Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Olej w rurze Intercollera + czarny dym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Nie Paź 02, 2011 10:13
[R620] Olej w rurze Intercollera + czarny dym

Olej intercooler turbo turbina rura dym wysokie obroty
Autor Wiadomość
xamen 



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 01:13   [R620] Olej w rurze Intercollera + czarny dym
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Hej,

miałem jakiś czas temu usterkę - auto gaśnie, lampka check engine, nie chce zapalić, błąd z diagnostyki nr 64 - Nastawiacz dozujący paliwo - Przerwa w obwodzie, uszkodzony czujnik, uszkodzony ECM. Grzebiąc przy silniku i szukając powodu usterki odkręciliśmy rurę od IC. Okazało się, że jest w niej trochę oleju. Gdzie może być problem i jakie mogą być negatywne skutki tego na teraz i na przyszłość (samochód mam od miesiąca, więc nie wiem jak długo ta usterka jest)?

Przy okazji zauważyłem, że przy wyższych obrotach czasem wydobywa się czarny dym z rury wydechowej. Podobno jest to zła mieszanka paliwa z powietrzem. Ale proszę o inne pomysły i rozwiązania jak się tego pozbyć :)

Zazwyczaj jeżdżę na obrotach 1500 - 2400 więc nie korzystam z turbiny... Pali mi około 8 l/100 km w cyklu bardzo miejskim :)

Odkryłem FAQ Techniczny i się z nim zapoznaję :D Są tam odpowiedzi na niektóre moje wątpliwości, więc w miarę dokonywania napraw/wymian/przeglądów będę informował o efektach ;)

pozdrawiam,
m.

ps: koniec końców samochód zaczął zapalać i nie gaśnie już, więc nie wiem w czym był tak na prawdę problem :/
Ostatnio zmieniony przez szoso Nie Paź 02, 2011 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 25, 2008 01:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 02:13   

xamen napisał/a:
Przy okazji zauważyłem, że przy wyższych obrotach czasem wydobywa się czarny dym z rury wydechowej. Podobno jest to zła mieszanka paliwa z powietrzem

normalne przy dieslu a nie usterka :) jak sie zacznie wydobywac bialy dym to wtedy sie zacznij martwic
 
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 05:59   

xamen napisał/a:
Zazwyczaj jeżdżę na obrotach 1500 - 2400 więc nie korzystam z turbiny...
uwierz mi że korzystasz z turbiny nawet o tym nie wiedzac... ;)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 25, 2008 10:00   

Ciufcia napisał/a:
jak sie zacznie wydobywac bialy dym to

znaczy, ze jest nowy Papież ;)

Czarny dym przy ostrym przyspieszaniu to norma (no chyba, że świata za tobą nie widać) ;)

Chester napisał/a:

xamen napisał/a:
Zazwyczaj jeżdżę na obrotach 1500 - 2400 więc nie korzystam z turbiny...

uwierz mi że korzystasz z turbiny nawet o tym nie wiedzac...


Dokładnie ;) kilka razy opisywałem sposób działania turbo i to, że przede wszystkim obciażenie silnika powoduje jej pompowanie a nie same obroty ;) Nawet jeżdząc "na emeryta" turbo pompuje ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Sty 27, 2008 00:17   

Ja tylko dodam, że na 99% Twoja usterka spowodowana była niedomaganiem wiązki przewodów silnika, którą zapewne poruszałeś i wszystko wróciło do normy. Poszukaj na forum tematów o wiązce silnika w serii L i koniecznie zastosuj się do zaleceń tam podawanych (m.in. przeze mnie więc możesz szukać po moich postach w moim profilu), bo za jakiś czas usterka zapewne da o sobie znowu znać.
Turbina tworzy mgiełkę olejową więc trochę tego oleju zostaje w wężach. O ile nie ma tego zbyt dużo to wszystko jest ok.
 
 
xamen 



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Sty 27, 2008 09:03   

thef napisał/a:
Ja tylko dodam, że na 99% Twoja usterka spowodowana była niedomaganiem wiązki przewodów silnika, którą zapewne poruszałeś i wszystko wróciło do normy. Poszukaj na forum tematów o wiązce silnika w serii L i koniecznie zastosuj się do zaleceń tam podawanych (m.in. przeze mnie więc możesz szukać po moich postach w moim profilu), bo za jakiś czas usterka zapewne da o sobie znowu znać.
Turbina tworzy mgiełkę olejową więc trochę tego oleju zostaje w wężach. O ile nie ma tego zbyt dużo to wszystko jest ok.


Jak przeczytałem te słowa, to wydawały mi się dobrze znane. W wielu wątkach już takie informacje były pisane :) Tobie też pewnie już się nudzi powtarzać to samo :) Tak - poruszaliśmy wiązką. W przyszły weekend będę chciał posprawdzać w aucie kilka rzeczy zgodnie z sugestiami forumowiczów:
- świece (bo mi słabo odpala)
- wiązki (nie mogę sobie pozwolić na kolejną awarię)
- filtry (jeszcze tego nie robiłem)
- skrzynia biegów - naprawa usterki zgodnie z artykułem na stronie klubowej

Powiem Wam, że na samochodach nic się nie znam :D Ale z pomocą znajomego co wie znacznie więcej i informacji na forum myślę, że zaoszczędzę sporo kasy :) I powiem Wam, że czytanie forum jest motywujące gdyż na większość problemów są proste rozwiązania :D
 
 
xamen 



Dołączył: 18 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Sty 27, 2008 09:04   

Brt napisał/a:
kilka razy opisywałem sposób działania turbo i to, że przede wszystkim obciażenie silnika powoduje jej pompowanie a nie same obroty ;) Nawet jeżdząc "na emeryta" turbo pompuje ;)


właśnie nie mogę znaleźć tego tematu. czy możecie mi pomóc? zależy mi na dowiedzeniu się więcej o turbo.
 
 
Wazzabii 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 176
Skąd: Piła/Poznań



Wysłany: Nie Sty 27, 2008 12:09   

jeden z wielu

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=23111
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sty 27, 2008 14:52   

http://forum.roverki.eu/v...t=turbo+pompuje
http://forum.roverki.eu/v...+turbo&start=20
http://forum.roverki.eu/v...t=pracuje+turbo
;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Olej w rurze od intercoolera
michal-555 Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Cze 12, 2008 22:45
NEOSSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r620 sdi]pytanie o olej
kiwi Rover serii 600, Honda Accord 1 Wto Maj 29, 2012 08:27
tronsek
Brak nowych postów [R620] Jaki olej?
wojtas_77 Rover serii 600, Honda Accord 43 Sro Gru 02, 2009 11:54
filo
Brak nowych postów [R620] Leje się olej
kurtki Rover serii 600, Honda Accord 6 Pon Lis 22, 2010 08:21
kurtki
Brak nowych postów [R620] Olej w intercoolerze.
sawek112 Rover serii 600, Honda Accord 5 Czw Kwi 04, 2013 01:30
sawek112



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink