No niestety I generacja. może trzeba by było zmienić membranę??
Jeżeli reduktor/parownik jest już stary/zużyty, to trzeba zacząć od niego, a potem wykonać rzetelną regulację (przy użyciu analizatora spalin).
Regulacja I gen. jest banalnie prosta (kręcenie śrubą na parowniku i na wężu), ale analizator jest niezbędny (aby widzieć, czy mieszanka jest dobra).
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Zdecydowałem się jednak na zakup silniczka krokowego, po założeniu i resecie kompa różnica była widoczna odrazu, wolne obroty się ustabilizowały, wskazówka nawet nie drgnie, przynajmniej jeden problem rozwiązany, ale odpalając dzis rano silnik zauważyłem że na ssaniu obroty nadal falują choć nie w takim stopniu jak to było przed wymianą, różnice to jedna kreska na obrotomierzu (czyli jest dużo lepiej), pojechałem jeszcze raz do mechanika, wymienił mi też jakąś część nie wiem dokładnie jak to się nazywa, ale jest połączone właśnie z silniczkiem krokowym i zauażyłem że jest w środku jakiś termostat. Po zrobieniu 30 kilometrów widać że chyba spadło zużycie paliwa, może sie mylę oficjalny test ze zużyciem zrobie dopiero po niedzieli. Bardzo bym prosił o to aby ktoś powiedział co to za część jest z silnikiem krokowym połączona i za co jest odpowiedzialna, czy wymiana na sprawną może wyeliminować całkowicie falowanie obrotów na ssaniu ?
wymienił mi też jakąś część nie wiem dokładnie jak to się nazywa, ale jest połączone właśnie z silniczkiem krokowym i zauażyłem że jest w środku jakiś termostat.
Zawór termiczny obrotów ssania - odpowiada wspólnie z silnikiem krokowym za utrzymywanie podwyższonych obrotów biegu jałowego w fazie nagrzewania silnika.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
No więc tak. W moim przypadku okazało się iż efektem falujących obrotów na zimnym silniku i nie stabilnych obrotów gdy silnik był ciepły, jest niesprawny silnik krokowy oraz termoregulator ssania
1. Wymiana silniczka krokowego spowodowała ustabilizowanie się wolnych obrotów gdy silnik jest ciepły, nie wyeliminowało to jednak do końca efektu falowania na ssaniu choć można powiedzieć że w dużym stopniu problem ten zmalał.
2. Wymiana termoregulatora doprowadziła do całkowitego usunięcia problemu.
Mam go, własnie jestem po jego delikatnej lekturze. Jutro będę coś majstrował przy mojej ukochanej 618. Przynajmniej sprawdzę ten termoregulator, mam zamiar też przeczyścić krokowca i przepustnicę. Jak starczy czasu to przejrzę jeszcze ten kolektor wydechowy. Z przy okazji to dopiero z tego manuala dowiedziałem się jak kasować pamięć komputera. Różni "fachowcy" różnie mówili a to takie proste. Jutro wieczorkiem jak wrócę to dam znać czy cos znalazłem.
Pozdro
[ Dodano: Wto Lut 19, 2008 00:14 ]
piter34 napisał/a:
gajowy napisał/a:
A gdzie kupiłeś silniczek krokowy i za ile??
Ja mam na zbyciu swój
Krzysztof P. napisał/a:
a czy jest jakaś metoda sprawdzenia termoregulatora poza jego wymianą?
Tak. Nie znam na pamięć, ale na pewno jest w RAVE oraz w polskim manualu do Hondy Accord (do którego link wielokrotnie podawał maciej)
Piter 34. Faktycznie, w manualu do Accorda jest opisany sposób sprawdzania tego tremoregulatora.
No to tak, kolektor sprawny, przeczyściłem krokowca i termorgulator i zobaczymy rano jak silnik dobrze ostygnie. Pokasowałem kody usterek z kompa w sposób opisany w manualu accorda, następnie przeprowadziłem regulację jałowych także wg wspomnianego manuala no i jakby było dobrze; bez obciążenia silnika, potem z włączonymi światłami drogowymi, klimą i wentylatorem nawiewu na maksa obroty utrzymywały się na jednej kresce przed 1000 rpm. Krokowiec wydaje się że działa; po "kopnięciu" pedału gazu obroty powędrowały do jakichś 1500 rpm może ciut więcej, potem spadek na 1 tysiąc i po chwilce z powrotem na wspomnianą kreskę. Przed dzisiejszymi zabiegami taka operacja powodowała powodowała spadek obrotów nawet do jakichś 400 rpm, więc mam nadzieję że rano też będzie OK. Dam znać.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 12:10 ]
piter34 napisał/a:
maciej napisał/a:
Silnik krokowy też może być problemem, ale ja u siebie i kilku innych kolegów wymieniliśmy, a objawy pozostały.
Mnie np. został jeden sprawny silnik krokowy (na sprzedaż)
gajowy napisał/a:
teraz mam problem z falujacymi obratami na gazie, w wyjatkowych przypadkach na benzynie. Niestety nikt nie wie co to.
Podejrzewam problem z instalacją LPG, zwłaszcza jeśli to jest II generacja (lub o zgrozo I gen.)
piter34 a ile chcesz za tego krokowca? Bo wydaje się że mój się coś zacina więc wydaje się że trzeba go wymienić.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Sie 2007 Posty: 191 Skąd: Zamość
Wysłany: Pią Lut 22, 2008 22:43
Witam ja mam taki problem gdy jadę na gazie niema żadnego falowania wszystko elegancko ale gdy przełanczam na benzynę zaczyna sie falowanie , tak do 600 rpm potem sie podnosi do kolo 1000 rpm i znowu faluje ... wina silniczka krokowego ..
_________________ Był Rower Wigry III (Składak) , teraz R620 SLI 2.0 , 16V ........
Andrzejziom, wydaje się że to krokowiec. Ja po czyszczeniu tego bajkowegp elementu i po restarcie komputera zrobiłem 850 km i jak na razie jest OK. Ja miałem kłopot zwłaszcza rano jak silnik był mocno wystudzony. Silniczek czyściłem we wtorek a w środę pojechalem w Beskidy. W środę rano sprawdzałem i było ok, podobnie w kolejne dni. Mam zatem nadzieję że trochę teraz pochula. Fakt, że wydaje się że jakby się ten krokowiec podwieszał więc w przypadku powrotu kłopotów będę go musiał wymienić. Aha sprawdź też czy zawór termiczny ci działa.
Ja bym mimo wszystko go sprawdził ponieważ w posiadanym wcześniej Oplu miałem podobne chece; na LPG było OK, a kulawo na PB. Po czyszczeniu silniczka kr. bylo lepiej. Może nie idealnie ale lepiej. Potem nie wiem bo go sprzedałem.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum