Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 97 Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro Mar 19, 2008 23:17
Panowie a czujnik położenia wałka rozrządu czy może mieć wpływ na takie zjawiska .
Ja w zeszłym roku miałem to samo i teraz też sie znowu pojawia mechanicy wymiennili ten czujnik na inny, a po tygodniu ( dopiero) wszystko wróciło do normy. Traz u mnie jest tak że wariuje i parska i strzela do rury a za chwile wraca do normy i po kaimś czasie znów, a piać od nowa. Bedę też szukał masy.
Pozdrawiam all.
_________________ 2.0 16V 200 KM Turbo
Pozdrawiam Marek
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Mar 20, 2008 11:03, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Czw Mar 20, 2008 09:18
dzis wszystko sprawdzamy aktualnie roverek nie odpala rozrusznik kreci... i nic
pompka podaje paliwo to wyglada na ewidentne odcinanie pradu moze tro byc ten immo? bo roverek poprostu teraz nie odpala a jak chwyci i odpali to chodzi normalnie 30 sekund i gasnie.... jak dodam gazu to strzela z rury i obrotomierz dostaje swira poczym gasnie...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Czw Mar 20, 2008 12:51
Witam, nie wiem nie jeste mpewien ale znalezlismy prawdopodobna przyczyne usterk iw aucie.
mianowicie kolo wtrysku jest taka czarna kostka Firmy TRW czy jakos tak ona jest czarna i nieduza wchodza do niej 2 wtyczki i auto wogole nie odpala a kiedy po niej sie popuka to odpala nromalnie nawet chodzi... co to za kostka jak sie to nazywa prosze o szybką odpowiedz!! to cos ma napis TRW i jest kolo wtryskow!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tak to opisałeś, że ja osobiście się zgubiłem ... podejrzewam, że chodziło Ci o czujnik temperatury powietrza zasysanego (poz. 13)
zerknij sobie na poniższy obrazek i sam sprawdź
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Czw Mar 20, 2008 16:25
JUZ WIEMY :D:D takie czarne cos kolo komputera i kolo sterownika takie czarne cos z 2 wyjsciami tzn 2 wtyczki tam wchodza zaraz koło KOMPA po prawej stronie jak sie stoi przodem do auta.. to steruje iskra i immo i innymi takimi wyjelismy to było mokre wysuszylismy i wlaczylism yauto chodziło dosc dlugo na wolnych obrotach potem zgasło i amen znowu hehehe ale sie ciesze ze znalazlem usterke jak sie uda zaraz jade do krk po część!!! do pana Pawła Midowicza to dzieki niemu znalezlismy ta czesc przez telefon nakierował:D
[ Dodano: Czw Mar 20, 2008 16:33 ]
to jest chyba to co jest podpisane 3 na tym rysunku.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
aaa ,to jest skrzynka czarne pudeleczko z przekaznikami
u mnie w kanciaku jej nie ma
jest za to w poldoroverze
gdyby sprawa dotyczyla poldorovera to pewnie cus byl o niej opisal
a tak to zmylka
tam sa 4 przekazniki
przekaznik glowny podaje nap. na wtyski, krokowy itp
przekaznik grzalki sondy lambda
przekaznik pompy paliwa
i przekaznik automatu rozrusznika (w poldoroverze jest niewykorzystany)
da sie to rozebrac i obejzec, moze sa jakies zimne luty
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Pią Mar 21, 2008 00:12
oto fotka tego czegos co sie zepsuło kiedy wyjelismy to cos z auta chwile podgrzalismy kolo pieca i wsadzilism yciepłe spowrotem.. roverek kicia odpalił i sobei chodził normalnie obroty ok byl ywszystko luz gazu moglem dodawać.. ale po chwili zgasł znowu pukalism ystukalismy odpalal a potem juz nie bo czesc zawilgla snieg sypal kiedy z tym wszystkim robilismy. poprostu sie zuzyla ale mam pytanie? od czego to moglo sie zepsuc i jakim sposobem skoro to jest tak "hermetycznie" zamkniete ciezko to rozebrac bez uszkodzenia i wydaje sie niemozliwe zeby tam sie dostała wilgoć? wiec jak sie zepsula? zaduzo deptam roverkowi i dostawalo to cos po dupie czy oco chodzi?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tam sa zwykle przekazniki, na pewno nie padly od "butowania"
przekaznik to czesc elektromechaniczna mogl poprostu pasc, wyrobic sie, styki mogly sie nadpalic,
da sie to rozebrac,
skoro jest zepsute to co ci zalezy, podwazaj do okola srubokretem,
potem zawsze mozna skleic np. silikonem lub pistoletem do klejenia na goraco
a zwiazek z temp i wilgocia moze byc mylny, on w wyniku rozgrzewania sie styku moze odpuszczac,
dziala przez chwile jak ostygnie
pukanie pomaga mu sie przelaczyc
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Sob Mar 22, 2008 08:28
Dzieki chlopaki za wszelkie sugestie podpowiedzi itp, wezme sie za rozbieranie tego moze sie da naprawić.. a nowe juz zamówiłem i jest w drodze takze mysle ze mój kociak wróci do zywych we wtorek lub srode:) juz sie nie moge doczekać kiedy sie rpzejade moja kicia hehe
[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 13:46 ]
Znowu moj neiszczesny roverek... dzis mialem troche czasu wiec rozebralem to czarne pudeleczko z przekaźnikami. Okazało sie ze styk od rozrusznika był przypalony i okopcony na czarno.. wyczyscilismy go i poprawilismy.. podlaczylismy a samochod dalej nei odpala ale rozrusznik kreci.. reszta wszystkie styki są dobre ale 2 nie działają poprostu sie nie stykają a nie widać nigdzie zaczernien ani spalenia.. sa chyba ok i teraz mam watpliwosci czy to przez ta czesc moj kociak nie jezdzi poniewaz nie umiem wytlumaczyc dokladnie slowami to narysowalem w paincie (lol) schemacik co sie dzieje i prosze kogos kto sie na tym zna zeby mnie oswiecił. Mianowicie kiedy stykam przekaźnik o numerze "2" (ten z rysunku) to rozrusznik kręci ale reszta stykow sie nie wlacza.. nastepnie kiedy stykam styk numer "1" słysze jak coś cyka w tym miejscu mniejwiecej w rejonie wtryskow tam gdzie zaznaczylem to szczałką na czerwono.. slychać takie jakby cykanie przebicie czy cos a w dodatku silnicze kkrokowy pracuje strasznie glosno i tak jakby terkotał "trrtrrr" Co to moze być? czy to przez to ze te rpzekaznik isa uszkodzone choc wcale tego nie widać na 1 rzut oka czy jest to cos calkiem co innego. Nie znam sie na elektryce wiec prosze o porade i sugestie poniewaz nie wiem czy czekać na te nnowy przekaźnik czy pakować mojego kiciusia na lawete i zawieźć do krakowa do Pana Midowicza..
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
czyli nr. 1 to przekaznik glowny, wlacza go komp po przekreceniu zaplonu, jak pisalem wczesniej zalacza tez rozne czujniki i silnik krokowy, to terkotanie to silnik krokowy i pewnie tak ma byc
ten przekaznik powinien sie wlaczyc po przekreceniu zaplonu
sprawdzales to
jesli sie nie wlacza to sprobuj go przytrzymac reka i wtedy odpalaj samochod
oczywiscie potrzebna druga osoba, chyba ze da sie go przyblokowac wlaczonego np. zapalka
przekaznik powinien po ok 30 sekundach od wylaczenia zaplonu odpuscic
przekaznik 3 lub 4 powinien wlaczyc pompe paliwa sprawdzales to
przepraszam ze tak pozno, ale swietuje u rodziny i do kompa mam sporadyczny dostep
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 10:34
ten przekaznik sie nie wylacza caly czas zostaje.. i cos tyka wtedy w okolicach wtryskow
[ Dodano: Wto Mar 25, 2008 10:40 ]
te 2 przekazniki sie nie wlaczaja 3 i 4 ale sprawdzilem to tak ze zatkalem wszystkie 4 przekazniki zapalkami i probowalem odpalic auto.. odpaliło chodziło strasznie nierówno KOPCIŁO na czarmno smogiem po czym zgasło. Czyli to te przekazniki są padnięte? czy tez moze byc cos innego? ta cześć juz amowilem i chcialem zebyscie mi doradzili zebym wiedzial czy czekać na ta czesc czy wiezc auto na lawecie mnustwo kilometrow do warsztatu:(
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
skoro juz ta czesc zamowiles to poczekaj jak dojdzie, jesli po wymianie bedzie to samo to wtedy zawieziesz auto do specjalisty
przekaznikiem nr 1 steruje komp podajac mu mase, Piter34 mial taka usterke ze komp nie wylaczal tego przekaznika i aku sie rozladowywal, ostatecznie zastosowal drugi ktory go wylaczal
nie wiem co za dzwieki slyszysz, to tykanie, tam nic poza wtryskiwaczami i krokowym nie powinno wydawac dzwiekow
wtryskiwacze powinny pracowac tylko przy kreceniu rozrusznikiem i podczas pracy silnika
krokowy powinno byc slychac po przekreceniu zaplonu i po jego wylaczeniu, potem ma byc cisza
swiece ogladales po tylu probach moze sa zalane, nalezaloby je wykrecic i osuszyc np. wygrzewajac konce na kuchence
pompe paliwa slyszysz , moze masz za male cisnienie paliwa
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 16:22
mysle ze to ta część jest zepsuta ponieważ przełącznik numer 1 zalacza sie ale potem sie wogole nei wylacza kiedy wylacze auto i wyjme kluczyki czekam 2-3 minuty on robi jakby zwarcie bo sie nie odlacza i dlatego slychać cos z wtryskiwaczy. następne co mnie niepokoi to to ze przekaźniki 3 i 4 wogóle!!! sie nie włączają wogole sie nie stykają tak jakby wogóle nie działały. Teraz pytanie kiedy one sie wlaczaja zaraz po zastartowaniu auta?? czy wogole sie maja nie wlaczać? jaka jeszcze może byc przyczyna tego ze one sie nie włączają? a kolejną rzecza ciekawą jest to ze dzis auto odpaliło od sztycha jaks stało pod sniegiem przez swieta nie ruszane to odpaliło chodzilo z 2-3 minuty i padło i nie odpaliło wiecej te przekazniki moze sa zepsute moze to tylk ota część wymienie ją i bedzie ok?:> a moze to być np ta srebrna puszka kwadratowa obok tego modułu?? bo powstrzasalem nia zani mauto odpaliło =) jzu sam nie wiem co jest grane kompletnie!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
następne co mnie niepokoi to to ze przekaźniki 3 i 4 wogóle!!! sie nie włączają wogole sie nie stykają tak jakby wogóle nie działały
jeden pewnie jest od pompy paliwa, on powinien wlaczyc sie na ok 2 sekundy po przekreceniu zaplonu,
i wlaczyc na stale przy kreceniu rozrusznikiem, no i oczywiscie podczas pracy silnika
jak rozlaczy sie styk przekaznika pompy paliwa to samochod odrazu zgasnie
ten nazwijmy go nr. 4 jest od grzalki sondy lambda, wlaczany jest pewnie po rozruchu silnika, jesli silnik jest zimny
najwazniejsze i niezbedne do pracy silnika sa przekaznik glowny i pompy paliwa
donmulanka napisał/a:
a moze to być np ta srebrna puszka kwadratowa obok tego modułu?
chodzi ci o kompa
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Lis 2007 Posty: 318 Skąd: Nowy Targ
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 21:49
tak o kompa:) ale watpie zeby komp sie spier%^&* bo auto czasem chodzi normalnie.. jak np zatkalem te 4 styki kartonikami to auto chodziło ale potem zgasło bo sa pewnie zepsute, a z tego co piszesz wynika ze poprostu pompka paliwa nie podaje tak paliwa jak powinna poniewaz dziala tylko glowny przekaznik nr 1 ktory i tak sie zawiesza... nawet po wylaczeniu silnika sie nie rozlacza. Te 2 przekazniki 3 i 4 nie działają wogole nie wlaczaja sie nawet na ulamek sekundy... czyli moge być pewien ze to one są zepsute?:) oby.. jutro dostane nowa część odrazu ją zaaplikuje kociakowi i mam nadzieje ze to go uleczy bo juz nie moge zdzierzyc jazdy oplem mojej mamy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 901 Skąd: Poznań
Wysłany: Wto Mar 25, 2008 22:06
Nie był bym taki pewien co do zespołu przekaźników one są sterowane z kopmutera silnika , może gubić sygnał ze sterownika silnika - tak bywa , tylko schemat z Rave kontrolka/miernik i cheja
_________________ Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum