Koledzy, tak jak w temacie. Mam problem w wyborze ksenonów do mojego Roverka. Na allegro.pl spotkać można przeróżne instalacje HID. Może ktoś już ma w swoim Roverku wstawione i powie jak które święcą. To mi bardzo pomoże w wyborze bo już się praktycznie zdecydowałem na kupno tylko nie wiem na jakie. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
Zainwestuj dobre, zwykłe żarówki, a najlepiej to rozbierz reflektory, wyczyść i złóż spowrotem - u mnie dało to doskonałe efekty.
A dlaczego żadne?
Bo:
a) jest duża szansa, że będziesz oślepiał innych i to jest niebezpieczne
b) takie xenony są nielegalne i policja zabierze Ci dowód przy pierwszej okazji
[ Dodano: Sro Kwi 02, 2008 14:51 ]
No i część wskazanych przez Ciebie aukcji wskazuje na palniki z mocowaniem typu H7, a ZTCP R600 ma 4*H1.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Kup Osram Nightbreaker, lub Philips VisionPlus i będzie gitara
Kumpel kupił sobie Philips BlueVision i nie był zadowolony z ich świecenia. Z kolei mój sąsiad kupił ksenonki, coś jak te powyżej tylko jeszcze innej firmy i świecą super. Barwa światła biała i delikatnie jakby prześwituje niebieski. Bardzo mi się podobają
1. jakosc takich zestawow jest tragiczna
2. nie przeszkadza Ci ze bedziesz oslepial innych??
3. czy masz przystosowane leflktory?
4. czy masz spryskiwacze reflektorow?
5. czy masz autopoziomowanie
6. czy masz kase na robienie przegladow, placenie mandatow ?
7. czy masz czas chodzic po urzedach odbierac dowod rejstracyjny??
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 527 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 14:24
maciej napisał/a:
...
Bo:
a) jest duża szansa, że będziesz oślepiał innych i to jest niebezpieczne
b) takie xenony są nielegalne i policja zabierze Ci dowód przy pierwszej okazji...
NIe zgodze sie z toba! Dobrze zamontowane sa idealne i nic nie oslepia,
a po drufie oczywiscie ze sa legalne, jedz na byle jaka stacje kontroli pojazdow i sie zapytaj. kazdy z tych zestawów na homologacje, a z reszta nie musza. NIe ma przepisu ktory nakazuje zamontowanie spryskiwaczy.
Do kolegi ktory załozył temat ja zamowilem u jakiegos goscia z wawy za 240zł
[ Dodano: Sro Kwi 02, 2008 15:32 ]
michone napisał/a:
1. jakosc takich zestawow jest tragiczna
2. nie przeszkadza Ci ze bedziesz oslepial innych??
3. czy masz przystosowane leflktory?
4. czy masz spryskiwacze reflektorow?
5. czy masz autopoziomowanie
6. czy masz kase na robienie przegladow, placenie mandatow ?
7. czy masz czas chodzic po urzedach odbierac dowod rejstracyjny??
odp:
1) Jakośc nie jast taka zła jak mówicie.(ja mam takie w audi a4 i jakos nie ma problemu juz od 2 lat)
2)nie bedzie nikogo oslepial jak dobrze zamontuje
3)Co masz miec w reflektorach przystosowane?? wkladasz zamiast seryjnej zarowki i maly otwor w tylniej czesci obudowy.
4)Nie trzeba miec spryskiwaczy powie ci to kazdy ze stacji kontroli pojazdow i policja
5) Autopoziomowanie rowniez nie jest potrzebne jak masz elektryczne lampy
6) Zadnych mandatow za to nie ma ani przegladow dodatkowych
7) Nie musi nic odbierac bo nic mu nie zabiora
Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.
Z tego co tutaj widze to musza byc.
Cytat:
Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.
Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami.
A tutaj chodzi o poziomowanie a nie elektryczna regulacje.
To tylko teoria, nie wiem jak to sie ma w praktyce, ale tez mi sie wydaje ze bedzie mial z tym problemy, bo na tych aukcjach pisze ze swiatla maja wiecej niz 2000 lumenow.
kumpel już drugi rok jeździ na takich ksenonach i przy żadnej kontroli żaden Niebieski nic na ten temat nie powiedział że coś jest niezgodne z prawem choć widział barwę i jasność świecenia
Tak to juz u nas jest ze to zalezy od czlowieka jeden sie przyczepi a drugi nie. ALe ja bym tego nie montowal, bo wiem jak bardzo mnie denerwuja ludzie z takimi xeonami jak jade w nocy.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 15:20
Ja tylko dodam, że prawdziwe problemy to mogą się przydarzyć gdy samochód wyposażony w takie żarówki będzie brał udział w wypadku. Kierowca może być zupełnie niewinny zdarzenia, ale może zostać uznany co najmniej współwinnym.
Ja kupiłem Osramy i nie żałuję ! Taki 'tani ksenon' dla mnie to nic innego jak 'wieś tuning'... fajnie świeci na niebiesko i laski na to lecą, no i kumpel takie ma w BMW, a drugi w Golfie, więc ja też chcę ... Ja wychodzę z założenia, że podstawa to BEZPIECZEŃSTWO ! i nie lubię być oślepiany przez takie 'latarnie' ...
Pokaż mi takie...
Zwłaszcza przy tym jak w Twoim Roverku masz zamontowane Angel Eyes...
Przepraszam, nie chcę żebyś się na mnie obraził, ale dla mnie to jest najlepszy przykład takiego taniego "tuningu" na fatelnej jakości częściach z Chin...
Niestety dobry zestaw "ksenonów" spełniający normy europejskie to wydatek rzędu 2000 zł i do R600 takich nie ma, bo to za stare i za rzadkie auto.
maciekwawa napisał/a:
kazdy z tych zestawów na homologacje
Proszę, pokaż mi ją (te homologacje - to musiałoby być potwierdzenie zgodności źródła z H1 oraz wartości strumienia świetlengo poniżej 2000 lumenów, żeby było tak jak piszesz)...
maciekwawa napisał/a:
a z reszta nie musza.
Kto Cie tak podle oszukał?
Każdy element obowiązkowego oświetlenia pojazdu MUSI nie tylko mieć homologację, ale również musi nią być oznacony w widocznym miejscu - pisałem już o tym w wątku, na który się powołuje.
maciekwawa napisał/a:
NIe ma przepisu ktory nakazuje zamontowanie spryskiwaczy.
Regulaminy ECE 45 i 48 - one nie tylko dotyczą tzw. "ksenonów", ale każdych świateł mijania przekraczających 2000 lumenów.
maciekwawa napisał/a:
a po drufie oczywiscie ze sa legalne, jedz na byle jaka stacje kontroli pojazdow i sie zapytaj.
Nie pójdę na "byle jaką stację" - wybieram te dobre.
A tak poważnie to źródłem prawa dotyczącego obowiązkowego wyposażenia pojazdów w Polsce nie są "byle jakie stacje" tylko Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Ministra Infrastruktury i inkorporowane decyzją Prezesa Rady Ministrów Regulaminy Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Przeczytaj proszę wątek, który podałem - wymieniłem tam chyba wszystkie obowiązujące w Polsce akty prawne dotyczące oświetlenia pojazdów i z nich jasno wynika, że nie tylko światła tzw. "ksenonowe", ale również wszystkie inne dające światło jasniejsze niż 2000 lumenów.
Nie wprowadzaj kolegi w błąd.
karasbp napisał/a:
kumpel już drugi rok jeździ na takich ksenonach i przy żadnej kontroli żaden Niebieski nic na ten temat nie powiedział że coś jest niezgodne z prawem choć widział barwę i jasność świecenia
Ile miał takich kontroli, i z jakich powodów?
Może ma szczęście...
A może kontrole były tylko w dzień, kiedy ciężko ocenić, czy to Philips BlueVision, czy "ksenon".
Poza tym niektórzy nasi policjanci mają rzadki kontakt z przepisami. Może na takich akurat trafił...
tommy45 napisał/a:
ALe ja bym tego nie montowal, bo wiem jak bardzo mnie denerwuja ludzie z takimi xeonami jak jade w nocy.
Dokładnie. Ostatnio przez godzinę jechał za mną jakiś wałek z takimi światłami i wystarczyły co jakiś czas odblaski w lusterkach bocznych, żebym potem musiał na pół godziny stanąć, bo tak mi zmęczył oczy.
thef napisał/a:
Ja tylko dodam, że prawdziwe problemy to mogą się przydarzyć gdy samochód wyposażony w takie żarówki będzie brał udział w wypadku. Kierowca może być zupełnie niewinny zdarzenia, ale może zostać uznany co najmniej współwinnym.
Dokładnie.
O ile dla Policjanta w czasie kontroli to czasem nie ma interesu zatrzymywać dowód, bo mandatu nie wystawi, tylko wyśle na dodatkową kontrolę, więc zysku dla komendy nie będzie, a tylko dla stacji diagnostycznej (bo to Polska właśnie i statystyka często liczy się bardziej niż bezpieczeństwo ), to w przypadku kolizji każdy biegły sądowy załatwi Ci w sądzie przynajmniej współwinę, a jeśli tylko drugi kierowca będzie mógł powiedzieć, że jechałeś z przeciwka i go oślepiłeś, no to jesteś ugotowany.
Poza tym jeśli komuś coś się stanie, a Ty na prawdę mogłeś oślepić (nie ważne, czy oślepiłeś, czy nie), to pozostaje jeszcze jedna kwestia - jak będziesz się z tym czuł...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 527 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 16:21
Nie rozumiem co ty masz do moich lamp?? co w/g ciebie jest nie tak z nimi?
Rob jak chcesz , nie ma przepisu mowiacego o spryskiwaczach nie wazne. nie bede sie spierac jestem zbyt nerwowy .
Nie rozumiem co ty masz do moich lamp?? co w/g ciebie jest nie tak z nimi?
To, że Ci ciągle nie działa jedno i o ile pamiętam (może się mylę) mówiłeś, że świecą nie tam gdzie trzeba.
maciekwawa napisał/a:
nie ma przepisu mowiacego o spryskiwaczach
Jest - punkt 6.2.9 regulaminu 45 EKG ONZ.
Jak chcesz jasno to tu masz artykuł:
http://www.xenotec.eu/index.php?id=pg&cnt=7#4
Owszem nie trzeba mieć "spryskiwaczy", ale trzeba mieć "urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ".
A najlepiej to samemu przeczytać Regulaminy 45 i 48 - są dość jasne nawet jak dla laika.
Proszę, wskaż gdzie się mylę, bo wg mnie to są obowiązujące w Polsce przepisy.
Pokaż te, które mówią inaczej.
Rozumiem, że na allegro.pl każdy obieca, że ma takie lub inne papiery, ale nie koniecznie te, które w razie wypadku będą Cię chronić, a to Ty jesteś odpowiedzialny za stan swojego auta.
maciekwawa napisał/a:
nie wazne. nie bede sie spierac jestem zbyt nerwowy.
Maciek, nie denerwuj się, nie chciałem Cię zdenerwować, tylko że przedstawiłeś swoje zdanie w sprawie, która po pierwsze poważnie wpływa na bezpieczeństwo na drodze, a po drugie możę dla czytającego mieć skutki prawne, a nawet karne, ale nie przedstawiłeś argumentów, a niestety tu jedynie przepisy prawne są argumentami - w sądzie nie powiesz: "bo mi tak diagnosta powiedział"...
Napisz na jakiej podstawie uważasz, że nie trzeba mieć spryskiwaczy lub wycieraczek i samopoziomowania świateł, bo może ja się mylę...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
3)Co masz miec w reflektorach przystosowane?? wkladasz zamiast seryjnej zarowki i maly otwor w tylniej czesci obudowy.
Klosze powinny miec gladkie szklo gdyz swiatlo ksnonowe jest inaczej rozpraszane... Po drugie lampy maja homologacje E pod zarowki np H1 i z kazdym innym zrodlem swiatla traca homologacje...
W swietle prawa to jest nielegalne i koniec kropka.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Prawo prawem i tak go nie przestrzegamy, wie o tym kazdy z was...
Ja na poczatku w swojej 600 zrobilem wies tjunink w stylu xenonki 8000k i jazda, swiecily jak halogeny w ciezarowce, oslepialem a sam duzo widzialem lecz dookola auta... Gdy widzialem jak moj Roverek wyglada na tych 8000k to stwierdzilem ze to prawdziwy kicz jak te zarowki niebieskie po 40zl. Zakupilem 5000k H1 (udało mi sie) za 199zł mają barwe biała zbliżoną do błękitnej jak oryginalne xenony montowane np. w Audi czy VW, wypolerowałem szkło na soczewke, wsadziłem i ukierunkowałem soczewke do odblysnika, wsadziłem xenony i jeżdże prawie jak "full legal" lecz jeszcze czekam na spryskiwacze od Octavii i wtedy będę czyste
Jak juz to kupuj te o najmniejszej barwie TYLKO wypoleruj szklo
Bo:
a) jest duża szansa, że będziesz oślepiał innych i to jest niebezpieczne
b) takie xenony są nielegalne i policja zabierze Ci dowód przy pierwszej okazji
zgadzam się w 100%
już kiedyś pisałem, że spotkanie z xenonami praktycznie zawsze oznacza oślepienie, naprawdę rzadko są one odpowiednio ustawione
zobaczyłem jeszcze, że to same zestawy za 200-300 złoty... naprawdę w imieniu innych kierowców proszę nie rób tego
Hmmm... No jeśli masz takie podejście to nie chciałbym Cię spotkać wyjeżdżajacego z podporządkowanej, gdy ja będę na głównej...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum