Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z silnikiem(lampka+brak reakcji na gaz)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z silnikiem(lampka+brak reakcji na gaz)
Autor Wiadomość
jajco112 



Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zwanowice



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 21:57   [R620] Problem z silnikiem(lampka+brak reakcji na gaz)
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Mam Problem ze swoim Roverkiem mianowicie przy jeździe gdy puszczam gaz i obroty spadają w okolice 2tys to zapala się kontrolka od silnika i przestaje reagować na gaz całkowicie... Czasem od razu gaśnie... i potem jest go bardzo ciężko zapalić... Dodam także że od kąd go kupiłem to mam problem z niskimi obrotami('skaczą' mi gdy chodzi na biegu jałowym) i czasem przy gwałtownym przyśpieszaniu potrafi przerwać zwiększanie obrotów na ułamek sekundy który jest wyczuwalny gdyż aż szarpie autem... Proszę o pomoc i najlepiej namiary na jakiś komputer diagnostyczny w okolicach OPOLE-WROCŁAW... Ostatnio naprawdę nie da się jeździć przez ten objaw z kontrolką... Pomaga wciśnięcie pedału sprzęgła i puszczenie... Czasem zdaża się też to na wysokich obrotach... Przy utrzymywaniu bądź po puszczeniu gazu... Proszę o pomoc gdyż nie mogłem nic znaleźć w wyszukiwarce forum:(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 18, 2007 21:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Gru 18, 2007 22:03   

Typowa usterka SDi - uszkodzenie wiązki przewodów silnika w okolicach pompy wtryskowej. Dokonać dokładnych oględzin całej wiązki idącej po lewej stronie silnika aż do kostek pompy. Zwrócić szczególną uwagę na kostki samej pompy, naprawić uszkodzenia, popsikać kostki dokładnie sprayem do styków i powinno grać. Należy całość wykonać bardzo starannie!
Możesz poszukać na forum wątków o tej tematyce, wpisz w szukajkę np. wiązka lub SDi i pooglądaj odpowiednie tematy.

Dla pewności proszę odczytać błędy komputera, tu jest instrukcja:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=420

I napisz nam oczywiście co wyszło z diagnostyki, ewentualnie naprawy, jeżeli zdążysz się już wziąć za to.

Co do samego szarpania i falowania wolnych obrotów, to może też być inna przyczyna, ale spróbuj najpierw zrobić tą diagnostykę i naprawić wiązkę.
 
 
jacek007 



Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 15
Skąd: człuchów



Wysłany: Pią Gru 21, 2007 22:25   

ODPISZ CZY COS Z TYM ZROBIŁES MAM PODOBNA SYTUACJE NIE REAGUJE NA GAZ ALE NIE GASNIE JAK NAPRAWIŁES TO U SIEBIE TO DAJ ZNAC
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 09:09   

--------------------
dopisek moderatora:
jacek007 bardzo proszę nie krzycz do nas ... popraw swój ostatni post ...
-------------------
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
jajco112 



Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zwanowice



  Wysłany: Sob Gru 22, 2007 12:58   

Jeszcze tego nie zrobiłem... ale dziś razem z ojcem wpadłem na genialny pomysł odłączenia przepływomierza... odpięliśmy go i do domu z nim i z googlowaliśmy oznaczenie... jednak poprzedni właściciel wpadł na genialny pomysł (lub podpowiedział mu to jeden z mechaników we Wrocławiu) i założył przepływomierz z Audi A8/A4 lub Pasat B5 z modelu 2.5 TDI... po roku 1998... i prawdopodobnie to wini falującym obrotom na niskich obrotach... Ale po tym jak wyczytaliśmy to że to z audi jest przepływka założyliśmy ją spowtorem na miejsce i mogę to ująć jak narazie jest PO Roverze... Auto odpaliło chciałem je prze parkować na kanał żeby obejrzeć tą wiązkę i odjechałem 10m i auto po prostu zgasło... i teraz już nie pali... w ogóle! Raz daje się kręcić jednak nie odpala, a nieraz zaświeca się kontrolka od silnika i nawet nie zakręci... w ogóle chyba jest inna wtyczka dorobiona do przepływki... Przepływomierz jest w drodze do mnie z Wrocławia... Więc zobaczymy do wieczora co zdziałamy...
Nie wie ktoś czy wtyczka jest taka sama w Audi i w Roverze do Przepływomierza? czy inna? Bo coś mi wygląda to na jakąś tandetną przeróbkę instalacji gdyż na wtyczce jest 5 pin-ów a pierwszy(z nr 1) jest odcięty, a reszta połączona z instalacją auta... Może mi ktoś pomóc jeżeli wtyczka jest inna od przepływki?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 13:19   

po odłączeniu przepływki auto powinno jeździć normalnie (tylko więcej palić) czy sprawdzałeś kody błędów?? To pierwsze co należy uczynić. Opis jest na stronie Klubowej. poszukaj. To co jest u Ciebie to na 100% nie wina przepływki.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
jajco112 



Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zwanowice



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 18:31   

Auto uruchomione;)
Wiązka uszkodzona i zabrudzone styki na kostce od pompy paliwowej;) Ale ma ktoś może pojęcie jak podłączyć oryginalny przepływomierz? mój wygląda tak:



Na przepływomierzu jest znaczek audi...wtyczka inna niż z rovera bo mam też nowy przepływomierz kupiony i jest taka wtzcyka:


W ogóle nie przepłaciłem za przepływomierz jeżeli dałem 250zł?za nowy?

Jeżeli się obrazki nie pojawiają:
przepływka stara1
przepływka stara2
Nowy
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 18:54   

jajco112 napisał/a:
Wiązka uszkodzona i zabrudzone styki na kostce od pompy paliwowej;)
A nie mówiłem? Nie dowierzałeś, że to może być tak proste :evil: , czy nie miałeś czasu na to spojrzeć :twisted: ?
 
 
jajco112 



Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zwanowice



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 20:10   

Raczej to drugie... jak dziś ruszyłem to i zdjąłem osłonę z silnika to całkiem przestało reagować... ale teraz zabezpieczyłem to dokładnie jednak zastanawiam się czy nie przyciąć osłony od silnika tak u dołu? Bo tamte wiązki pospinałem opaskami... A nie wiesz może co z tym przepływomierzem? w ogóle mam założona chyba kostkę z Audi... A mam nowy przepływomierz... Dziś kupiony? możesz mi jakoś pomóc to zrobię to w chwili wolnego czasu?
Mam kilka programów z danymi do Rovera i tam są schematy ale hmm nie mogę jakoś znaleźdć jednego przewodu bo reszta kolorów się zgadza ale nie chce przekombinować ... zresztą teraz tam jest jakiś tyrystor(chyba) wlutowany na dwóch żyłach do przepływki...
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Gru 22, 2007 20:13   

Spróbuję spojrzeć jutro pod maskę i opisać przewody i wtyczkę z przepływomierza. Poszukam też w Rave, może mnie się coś w oczy rzuci ;) .
 
 
jajco112 



Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zwanowice



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 20:33   

I co mógł by ktoś dla mnie to zrobić? Zdjęcie kostki? i Kabelków w nią wprowadzonych?(kolorystycznie)
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Sty 08, 2008 22:15   

Rave tako rzecze, o zaglądnięciu pod maskę żywcem zapomniałem :oops: :oops: :oops:

B - black (czarny)
KB - pink/black (różowo-czarny)
NO - brown/orange (brązowo-pomarańczowy)
UG - blue/green (niebiesko-zielony)
 
 
jajco112 



Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zwanowice



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 17:56   

A nie wiecie gdzie mogę dostać taką kostkę? Bo jeżeli chce założyć nową przepływke muszę raczej kupić kostkę bo ta z Audi raczej nie wypali... A może ktoś chce kupić przepływomierz do audi? 2.5TDI?;p Coś czuje ze ta przepływka do roverka poleży i odczeka swoje do założenia... Może ktoś by pomógł? bo z wiązki widziałem chyba inne kolorki niż te;/
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sty 09, 2008 18:32   

Szukaj osób handlujących częściami do roverków na allegro itp. Dzwoń i pytaj czy mają na zbyciu. Na pewno ktoś się trafi.
 
 
jajco112 



Dołączył: 18 Gru 2007
Posty: 10
Skąd: Zwanowice



Wysłany: Czw Sty 10, 2008 16:55   

A co z nowymi kościami? Muszę zapytać u mojego sprzedawcy części (kupuje tam części do japońców gdyż mam jeszcze Toyote i Suzuki) ale wątpię żeby znalazł... Jak go pytałem o przepływomierz to powiedział że ma tylko używki...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Brak reakcji
bzysiu Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Paź 27, 2008 08:22
bzysiu
Brak nowych postów [R620] Brak reakcji na pedał gazu
herc Rover serii 600, Honda Accord 14 Pon Gru 17, 2007 16:49
herc
Brak nowych postów [R620] Problem z silnikiem.
rafalekON Rover serii 600, Honda Accord 17 Sob Gru 08, 2007 20:33
thef
Brak nowych postów [R620] Problem z silnikiem
tarabaz Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Cze 12, 2010 08:38
Mayson
Brak nowych postów [R620] Problem z silnikiem
Problem z obrotami.
Drool Rover serii 600, Honda Accord 3 Wto Kwi 27, 2010 22:21
_papa_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink