Forum Klubu ROVERki.pl :: [214i 97] problem z paleniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214i 97] problem z paleniem
Autor Wiadomość
immk83 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 55
Skąd: przeworsk



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 15:43   [214i 97] problem z paleniem

Hej witam wszystkich.
Prosze o pomoc moj rover 214i 8v nie chce palic jak nie dam gazu. Co moze byc przyczyna? jak dodam gazu to pali a bez gazu to zaskoczy i gasnie.

[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 15:50 ]
Zapomnialem dodac jak zapali to chodzi ok.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 17, 2008 15:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 16:57   

jak odpalasz zimnego to ile masz obrotów/min(po zdjęciu nogi z gazu)? a czy jak odpalasz nagrzany silnik, to też gaśnie?opisz trochę szczegółów...
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 17, 2008 17:06   

Witam,

Polecam funkcję "Szukaj", znalazła np:

http://forum.roverki.eu/v...&highlight=gazu
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 17:49   

Masz prawdopodobnie problem z regulatorem wolnych obrotów. Szukaj - wszystko jest opisane. :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
immk83 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 55
Skąd: przeworsk



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 18:18   

Hej na zimnym silniku mam co ponad 1000 obrotów a pozniej maleją do ponizej 1000 tak ze ogolnie z wolnymi obrotami nie ma problemu. jedynie z tym ze przy paleniu musze dawac gazu, bo jak nie to zaskoczy i odrazu zgasnie. Po takim zgaszeniu ewentualym zaduszeniu np przy ruszaniu znacznie gorzej jest odpalic silnik, trzeba dłuzej krecic(może to cos Wam mowi) dzieki za wczesniejsze posty.

[ Dodano: Pon Mar 17, 2008 18:25 ]
A i jeszcze do poprzedniego posta , nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy cieply zawsze jest tak samo.

Pozdrawiam
Irek
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 19:10   

czasami jak za krótko przytrzymałem "starter", to za drugim podejściem gorzej łapał... tak jak by się rozkręcał, zorkręcał... i chwycił(jak diesel na mrozie:)))) ... to odkąd założyłem gaz (i to jest może właśnie tym spowodowane, że silnik gaszony jest na lpg, ale i tak łapie od "strzała"-jestem dumny z lpg (nie jest to sekwencja))

Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy...może to naturalne ale po wrzuceniu na luz, albo po wysprzęgleniu, albo po przygazówce autko chodzi "sekundkę" na podwyższonych obrotach nieco ponad 1000obr/min.a po chwili opada poniżej 1000(i jest normalnie).
 
 
 
immk83 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 55
Skąd: przeworsk



Wysłany: Pon Mar 17, 2008 22:04   

Hej to jak radzicie mam czyscic silnik krokowy przepustnice? choc wolne obroty po odpaleniu są raczej normalne. Bardzo prosze o pomoc.
Pozdrawiam
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 17, 2008 22:06   

immk83 napisał/a:
Hej to jak radzicie mam czyscic silnik krokowy przepustnice?


Wydaje mi się, że na pewno nie zaszkodzi ...
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 07:08   

i krokowca też(?) -Nie silniczek, tylko jego mechanizm:)
 
 
 
immk83 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 55
Skąd: przeworsk



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 07:35   

Hej
OK a mam jeszcze takie pytanie, bo szukalem troche na forum jak sie zabrac za czyszczenie krokowca i przepustnicy i wyczytalem ze trzeba odpiąć ten kabel co zasila/steruje krokowcem. I pisze tam zeby najpierw sciagnąć klemy z aku. I teraz moje pytanko czy napewno musze sciagac klemy i czy po sciagnięciu nie bede mial problemów z immo?

Pozdrawiam
Irek

[ Dodano: Wto Mar 18, 2008 07:38 ]
Pluto mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko, bo widze ze masz gaz, nie sekwencje. Ja wlasnie jak tylko rozwiąze ten problem to tez chce założyć i zastanawiam sie czy sekwence czy 2gen. Napisz jak Ci sie sprawuje autko na gazie, ile pali itp:) i jaką masz instalacje. Z góry wielkie dzieki.

Pozdrawiam
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 08:11   

immk83 napisał/a:
Hej


[ Dodano: Wto Mar 18, 2008 07:38 ]
Pluto mam do Ciebie jeszcze jedno pytanko, bo widze ze masz gaz, nie sekwencje. Ja wlasnie jak tylko rozwiąze ten problem to tez chce założyć i zastanawiam sie czy sekwence czy 2gen. Napisz jak Ci sie sprawuje autko na gazie, ile pali itp:) i jaką masz instalacje. Z góry wielkie dzieki.

Pozdrawiam


Silnik 8V.
W trasie delikatnie (do 100km/h) 7-8l LPG/100km,
Tryb mieszany, -trasy ok od 5km do 20km ok 10l LPG/100km.
średnio spalam ok 8-9 l. gazu (tak też przyjmuje, że 8 do 9 litrów to moje spalanie roverka)

Dosyc spalanie jest "elastyczne" i w duzej mierze zależy od "nogi"
Jest to świerza instalacja, może trzeba ją podrególowac, kopa ma lepszago niż na benzynie. czasem jak energicznie wdepne to przydławi. Ogólnie jestem zadowolony. pali idealnie na dotyk... BRC.Poprosze gazowników, jeśli to możliwe, żeby mi zmniejszyli dawkę(może zniknie dławienie, to dławienie to przy ok1500obr/min)
Przed instalacją gazu, benzyny mi brał na trasie, delikatnie jadąc, 5,7 l/100km. teraz nie wiem.

[ Dodano: Wto Mar 18, 2008 08:23 ]
z immo nie bedzie problemów(byc może tylko zsynchronizujesz pilota- instrukcja tu: http://www.roverki.pl/article.php?sid=307 możesz śmiało odpiąc klemę.
 
 
 
immk83 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 55
Skąd: przeworsk



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 08:55   

ok wielkie dzieki za info. Rozumiem ze masz instalacje II gen?? nie sekwencje?? Za silniczek wezme sie pewnie dopiero w sobote bo wczesniej nie zdąże:( Mysle jeszcze nad wymianą filtra paliwa ale chyba najpierw krokowiec. jeszcze raz wielkie dzieki

Pozdrawiam Irek
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 09:35   

pluto napisał/a:

Przymierzam się do czyszczenia przepustnicy...może to naturalne ale po wrzuceniu na luz, albo po wysprzęgleniu, albo po przygazówce autko chodzi "sekundkę" na podwyższonych obrotach nieco ponad 1000obr/min.a po chwili opada poniżej 1000(i jest normalnie).


To akurat jest normalne i nie ma potrzeby grzebania w przepustnicy.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 09:50   

może warto to przeczytać:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=413
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#46
http://www.roverki.pl/article.php?sid=334
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Wto Mar 18, 2008 22:30   

Do świec ktoś tam zaglądał? Może są w kiepskim stanie, bardzo zaolejone? Wtedy też żle pali. :?:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
pluto 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 162
Skąd: Jasło / Dębica



Wysłany: Sro Mar 19, 2008 06:51   

R-200 napisał/a:
Do świec ktoś tam zaglądał? Może są w kiepskim stanie, bardzo zaolejone? Wtedy też żle pali. :?:


by może, bo twoje opisy nie wskazują za bardzo na krokowca(bo silnik pracuje po odpaleniu jak powinien 1500>800obr...ale jeszcze posłuchaj po "30 sekundach" po wyłączeniu zapłonu czy silniczek krokowy pracuje. przyłóż ucho i słuchaj... (chyba dźwięk: tyrkotanie takie...)
 
 
 
immk83 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 55
Skąd: przeworsk



Wysłany: Sro Mar 19, 2008 07:45   

Nie swiece były wymianiene tydzien temu razem z olejem i filtrami. Zobacze jeszcze w nocy kable może cos z nimi. A wracając do krokowca to podobno w przepustnicy jest jakis kanalik, obejscie przepustnicy, tak sie zastanawiam czy np jego zatkanie nie objawialo by sie tym, ze wlasnie przy paleniu musze dodawac gazu?. Czy przy paleniu krokowiec uchyla troche przepustnice, czy powietrze idzie tylko przez ten kanalik?

Pozdrawiam
Irek
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 20, 2008 14:36   

immk83 napisał/a:
A wracając do krokowca to podobno w przepustnicy jest jakis kanalik, obejscie przepustnicy,

No właśnie jest dodatkowy przewód "bocznikujący" i to tam właśnie silnik krokowy zamyka/otwiera przepływ dodatkowego powietrza do przepustnicy.

immk83 napisał/a:
Czy przy paleniu krokowiec uchyla troche przepustnice, czy powietrze idzie tylko przez ten kanalik?

Przy rozruchu krokowiec jest powinien być całkowicie zamknięty, a jest ustawiany w tę pozycję po wyłączeniu zapłonu. Poczytaj tutaj.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
immk83 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 55
Skąd: przeworsk



Wysłany: Pią Mar 21, 2008 07:48   

Jutro wracam do domu to zobacze, ale wydaje mi sie ze to napewno cos z tym ustawieniem krokowca i to tylko przy rozruchu. Bo ja dam gazu do pali odrazu a po zapaleniu wszytsko ok moc ma, wolne obroty tez, wydaje mi sie ze chodzi bardzo dobrze tylko to palenie.

Pozdrawiam Irek
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Mar 22, 2008 11:12   

a BTW w starszych samochodach wyposazonych w przepustnice "poldkowa" cus czytalem ze krokowy ustawia przepustnice po wylaczeniu silnika do kolejnego odpalenia i to w oparciu o temp
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r214]problem z paleniem
eva. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Gru 21, 2010 19:35
eva.
Brak nowych postów [Rover 214] Problem z paleniem i obrotami
vandell Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Gru 20, 2011 18:18
leszczu
Brak nowych postów [R 214i 8V '98] Problem z silnikiem...
yaolli Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Mar 24, 2008 19:18
piter34
Brak nowych postów [214i 97] problem z odpalaniem
wrobcio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Lut 26, 2009 23:04
Lechos
Brak nowych postów [214i] problem z pompom:-(
BIPOP84cieszyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Mar 30, 2013 01:30
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink