Wysłany: Pon Sty 21, 2008 21:45 [R214i '97] Dziwne zachowanie wskaźnika temperatury
to dziwne, ja też mam coś takiego:
Jadę delikatnie-wskazówka się wychyla minimalnie (wynika z tego, że silnik nie dogrzany).
Jadę ostro- wskazówka do góry. jadę znowu delikatnie,wskazówka zdecydowanie spada..
i podejżewac mam o to czujnik temperatury(ten "z jednym kablem" oczywiscie)? czy raczej TERMOSTAT.
Bo mi nasuwa się odpowiedz: "termostat".
Z tym, że teraz wskazówka nic nie pokazuje, bo zepsuł sie owy czujnik:)
pomóżcie, proszę.
Ten czyjnik, jaki ma numer katalogowy??o co pytac w sklepie, który nie jest typowo Rover'kowy?Coby mi kitu nie wepchali od jakiegoś szwaba
_________________ Piotrek
Ostatnio zmieniony przez piter34 Pią Sty 25, 2008 13:24, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 21:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jadę delikatnie-wskazówka się wychyla minimalnie (wynika z tego, że silnik nie dogrzany).
Czy to jest jakoś skorelowane z temperaturą powietrza wydobywającego się z nawiewu?
no fakt że nie jest wtedy zbyt ciepło. podsunąłeś mi pewną myśl, że to faktycznie termostat. zapytam z częściami do polonezów. tylko "poldki" miały chyba V16 i nie wiem czy dla v8 jest taki sam. ale pofatyguje się i poszukam po necie.
Okazało się, że jednak taki sam. dziś wybieram się na drobne zakupy:czujnik i termostat(i kołki rozporowe plastikowe do zderzaka tylnego , bo wczoraj dostawiłem do ściany i na szczęście tylko zerwało mi te kołki)
No tak, jasne że szesnaście zaworów. mój błąd wynika z tego, że nie jestem mechanikiem, tylko elektrykiem:)
Części zamówione, będą na jutro.
termostat: 19 zł. otwiera przy 88 stopniach C
czujnik "do wskazówki": 35zł(nakierowałem gościa przez Poloneza, bo chciał mi sprzedac oryginał za ok 80zł).
jutro naprawa i pochwale się, miejmy nadzieję, pozytywnymi wynikami.
czy byłby ktoś tak dobry i poprostu ściągnął wtyczke u siebie z tego czujnika od wskazówki (z jednym kablem, który idzie pionowo na dół-u mnie czarny) i zmierzył między masą, a którymś pinem czujnika opór??? bardzo prosze.bo wskazówka troche głupieje... nawet jak trzasnąłem drzwiami(nie żebym się denerwował:))to zmieniła swoje położenie-motór był dobrze nagrzany. Częciej wogóle się nie wychyla. niby jak dotknę bezpośrednio kabel do masy, wskazówka szybuje w górę, niby czujnik zmienia swój opór względem temperatury, a coś jest nie tak. Może mam nieoryginalny ten czujnik?
pisze na nim: MEK 130 13H6
troche już ciemno ale pofatyguje sie.
nie wiem czy znajde taki rezystor...ale dzięki.
właśnie coś około 300 ohm miałem po zagrzaniu na czujniku...
sprawdzę to.
no więc wskazówka ani nie drgęła(dałem rezystor małej mocy ok 270 ohm) a po przyłożeniu do masy wskazówka do góry idzie. jakieś pomysły? Bo mi się wyczerpały
acha, jeszcze jedno: na tym kabelku co idzie do tego czujknika mam ok 10 V, nie mało??
zbadałem teraz zimny (letni silnik) czujnik. pokazał mi około 3 k ohm
no więc po kilku pomiarach sprawa wygląda tak:
zamiast czujnika "wstawiłem" rezystor o małym oporze: 37 ohhm i uzyskałem "prawidłową temperature" tzn wskaźnik podniósł się do połowy i utrzymywał się stabilnie...
Więc, czy czyjnik zmienił swoją opornoś, czy może wsakźnik coś nie tak pokazuje??
proszę o pomoc
czujnik na zagrzanym silniku ma około 300 - 400 ohhm
wiem że przy czujniku od sterowania m in wentylatora można to uzna za prawidłowe, ale czy ten czujnik miałby taką samą charakterystyke??
jutro zejde do samochodu i zobacze ,juz mam dwie sprawy do zbadania
w/g mnie to masz gdzies slaby styk, albo przy czujniku, albo kabel sie gdzies przelamal, albo wskaznik
nie ma bata
wskaznik oczywiscie podejzewam na samym koncu
jesli po wstawieniu rezystora jest wszystko ok i odczyt jest stabilny to pozostaje jednak czujnik
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
ale to był rezystor 37 ohhm
a na rezystorze 250(tyle co wskaźnik na rozgrzanym..) ani nie dygła. nie mógłbyś zmierzy u siebie rezystancji tego czujnika(z jednym kablem)??
pomiary przy zimnym silniku po zdjeciu wtyczki wzgledem masy to 1,6 ohma
miedzy dwoma stykami a masa jest tak samo czyli 1,6 ohma
miedzy dwoma stykami jest przejscie zwarcie
we wtyczce jest wykorzystywany tylko jeden pin
na goracym zmierze jak bede gdzies jechal
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
to troche zamało Ci wyszło. może raczej [k ohma] a nie [ohm]. skoro u mnie na zimnym wynosi około 3 kohmy, a u kolegi 1,6 (zakładam ze)kohma, to poprostu wepne równolegle rezystor aby uzyska właśnie około 1,6 kohma i wtedy będę śledził wskazówke.
czy ktoś jeszcze mógłby sprawdzi u siebie opór tego czujnika??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum