Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MaReK
Czw Maj 12, 2011 01:23
[Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
Autor Wiadomość
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

  Wysłany: Wto Paź 09, 2007 12:06   [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

Witam,
Przed zakupem nowej uszczelki głowicy (np. w przypadku HGF) należy zapoznać się z treścią tego artykułu.
W wielkim skrócie: traktuje on o zmianach jakie przeszła budowa uszczelki głowicy stosowana w silnikach serii K. Najnowszy typ uszczelki pozbawiony jest pól silikonowych i jest całkowicie stalowy. Do nowej uszczelki należy zamontować również płaską podkładkę (w zestawie z uszczelką). Kolejnym uzupełnieniem jest nowa dolna magistrala olejowa (to ten metalowy element, do którego są wkręcane śruby głowicy), której zadaniem jest poprawienie "sztywności" silnika.
Nowy typ uszczelki wprowadzono w 2005 roku. Nr-y części Land ROVER to LVB500190 (uszczelka) oraz LCN000140L (dolna magistrala olejowa).

Więcej w tym wątku.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 09, 2007 12:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
przemo285 




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Lis 10, 2007 22:08   Re: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

piter34 napisał/a:
Witam,
Przed zakupem nowej uszczelki głowicy (np. w przypadku HGF) należy zapoznać się z treścią tego artykułu.
W wielkim skrócie: traktuje on o zmianach jakie przeszła budowa uszczelki głowicy stosowana w silnikach serii K. Najnowszy typ uszczelki pozbawiony jest pól silikonowych i jest całkowicie stalowy. Do nowej uszczelki należy zamontować również płaską podkładkę (w zestawie z uszczelką). Kolejnym uzupełnieniem jest nowa dolna magistrala olejowa (to ten metalowy element, do którego są wkręcane śruby głowicy), której zadaniem jest poprawienie "sztywności" silnika.
Nowy typ uszczelki wprowadzono w 2005 roku. Nr-y części Land ROVER to LVB500190 (uszczelka) oraz LCN000140L (dolna magistrala olejowa).

Więcej w tym wątku.
Dołaczę sie do wypowiedzi zgodnie z technologią powinno się wymienić uszczelkę , magistrale olejową i śruby głowicy to jest procedura serwisowa Land Rovera i tym samym Rovera ze względu na tą samą konstrukcję silnika (podparte biuletynem serwisowym) Z autopsji mogę stwierdzić , że sama wymiana uszczelki daje bardzo dobry efekt. Pozdrawiam :grin: :
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
Kris 




Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



  Wysłany: Pon Lis 12, 2007 09:19   

Pytanie do kolegów specjalistów... PHJOWI, Mariusz, przemo...

Czy opłaca się wymienić tą uszczelkę w momencie gdy nie ma żadnej awarii?
Czym różni się wymiana sprawnej uszczelki, od wymiany po HGF?
Jakie są przybliżone koszty ile trwa taka wymiana w jednym i w drugim przypadku?
 
 
 
PHJOWI 



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 09:59   

szczerze mówiąc jeśli się nic nie dzieje , to nie ma sensu wymieniać, no chyba że ktoś ma lużną gotówkę. Jeśli ktoś już zechce zrobić uszczelkę, należy wykonać szlif głowicy oraz bloku, posprawdzać popychacze , a koszt zależy gdzie sama robocizna w granicach 200-350zł, jest to koszt przyzwoity jeśli mowa o silnikach serii K.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 12, 2007 12:07   

Kris napisał/a:
Czy opłaca się wymienić tą uszczelkę w momencie gdy nie ma żadnej awarii?

Nie... Po co? :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kris 




Dołączył: 24 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 13:00   

piter34 napisał/a:
Kris napisał/a:
Czy opłaca się wymienić tą uszczelkę w momencie gdy nie ma żadnej awarii?

Nie... Po co? :lol:


np po to co by nie doświadczyc czegoś takiego :P
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=218639
 
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lis 12, 2007 14:12   

Kris napisał/a:
np po to co by nie doświadczyc czegoś takiego :P

Kris. Jesteś przecież świadomym motoryzacyjnie ROVERkowiczem i na pewno sprawdzasz okresowo stan płynu chłodniczego.
Poza tym ile uszkodzeń HG kwalifikuje silnik do wymiany...? Hmm?

Zresztą Twoja kasa, Twoja decyzja. :lol:
Ja się do wymiany HG w R200 żony nie spieszę. :razz:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Mariusz418 




Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 17:58   

WITAM

TAK JAK NAPISAŁ KOLEGA PRZEMO { Z autopsji mogę stwierdzić , że sama wymiana uszczelki daje bardzo dobry efekt. Pozdrawiam :}

ZGADZAM SIĘ Z TYM CAŁKOWICIE TYLKO JA MIERZĘ JESZCZE SZPILKI

POZDRAWIAM
MARIUSZ418WAWA
 
 
przemo285 




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 20:56   

Kris napisał/a:
piter34 napisał/a:
Kris napisał/a:
Czy opłaca się wymienić tą uszczelkę w momencie gdy nie ma żadnej awarii?

Nie... Po co? :lol:


np po to co by nie doświadczyc czegoś takiego :P
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=218639

Dołączę się do tematu , w twoim przypadku Kris to jest bez sensu jeżeli masz wszystko ok. to nie widzę powodu aby podnosić głowicę , równie dobrze mógłbyś zapobiegawczo wymienić np.silnik wentylatora , pompę sprzęgła , wysprzęglik itp. pytanie tylko po co , a o ile pamiętam (a raczej to pewne ) to ty już miałeś wymienianą HG

Pozdrawiam
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
PTE 




Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Lis 14, 2007 11:02   

Znalazłem jeszcze jeden mały artykulik na powyższy temat.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lis 14, 2007 11:29   

PTE napisał/a:
Znalazłem jeszcze jeden mały artykulik na powyższy temat.

Czytałem kilka dni temu. Tę uszczelkę (VICTOR REINZ) można kupić o ok. 40% taniej niż oryginał. Oryginał kosztuje ok. 200PLN.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PTE 




Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Lis 15, 2007 08:37   

Poczytałem jeszcze ten artykuł. Wynika z niego, że sama wymiana zwykłej uszczelki na MLS nie połączona z jednoczesną wymianą magistrali olejowej może przynieść więcej szkód, niż pożytku...

However it is ESSENTIAL to fit it (revised oil rail - przyp. PTE), if a MLS gasket is being used, because the new MLS gaskets achieve only 75% of the clamping of the old elastomer gaskets [the elastomer compresses more than the 5 steel core plates of the MLS] and consequently the MLS is much more prone to leak than the elastomer gasket without the new oil rail, particularly without a PRT fitted.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
przemo285 




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lis 15, 2007 20:46   

Teoria niejednokrotnie odbiega daleko od praktyki :wink:
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 26, 2008 23:37   

czego ta uszczelka jest coraz drozsza ?? :roll:
ja rozumiem popyt , ale bez przesady
wiele osob poprostu zrezygnuje i kupi taka za 100 zl :cry:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PHJOWI 



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Wto Lut 26, 2008 23:41   

są miejsca w Polsce gdzie ta uszczelka jest tańsza.

[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 23:42 ]
ja ją mam za 160-180zł ,dokładnie będe miał w tym tygodniu.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 27, 2008 00:41   

:mrgreen:

a tak przy okazji, po co jest ta druga uszczelka w komplecie ??
chodzi o wypelnienie przestrzeni po ewentulanym planowaniu glowicy ??
tej nowej nie mialem jeszcze w rekach
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
PTE 




Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Sro Lut 27, 2008 08:29   

Na http://www.v12.com.pl ta uszczelka kosztuje 138zł brutto...
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 27, 2008 12:16   

AndrewS napisał/a:
a tak przy okazji, po co jest ta druga uszczelka w komplecie ??

Po to, aby ją założyć. To jest taka podkładka pod uszczelkę i pisałem o niej w poście otwierającym wątek :)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 27, 2008 12:22   

piter34 napisał/a:
Po to, aby ją założyć


tego to akurat sie domyslilem :mrgreen:
teraz pytanie jaka funkcje spelnia :twisted:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
piter34 




Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Lut 27, 2008 14:39   

AndrewS napisał/a:
teraz pytanie jaka funkcje spelnia :twisted:

Wyjaśnienie jest w linku, do którego odsyłałem w poście otwierającym wątek :lol:

"Then there is a separate shim that sticks to the head face using the bonding agent which is activated when the engine warms up."

Chodzi o to, że ta podkładka przylega do powierzchni głowicy. Pomiędzy podkładką, a głowicą jest obecny jakiś "środek wiążący".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zbiorce zamowienie rozporki KV6/K-seria/L-seria
Remigiusz Offtopic 21 Sro Sty 22, 2014 21:15
AndrewS
Brak nowych postów K-seria na Złomniku
brkzzz Offtopic 19 Czw Wrz 27, 2012 11:49
sobrus
Brak nowych postów seria 800 coupe w polsce
EnekaOne Offtopic 4 Nie Paź 28, 2007 18:53
EnekaOne
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey
Brak nowych postów [R75] BMW seria 3? 5? 7? i inny offtopic
Mombrey Offtopic 68 Czw Sty 22, 2009 15:44
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink