Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Filtr paliwa w zbiorniku, kody błędów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Filtr paliwa w zbiorniku, kody błędów
Autor Wiadomość
stefciu11 



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Pomorskie



Wysłany: Wto Mar 25, 2008 17:56   [R75] Filtr paliwa w zbiorniku, kody błędów
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

[R75 1.8i 01r]
Witam mam pytanie co oznaczają kody błędów P0106, C2400. Wie ktos gdzie znajde liste kodów?
Dziekuje i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 23:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 25, 2008 17:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Mar 25, 2008 18:46   

Do R75 benzyna 2.0 są opisane (po angielsku) tutaj:
http://forums.mg-rover.or...light=obd+codes
Wygląda z opisu, że P0106 to standardowy kod OBD:
P0106 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem. (Tłumaczenie na język zrozumiały to już nie ja)
natomiast na żadnej liście kodów OBD, które posiadam, w tym specyficznych dla Rovera, nie znalazłem C2400, wszystkie kody mają zakres C1xxx - w ogóle nie było C2xxx.
Zgodnie ze specyfikacją OBD kod dotyczy układu jezdnego:
P - układ napędowy, B - karoseria,
C - układ jezdny, U - komunikacja sieciowa..
Spróbuj poszukać więcej na stronie MG-Rover. Kody błędów w szukajce: fault codes.
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
stefciu11 



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Pomorskie



Wysłany: Wto Mar 25, 2008 19:15   

Dziekuje za podpowiedź, z tego co tu widze wnioskuje że problem dotyczy CHYBA ciśnienia w kolektorze (manifold-kolektor) czy ktoś potrafi mi powiedzieć co to oznacza dla mnie, jestem laikiem, to poważna sprawa czy może jakiś czyjnik poprostu siadł, może chodzi o taką rureczke :) przyczepioną do kolektora od której poprowadzony jest kabel? Jeśli ma ktoś jakiś pomysł to poprosze o podpowiedź.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 25, 2008 20:49   

stefciu11 napisał/a:
może chodzi o taką rureczke :) przyczepioną do kolektora od której poprowadzony jest kabel?

...ten kabel/przewód wchodzi potem do komputera? Jeżeli tak, to czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym masz w komputerze. Sprawdź tę rureczkę oraz jej podłączenia.

Jakie są objawy? Dzieje się coś z autem, że te kody błędów odczytałeś?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
przemo285 




Pomógł: 81 razy
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 901
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Mar 25, 2008 21:39   

Pytanie co z tym autem się dzieje jakie objawy opisz coś bliżej , co do czujnika Map to w Roverze 75 jest zamontowany w kolektorze ssącym a nie jest połączony z komputerem silnika wężykiem , normą jest w tych silnikach błąd z czujnika na pompie wspomagania steru/kierownicy ale tym nie ma się co przejmować , czy to jest silnik z turbo ?? ??
_________________
Sprzedaż części, diagnostyka komputerowa Rover MG Land Rover oryginalnym komputerem T4- POZNAŃ . RÓWNIEŻ NAJNOWSZE MODELE LAND I RANGE ROVERA ,z firmą Rover MG Land Rover jesteśmy związani od 1995 roku TEL. 0698363760, parts2@wp.pl / britcars@wp.pl
 
 
 
stefciu11 



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Pomorskie



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 06:11   

Nie, to nie jest turbo. Silnik zapala ładnie chodzi równo nie móli i wszystko jest ok - przez pierwsze 10 - 15 minut, potem zaczyna szarpac czasem gasnie chodzi strasznie nierówno, czasami walczy cały czas skacząc na obrotach a czasami poprostu zgaśnie, wtedy kręci ale nie chce odpalic przez pare minut. Wszystkie te objawy są poprzedzone rytmicznym stukaniem w jakiejś CHYBA pompce, która jest przyczepiona do obódowy skrzynki od akumulatora i od której to idzie gumowy węrzyk do silnika a raczej do jego górnej części tam gdzie linka od gazu jest zamontowana i rura od filtru powietrza dochodzi. Przepraszam za tak banalny opis ale nie znam sie poprostu.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 08:26   

jest to zawór podciśnieniowy może być uwalony, ale jeszcze przejedz po kolektorze plastikowym czy się nie rozkleił na łączeniach.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
stefciu11 



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Pomorskie



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 18:54   

Dziękuje za podpowiedź, jutro będę szukał. Mam jeszcze pytanie bo dowiedziałem sie ze samochód może nie dostawać paliwa co sie z kolei może wiązać z brudnym filtrem bądź zapchanymi przewodami, gdzie znajduje sie filtr paliwa oraz pompa paliwa w Rover 75 1.8i 2001r ? Z góry dziękuje i pozdrawiam.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Mar 26, 2008 19:49   

filtr i pompa znajduje się w zbiorniku paliwa , dostępny od środka auta pod tylną kanapą.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 27, 2008 13:00   

stefciu11 napisał/a:
Dziękuje za podpowiedź, jutro będę szukał.

Znalazłeś? ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
stefciu11 



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Pomorskie



Wysłany: Pią Mar 28, 2008 05:29   

Znalazłem, ale nie mam pojęcia jak sie dostać do filtra. Z lewej strony pod metalową okrągłą osłoną jest okrągła plastikowa zatyczka od której wychodzi przewód paliwowy, jak to otworzyć ?. Z prawej jest podobnie tyle że tam jest kostka z przewodami. Czy te osłony sie odkręca czy wyciąga, jak je wyjąć aby dostać sie do filtra?

[ Dodano: Pią Mar 28, 2008 05:51 ]
Najgorsze jest to, że żaden mechanik nie chce sie podjąć naprawy. Każdy sie boi tego samochodu, jeden mechanik kazał mi powyjmować wszystkie przewody i poczyścić. Wszystko do czego mogłem sie dostać powyjmowałem i poczyściłem - bez zmian. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, jest taki silniczek który przesówem poziomym reguluje ilość powietrza połączony jest on gumowym wężem, który jak zdejme to nic sie nie dzieje a jak zatkam to samochód gaśnie (nie jest to ta pompka o której wcześniej pisałem zamontowana do obódowy skrzynki na akumulator). Ten silniczek gdy zgaśnie samochód wydaje jeszcze przez pare minut cichy pisk, czy jest to naturalne ?. Wymontowałem go ale nie jest on rozbieralny - poczyściłem przewody elektryczne dochodzące do niego. W dolotach powietrza nic nie trzeba było udrazniać.
Brakuje mi pomysłów co to może byc. Wciąż mam nadzieje, żę poprostu nie dostaje paliwa i po wymianie filtra będzie wszystko ok.
Jeśli ma ktoś jakieś pomysły z której strony to ugryść to poprosze:)
Pozdrawiam.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10928
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Mar 28, 2008 10:51   

to jest silniczek krokowy
ten wężyk to obejście przepustnicy, więc jedyne dojście powietrza do silnika przy zamkniętej przepustnicy stąd silnik gaśnie jak go zatkasz.
silniczek jest trochę rozbieralny i trzeba go wyczyścić jak wymontujesz to niech ktoś przekręci kluczyk w pozycję zapłon a Ty patrz co się dzieje. Zaworek przy silniczku powinien sie trochę schować jak ktoś przekręci kluczyk spowrotem to zaworek powinien wyleźć, potem się schować i potem jeszcze gdzieś do połowy sę ustawić (w każdym razie jakieś duże ruchy wykona) jeśli przytrzymasz zaworek przy chowaniu to silniczek go nie ruszy, i przy następnym wyłączeniu kluczyka zaworek się odkręci. Tylko musisz go łapać bo jest na sprężynce ;)
i tam w środku wszystko ładnie trzeba wyczyścić jakimś szybkoparującym rozpuszczalnikiem. I nie smarować :!:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
stefciu11 



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Pomorskie



Wysłany: Sob Mar 29, 2008 18:34   

Wygloda na to, że z tym silniczkiem jest wszystko ok. Sprawdzałem. Awaria jednak nie znikła. Jestem załamany poziomem usług w warsztatach samochodowych. Zdaje sobie sprawe, że nie wszystkich to dotyczy ale w wiekszości stanowie problem wymawiając słowo ROVER 75, nikt nie chce się podjąć naprawy (chociażby oględzin) polecając innego fachowca, który z kolei jest zły, że poprzedni go polecił :( I tak w kółko.
No nic, nie podaje sie jednak wiec mam dwa pytania:
1) jak dostać sie do filtra paliwa albo pompy - dotarłem do miejsca w którym pod tylnim siedzeniem odkręcam metalową okrągłą pokrywe mocowana czterema śrubami a pod spodem jest plastikowy dekiel z którego wychodzi przewód paliwowy - nie wiem jak ten dekiel odczepić, odkręcić, pociągnąć czy raczej jakieś zatrzaski mągą być? Prosze o podpowiedź bo nie chce sie narażać na koszty w serwisie jeśli to tylko sprawa zatkanego filtra.
2) w związku z tym, że sam sie nie znam a pomocy u regionalnych mechaników w żaden sposób uzyskać nie moge jestem zdecydowany zalawetować samochód do serwisu. Czy to dobry pomysł, jakie są koszty, co o tym myślicie? Boje sie serwisu gdyż słyszałem, że są drogie i nie zawsze skuteczne.
Pozdrawiam.
 
 
Cygnus 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 44
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Mar 29, 2008 19:13   

Skoro pytasz, to pewnie nie masz Rave'a.
Zatem wklejam te dwie strony o pompie paliwa.

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 19:22 ]
Właśnie doczytałem, że rozkręcasz filtr a nie pompę, mój błąd, naprawiam.
 
 
 
stefciu11 



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 7
Skąd: Pomorskie



Wysłany: Sob Mar 29, 2008 21:34   

tak, tak, PHJOWI pomógł mi zlokalizować filtr ale nie wiem jak dalej mam to rozebrać.

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 21:35 ]
ok właśnie mi wyskoczyły zdjęcia, zaraz sie żuce okiem, dzieki serdeczne!

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 21:45 ]
super, naprawde serdeczne dzieki, właśnie czegoś takiego potrzebowałem.
 
 
rafal71 



Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 1
Skąd: bielsko biala



Wysłany: Czw Paź 06, 2011 11:47   

witam mam problem chodzi mi okody błędów P1002,P3002,P3011,C2411,C2401,P0002,POE02.Rover75 1.8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Kody błędów OBD
apples Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Lip 18, 2010 18:28
apples
Brak nowych postów [R75]KODY BŁĘDÓW
polion Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Sie 06, 2013 11:42
maniek76
Brak nowych postów [r75] Kody błedów silnika V6 2.0i
ENU Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Cze 17, 2014 00:08
ENU
Brak nowych postów [R75] Komputer i kody błędów
sknerko Rover serii 75, MG ZT 71 Sob Lip 19, 2014 22:17
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT 190] Czek po montażu LPG, kody błedów :D
slax Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Sie 26, 2016 19:14
slax



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink