Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Już 4 raz wymieniam na pierwszym cylindrze (wtrysk z przewodem) przewód wysokiego ciśnienia łączący pompę wtryskową z silnikiem. Jeździłem około roku i nic z samochodem się nie działo. Jednak jak się zaczeło to co 2 miesiące muszę wymieniać przewód bo pęka na zagięciach ostatnio było z pół roku przerwy.
Dodam że przewód jest dobrze usztywniony opaskami z innymi przewodami. Jednak pęka.
Co może być przyczyną tej usterki?
Pozdrawiam Adam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 19:56, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 15, 2008 08:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
...Dodam że przewód jest dobrze usztywniony opaskami z innymi przewodami. Jednak pęka. ...Co może być przyczyną tej usterki?
może właśnie to usztywnienie opaskami jest przyczyną ?
przewód wtryskowy powinien być chyba zamocowany w takich specjalnych spinkach, a spięcie opaskami może właśnie wpłynąć na jego usztywnienie nie w tym miejscu gdzie należy
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
przyczyną na 95% jest pęknięta podstawa pompy wtryskowej koszt podstawy to 100 PLN, ale niestety trzeba wyjać skrzynię biegów, żeby ją wymienić a to kosztuje trochę wiecej. Podstawy szukaj gdzieś na szrotach roverkowych.
Przy okazji sprawdź sprzęgło, może warto przy okazji je zregenerować.
Żeby sie upewnić, to zdejmij pokrywę silnika i spróbuj poruszać pompą wtryskową. Jesli ma jakikolwiek luz, to z 95% robi się 99% .
Może to być rzeczywiście. Czy możecie mi jednak opisać jak ta podstawa wygląda? Czy to jest jakiś element aluminiowy? Czy jakiś element zrobiony z grubej blachy podpierający pompę?
Jest to gruba aluminiowa podstawa, która biegnie pionowo poprzez przekrój silnika (z boku). Aby ją wymienić (zdemontować), musisz niestety ściągnąć skrzynię biegów Nie opłaca się spawać takiej podstawy, bo jak źle to zrobisz, to może Ci zjeżdżać pasek rozrządu, a tego byś nie chciał Przyczyną pęknięcia podstawy pompy są zazwyczaj luźne tuleje, ale gdzie to już nie umiem Ci powiedzieć Twój mechanik powinien wiedzieć o co chodzi, jak już to zdemontuje. Zacznij od ściągnięcia pokrywy (osłony) silnika, złap za pompę i sprawdź czy ma luz.
nie wiem z czego jest zrobiona, ale to jest taka gruba płyta przykręcona pomiędzy silnikiem a skrzynią i do tej płyty też jest umocowana pompa. Podobno ciężko ją dobrze pospawac, więc pozostaje raczej opcja szukania używki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum