Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Zapowietrzony układ chłodzenia
Autor Wiadomość
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lut 24, 2008 19:50   [R420] Zapowietrzony układ chłodzenia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Jakie mogą być przyczyny zapowietrzania się układu chłodzenia?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 03, 2011 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 24, 2008 19:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lut 24, 2008 19:53   

jest tylko jedna :D ... nieszczelność układu ;)
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lut 24, 2008 20:14   

giewu napisał/a:
jest tylko jedna :D ... nieszczelność układu ;)

hahaha :evil:

Zapytam inaczej: które miejsca w ukł. chłodzenia są najbardziej narażone na powstanie nieszczelności i zapowietrzenie?
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lut 24, 2008 20:24   

Cytat:
które miejsca w ukł. chłodzenia są najbardziej narażone na powstanie nieszczelności i zapowietrzenie?

przede wszystkim wszelkiego rodzaju połączenia układu (przewody chłodnicze, rurki), niedokręcony (uszkodzony) korek zbiorniczka wyrównawczego, chłodnica ... więcej chwilowo nie pamiętam :roll:
GG napisał/a:
hahaha :evil:

przecież ja tylko odpowiedziałem na Twoje pytanie :oops: ... :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lut 24, 2008 20:45   

giewu napisał/a:
niedokręcony (uszkodzony) korek zbiorniczka wyrównawczego

Czyli gdyby był strzelony to mógłby zasysać powietrze do środka? ZTCW to powinien utrzymywać stałe ciśnienie w układzie i jak ciśnienie by wzrosło to powinien "wyrzucić nadmiar".

A czy walnięta uszczelka pod głowicą może dać taki efekt?
 
 
grib 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 91
Skąd: wołomin



Wysłany: Nie Lut 24, 2008 22:31   

GG napisał/a:
Jakie mogą być przyczyny zapowietrzania się układu chłodzenia?

jak to się zapowietrza? sam się zapowietrza.To chyba raczej niemożliwe jeśli jest plyn w zbiorniku wyrównawczym.A jakie są objawy od tego zacznijmy?
_________________
grib420si.99r.lpg
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 08:36   

grib napisał/a:
A jakie są objawy od tego zacznijmy?

Wygląda to tak: po wymianie termostatu odpowietrzyłem układ, potem jeździłem... po jakimś czasie sprawdziłem go jeszcze raz i jeszcze powietrze wychodziło, znowu pojeździłem i tym razem na rozgrzanym i wyłączonym silniku odkręciłem trochę korek zbiorniczka wyrównawczego i zaczęło robić sssssssssssssssssssssss i płyn się podniósł na tyle, że zaczął wyciekać, więc zakręciłem, odpowietrzyłem znowu, trochę pojeździłem i znowu dobrałem się do korka zbiorniczka wyrównawczego, efekt jak poprzednio płyn się podniósł aż do krawędzi zbiorniczka (tym razem nie wyciekł). Jeśli chodzi o ilość płynu to na zimnym silniku jest go do wysokości zgrzewu na zbiorniczku.
No i nie dzieje się nic co by wskazywało jednoznacznie na hgf. Bagnet czysty, olej idealny, płyn w zbiorniczku też czysty i go nie ubywa. Sam już nie wiem... Może mi dmucha z cylindra do układu chłodzenia... ?
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 08:55   

ale to co opisujesz to nie jest przecież efekt zapowietrzonego układu ...
to normalna reakcja jeśli po odkręceniu korka na rozgrzanym motorze słyszysz to psssss i podnosi się poziom w zbiorniczku (a wszystko to po prostu efekt spadku ciśnienia w układzie) ...
GG napisał/a:
Jeśli chodzi o ilość płynu to na zimnym silniku jest go do wysokości zgrzewu na zbiorniczku.

czyli jest go idealna ilość :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 10:04   

giewu napisał/a:
ale to co opisujesz to nie jest przecież efekt zapowietrzonego układu ...

Zapomniałem dodać, że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu... Jeśli by się nie zapowietrzał to powinien chyba wyciekać płyn chłodniczy? Chyba, że znów czegoś nie wiem...
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 11:40   

GG napisał/a:
że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu...

a nie jest to ten sam efekt przypadkiem jaki następuje przy odkręceniu korka zbiorniczka, czyli upuszczenie ciśnienia ?
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
GG 




Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 191
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 14:54   

giewu napisał/a:
GG napisał/a:
że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika zawsze mi wylatuje powietrze z układu...

a nie jest to ten sam efekt przypadkiem jaki następuje przy odkręceniu korka zbiorniczka, czyli upuszczenie ciśnienia ?

Hmmm, może i jest, ale przecież ileż można to ciśnienie upuszczać? Skoro robie to kilka razy z rzędu więc, już większość powietrza powinna wylecieć...
Jaką dokładnie pełni funkcję korek zbiorniczka wyrównawczego? Wypuszcza powietrze przy zbyt dużym ciśnieniu, czy może zasysa przy zbyt małym? A może jedno i drugie?
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 15:12   

ciśnienie w układzie zawsze wzrasta gdy silnik osiągnie odpowiednią temperaturę pracy i jest to normalne zjawisko niezbędne do odpowiedniej pracy układu chłodzenia ... jeśli wtedy właśnie odkręcisz korek lub odpowietrznik to naturalnym jest, że ciśnienie spadnie i nastąpi psssssss :mrgreen:
GG napisał/a:
... Wypuszcza powietrze przy zbyt dużym ciśnieniu

dokładnie tak :mrgreen:
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 05, 2008 12:01   

GG napisał/a:
Zapomniałem dodać, że po delikatnym odkręceniu odpowietrznika

Jakiego odpowietrznika?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
grib 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 91
Skąd: wołomin



Wysłany: Sro Mar 05, 2008 21:03   

piter34 napisał/a:
Jakiego odpowietrznika?


w 420 si z klimatyzacją jest odpowietrznik układu chłodzenia,a znajduje się na rurze między termostatem a chlodnicą.
_________________
grib420si.99r.lpg
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 05, 2008 21:30   

grib napisał/a:
w 420 si z klimatyzacją jest odpowietrznik układu chłodzenia,a znajduje się na rurze między termostatem a chlodnicą.

Jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
grib 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 91
Skąd: wołomin



Wysłany: Czw Mar 06, 2008 20:47   

piter34 napisał/a:
Jakiego odpowietrznika?


takie zadałeś pytanie więc myślę ,że moja odpowiedż też się na coś przyda, też uczestniczylem w tym temacie.
piter34 napisał/a:
Jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku?

to pytanie zadaj GG. :grin:
_________________
grib420si.99r.lpg
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 06, 2008 21:31   

Cytat:
to pytanie zadaj GG.

yyy łaj ?? przeciez jak odpowiesz tutaj to i inni skorzystają ?? no chyba, e to jakas tajemnica :hm: zupełnie nie rozumiem twojego powyższego posta :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Mar 06, 2008 21:36   

Brt napisał/a:
zupełnie nie rozumiem twojego powyższego posta

Myślę, że chodziło o autora tematu - użytkownika "GG" a nie o komunikator GyGy :diabeł:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 06, 2008 22:38   

:głupek: :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 07, 2008 10:27   

grib napisał/a:
to pytanie zadaj GG. :grin:

No fakt. :mrgreen:

gg, jak ty ten test w odkręcaniem odpowietrznika wykonujesz? Na pracującym/ciepłym/zimnym/zgaszonym silniku?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Zapowietrzony układ chłodzenia
heronek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Maj 27, 2018 21:51
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Zapowietrzony układ chłodzenia?
kris88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Maj 08, 2009 13:53
kris88
Brak nowych postów [R416] Układ chłodzenia - zapowietrzony
i nie chce sie odpowietrzyć po naprawie HGF
dawidd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Mar 03, 2009 11:42
dawidd
Brak nowych postów [R420 Si Lux] Układ chłodzenia - c.d.
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 42 Pon Kwi 29, 2013 20:28
Tomi1
Brak nowych postów [R420] Układ chłodzenia
kamil1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Wrz 27, 2007 13:12
yoonior



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink