Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 527 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 00:37
co trzeba kupić wstawiać zmienić w roverku 1.4 16v żeby mieć turbo czy może ktoś mi napisać w pkt oraz jakieś orientacyjne ceny?? będe cholernie wdzięczny:D
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 09:58
-Wydajniejsze wtryski
-Pompa paliwa
-Turbo sprężarka
-Intelcoler i o rurowanie
-Uszczelka pod głowicę grubsza żeby odprężyć silnik
-Kolektor wydechowy+cała reszta układu
No musisz sie określić jaką chcesz mieć moc to wtedy będzie sie myśleć dalej
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Modyfikacje turbo polegają na zwiększaniu napełnienia cylindrów, a tym samym zwiększanie mocy poprzez zwiększanie ciśnienia w kolektorze ssącym. Do zwiększania ciśnienia stosuje się tzw. turbosprężarki wraz z niezbędnym osprzętem.
Szczególnym przypadkiem modyfikacji turbo są tzw. turbo soft. Są to modyfikacje, które nie wymagają żadnych ingerencji w seryjny silnik i jego seryjną elektronikę co powoduje, że koszt ich wykonania w stosunku do uzyskanych efektów nie jest duży, a jednocześnie ( w przypadku takiej konieczności ), ów brak ingerencji umożliwia szybkie i tanie przywrócenie silnika do stanu seryjności.
Są one dedykowane przede wszystkim do jazdy na co dzień. Modyfikacja polega na zamontowaniu zestawu turbo do seryjnego silnika i wykonaniu stosownych regulacji. Przy maksymalnej regulacji umożliwia uzyskanie mocy ok.100KM z litra pojemności skokowej oraz wzrost maksymalnego momentu obrotowego o ok. 50%, tym samym powodując ogromną poprawę dynamiki i szybkości maksymalnej samochodu oraz elastyczności silnika. W przypadku stosowania się do ogólnie przyjętych zasad eksploatacji silnika turbodoładowanego, stosowania paliwa o wymaganej LO98, stosowaniu odpowiedniego oleju silnikowego ( markowe 100% syntetyki 10W60 latem i 5W50 zimą ) - modyfikacja taka jest praktycznie nieszkodliwa dla silnika, a jeżeli skraca jego żywotność, to w stopniu trudnym do zauważenia.
Podstawowe części wchodzące w skład zestawu turbo soft:
turbosprężarka z zaworem upustowym
kolektor wydechowy
intercooler
orurowanie ssące i tłoczące
fragment układu wydechowego
zawór blow off
układ dodatkowego wtrysku paliwa ze sterownikiem
power rura ze stożkowym filtrem powietrza
układ smarowania i chłodzenia turbosprężarki
olej silnikowy z filtrem oleju
Dlaczego turbo soft?
Dlatego, że w zastosowaniu do jazdy na co dzień wykazują zdecydowaną przewagę nad modyfikacjami wolnossącymi, a w szczególności:
są najskuteczniejszym sposobem poprawiania osiągów samochodów, a w stosunku do efektów sposobem również najtańszym
umożliwiają znacznie większy bezpieczny dla silnika wzrost momentu obrotowego i mocy maksymalnej
ze wzrostem mocy nie pogarszają elastyczności silnika i nie przesuwają charakterystyki w wyższy zakres obrotów
gwarantują wysoką moc, ogromną elastyczność silnika i bardzo wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach
przy spokojnej jeździe nie zwiększają zużycia paliwa
w wersji soft nie stanowią zagrożenia dla trwałości i bezpieczeństwa silnika
w wersji soft nie wymagają żadnych ingerencji w seryjny silnik i jego elektronikę i w razie potrzeby, umożliwiają szybki i tani powrót do seryjności" prawa autorskie Grzegorz Grabowski tekst pochodzi z www.grabowski.com.pl
sam tak czytam i mysle ilemoglo by wyjsctakie home made soft turbo ciekawe czy takie T20 wystarczy do 1.4 SI zeby dmuchnac 0,4 bara
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 12:43
Gadałem z kumple z O.B.R i mówił mi że jedyne sensowne rozwiązanie to Swapować na 2.0 T z 220 Turbo...
No to do takiej mocy potrzeba
-Większe wtryski paliwa sądzę ze wydajność 370cc/min starczy
-Turbo sprężarka T 25 T28 Najprostsza w montażu T3 nie wymaga doprowadzenie cieczy chłodzącej,dobrze by było gdyby turbo miało zintegrowanego westgata
-Intelcoler
-najprostszy BOV z możliwością rozkręcania i wymiany sprerzny, można dostać takie coś w ASO SKODA cena wbrew pozorą nie jest za wysoka ok 150z
-Filt stożkowy
-Uszczelka pod głowicę grubsza co by odprężyć silnik
-Pompa paliwa Walbro 255HP
-Wydech 2,5" od down pipe na przelotach
-Wałki Kenta Cams
-Zestroić
Powinno wysrać 170KM
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Michone - trochę mylisz się. Montując turbo trzeba równocześnie zmienić mapę wtrysku by uzyskiwana mieszanka była w dalszym ciągu palna tj miała odpowiedni stosunek powietrza i paliwa.
Michone - trochę mylisz się. Montując turbo trzeba równocześnie zmienić mapę wtrysku by uzyskiwana mieszanka była w dalszym ciągu palna tj miała odpowiedni stosunek powietrza i paliwa.
Do soft turbo nie musisz tego robic. Wszystko zostało opisane na stronie Grabowskiego przeczytaj caly temat to sie dowiesz...
chcesz 200 hp z 1.4 bez kutych gratow wedlug mnie sie nie obejdzie. Mysle ze nawet lepszym rozwiazaniem bylby swap na 1.8 VVC + soft turbo.
Swap na 2.0T z coupe jest wedlug mnie bardziej niz klopotliwy... wystarczy poczytac temat stanleya
Swap na 2.0T z coupe jest wedlug mnie bardziej niz klopotliwy... wystarczy poczytac temat stanleya
Stanley miał chyba więcej problemów ze stanem tego silnika 2.0T niż z samą przekładką.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto Gru 18, 2007 15:33
michone napisał/a:
chcesz 200 hp z 1.4 bez kutych gratow wedlug mnie sie nie obejdzie
Obejdzie sie...znam auto które bez zakucia dmuchało ponad 239KM 279NM na silniku 1.6
michone,
Znajdź mi 1.8 VVC tak po za tym,to przestań sie wzorować na opisie strony internetowej bo jak narazie nic sam od siebie i swojej wiedzy nie napisałeś...takich stron mogę ci więcej znaleźć,nie pisze tego złośliwie tylko to co myśle
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Obejdzie sie...znam auto które bez zakucia dmuchało ponad 239KM 279NM na silniku 1.6
A ile potem pojeździło?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Maciej ma racje ze samym swapem nie ma problemu.Musiałem troszkę pogrzebać przy silniku i osprzęcie.Najbardziej kłopotliwa sprawa to podłączenie kabli,ale każdy dobry elektryk zrobi to bez problemu.
maciekwawa
Co do swapa na 2.0T służę pomocą jeśli byś się zdecydował.Od R220 coupe turbo wszystko pasuje i jeśli byś miał takiego np anglika samo przełożenie jest dziecinnie proste.Ja miałem problem bo wkładałem silnik od R600 Ti a on ma całkiem inne mocowania niż ten od coupe.
chcesz 200 hp z 1.4 bez kutych gratow wedlug mnie sie nie obejdzie
Obejdzie sie...znam auto które bez zakucia dmuchało ponad 239KM 279NM na silniku 1.6
michone,
Znajdź mi 1.8 VVC tak po za tym,to przestań sie wzorować na opisie strony internetowej bo jak narazie nic sam od siebie i swojej wiedzy nie napisałeś...takich stron mogę ci więcej znaleźć,nie pisze tego złośliwie tylko to co myśle
Ale znajdz kogos kto dmuchal silnik 1.4(rovera) do 200km... To ze ludzie kreca silnik 2.0 np w sierze cosworth do 600Hp (w Polsce bodajrze jezdzi 480 HP) to nie znaczy ze wezmiesz dowolny silnik 2l i wyciagniesz z niego to samo...
Kolega chce z 100 Hp zrobić 200 HP czyli przyrost rzędu 100% i niech ktoś powie że w każdym aucie jest to realne bez zmiany bebechów...
A to że przytoczyłem słowa p. Grabowskiego to myśle że nie jest "tragiczne" bo według mnie i wielu osób ten Pan wie co robi i za to go szanuje.
Ziomki i przyjaciele nie ma sie co sprzeczać przecież to na zdrowy rozum wiadomo że:
100% wzrost mocy w silniku bez jego generalnego remontu lub zakucia kończy sie prędzej czy później znaleziskami w misce olejowej:p, oraz dużo dużo większym zmęczeniem innych części ...
Znane są przypadki ludzi mających inne zdanie np. R5 GT mojego kolegi 120km w serii z 1,4 ostatecznie 220km i lista późniejszych zdarzeń 2 skrzynie, sprzęgło, wreszcie niespodzianka w misce:p Renia stoi od 3 miesięcy w garażu po ściągnięciu...:(
ale cóż czekam na rezultaty
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 11:31
michone napisał/a:
Ale znajdz kogos kto dmuchal silnik 1.4(rovera) do 200km... To ze ludzie kreca silnik 2.0 np w sierze cosworth do 600Hp (w Polsce bodajrze jezdzi 480 HP) to nie znaczy ze wezmiesz dowolny silnik 2l i wyciagniesz z niego to samo...
Ogólnie w PL nie widziałem jeszcze zaturbiuonej jednostki 1.4 k-series
michone napisał/a:
Kolega chce z 100 Hp zrobić 200 HP czyli przyrost rzędu 100% i niech ktoś powie że w każdym aucie jest to realne bez zmiany bebechów...
Można to zrobić i udowodnić,że się da... tylko pytanie jak długo będzie jeździć
michone napisał/a:
A to że przytoczyłem słowa p. Grabowskiego to myśle że nie jest "tragiczne" bo według mnie i wielu osób ten Pan wie co robi i za to go szanuje.
No ok na stronie Świątka,Chojnackiego są podobne opisy...chodziło mi o to że każdy opisuje to inaczej i do póki czegoś sie nie zrobi samemu to można czytać i jeszcze raz czytać.
Widziałem je,ale przyznam szczerze że jak poszukiwałem takiego silnika to nigdzie nie mogłem dostać,jak to zawsze bywa czegoś szukamy to nie ma jak już nie potrzebujemy wyrastają jak grzyby po deszczu
dobryziom napisał/a:
Ziomki i przyjaciele nie ma sie co sprzeczać przecież to na zdrowy rozum wiadomo że:
Sie raczej nie kłócimy tylko wyrażamy swoje zdanie i jak dla mnie jest to w porządku bo szanuje każdego zdanie,ale piszę też swoją opinie co o tym sądzę.
Czyli mówiąc krótko jeśli chcesz Miec 1.4 T które będzie dmuchać 200KM albo i ponad to zakuć i zaturbić przy czym koszty rosną drastycznie i nie wiem czy będziesz chciał to wtedy robić
To lepiej kupic zadbane 220 Turbo i przerzucić graty mocy więcej i taniej i możesz sie pobawić żeby wydmuchać 280-300KM i to wyjdzie korzystniej niż inwestycja w 1.4T a jak znam życie po roku czasu będziesz się chciał tego pozbyć bo będzie ci mało...bo człowiek się przyzwyczaja i po czasie zaczyna brakować i ciągle mało
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Michone piszesz przeczytaj to przeczytałem. Czy domontowanie dodatkowych wtryskiwaczy nie jest wprowadzeniem dodatkowych ilości paliwa? To tak samo jak zmiany map wtrysku. Dodatkowe powietrze to i dodatkowe paliwo, zmienia się tu tylko sposób dawkowania.
1.4 turbo jeździ a napewno jeździło w Zastecu. Ich Roverek miał 1.4 I tam moc była konkretna http://www.zastec.pl/114gti.html o tym mowa
Co do tego silnika to pytałem o niego jak chciałem przerzucic do mnie do autka. Jest to wersja 145 km taka jak w 200 vi i pochodzi z MGF z tego co pamietam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wszyscy piszemy o wielkosci KM pod maska ale nie wolno zapomniec o tym ze oprocz turbo mamy do wymiany praktycznie cale hamulce wymiana zawieszenia na sportowe no i gumki tez trzeba porzadne... bo po co 200 Km pod maska jak na pierwszym zakrecie zaliczymy drzewo
R-200
Z tego co zrozumialem to sposob opisany przez grabowskiego eliminuje ten problem przeczytales podlaczenie dwoch dodatkowych wtryskow?? co innego gdy montujemy 4 mocniejsze wtryskiwacze w miejsce orginalnych wtedy trzeba zmieniac mapy ( moge sie mylic)
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum