Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam
Tak jak w temacie czy ktoś może mi podać dokładny opis jak wymienić palec rozdzielacza i kopułkę??? Czy można to zrobić samemu czy lepiej zlecić mechanikowi??? Jeśli zrobię to sam czy czekają mnie jakieś niespodzianki, na co zwrócić uwagę?
I tak przy okazji ile może kosztować czyszczenie przepustnicy oraz silniczka krokowego??
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 12, 2011 19:19, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 20, 2008 11:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 53 Skąd: Berlin
Wysłany: Sro Lut 20, 2008 12:09
tak mozesz zrobic to samemy to jest jakies 10 min roboty moze nawet nie. sam nawet ostatnio wymienialem potrzebujesz do tego klucz 8 lub 7 teraz niepamietam dokladnie wystarczy ze napoczatku otworzysz gorna czesc filtra powietrza i przesuniesz na bok i mozesz potem zabrac sie do odkrecania pamietaj zeby kabli niepomieszac przy przekladaniu z tym niepowinno byc problemy bo wszystko jest ponumerowane ale najlepiej przekladaj pokoleji 1 do 1, 2 do 2 itd proste jak but sam chcialem isc do mechanika ale kumpel mi odradzil szkoda kasy wyrzucac na 10 min prostej roboty
a co do czyszczenia przepustnicy i silniczka korkowego to niewiem
dzieki, a co z palcem ? czy jest wcisniety czy jakos przymocowany???
jak go juz wyjme czy jest tylko jedno położenie w ktorym pasuje czy mozna cos sknocic??
JohnnyB, przepustnicę i silnik krokowy też radzę Ci wyczyścić samemu .
Odkręcasz opaskę na gumowej rurze od filtra powietrza ( czerwony okrąg na foto ) i miękką szmatką czyścisz wnętrze przepustnicy. Naciśnij i przytrzymaj koniec linki gazu, żebyś mógł dokładnie wyczyścić tarczę jak i wnętrze przepustnicy.
Co do silnika krokowego: odpinasz kostkę ( zielony okrąg na foto ) musisz nacisnąć taki plastikowy ząbek i ją odciągasz. Potem potrzebujesz wkrętak typu TORX. Odkręcasz 4 śruby mocujące silnik krokowy ( niebieski okrąg na foto ). Wyczyścić go możesz np. WD40.
Nie są to specjalnie trudne "operacje", ale zachowaj spokój i działaj bez pośpiechu. POWODZENIA!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
pozwole sobie jeszcze odkopac temat narazie przepustnicy
Jak dlugo tzrba ja czyscic i jak gleboko???
Wczoraj mnie naszlo na czyszczenie ale caly czas na scierce czaaarny syf zostawal a ze bylem kiepsko przygotowany to zagleboko tego nie robilem tylko tyle ile moglem palca wsadzic.
Silniczka krokowego nie ruszalem bo mialem za dlugi srubokret i nie moglem srub odkrecic
to tak sobie momyslalem ze czyszczenie przez samo odkrecenie rury od filtra powietrza chyba troche mija sie z celem i czy w takim razie wyczyszczenie krokowca tak jak napisal arturky cos da??
[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 16:51 ]
wlasnie wymienilem kopulke i palec, przy okazji cze zdjetej rury od dolotu znowu troche przeczyscilem przepustnice (kurde tam caly czas syf na scierce zostaje). Wieczorkiem ide przegonic mojego "Rrrrrrr" i zobaczymy czy pomoglo.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Nie Mar 16, 2008 20:50
Ja tylko dodam aby nie czyścić (lub zabezpieczać) styków kopułki WD40 czy innym podobnym silikonem. właśnie tak spryskalem w srodku kopułki sprayem do zabezpieczania styków koledze w roverku 200, i pozniej jak zamontował i sprawdzaliśmy iskre na swiecach to byla koloru pomarańczowego, poprostu taka słaba. Po wymyciu benzyną iskra była już dobra, jasno niebieska. Więc styki gdzie przeskakuje iskra muszą być suche.
JohnnyB,
opis ten dotyczy silnika serii K montowanego w polonezach, więc musisz go trochę adaptować do swoich potrzeb
przegrzeb trochę forum to się dowiesz (m in z moich postów) jak to powinno wyglądać u Ciebie, niemniej trudno się nie zgodzić, że lepiej jest i wygodniej wykręcić przepustnicę do czyszczenia, wszak to tylko 4 śrubki
piorun1111 napisał/a:
a gdzie w silniku 1.4 16v jest kopułka , poprosze o dokładną lokalizację
jak włożysz głowę pod maskę i zobaczysz napis ROVER dużymi literami na silniku to skieruj wzrok dalej w stronę gdzie kończy się napis aż skończy się silnik, później jakieś 10cm do góry i tam będzie kopułka.
Alternatywnie możesz poszukać przewodów wysokiego napięcia (5 sztuk). Tam gdzie się wszystkie zbiegają jest kopółka
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum