Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED [220SDi '96]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
SOLVED [220SDi '96]

140 km/h to max., błędy 16, 17 i 34
Autor Wiadomość
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



  Wysłany: Sro Sty 02, 2008 20:57   SOLVED [220SDi '96]

Witam wszystkich. od tygodnia jestem posiadaczem Rover'ka 220 sdi z 96 roku. Po jego zakupie, podczas powrotu do domu rozpędził sie tylko do 140 km, (obroty ok. 3800), zaświecił się check i dalej nie ciągnął. Więcej nie próbowałem i jechałem spokojnie przemierzając w sumie ok 200 km. Po tej podróży mogę stwierdzić, że do 3000 obrotów ma "kopa", turbinka syczy od ok 2000, może troszkę mniej. Przez cały tydzień czytałem na tym forum o usterkach. Myślałem, że to przepływomierz lub filtry - choć wiem, że to też muszę sprawdzić. Dzisiaj sprawdziłem błędy i wymigał mi 16, 17 i 34.
Co dalej? Chciałbym to naprawić, oczywiście z Waszą pomocą.
Pozdrawiam.
_________________
Kto pyta nie błądzi
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pią Sty 11, 2008 14:14, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 02, 2008 20:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 21:46   

a powyżej jedzie czy przestaje ciągnąć?? odpinałeś przepływkę na wszelki wypadek?? Czy sprawdzałeś przewody i wiązke przy pompie wtryskowej i resztę kabelków wokół silnika?? kody 16 i 17 oznaczają czujnik temp paliwa. On jest w pompie i jego bład może być związany właśnie z tą wiązką. Kod 34 również, bo to też pompa. Czy auto pali normalnie?? Zakłądam, ze węże po dodaniu gazu puchną i dolot jest w pełni sprawny. Czy ten "check" dalej się świeci??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Sro Sty 02, 2008 23:39   

check zapala się tylko na chwilkę, bo od razu zdejmuję nogę z gazu, obroty i prędkość spada i już się jedzie normalnie. Jak się zapali to jest takie wrażenie jakby odciął paliwo. Jutro odepne przepływke i sprawdze w drodze do pracy. Potem sprawdze dolot powietrza i przewody przy pompie. A jak już się naprawi to nie będzie migał tych błędów? Poco robi się kasowanie błędów?
_________________
Kto pyta nie błądzi
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 00:17   

Jak się naprawi, to check ptrzestanie świecić ;) A jeśli błędy sie nie będą pojawiały, to po prostu po kilku(dziesięciu) dniach same sie wymażą z kompa. Ale jak chcesz na szybko się dowiedzieć czy naprawiłeś, to trzeba je samemu wykasować w opisany sposób.
Myślę, że to nie będzie przepływka, bo ona nie zapala "checka". A czy na innych biegach da radę pociągnać do czerwonego pola na obrotomierzu?? Może masz zapieczony zawór przy turbinie i jak go podusisz, to ciśnienie przekracza próg bezpieczeństwa i MAP sensor odcina moc, żeby silnika nie zniszczyć :roll: taka teoria :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 09:14   

Na niższych biegach też nie dociągnę do czerwonego pola - tylko na biegu jałowym. Nie sprawdzałem dzisiaj nic bo rano było za zimno. Jak posprawdzam to co mi poradziłeś do dam znać.
_________________
Kto pyta nie błądzi
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 09:34   

Niestety nie wiem jak sprawdzić ten zawór od turbo. Tzn jedyne co mi przychodzi do głowy, to odpiąć wężyk od niego i dmuchnąć sprężarką (tylko bez przesady z ciśnieniem) i zobaczyć, czy pracuje prawidłowo, albo druga metoda to pomiar ciśnienia doładowania. Powinno być max 1,2 - 1,4 bara i jak dojdzie do tego ciśnienia to powinno się ciśnienie ustabilizować. A na wolnych obrotach powinno być tak ok 0,8 bara i też stabilne przy pedale wciśniętym w podłogę. Może być też sam MAP sensor walnięty, ale tu już tylko odczyt testerem wchodzi w grę.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Czw Sty 03, 2008 15:25   

Nie pocieszyłeś mnie z tym zaworem od turbo. Ja pracuje do późna, więc dopiero w sobotę będę mógł coś posprawdzać. Mam nadzieje, że to jednak wiązka kabli. A czy nie pamiętacie, może ktoś już miał takie błędy i w takiej konfiguracji jak ja?
Pozdrawiam
_________________
Kto pyta nie błądzi
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Sty 11, 2008 10:28   

Ornatus, problem nadal nierozwiązany?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Ornatus 




Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 86
Skąd: Opole Lubelskie



Wysłany: Pią Sty 11, 2008 10:52   

Zostały błędy 16 i 17. Na dziwne zachowanie silnika przy wyższych obrotach miała wpływ gruszka. Wymontowałem ją i wstawiłem sam przewód paliwowy. Teraz na każdym biegu ciągnie obroty do czerwonego pola i "check" się nie zaświeca. Silniczek pracuje super ( jak na razie).
Problem rozwiązany. Zawiniła gruszka.
_________________
Kto pyta nie błądzi
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [220Sdi] czujnik położenia wału
beldo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Mar 19, 2008 18:47
zyga
Brak nowych postów SOLVED [220SDI] Traci ciag chwile po wcisnięciu pedału gazu
"Traci ciag na niskich obrotach"
roolez Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Pią Gru 18, 2009 18:19
Gość
Brak nowych postów [R 220SDI 97R.]
PEDAŁ SPRZEGŁA CIĘŻKO CHODZI
adamuss78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Sty 05, 2009 23:16
Brt
Brak nowych postów rover 220SDi 98r
półosie
wrsdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Gru 17, 2007 21:49
Wojtek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [220sdi]Akumulator
kret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Gru 17, 2010 07:07
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink