Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Sty 11, 2008 08:34 [2,0 seria T]Kilka pytań o szczegóły techniczne
Witam.
Szybkie pytanka:
1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K?
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?
3. Jak wygląda koło zamachowe w serii T (wymiary zewnętrzne, mocowanie tarczy sprzęgła, miejsce na czujnik położenia wału, tryby wieńca pod rozrusznik) i jak się to ma do 1,8 serii K?
Może ma ktoś koło zamachowe do serii T coby mógł zmierzyć i obfotografować obie strony. Może też i skrzynię...
A w sprawie skrzyni to czy przy okazji mógłbym prosić o zmierzenie odległości między płaszczyzną przykręcenia skrzyni( do silnika serii T) a płaszczyzną rozpoławiania skrzyni.
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 11, 2008 08:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Sro Sty 16, 2008 19:11
piter34 napisał/a:
Bocian_s napisał/a:
1. czy skrzynia od serii T pasuje rozstawem otworów mocujących do silnika serii K?
W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...
Bocian_s napisał/a:
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?
R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T
Dzięki i za to
Udało mi sie ustalić że sprzęgło jest takie samo (ten sam numer katalogowy).
Przypuszczam że koło zamachowe w 2,0 jest kompatybilne z serią K.
liczę na to że da się zastosować zamach z 2,0 do silnika 1,8 uzbrojonego w elektronikę z poldrovera 1,4. Dlatego potrzebuję zdobyć zamach z dwoma brakującymi zębami znaczników.
Przez analogię z serią K prawdopodobnie takie koło jest w modelach do 95 roku. Potem już było 4 wycięcia.
Co do skrzyni PG1 to o ile mi wiadomo to jest też ona stosowana w silnikach diesla. Jeśli różnią się tylko przełożeniami to da się ją zastosować do moich celów .
PS. Wiem że to nie giełda ale może ktoś ma padniętą skrzynię PG1 i zamach do 20T4 z dwoma wycięciami
W serii T jest skrzynia PG1, a ta z kolei jest montowana do 1.8 serii K.
Czy pasuje rozstaw otworów? Nie wiem...
Bocian_s napisał/a:
2. Jaka jest wielkość sprzęgła w silniku serii T i jak się to ma do 1,8 serii K?
R200 z 1.8 serii K ma średnicę tarczy 215mm
Identycznie jest w serii T
Piter, ale czy przed 95 rokiem tez byla PG1? Z tego co sie orientuje to kolo zamachowe ma identyczna liczbe zebow dla czujnika polozenia walu i "dziury" sa w tych samych miejscach jesli chodzi o stopnie dla np Vitesse z 92 roku i serii K w Poldoroverku.
Co do srednicy sprzegla to gdzies obilo mi sie o oczy ze tarcza ma 228mm (byc moze to bylo w Ti)
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Sty 17, 2008 09:22
Dobrze ci się wydaje. Jest to mechanizm który przerzuca napęd na koło posiadające większą przyczepność. Np jak staniesz jednym kołem na lodzie a drugim na asfalcie to normalny napęd przekaże cały moment napędowy na koło stojące na lodzie a w przypadku Torsena będzie przekazywało również na te stojące na asfalcie
i nie musi to być tylko dla przedniego napędu Torsen to taki trochę bardziej rozbudowany mechanizm róznicowy.
Jedna z wersji jest narysowana tu:
http://www.torsen.com/products/T-2.htm
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Sty 17, 2008 18:31
Myślę nawet że w ostateczności sam dyferencjał da się przerzucić (ale nie jestem na 100% pewien). A skrzynia do 2.0 serii T powinna pasować do 1.8 bez większych problemów. Skrzynie te pomimo wielu odmian miały takie same obudowy (różnice wynikały z zamontowanego dyferencjału, przełożeń i przekładni głównej - dostosowane do konkretnych silników) wydaje mi sie że nawet istniała by możliwość zamontowania PG1 do silników serii K o pojemnościach mniejszych niż 1.8 kwestia zamontowania odpowiedniej płyty adaptacyjnej ( z silnika 1.8)
Kiedyś znałem chłopaka któremu mechanik wstawił silnik z renówki 1.6 do FSO 1500 kwestia dopasowania sprzęgła i odpowiedniej płyty-adaptera - fajnie to chodziło
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Czw Sty 17, 2008 23:01
Tyle że w serii K nie ma płyty adaptacyjnej. Skrzynię przykręca się bezpośrednio do bloku. no chyba że przy skrzyni PG1 zastosowano coś takiego ale mi nic o tym nie wiadomo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum