Wysłany: Nie Mar 09, 2008 19:48 [R214Si 97'] Szybka ucieczka płynu ze zbiorniczka
witam
Forum przeglądam juz jakis czas i podejrzewam, ze moj problem to HGF lub cos zblizonego. W kazdym razie objawy opisane jako HGF w FAQ i postach pojawily sie u mnie, ale rozwiazania, ktore tutaj znalazlem nie zadzialaly.
Po kolei:
Jakis czas temu zauwazylem, ze plyn ze zbiorniczka ucieka w tempie ok. 0,5l/ na 3 tygodnie. Pilnowalem plynu i jezdzilem jeszcze jakies 3 tygodnie, ale pojawily sie plamy oleju w zbiorniczku i od razu go odstawilem do mechanika. Mechanik sprawdzil glowice, wymienil uszczelke pod nia, uszczelke kolektora no i jakies poboczne rzeczy konieczne przy wymianie glowicy (nie pamietam wszystkiego;-).
W kazdym razie ujechalem jakies 5km i plyn calkowicie zwial w tempie do tej pory niespotykanym. Na dodatek w oleju pojawil sie slynny bialy osad.
Mechanik twierdzi, ze przyczyna moze byc uszkodzony blok lub cos nie tak z uszczelkami przy tulejach. Pierwszy wypadek to wymiana silnika, wiec troche hardkor:) Zaczne pewnie od sprawdzenia tych tulei, ale moze macie jakies inne sugestie? moze ktos sie juz zetknal z taka kolejnoscia objawow?
W FAQ rodzialy o HGF sa zablokowane (w przygotowaniu), a te dyskusje o ukladzie chlodzenia, ktore do tej pory czytalem na forum koncentruja sie na czyms innym (oczywscie link do podobnego tematu mile widziany).
z gory dzieki za pomoc;-)
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 09, 2008 19:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Nie Mar 09, 2008 19:54
Zapytaj mechanika jak przygotował głowicę do wymiany uszczelki. Była planowana, była sprawdzana jej szczelność? Czy zostały użyte nowe szpilki i dokręcone w odpowiedniej kolejności i odpowiednim momentem? Jaką uszczelkę założyłeś, ten nowy typ?
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Mar 2001 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Mar 09, 2008 21:15 Re: [R200 214si 97'] Szybka ucieczka plny ze zbiorniczka
Blok bym raczej wykluczył ze względu na konstrukcję silnika. Bardziej prawdopodobne uszkodzenie tulei bądź jej dolnej uszczelki. Jednakże w takim przypadku wywalałoby płyn przez zbiorniczek wyrównawczy. Najbardziej prawdopodobna jest wersja jaką podają koledzy, majster sie po prostu nie popisał.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
dzieki za odpowiedzi.
Na forum o uszkodzeniach bloku w tym modelu praktycznie nic nie ma, wiec albo tuleje, albo zle przeprowadzona wymiana uszczelki glowicy.
Zanim zrobie mechanikowi awanture chce sie upewnic co do Waszego zdania:
Klasyczny HGF, dobra diagnoza i zle wymieniona uszczelka glowicy. Czy niewymienione szpilki albo brak planowania glowicy faktycznie moze byc problemem?
Na co szczegolnie powinienem teraz zwrocic uwage?
Dla pewnosci opisze obecny stan: biala maz w oleju, automatyczna(ok. 1 min) ucieszka plynu ze zbiorniczka wyrownawczego (bez zapalania samochodu, bez plam pod samochodem).
Przed 'naprawa' nie bylo bialej mazi w silniku, a plyn uciekal w ciagu ok. 2 tygodni.
tak, chciałem dojechać do mechanika, więc uzupełniłem płyn. Za minutę wróciłem do samochodu. Chciałem jeszcze raz sprawdzić olej, no i przez przypadek zauwazyłem, że litr płynu "wyszedł". Więcej tego eksperymentu nie zamierzam powtarzać, bo chyba silnikowi to nie służy...
Piter34: tez chcialbym to wiedziec. nie jestem mechanikiem, ale jak juz wspomnialem potrafie zauwazyc ze pod samochodem nie ma plam (juz na pewno nie litra plynu). mechanik mowi, ze 'wyszedl' do silnika i ze przyczyny moga byc dwie: uszkodzony blok silnika lub 'costam' z tulejami (nieszczelne?). zastanawiam sie jaka jest Wasza opinia, bo sledze forum od jakiego czasu i wypowaida sie tu sporo osob, ktore wydaja sie znac na rzeczy:)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Mar 2001 Posty: 99 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Mar 11, 2008 21:34
Nie sądzę by z powodu pękniętej głowicy płyn dostał się grawitacyjnie do silnika. Obstawiam tuleję cylindra i nie pęknięcie a jej rozszczelnienie w dolnej części. Poważne rozszczelnienie. Tam musi być dziura(!!), którą płyn dostaje się poniżej poziomu tłoka do skrzyni korbowej(??).
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum