które miejsca w ukł. chłodzenia są najbardziej narażone na powstanie nieszczelności i zapowietrzenie?
przede wszystkim wszelkiego rodzaju połączenia układu (przewody chłodnicze, rurki), niedokręcony (uszkodzony) korek zbiorniczka wyrównawczego, chłodnica ... więcej chwilowo nie pamiętam
GG napisał/a:
hahaha
przecież ja tylko odpowiedziałem na Twoje pytanie ...
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Czyli gdyby był strzelony to mógłby zasysać powietrze do środka? ZTCW to powinien utrzymywać stałe ciśnienie w układzie i jak ciśnienie by wzrosło to powinien "wyrzucić nadmiar".
A czy walnięta uszczelka pod głowicą może dać taki efekt?
Wygląda to tak: po wymianie termostatu odpowietrzyłem układ, potem jeździłem... po jakimś czasie sprawdziłem go jeszcze raz i jeszcze powietrze wychodziło, znowu pojeździłem i tym razem na rozgrzanym i wyłączonym silniku odkręciłem trochę korek zbiorniczka wyrównawczego i zaczęło robić sssssssssssssssssssssss i płyn się podniósł na tyle, że zaczął wyciekać, więc zakręciłem, odpowietrzyłem znowu, trochę pojeździłem i znowu dobrałem się do korka zbiorniczka wyrównawczego, efekt jak poprzednio płyn się podniósł aż do krawędzi zbiorniczka (tym razem nie wyciekł). Jeśli chodzi o ilość płynu to na zimnym silniku jest go do wysokości zgrzewu na zbiorniczku.
No i nie dzieje się nic co by wskazywało jednoznacznie na hgf. Bagnet czysty, olej idealny, płyn w zbiorniczku też czysty i go nie ubywa. Sam już nie wiem... Może mi dmucha z cylindra do układu chłodzenia... ?
ale to co opisujesz to nie jest przecież efekt zapowietrzonego układu ...
to normalna reakcja jeśli po odkręceniu korka na rozgrzanym motorze słyszysz to psssss i podnosi się poziom w zbiorniczku (a wszystko to po prostu efekt spadku ciśnienia w układzie) ...
GG napisał/a:
Jeśli chodzi o ilość płynu to na zimnym silniku jest go do wysokości zgrzewu na zbiorniczku.
czyli jest go idealna ilość
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
ale to co opisujesz to nie jest przecież efekt zapowietrzonego układu ...
Zapomniałem dodać, że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu... Jeśli by się nie zapowietrzał to powinien chyba wyciekać płyn chłodniczy? Chyba, że znów czegoś nie wiem...
że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu...
a nie jest to ten sam efekt przypadkiem jaki następuje przy odkręceniu korka zbiorniczka, czyli upuszczenie ciśnienia ?
Hmmm, może i jest, ale przecież ileż można to ciśnienie upuszczać? Skoro robie to kilka razy z rzędu więc, już większość powietrza powinna wylecieć...
Jaką dokładnie pełni funkcję korek zbiorniczka wyrównawczego? Wypuszcza powietrze przy zbyt dużym ciśnieniu, czy może zasysa przy zbyt małym? A może jedno i drugie?
ciśnienie w układzie zawsze wzrasta gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę pracy i jest to normalne zjawisko niezbędne do odpowiedniej pracy układu chłodzenia ... jeśli wtedy właśnie odkręcisz korek lub odpowietrznik to naturalnym jest, że ciśnienie spadnie i nastąpi psssssss
GG napisał/a:
... Wypuszcza powietrze przy zbyt dużym ciśnieniu
dokładnie tak
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum