Wysłany: Nie Lut 03, 2008 18:06 [R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam.Właśnie chciałem skasować przegląd(Inspection),mam obecnie 2850,Oil Service nie pojawia mi się w ogóle i nigdy się nie pokazywał(nie mam pojęcia czemu).Włożyłem jedną końcówkę drucika do dolnej 1 dziurki gniazda diagn.i drugą do 5(licząc od lewej strony),przekręciłem kluczyk w 2 pozycję,na 8 sek.,na 30 sek.,różnie,i tak chyba z 20 razy.I nic,dalej mam 2850.Czemu?Co robię źle?
[ Dodano: Nie Lut 03, 2008 23:58 ]
Czyżby nikt nie potrafił mi pomóc?
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 25, 2011 08:50, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 03, 2008 18:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2006 Posty: 57 Skąd: Manchester, UK
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 09:02
hmmm R75 ale jaki? Uzupelnij naglowek jesli mozesz. Bo jest masz diesel'a to robisz to definitywnie zle zwierajac pin 1szy z 5tym (liczac od lewej) zwierasz mase z niczym
Powinienes uzyc pinu 4tego i 8smego na szerszej krawedzi gniazda (liczac od lewej).
Pomógł: 74 razy Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 625 Skąd: Opole
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 13:05
Spitfire napisał/a:
zwierajac pin 1szy z 5tym (liczac od lewej) zwierasz mase z niczym
- w tym artykule źle są ponumerowane piny w dolnym rzędzie.
Przeczytaj komentarze pod artykułem.
Zwiera się w dolnym rzędzie 1 od lewej z 5 od lewej, czyli pin nr 4 i nr 8, ale numery w dolnym rzędzie liczone są od prawej strony. Zgodne z uwagami pod artykułem i opisem w Rave oraz na forum angielskim. Od czasu mojego komentarza do artykułu (wtedy tylko teoretycznego) zdążyłem resetować i się udało, ale dopiero za 3-4 razem. Możliwe, że zworka (spinacz) przerwała na chwilę.
jedyna, dobre piny zwierałeś, przy czym ja przyjąłem odwrotną kolejność: najpierw stacyjka w II poł., a potem zworka (dobrze przyciśnij do styków). Górnego rzędu raczej nie ruszaj.
Dołączam się do tematu. Znam oczywiście FAQ o kasowaniu Oil Service ale chcę się upewnić czy napewno w moim mogę też to zastosować. Mój model to R75 Diesel 2,0 131 KM po liftingu automat. Interesuje mnie skasowanie Oil Service. W FAQ jest rysunek ja zamieszczam tu fotkę bo jednak to bardziej czytelne i widać na niej od prawej numery wtyków 1-8 i na górze 9-16 oraz styki we wtykach gdzie rzeczywiście są.
Nie jasne są dla mnie instrukcje - Typ okresu przeglądu:
•Wymiana oleju: 1-4 sekundy
•Przegląd kontrolny: 8-25 sekund
•Wymiana oleju i przegląd kontrolny: 8-25 sekund na wymianę oleju i kontrolę
•Przedział czasu: 8-25 sekund
•Wymiana oleju i przedział czasu: 1-4 sekundy na wymianę oleju, następnie 8-25 sekund na przedział czasu
•Kontrola i przedział czasu: 8-25 sekund na kontrolę, następnie 8-25 sekund na przedział czasu
•Wymiana oleju, kontrola i przedział czasu: 8-25 sekund na wymianę oleju i kontrolę, następnie 8-25 sekund na przedział czasu
Na przykład najpierw jest 1-4 jako "wymiana oleju" później pisze znów 1-4 jako "wymiana oleju i przedział czasu". Nic z tego nie rozumiem.
Dla osoby obeznanej z tym pewnie jest to proste i zrozumiałe ale ktoś kto pierwszy raz to robi nic z tego się nie dowie w 100% pewności.
Kiedy patrzę na te punkty widzę, że pokrywają się przedziały czasu, a opisy są różne. Nie wiem czy te punkty stanowią jakąś logiczną kolejność bo ktoś nawet pisał na tym FAQ, że kasował 7-8 razy i kasowane są wtedy kolejne przeglądy. Domyslam się, że "wymiana oleju" to "kasowanie przebiegu do następnej wymiany oleju" ale nie chciał bym się domyślać tylko być pewnym. Podobnie z całą resztą. Prosił bym o wyjaśnienie każdego z tych lakonicznych dla mnie określeń żeby nie było wątpliwości. Nie chciał bym czegoś sknocić. Czy podczas tych czynności należy coś obserwować na wyświetlaczu czy nie?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sob Paź 30, 2010 18:14
Robiłem to dwa razy. Za pierwszym razem,a byłem świeżym posiadaczem R, nie były dla mnie istotne kolejności,tylko końcowy efekt- czyli wyzerowanie cyferek na wyświetlaczu. Udało się ślepym trafem za pierwszym razem i to zwykłym kawałkiem drutu.
Za drugim razem zgłębiłem temat i przestudiowałem to co ty napisałeś...i zaczęły się schody. Udało się wstrzelić dopiero po godzinie prób i błędów. Zrobiłem sobie nawet, jak mówią Rosjanie, "special tool", czyli przycisk z kabelkami.
Wniosek jest taki: czasem lepiej za dużo nie wiedzieć.
Ktoś kiedyś napisał na Forum,że tą metodą nie powinno się nic zepsuć,bo fachowe kasowanie kompem też polega na zwarciu.
Po pierwszym i drugim kasowaniu komputer nalicza mi obsługę prawidłowo,więc nie widzę problemu.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sob Paź 30, 2010 18:49
arkads napisał/a:
Czy podczas tych czynności należy coś obserwować na wyświetlaczu czy nie?
Nic. Kasowałem u siebie x2 i u kolegi owcze. Trzymam zawsze ok. 30s. Wszystko co ma się skasować to kasuje jest OK.
Bez obaw. Nic nie uszkodzisz o ile nie pomylisz pinów.
Zrobiłem jak pisaliście
wsadziłem drucik w dolna 1 i 5 stykę liczac od lewej i przekręciłem stacyjkę na 2 poz.
potem odczekałem 20-30s i nic
powtórzyłem czynność z 8 razy ale nic mi to nie dało
wie ktoś co robię źle jeśli tak to proszę o pomoc...
Mam jeszce pytanie w tej chwili pokazuje mi 9890 a ma się wyzerować czy jak u góry wyczytałem ma się wyświetlić Oli Service 24150
Witam.Podepnę siepod temat bo mam podobny problem.Mianowicie u mnie oil service nalicza km w zwyż ,a nie do dołu.Mam już 15500km i nie wiem czy to kasowac czy nie.Na oleju przejechałem od wymiany ok.10.000 km.Co o tym sądzicie?
Witam.Podepnę siepod temat bo mam podobny problem.Mianowicie u mnie oil service nalicza km w zwyż ,a nie do dołu.Mam już 15500km i nie wiem czy to kasowac czy nie.Na oleju przejechałem od wymiany ok.10.000 km.Co o tym sądzicie?
może liczy ci już do tyłu - znaczy ile przejechałeś bez wymiany -kreska minus przed cyfrą
U mnie sie udało ale dopiero za jakimś 10 razem ale to pewnie przez to że nie było dobrego styku , więc poptostu przystawiłem spinacz do błyszczących sie styków (nie wpychająć go do dziurek) i policzyłem do 10 i pięknie zadziałało 24150km
Czy moglibyscie mi wskazac dokladnie gdzie znajduja sie te piny i gdzie i jak to zrobic, dla Roverka 75 CDT 116km, bo czytam czytam nic nie czaje, wyjasnijcie mi jak krowie na rowie
history2:
najpierw stacyjka w poz.2,póżniej zworka np.z rozciągniętego spinacza biurowego w 1 i 5 pin w dolnym rzędzie,trzymasz tak ok.25 sek.i wszystko się kasuje.Już prościej nie można
Witam
Jak wyżej, LANDROVER FREELANDER 2002rok benzyna 1.8 podczas odpalania pojawia sie napis INSPECTION SERVICE 00000 i znika i pojawia sie przebieg auta, tak przy kazdym odpalaniu, jak to skasowac zeby sie nie pojawiało. prosze o porade pozdrawiam
odnawiam temat, ponieważ nie rozumie czemu po skasowaniu inspekcji jej wartość to 24150, no i czemu nie wyświetla się oli service czy już ktoś wie?? Po kupnie samochodu, olej był złociutki, jak nowy i jeszcze nie zmieniałem, ale nie wiem co to znaczy ze Ispection, co mam sprawdzić jak dojdzie do zera??
tak w ogóle co ile w benzynie powinienem wymieniać olej?? jak nie mam zadnego komunikatu ze strony komputera??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum