Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
Autor Wiadomość
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 03, 2008 18:06   [R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam.Właśnie chciałem skasować przegląd(Inspection),mam obecnie 2850,Oil Service nie pojawia mi się w ogóle i nigdy się nie pokazywał(nie mam pojęcia czemu).Włożyłem jedną końcówkę drucika do dolnej 1 dziurki gniazda diagn.i drugą do 5(licząc od lewej strony),przekręciłem kluczyk w 2 pozycję,na 8 sek.,na 30 sek.,różnie,i tak chyba z 20 razy.I nic,dalej mam 2850.Czemu?Co robię źle?

[ Dodano: Nie Lut 03, 2008 23:58 ]
Czyżby nikt nie potrafił mi pomóc?
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 25, 2011 08:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 03, 2008 18:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Spitfire 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2006
Posty: 57
Skąd: Manchester, UK



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 09:02   

hmmm R75 ale jaki? Uzupelnij naglowek jesli mozesz. Bo jest masz diesel'a to robisz to definitywnie zle ;) zwierajac pin 1szy z 5tym (liczac od lewej) zwierasz mase z niczym :)

Powinienes uzyc pinu 4tego i 8smego na szerszej krawedzi gniazda (liczac od lewej).

Tu masz dokladny opis:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=419

jesli nie zadziala jak nalezy, obroc wtyczke o 180 stopni, mozliwe ze bedziesz mial ja 'do gory nogami' ;)
Pozdrawiam!
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 04, 2008 10:20   

Tak,mam diesel'a.Zrobiłem tak jak radziłeś i dalej nic.Boje się włożyć do górnych wtyków żeby nie narobić sobie problemów
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 13:05   

Spitfire napisał/a:
zwierajac pin 1szy z 5tym (liczac od lewej) zwierasz mase z niczym
- w tym artykule źle są ponumerowane piny w dolnym rzędzie.
Przeczytaj komentarze pod artykułem.
Zwiera się w dolnym rzędzie 1 od lewej z 5 od lewej, czyli pin nr 4 i nr 8, ale numery w dolnym rzędzie liczone są od prawej strony. Zgodne z uwagami pod artykułem i opisem w Rave oraz na forum angielskim. Od czasu mojego komentarza do artykułu (wtedy tylko teoretycznego) zdążyłem resetować i się udało, ale dopiero za 3-4 razem. Możliwe, że zworka (spinacz) przerwała na chwilę.
jedyna, dobre piny zwierałeś, przy czym ja przyjąłem odwrotną kolejność: najpierw stacyjka w II poł., a potem zworka (dobrze przyciśnij do styków). Górnego rzędu raczej nie ruszaj.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 04, 2008 19:03   

Zrobiłem tak jak radziłeś,czyli najpierw stacyjka w poz.2,póżniej zworka w 1 i 5 pin,zadziałało.Teraz mam"Oil Service 24150",rozumiem że tak ma być?
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Lut 04, 2008 19:16   

Tak, gratuluję.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
arkads 



Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 39
Skąd: Sławków

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 30, 2010 15:46   [R75 CDTi 2004 (model 2005)]

Dołączam się do tematu. Znam oczywiście FAQ o kasowaniu Oil Service ale chcę się upewnić czy napewno w moim mogę też to zastosować. Mój model to R75 Diesel 2,0 131 KM po liftingu automat. Interesuje mnie skasowanie Oil Service. W FAQ jest rysunek ja zamieszczam tu fotkę bo jednak to bardziej czytelne i widać na niej od prawej numery wtyków 1-8 i na górze 9-16 oraz styki we wtykach gdzie rzeczywiście są.

Nie jasne są dla mnie instrukcje - Typ okresu przeglądu:


•Wymiana oleju: 1-4 sekundy
•Przegląd kontrolny: 8-25 sekund
•Wymiana oleju i przegląd kontrolny: 8-25 sekund na wymianę oleju i kontrolę
•Przedział czasu: 8-25 sekund
•Wymiana oleju i przedział czasu: 1-4 sekundy na wymianę oleju, następnie 8-25 sekund na przedział czasu
•Kontrola i przedział czasu: 8-25 sekund na kontrolę, następnie 8-25 sekund na przedział czasu
•Wymiana oleju, kontrola i przedział czasu: 8-25 sekund na wymianę oleju i kontrolę, następnie 8-25 sekund na przedział czasu

Na przykład najpierw jest 1-4 jako "wymiana oleju" później pisze znów 1-4 jako "wymiana oleju i przedział czasu". Nic z tego nie rozumiem.

Dla osoby obeznanej z tym pewnie jest to proste i zrozumiałe ale ktoś kto pierwszy raz to robi nic z tego się nie dowie w 100% pewności.

Kiedy patrzę na te punkty widzę, że pokrywają się przedziały czasu, a opisy są różne. Nie wiem czy te punkty stanowią jakąś logiczną kolejność bo ktoś nawet pisał na tym FAQ, że kasował 7-8 razy i kasowane są wtedy kolejne przeglądy. Domyslam się, że "wymiana oleju" to "kasowanie przebiegu do następnej wymiany oleju" ale nie chciał bym się domyślać tylko być pewnym. Podobnie z całą resztą. Prosił bym o wyjaśnienie każdego z tych lakonicznych dla mnie określeń żeby nie było wątpliwości. Nie chciał bym czegoś sknocić. Czy podczas tych czynności należy coś obserwować na wyświetlaczu czy nie?

pozdrawiam
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Paź 30, 2010 18:14   

Robiłem to dwa razy. Za pierwszym razem,a byłem świeżym posiadaczem R, nie były dla mnie istotne kolejności,tylko końcowy efekt- czyli wyzerowanie cyferek na wyświetlaczu. Udało się ślepym trafem za pierwszym razem i to zwykłym kawałkiem drutu.
Za drugim razem zgłębiłem temat i przestudiowałem to co ty napisałeś...i zaczęły się schody. Udało się wstrzelić dopiero po godzinie prób i błędów. Zrobiłem sobie nawet, jak mówią Rosjanie, "special tool", czyli przycisk z kabelkami.
Wniosek jest taki: czasem lepiej za dużo nie wiedzieć.
Ktoś kiedyś napisał na Forum,że tą metodą nie powinno się nic zepsuć,bo fachowe kasowanie kompem też polega na zwarciu.
Po pierwszym i drugim kasowaniu komputer nalicza mi obsługę prawidłowo,więc nie widzę problemu.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Paź 30, 2010 18:49   

arkads napisał/a:
Czy podczas tych czynności należy coś obserwować na wyświetlaczu czy nie?
Nic. Kasowałem u siebie x2 i u kolegi owcze. Trzymam zawsze ok. 30s. Wszystko co ma się skasować to kasuje jest OK.
Bez obaw. Nic nie uszkodzisz o ile nie pomylisz pinów. :wink:

Dziadek, :ok2:
 
 
Jacccek007 




Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 14
Skąd: łuków



Wysłany: Nie Maj 15, 2011 11:44   

Zrobiłem jak pisaliście :arrow:
wsadziłem drucik w dolna 1 i 5 stykę liczac od lewej i przekręciłem stacyjkę na 2 poz.
potem odczekałem 20-30s i nic :sad:
powtórzyłem czynność z 8 razy ale nic mi to nie dało
wie ktoś co robię źle jeśli tak to proszę o pomoc...
Mam jeszce pytanie w tej chwili pokazuje mi 9890 a ma się wyzerować czy jak u góry wyczytałem ma się wyświetlić Oli Service 24150 :?: :?: :?: :?: :?: :?:
 
 
marian14 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Wto Maj 17, 2011 16:20   

Witam.Podepnę siepod temat bo mam podobny problem.Mianowicie u mnie oil service nalicza km w zwyż ,a nie do dołu.Mam już 15500km i nie wiem czy to kasowac czy nie.Na oleju przejechałem od wymiany ok.10.000 km.Co o tym sądzicie?
 
 
obet 




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 27
Skąd: rawa maz



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 22:20   

marian14 napisał/a:
Witam.Podepnę siepod temat bo mam podobny problem.Mianowicie u mnie oil service nalicza km w zwyż ,a nie do dołu.Mam już 15500km i nie wiem czy to kasowac czy nie.Na oleju przejechałem od wymiany ok.10.000 km.Co o tym sądzicie?

może liczy ci już do tyłu - znaczy ile przejechałeś bez wymiany -kreska minus przed cyfrą
 
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Czw Cze 23, 2011 20:32   

U mnie sie udało ale dopiero za jakimś 10 razem ale to pewnie przez to że nie było dobrego styku , więc poptostu przystawiłem spinacz do błyszczących sie styków (nie wpychająć go do dziurek) i policzyłem do 10 i pięknie zadziałało 24150km :))
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 25, 2011 00:06   

michalie napisał/a:
policzyłem do 10 i pięknie zadziałało 24150km

24150 Inspection,tak? Czy 24150 Oil Service?
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
michalie 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 287
Skąd: kielce



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 09:04   

Na początku świeciło mi sie oil service - 7800km po skasowaniu świeci sie, inspection 24150 no tera już 24050
 
 
 
history2 



Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 15
Skąd: Roverki.pl



Wysłany: Czw Lip 07, 2011 11:22   

Czy moglibyscie mi wskazac dokladnie gdzie znajduja sie te piny i gdzie i jak to zrobic, dla Roverka 75 CDT 116km, bo czytam czytam nic nie czaje, wyjasnijcie mi jak krowie na rowie :)
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 07, 2011 15:51   

history2:
najpierw stacyjka w poz.2,póżniej zworka np.z rozciągniętego spinacza biurowego w 1 i 5 pin w dolnym rzędzie,trzymasz tak ok.25 sek.i wszystko się kasuje.Już prościej nie można
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
blondas 



Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 1
Skąd: SC



Wysłany: Sob Lis 05, 2011 19:23   

Witam
Jak wyżej, LANDROVER FREELANDER 2002rok benzyna 1.8 podczas odpalania pojawia sie napis INSPECTION SERVICE 00000 i znika i pojawia sie przebieg auta, tak przy kazdym odpalaniu, jak to skasowac zeby sie nie pojawiało. prosze o porade pozdrawiam
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 13:56   

odnawiam temat, ponieważ nie rozumie czemu po skasowaniu inspekcji jej wartość to 24150, no i czemu nie wyświetla się oli service czy już ktoś wie?? Po kupnie samochodu, olej był złociutki, jak nowy i jeszcze nie zmieniałem, ale nie wiem co to znaczy ze Ispection, co mam sprawdzić jak dojdzie do zera??
tak w ogóle co ile w benzynie powinienem wymieniać olej?? jak nie mam zadnego komunikatu ze strony komputera??
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 14:28   

rafalmis1 napisał/a:
nie rozumie czemu po skasowaniu inspekcji jej wartość to 24150
bo to jest 15000 mil czyli przebieg do kolejnego serwisu wg. Rovera, praktycznie w naszych warunkach robi się to 10-15 kkm.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Oil Service
BEAR_75 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Sie 15, 2008 17:29
Dobromir_2004
Brak nowych postów [R75] Oil service
robi0543 Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Lis 07, 2007 11:31
bys
Brak nowych postów [R75] Inspekcja olejowa - kasowanie
witia24 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Gru 07, 2009 21:08
staf
Brak nowych postów [R75] Kasowanie obsługi serisowo olejowej
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Wrz 16, 2018 20:05
tommasino
Brak nowych postów [R75]Kasowanie inspekcji oleju licznikiem
roverr Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Gru 28, 2015 14:44
MD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink