Wysłany: Sro Sty 02, 2008 20:58 [R414 94r] dane techniczne
Witam wszystkich!
Posiadam roverka 414 z 1994 r. Ma to silnik 1,4 16V na jednopunktowym wtrysku i poszukuje jego danych technicznych o max momencie i przy jakich predkościach obr. Najwygodniejszy byłby wykres... moze posiada ktos taki? Zasnatawiam sie co zrobic ponieważ przy niskich obrotach silnik jest słaby, zaczyna ciągnąć tak naprawde dopiero od 5000obr. zastanawiam sie co zrobic zeby spłaszczyć przebieg momentu... Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Sty 03, 2008 12:31, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 02, 2008 20:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Żeby spłaszczyć przebieg "momentu" najlepiej się położyć a tak - na poważnie to zastanawiałbym się nie nad przebiegiem ale dlaczego silnik ciągnie dopiero od 5000 obr.
Heh..
No wiec tak na poważnie to proponuje sie przejechać oplem Tigra i roverkiem 200 lub 400 i porównać sobie jazde tym a tamtym i wszyscy sie dowiedzą o co chodzi. Nie jest ważna moc silnika a najważniejszy jest moment obrotowy i jego przebieg. Jesli uda sie ustawić samochód aby miał jak najbardziej płaski przebieg momentu obrotowego to jazda staje sie przyjemnością a na stacji benzynowej wszyscy odczuwają wyraźną poprawe:) Miałem przedtem Opla Omega 2,0i i musze powiedzieć ze choc nie jest dużo mocniejsza a dużo wieksza to elestyczność jest naprawde dobra. W roverku żeby wyprzedzic musze zredukować z 5 na 3 i krecic silnik tak by miał max moment bo inaczej to można iśc na kawe, fakt mam cieżką noge:) To tyle w ramach wyjaśnienia Pozdrawiam
Ale my wiemy o co chodzi z tym momentem tylko obawiam się, że niełatwo jest poprawic samemu krzywą momentu Jedyne co mi przychodzi do głowy, to grzebanie z dolotem/wydechem.
...czyli od obrotów stanowiących 33,3% wartości maksymalnych obrotów użytecznych (założyłem 4500rpm).
Seria K u kolegi powinna ciągnąć rozsądnie od ok. 2500rpm czyli od ok. 35,7% wartości maks. obrotów (7krpm).
Nie widzę jakiejś dużej różnicy.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
taki jeden Rudolf Diesel sie nudził w domu to se wymyślił, ehhhh wziąłby się chłop za porządna robotę, a nie wymyślanie śmierdzących kopciuchów świat pewnie miałby wiecej pożytku
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Sty 03, 2008 16:02
andre150 napisał/a:
No wiec tak na poważnie to proponuje sie przejechać oplem Tigra i roverkiem 200 lub 400 i porównać sobie jazde tym a tamtym i wszyscy sie dowiedzą o co chodzi.
Przed kupnem rovera jeździłem tigrą 1.4 16V w przesiadkę w rovera odczułem większą dynamikę silnika i nawet to testowaliśmy na prostym odcinku i tigra jest słabsza,pod względem wyprzedzania mój rover bardzo sprawnie już ciągnie na 5 biegu od ok 80-90km/h sprawnie wyprzedzam i nie mam potrzeby redukcji...
Moja diagnoza jest taka że z twoim silnikiem jest coś nie tak...
Zresztą nie możesz porównywać swojego silnika do silnika Ecotec bo jest nowszy i ma pełny wtrysk a twój ma mono wtrysk
Moja rada co do jedno pkt wtrysku
Wykręć przepustnicę wymyj ją,wywal katalizator,sprawdź tłumiki,warto by podjechać na zmierzenie kompresji
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Sty 03, 2008 22:10
Cytat:
...i to jeździ nieco inaczej niż seria, tak?
No tak inaczej jeździ,ale dużo czasu jeździłem na serri i samochód dość sprawnie przyspieszał od tych 80-90km nie miałem potrzeby aż redukcji biegów do 3 i wyrywania do 5 tys obr
Moim zdaniem dużo też zależy od stanu silnika bo co to za benzyna która dopiero dostaje ducha przy 5 tys obr ewidentnie coś musi być nie tak
Po za tym jaką mocą dysponuje ten motor w serri
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum