Forum Klubu ROVERki.pl :: [ 220 Sd '97] -- przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ 220 Sd '97] -- przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie
Autor Wiadomość
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 08, 2008 18:53   [ 220 Sd '97] -- przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie

przy wyłaczonym zaplonie rozwala kompletnie akumulator .....
wstaje rano wsiadam, odpalam samochod --wszystko OKEY -- wracam z pracy stawiam samochod wylaczam zaplon --do tej pory wszystko OKEY
wstaje rano centralny juz nie reaguje..nie mruga nawet dioda od radia --akumulator kompletnie rozladowany :neutral: ....wkladam drugi, odpalam, dojezdzam do pracy stawiam na 8h na parkingu.... chce wrocic do domu --akumulator padniety ( to juz drugi)




jakies sugestie?? komus juz sie to przytrafilo ?? co moze pobierac prad z akumulatora przy wylaczonym zaplonie?? do takiego stopnia ze po 8h (moze szybciej) wyladowywuje kompletnie akumulator
zwarcie instalacji nie biore pod uwagie , bo nigdzie nie widac ani nie czuc palacych sie kabli
________
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 08, 2008 18:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Mar 08, 2008 19:15   

przekaxnik swiec żarowych, wiązka tylnej klapy. To najczęściej padające rzeczy, które moga rozładowywać aku.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 08, 2008 22:42   

Brt napisał/a:
przekaxnik swiec żarowych, wiązka tylnej klapy. To najczęściej padające rzeczy, które moga rozładowywać aku.


przekaznik swiec -- napewno nie ..... SPRAWDZONE swiece sie wylaczaja
wiazka tylej klapy -- tez nie ......SPRAWDZONE
wszelakie zarowki czy to w bagazniku czy schowku tez odpadaj --SPRAWDZONE

____________________

ja prawde mowiac nie wiem co jeszcze moze pobierac prad przy wylaczonym zaplonie :cry:

____________________
Ostatnio zmieniony przez FSEbola Sob Mar 08, 2008 22:49, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Mar 08, 2008 22:44   

czyli: amperomierz na wyjście aku zmierzyć prąd i jesli jest wypinać kolejne obwody (bezpieczniki) do czasu znalezienia obwodu zżerającego prąd ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 08, 2008 22:47   

Brt napisał/a:
czyli: amperomierz na wyjście aku zmierzyć prąd i jesli jest wypinać kolejne obwody (bezpieczniki) do czasu znalezienia obwodu zżerającego prąd ;)


no wlasnie jak podlaczyc amperomierz ?? ? na jakim zakresie go podlaczyc ?? ? i co powinien mi wskazywac??

_________________
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Mar 08, 2008 23:05   

amperomierz ZAWSZE szeregowo (czyli jeden przewód miernika do klemy a drugi do kabla odpiętego z tej klemy) i na max zakresie jaki masz (10A, 20A)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sob Mar 08, 2008 23:18   

Alternator. Tylko alternator w szybkim tempie rozładuje akumulator bez widocznych oznak. Najprościej wymontować na czas postoju bezpiecznik na zasilaniu albo odłączyć kabel zasilający. :roll: :roll:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Mar 08, 2008 23:36   

racja o nim zapomłem. Może nie tylko ;) , ale sprawdzić trzeba :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 09, 2008 00:27   

R-200 napisał/a:
Alternator. Tylko alternator w szybkim tempie rozładuje akumulator bez widocznych oznak. Najprościej wymontować na czas postoju bezpiecznik na zasilaniu albo odłączyć kabel zasilający. :roll: :roll:



hmm...... powiem tak ... samochod odpalam z akumu... po odpaleniu zdejmuje klemy (zabezpieczam zeby nie robily zwarcia) ...podczas jazdy zadnych skokow napiecia nie wyczuwam ...swiatla nie przygasaja, samochod normalnie pracuje ...alternator podaje odpowioednie napiecie 14.2 -14.5v zalezy od obciazenia ...

__________________
jak sprawdzic czy alternatoer moze byc walniety ??
__________________
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 09, 2008 00:45   

Juz byl raz taki temat na niemckim forum:

Z tego co jeszcze dobrze pamietam to sprawdz:

• Czy Alernator laduje wystarzajaca batterie moze byc walniety i dlatego masz czasem bat pusta a czasem nie.

• wiazka kabli z tylu w klappie moze miec kabelki odizolowane i robia sobie zwarcie

• Sprawdz kable do minusa ktore ida od bateri do karoserie moga byc juz troche ulamane albo cos. Sprawdz ich stan, purasz nimy sie nie oddzerwialy albo cos.

• Wypnij sobie radio albo wyciagnij bezspiecznik ktory laczy Zegar i Radio i zobacz czy to dalej wystepuje.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 09, 2008 01:49   

Remi55 napisał/a:
Juz byl raz taki temat na niemckim forum:

Z tego co jeszcze dobrze pamietam to sprawdz:

• Czy Alernator laduje wystarzajaca batterie moze byc walniety i dlatego masz czasem bat pusta a czasem nie.


tak alternator podaje 14,2 -14,5 w zaleznosci od obciazenia

Remi55 napisał/a:
• wiazka kabli z tylu w klappie moze miec kabelki odizolowane i robia sobie zwarcie


SPRAWDZONA ...zaizolowana poza tym zwarcie kabli nie wchodi w rachube .... nie widac nadpalenia, nadtopienia, nie czuc swadu spalonych kabli

Remi55 napisał/a:
• Sprawdz kable do minusa ktore ida od bateri do karoserie moga byc juz troche ulamane albo cos. Sprawdz ich stan, purasz nimy sie nie oddzerwialy albo cos.


SPRAWDZONE to nie to (masa doczepiona jest do nadwozia zaraz przy akumu i do skrzyni biegow

Remi55 napisał/a:
• Wypnij sobie radio albo wyciagnij bezspiecznik ktory laczy Zegar i Radio i zobacz czy to dalej wystepuje.


-- tego jeszcze nie sprawdzalem :?:
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 08:00   

a ja bym sprawdził alternator czy czasem nie jest któraś dioda uszkodzona... tzn. rozłącz przewody od alternatora i zostaw auto tak na noc pamiętając żeby przewód "+" odkręcony z alternatora nie dotykał do masy i nie robił zwarcia...

szybciej można sprawdzić w taki sposób:
wpinasz amperomierz miedzy klemę, a aku i odpinasz przewody od alternatora jeśli znika pobór prądu masz winowajce....

już przy kilku autach spotkałem sie z uszkodzeniem jednej z diod prostowniczych oznakami było między innymi rozładowanie aku.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 09, 2008 08:49   

No Alternator trzeba juz zmieczyc amperomeirzem a nie Volt :wink: Bo to o niczym jeszcze nie mowi :ok:

A zwiazke kabli to ja nie byl bym taki pewny, nie bedzie tez nic smierdziec ani nic, tak umnie wygladala zwiazka kabli:


Jedziem z nia tak prawie ponad rok i wszystko dzialalo az pewnego dnia czyli tydzien temu robili sie rozne dziwne rzeczy i doznalem szoku chodz wiedzialem ze tak bedie wygladac :shock:

Ja bym najpierw sprawdzil alernator czy napewno dobrze laduje ale raz na wolnych obrotach i drugi raz przy dodawanie gazu trzeba zmierzyc.

Pozdrawiam
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 14:16   

Po pierwsze nie należy odłączać akumulatora gdy silnik jest w ruchu. Powoduje to ogromne skoki napięcia które mogą być zgubne dla elektroniki w tym alternatora. Nie napisałeś czy sprawdziłeś jak napisałem. Są uszkodzenia alternatora które powodują zużycie prądu na postoju a w trakcie pracy zachowują się prawidłowo. Szukasz gdzie prąd ucieka to sprawdż a nie sprawdzaj w trakcie pracy silnika bo nic nie znajdziesz. :razz:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 09, 2008 20:26   

R-200 napisał/a:
....... Szukasz gdzie prąd ucieka to sprawdż a nie sprawdzaj w trakcie pracy silnika bo nic nie znajdziesz. :razz:

bez komentarza....

_______________________________________

pisalem juz powyzej ze alternator jest OKEY ..czytajcie uwaznie.... przy wylaczonym zaplonie nie obciaza akumu.... przy wlaczonym silniku podaje napiecie rzedu 14,2 -14,5 V
14,2 przy wlaczonych swiatlach drogowych i ogrzewniu tylnej szyby...

rozrusznik tez nie powoduje zwarcia


_______________________________________

hmmm........
czasem to auto mnie zaskakuje .....
przesiedzialem prawie caly dzien nad nim i nic nie znalazlem ....

sprawdzalem ameromierzem tak jak mi mowil Brt ... amperomierz nic nie wykazal ....


na 100% moge wykluczyc wiazkie kabli w klapie tylnej ... tam jest wszystko okey ....
alternator tez nie powoduje zadnego zwarcia -na moje szczescie :d

zostawilem wiec na noc z podlaczonym akumu.... i okazuje sie ze problemu juz nie ma ....... jakby reka odjal .....

zastanawiam sie tylko czy brak masy moglby rozladowac kompletnie akumu przy wylaczonym zaplonie ... ?? ? bo tylko to poprawialem


hmm...... problem znikl ale powroci zobaczymy co bedzie jutro .....
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 13, 2008 14:51   

FSEbola, czy Ty w końcu zmierzyłeś ten prądu upływu akumulatora?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 22, 2008 13:45   [220 SD '97] -- bezpiecznik 40A ENG MGMT

pytanko :
co jest podpiete pod bezpiecznik 40A ENG MGMT ??
ten ktorego nie ma na ponizszym zdjeciu ....


zdjecie 1

zdjecie 2
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Mar 22, 2008 13:58   

engine management, czyli zarządzanie silnikiem- komputer sterujący wtryskiem (taka blaszana skrznka pod maską)
działa Ci samochód bez tego bezpiecznika?? :shock:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sob Mar 22, 2008 14:16   

Ja znalazłem tylko tyle na ten temat, że ten bezpiecznik odpowiada za "engine management". Zresztą taki ma podpis na pokrywie ;) . Podejrzewam, że w przypadku Twojego silnika z pompą mechaniczną (rover ECM) nie jest on wykorzystywany. Tak przynajmniej wywnioskowałem po obejrzeniu schematów i z tego, że wtryskiem u Ciebie nie steruje komputer.
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 22, 2008 14:47   

okey
dzieki a teraz powiazcie mi to Panowie z tym

przy wylaczonym zaplonie rozwal mi kompletnie akumulator
cos co jest podlaczone pod ten bezpiecznik pobiera mi prad z akumulatora przy wylaczonym zaplonie

[ Dodano: Sob Mar 22, 2008 14:48 ]
sTERYD napisał/a:
engine management, czyli zarządzanie silnikiem- komputer sterujący wtryskiem (taka blaszana skrznka pod maską)
działa Ci samochód bez tego bezpiecznika?? :shock:


nie ...kontrolki swieca ( bez kontrolki podgrzewania swiec) ale nie odpale bez tego bezpiecznika
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Sygnał przy zaplonie
Jaworzyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Sro Paź 05, 2011 15:41
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R200] Cos mi piszczy przy zaplonie i czasami podczas jazdy
Amanda123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Sty 10, 2013 21:22
nospa
Brak nowych postów [R220sd] Zgasł i kompletnie nic nie działa.
mlodyjp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lut 21, 2013 16:45
mlodyjp
Brak nowych postów [r 25 2005r iTD] stracił kompletnie przyspieszenie !
najnowszy85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Cze 06, 2010 00:43
Fargo80
Brak nowych postów [200 sdi] Buczenie przy hamowaniu
plemaster Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Gru 27, 2010 09:19
plemaster



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink