Wysłany: Sob Mar 29, 2008 00:20 [R75] Kontrolka z wykrzynikiem zapala się
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich. Kupiłem niedawno R75 i było wszystko bobrze (no prawie). Chodzi mi o kontrolkę silnika na desce. Na początku po przekręceniu stacyjki zapalała się kontrolka bez wykrzyknika teraz zapala się z wykrzyknikiem. Sprawdzałem w warsztacie na komputerze ale nic nie pokazał. Co może być przyczyną.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 11, 2010 19:33, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 29, 2008 00:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A ja pociągnę temat, bo pojawił mi się problem z tą kontrolką. Od czasu do czasu, głównie przy zimnym silniku potrafi mi się zapalić na chwilę a potem gaśnie. Może mrugnąć raz, albo kilka ale jak dodam gazu to gaśnie. Co może być powodem? Bo pojęcie usterka silnika jest dość obszerne, hehe, Pozdrawiam
Dzięki. Jestem z Trójmiata i tu chyba nie ma serwisu Rovera :-( więc pewnie się naszukam żeby podłaczyć auto do kompa. Może wstrzymać się aż zaświeci się na stałe? Bo tak będzie trudno znaleźć przyczynę?
Odnowię temat....
Mam ten sam problem, pali mi się pomarańczowa kontrolka silnik z wykrzyknikiem w środku...
Kolega przyjechał autem z Niemiec, jest to rover 25 2.0 Turbo Diesel. Pomarańczowa kontrolka świeci się cały czas, byłem na komputerze i nic nie wykryło, elektryk przekopał cale auto i nic, dzwonił do Wrocławia do ASO Rovera, ale typ co się na tym zna pojechał na wakacje. A ja jestem skazany na czekanie
Auto przyjechało ponad 1 tys. kilometrów (kontrolka się paliła, bo w Niemczech znajomy mechanik powiedział, że to nic poważnego i można jechać), chodzi jak złoto, nic nie szarpie, nie przerywa, a w Polsce i na przeglądzie i u w/w elektryka wszyscy zachwycają się jego stanem . Niestety mam francuską instrukcję i nie za bardzo potrafię to przetłumaczyć. W tytule opisu kontrolki pisze, o anomaliach w funkcjonowaniu silnika i że dotyczy to tylko Diesli. Potem coś o jakiś 30 sekundach. Auto dość długo stało nieużywane zanim trafiło do mnie. Czy może mieć to związek ze świecami żarowymi luz z cewką?
Jeżeli auto stało długo, to może to mu zaszkodziło. Po uruchomieniu jeżeli się kontrolka włączyła i jeszcze jak ktoś ostro przejechał te 1000km to nie jest zbyt dobre dla silnika. Może po kilkuset km zgaśnie a może to jakiś czujnik ? położenia wałka lub inna ? I dlatego ?
P.S. Czy pali Ci się cały czas i gaśnie po chwili ? Bo nie napisałeś tego.
Świeci się cały czas. Ale gdyby to był wał to byłoby słychać chyba, a silnik pracuje bez zastrzeżeń. To nie moja opinia (bo się na tym nie znam do końca) tylko znajomych: mechanika i faceta, który sprowadza auta od 15 lat. Koledze w mercedesie też się coś takiego świeci, jeździł na kompa też mu nic nie wykryło i jeździ dalej. Już przejechał na tym 60 tys. kilometrów Ja wolę jednak tego nie bagatelizować Wieczorem wrzucę skan z instrukcji może jak ktoś umie po francusku to to wytłumaczy
---edit---
Ściągnąłem angielski e-book z instrukcją. Niestety pisze tam tylko jak postępować gdy się kontrolka zapali, a nie co może być przyczyną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum