to wersja optymistyczna :) .
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Lis 27, 2007 21:18   

thef napisał/a:
W przypadku uszkodzenia uszczelki pod głowicą może zarówno olej przedostawać się do płynu chłodzącego jak i na odwrót. Czasem oba płyny w ogóle nie muszą się mieszać, a płyn chłodniczy dostawać się do komory spalania i "wyparowywać" ;) wydechem. Wszystko zależy gdzie poszła uszczelka. Masz klasyczny objaw HGF (czyli właśnie padu uszczelki pod głowicą) i jest to częsta przypadłość tych silników. Poczytaj na stronie klubowej www.roverki.pl artykuły z serii HGF. Może być jeszcze tak, że poprzednik wymieniał uszczelkę i jest wszystko okay, ale układ chłodzenia nie przepłukał się jeszcze z resztek oleju - to taka optymistyczna wersja. Jeżeli masz autko ściągane z zagranicy, to często przy padzie uszczelki wymienia się tylko płyny, żeby nic nie było widać i puszcza się taki samochodzik, bo tam średnio opłaca się naprawa.
Termostat znajdziesz na rysunku pod nr 10.


Dzięki artykuł o HGF już przestudiowałem i rysunek poglądowy o lokalizacji termostatu, tak myślałem, że będzie w okolicy pompy.
A co do wymiany przez poprzednika to autko miało wymianę uszczelki przy 87000 udokumentowane a teraz ma 129000 więc :/

Kupiłem już uszczelkę. Ale mam jeszcze do Was pytanie; co to jest ta dolna magistrala olejowa, czy muszę to wymieniać, i gdzie to kupić i jaka cena bo w sklepie facet zrobił wielkie :shock: jak mu powiedziałem o tym.
Poczytałem różne wątki w tym temacie na forum i mam mieszane uczucia czy mam to wymieniać. Bo podejrzewam, że ta dolna magistrala olejowa jest; trzeba ściągać miskę olejową i tam się ona znajduje ?? ?
Zamierzam sam się pobawić z tą wymianą uszczelki, szczelność zaworów itp. oprócz planowania bo do tego trzeba maszyny :/

Więc proszę jeszcze o jakieś rady w temacie tej magistrali :???:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Gru 01, 2007 12:37   

na angielskich forach pisza ze powinno sie je wymienic
azor77 napisał/a:
trzeba ściągać miskę olejową i tam się ona znajduje


tak

ale podobno juz samo zalozenie tej uszczelki sporo daje
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 14:53   

Ja mam identyczny objaw, czyli brązowe plamy oleju w zbiorniczku. Niedawno zmieniałem płyn i być może zbiorniczek nie został wyczyszczony, ale wydaje mi się że to jednak HGF. Mam przejechane 145 tys. Rozrząd (pasek napinacz, pompa wody, uszczelniacze) zmieniałem 10 tys. km wcześniej, więc raczej wymienię tylko uszczelkę.
Przymierzam się do zakupu:
- uszczelka pod głowicę Glaser (aluminiowa)
- uszczelka pokrywy zaworów
- uszczelka kolektora dolotowego
- olej Mobil S półsyntetyk
- nowy płyn chłodniczy
- filtry oleju i powietrza
Jeżeli miałem już dwukrotnie rozkręcany silnik z powodu wymiany rozrządu, to czy powinienem już zakupić nowe szpilki? Czy procedura testowa tych szpilek daje 100% gwarancję ich przydatności?
Co więcej kupić do tego zestawu?
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 18:36   

na pewno nikt nie odkrecal szpilek glowicy z powodu wymiany rozrzadu bo to poprostu nie potrzebne
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 19:23   

paff napisał/a:
na pewno nikt nie odkrecal szpilek glowicy z powodu wymiany rozrzadu bo to poprostu nie potrzebne

A jak się wymienia uszczelniacze wałków rozrządu i wału korbowego to też bez rozkręcania?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 20:55   

bez, tylko trzeba zdjąć koła pasowe :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Gru 03, 2007 21:31   

A właśnie; możecie mi podać rozmiary wszystkich uszczelniaczy na wałkach rozrządu. Bo zamierzam wymienić przy okazji, wymiany uszczelki i chce je mieć już kupione przed robotą :oops: . Rozrządu nie ruszam bo był robiony nie tak dawno razem z pompą.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 09:26   

kqba napisał/a:
Przymierzam się do zakupu:
- uszczelka pod głowicę Glaser (aluminiowa)
- uszczelka pokrywy zaworów
- uszczelka kolektora dolotowego
- olej Mobil S półsyntetyk
- nowy płyn chłodniczy
- filtry oleju i powietrza

Jakbyście mi jeszcze doradzili co dokupić do tego zestawu? Czy jakieś dodatkowe pierdoły będą potrzebne? Oczywiście planowanie i sprawdzenie szczelności głowicy też bedzie zrobione.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 10:00   

kqba napisał/a:
Jakbyście mi jeszcze doradzili co dokupić do tego zestawu?
kqba napisał/a:
- uszczelka pod głowicę Glaser (aluminiowa)
- uszczelka pokrywy zaworów
- uszczelka kolektora dolotowego
- olej Mobil S półsyntetyk
- nowy płyn chłodniczy
- filtry oleju i powietrza


- szpilki głowicy
- uszczelka kolektora wydechowego
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Gru 04, 2007 10:08   

thef napisał/a:
- szpilki głowicy

oczywiście po sprawdzeniu, które się już nie nadają ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 15:57   

Kurcze. Wczoraj zdążyłem dojechać kilka km z pracy do domu. Rano patrzę a tam cały olej w zbiorniczku i cieknie. W silniku sucho. Mógł się zatrzeć? Do momentu wyłączenia chodził idealnie.
Jeszcze jedno. Czy TA uszczelka jest nowego typu?
Ostatnio zmieniony przez kqba Sro Gru 05, 2007 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 16:02   

kqba napisał/a:
Rano patrzę a tam cały olej w zbiorniczku i cieknie.
Tzn? bo nie rozumiem, zbiorniczek płynu chłodzącego zapełniony po brzegi olejem?
kqba napisał/a:
W silniku sucho. Mógł się zatrzeć? Do momentu wyłączenia chodził idealnie.
Sucho na bagnecie, nie oznacza sucho w silniku ;) . Skoro chodził idealnie, to nic mu się nie stało, no ale to był już ostatni, czerwony alert ;) . Chyba już tylko podróż do warsztatu i żadna inna - ja bym przynajmniej już nie ryzykował, zresztą szkoda wydawać znowu na olej i płyn.

[ Dodano: Sro Gru 05, 2007 16:05 ]
Aha, chyba Cię czeka straszna męczarnia z płukaniem układu chłodzącego. Skoro tyle oleju w niego poszło, to ja bym chyba każdy możliwy element wziął osobno na gruntowną kąpiel.
 
 
kqba 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 262
Skąd: Żory



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 16:12   

Dokładnie cały zbiorniczek wygląda jak gęsta jasna czekolada.
Jazdy już napewno nie będę ryzykował, wezmę go na hol.
No z tym układem chłodzenia będzie problem.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 16:18   

Ja bym chyba każdy wąż czyścił osobno, najpierw z użyciem jakiegoś środka myjącego, potem wody, tak samo zbiorniczek płynu i chłodnicę. Silnik przed zdjęciem głowicy niech Ci mechanik też dokładnie przepłuka, a potem jeszcze samą głowicę wyczyści przed planowaniem. Termostat nie jest drogi więc zamontowałbym nowy. Nawet takie zabiegi nie usuną zapewne całego oleju z układu, no ale zawsze to coś.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Gru 05, 2007 18:07   

kqba napisał/a:
Jeszcze jedno. Czy TA uszczelka jest nowego typu?

nie, uszczelka nowego typu ma zamiast tych czerwonych silikonowych pasków paski stalowej blachy :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214]Gdzie zdobyć korektor siły hamowania do R214 z ABS
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Sie 25, 2016 12:42
Aful89
Brak nowych postów [R214]felgi do R214
davidp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 08, 2012 20:24
Zlotowa
Brak nowych postów [R214 si 98r]
kontrolka
kostek50 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Mar 31, 2008 16:58
kostek50
Brak nowych postów [r214 si 16v 97r.]
instrukcja
klakier0301 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Gru 06, 2009 13:13
Lechos
Brak nowych postów [r214 i 97 r]
pisk z kola ??
najnowszy85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Gru 07, 2007 22:15
przemo285



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink