Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
dzisiaj spotkała mnie nie miła niespodzianka. wyciekł mi olej w kolorze brązowym z pojemnika w lewym górnym rogu pod maską oczywiście. wczoraj wszystko wszystko było dobrze a dzisiaj kiedy ruszyłam autem najpierw zauważyłam że ogrzwanie nie grzeje ale kontrolka temperatury była na swoim miejscu. następnie po 20 minutach wolnej jazdy w korkach poczułam jak samochod mi dziwnie hałasuje więc wyłączyłam radio i słyszałam jakbym ciągneła jakis pojemnik myślałam że coś się urwało. nie świeciła mi się żadna kontrolka. gdy się zatrzymałam i podniosłam klapę zobaczylam dużo brązowej mazi jak olej.samochód mi nie zgasł ani razu. nie wygłada to dobrze. znajomymi jeden twierdzi ze to cos z klimatyzacja inny ze wspomaganiem. jutro zobaczy auto mechanika. moze ktos orientuje sie co to moze byc?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 18:52, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 09, 2008 19:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sro Sty 09, 2008 19:37
Sprawdź konsystencję oleju i zawartość płynu chłodzącego jak wygląda czy jest tłusty,widać w nim olej,jeśli wszystko będzie ok może układ chłodzenia jest zapowietrzony i trzeba go odpowietrzyć
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Sro Sty 09, 2008 19:42
kolin napisał/a:
Sprawdź konsystencję oleju i zawartość płynu chłodzącego jak wygląda czy jest tłusty,widać w nim olej,jeśli wszystko będzie ok może układ chłodzenia jest zapowietrzony i trzeba go odpowietrzyć
Przeczytałeś to:
Cytat:
wyciekł mi olej w kolorze brązowym z pojemnika w lewym górnym rogu pod maską oczywiście.
Ja rozumiem, że olej/maź jest w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego...
[ Dodano: Sro Sty 09, 2008 19:43 ]
No a po dodaniu zdjęcia (ale to nie diesel na zdjęciu??) już nie mam wątpliwości gdzie jest ten olej...
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Sro Sty 09, 2008 21:01
lamer napisał/a:
Przeczytałeś to:
Pisałem za szybko
paulioka,
1.Sprawdź stan oleju-czy nie ma 2 stanów(chodzi o to czy płyn chłodniczy nie dostał się do oleju)
2.Zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i określ konsystencje czy jest to płyn czy może płyn z olejem(będzie widać tłuste plamy)
Jesteś pewna ze na 100% wypłynął ci olej ze zbiorniczka
Jeśli będziesz mieć te objawy HGF , jeśli natomiast będzie wszystko Ok spróbj odpowietrzyć układ chłodzenia
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 10:10 ]
mechanik powiedział ze to moze byc uszczelka pod glowica. jestem zalamana! bo nie bylo oleju i prawdopodobnie wyciekl do plynu chlodzacego.
[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 11:41 ]
nie jestem pewna czy to olej. to przypominalo olej zmieszany z czyms o brązowej barwie. wyglądało jak brązowa fabra.
co to jest HGF??
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Sty 10, 2008 12:30
Proszę powiedzieć mechanikowi, żeby koniecznie dał głowicę do sprawdzenia szczelności, bo w dieslach lubią czasem pękać i niekoniecznie mogła tu zawinić uszczelka tylko właśnie głowica.
Pomógł: 29 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 423 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Czw Sty 10, 2008 12:33
thef napisał/a:
Proszę powiedzieć mechanikowi, żeby koniecznie dał głowicę do sprawdzenia szczelności, bo w dieslach lubią czasem pękać i niekoniecznie mogła tu zawinić uszczelka tylko właśnie głowica.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Sty 10, 2008 12:41
Heh, ja zasugerowałem się fotką, ale ona pewnie tylko poglądowo wrzucona, więc pewnie chodzi o 1.8 Ale przed planowaniem głowicy tak czy siak warto sprawdzić jej szczelność.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Sty 10, 2008 12:43
No to jeśli 1.8
To trzeba splanować głowicę,przy okazji bym ją sprawdził czy nie ma potrzeby wymienia uszczelniaczy na zaworach... I niech koleś pomierzy śruby głowicy czy są jeszcze dobre
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
chodzi o silnik 1.8 benzye zdjecie wycielam z internetu aby pokazac z ktorego miejsca to wycieklo. dzieki wam za pomoc jade do mechanika
mam jeszcze pytanie... dlaczego cos takiego sie moglo wydarzyc?
Pomógł: 50 razy Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Czw Sty 10, 2008 13:57
paulioka napisał/a:
dlaczego cos takiego sie moglo wydarzyc?
Zbyt mało cieczy chłodzącej w zbiorniczku,zapowietrzony układ chłodzenia no nie wiem co jeszcze ,a tak na marginesie K-series jest na to podatne,ale moim zdaniem jak coś jest porządnie zrobione to chodzi jak złoto
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Sty 10, 2008 14:27
Pamiętaj koniecznie o tym co pisał Brt, uszczelka nowego typu, planowanie i szczelność głowicy, nowe szpilki (ew. procedura sprawdzająca czy starych można jeszcze użyć).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum