Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] PRZEPŁYWOMIERZ?!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] PRZEPŁYWOMIERZ?!
Autor Wiadomość
SeeB 



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 8
Skąd: Kazimierz Biskupi



  Wysłany: Nie Sty 06, 2008 12:54   [R420] PRZEPŁYWOMIERZ?!
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam.

Przeglądając dzisiaj forum uzyskałem odpowiedź na nurtujące mnie od paru tygodni pytanie co jest z moim autem nie tak. Okazało się, że nie działa, bądź jest zepsuty PRZEPŁYWOMIERZ. Po odpięciu kostki nie poznaje swojego auta, mianowicie -odpala bez problemu, nie gaśnie bardzo ładnie wchodzi na obroty nie kopci ogólnie cód miód. Po podłączeniu przepływki problemy wracają. Przyczynę już namierzyłem co więc dalej...?
Mam kilka pytań:

1. Czy ww objawy świadczą jednoznacznie o konieczności wymiany przepływomierza czy da się go jakoś sprawdzić, przeczyścić czy naprawić albo niekoniecznie musi to być problem z przepływomierzem może problem leży gdzieś indziej, np. przetarte przewody doprowadzające napięcie do przepływomierza czy coś zapchane...? (nadmieniam iż auto stało nieużywane ok 1.5 roku)

2. Czy jazda z odpiętym przepływomierzem źle wpływa na silnik, można coś uszkodzić, zwiększa się spalanie (ogólnie jak jest różnica z i bez przepływomierza)


3. Jeżeli już padnie że trzeba wymienić przepływomierz to czy prawdą jest że trzeba kupić nowy lub używany orginał bo zamienniki są g**** warte???

4. I ostatnie pytanie ile kosztuje nowy orginalny przepływomierz do tego modelu [Rover 420D rok '97] albo ile mniej więcej trzeba zapłacić za używany. Może ma ktoś jakiś namiar gdzie kupić sprawny i nie przepłacić????

Jeszcze raz dzięki za pomoc w poprzednim temacie.

Pozdrawiam i czekam na Wasze odpowiedzi

Sebastian seba_23kb@wp.pl

Brt: czerwony jest zarezerwowany dla administracji
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 22:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 06, 2008 12:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 13:06   

1. tak
2. nic nie uszkodzisz i powinienes zaobserwować zwiększenie spalania, ale trudno powiedzieć o jaką wartość (strzelam że max 1 litr)
3. podobno tak. Ja bym szukał orginału
4. nowy orginał jest droooogggiiii 700 - 800pln (chyba)

PS. Czy na 100% masz 420D bez intercoolera i z mechaniczną pompą i mocą 86km??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SeeB 



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 8
Skąd: Kazimierz Biskupi



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 13:22   [420D]

wydaje mi się że jest to 420D bez intercolera 86kw, chyba że się myle ale z tyłu jest emblemat 420D. jest jakiś sposób żeby to sprawdzić???
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Sty 06, 2008 16:29   

Literka D sugeruje 86KM ale najlepiej sprawdź co masz w papierach - jak moc albo na ile śrub przymocowana jest osłona silnika.
_________________
DEBEC
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Nie Sty 06, 2008 17:07   

1. moze tak sie dziac

2. u mnie zwiekszalo spalanie ok 1,5 L , ale na forum byly przypadki b dziwnego zachowani aauta z wlanieta przeplywka

3. przerabialem , temat, tak lepiej orginal - dogrzebiesz sie do tematu mojego jak poszukasz o przeplywkach nie tak stary.

4. nei wiem jakie ty masz numery przeplywki , ale mi spiewali cos z 945 zl w boshu, mozna bylo kombinowac i zalatwic za 700, ale ja kupilem uzywke orginal i smiga jak ta lala :D od kogo kupilem sprawdz w polecanych sprzedawcach ;) zapomnialem nicka , tam napisalem. fr-a i szybka wysylka , wsyztsko ok .
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeeB 



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 8
Skąd: Kazimierz Biskupi



Wysłany: Pon Sty 07, 2008 07:47   osłona

osłona jest na 4 śruby, domniemam że mam 86 koników, czy ta słabsza wersja jest gorsza, bardziej się psuje itd???
PS THX za wszystkie odpowiedzi
 
 
DEBEC 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 242
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Sty 07, 2008 09:35   

No to 86 KM. To taki sam silnik więc nie psuje się bardziej. Czy gorszy? Nie myśl tak, może mniej dynamiczny.
_________________
DEBEC
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 07, 2008 10:15   

ZTCW to w wersjach 86km przepływomierz steruje ... zaworem EGR a nie samym procesem wtrysku, wiec ja bym spróbował zaślepić EGR i wyp...iąć przepływkę i zobaczyć jakie będą efekty po tej modyfikacji ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SeeB 



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 8
Skąd: Kazimierz Biskupi



Wysłany: Pon Sty 07, 2008 20:40   

Dzięki za wskazówki. Po odpięciu przepływomierza bardzo fajnie się jeździ autkiem, boli mnie natomiast fakt, że jednak jest coś zepsute no i to że pali trochę więcej...Jak każdy (chyba) chcę aby w aucie wszystko grało jak w zegarku i chcę mieć świadomość że zrobiłem wszystko aby tak było...
Co do przepływomierza to boli mnie trochę fakt że mimo iż kupię go za jakieś parę ładnych stówek to i tak kolosalnej zmiany nie będzie, tylko będę miał świadomość że jest tak jak powinno być.

Brt mógłbyś mi naświetlić temat jak zaślepić ten zawór EGR, gdzie się on znajduje, do czego służy i czy będzie to miało wpływ na zużycie paliwa (zmniejszy się tak jak ze sprawną przepływką)...a i jak wypiąć przepływomierz (zastąpić go czymś, czy tylko odpiąć przewody)
Sory za takie pytania ale nie miałem za dużo do czynienia z dieslami i nie chcę czegoś zepsuć.
Co do pracy silnika z odpiętą przepływką to moim zdaniem chodzi bez zarzutu, ma dobrą dynamikę i wydaje mi się że chodzi tak jak powinien...może trochę więcej pali ale to muszę jeszce sprawdzić...

Pozdrawiam i czekam na instrukcje...

SeeB
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Sty 15, 2008 15:56   

SeeB napisał/a:
Pozdrawiam i czekam na instrukcje...

Brt? :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 16:56   

SeeB, jeżeli w 420D jest tak jak napisał Brt, to odepnij egr "na razie" a jak zobaczysz, że środowisko naturalne (zieleń, żabki kumkające, itd) ma się znacznie gorzej niż przed odpięciem egr, to zainwestuj w przepływomierz i podłącz z powrotem egr. Też bym chciał, żeby przepływomierz u mnie sterował tylko egr - jeden potencjalny problem z głowy.
"jak w zegarku" - to w Erze, a jak zrobisz tak jak Brt napisał to będziesz miał lepiej niż z nową przepływką i nowym egr razem wziętymi.
Jeżeli egr w 420D wygląda podobnie jak w R75 (linki do zdjęć i opisu znajdziesz na Forum) to odpinasz z egr cienki wężyk, dopasowujesz śrubkę do tego wężyka aby ją wcisnąć i zaślepić ten wężyk, przywiązujesz gdzieś w pobliżu opaską żeby się niepotrzebnie nie pętał i już. Można jeszcze zaślepić ten wlot do egr - w razie gdyby z żabkami w okolicy było znacznie gorzej i była potrzeba ponownego podłączenia.
OT - w końcu wiem co mi się w moim R nie podoba: przepływka powinna sterować wyłącznie egr
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 19:07   

henryk_w, thx :D hehehe
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Sty 15, 2008 21:15   

SeeB napisał/a:
czy będzie to miało wpływ na zużycie paliwa

Brt napisał/a:
powinienes zaobserwować zwiększenie spalania
- "na razie" różnica jest niezauważalna
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
SeeB 



Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 8
Skąd: Kazimierz Biskupi



Wysłany: Sro Sty 16, 2008 08:20   

Panowie, dzięki za pomoc. Jak będę miał chwilkę to na pewno spróbuję odłączyć ten zawór. Jeżeli chodzi o spalanie to trudno mi będzie to sprawdzić bo jak kupiłem to auto podad miesiąc temu to już był zepsuty przepływomierz więc nie mam porównania. Teraz, z moich obliczeń pali około 6,2 l/100km, także źle nie jestm - poprzednie auto (calibra) spalała 12l ale benzyny...
Jak sprawdzę dam znać...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Przepływomierz
benio_bicos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Maj 11, 2007 22:17
PHJOWI
Brak nowych postów [R420] Czy to przepływomierz?
lysy_vet Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 28 Pon Kwi 07, 2008 11:49
piter34
Brak nowych postów [R420 D] Przepływomierz
spontan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Pią Kwi 17, 2015 10:54
-_Zielarz_-
Brak nowych postów [R420] Przepływomierz
Haidi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lis 11, 2010 20:11
Haidi
Brak nowych postów [R420] Przepływomierz
pytanie o przepływomierz
hanka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Cze 05, 2008 22:27
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink