Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.8Vi LPG 97r] Wyciek płynu chłodniczego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.8Vi LPG 97r] Wyciek płynu chłodniczego

Załamka ;/
Autor Wiadomość
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 12:36   

600pln starczy na uszczelke, pasek rozrzadu, chlodziwo, olej niedrogi, planowanie i robote mechanika i to ledwo ledwo...czyli na minimum. a moze nawet i na to nie starczyc:)
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 12:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4533
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 12:51   

Ale na napinacz do paska, to już chyba nie starczy... :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 12:55   

jesli przedmiotem wymiany jest sama uszczelka (zakladamy ze reszta elementow nie wymaga wymiany z powodu zuzycia) to mysle ze wymienione przeze mnie elementy wystarcza

jednak wiekszosc z nas robi HGF'a wkrotce po zakupie auta importowanego z zachodu wiec zalecamy wzajemnie powszechnie kompleksowa robote paska glowicy itp.... i wtedy trzeba miec 1500 lekko zeby zrobic to raz a dobrze

natomiast jesli do planu minimum dochodza szpilki glowicy jest to koszt 800pln razem w wariancie optymistycznym
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 13:27   

piter34 napisał/a:
Czyli robocizna + planowanie i sprawdzanie głowicy wyszła 180PLN ??


Źle policzyłem, zapomniałem o sprawdzaniu głowicy za które zapłaciłem 80 zł w innym warsztacie.

piter34 napisał/a:
Czy doliczyłeś koszt oleju/płynu chłodniczego, uszczelek kolektorów oraz pokrywy wałków?


Jak już chyba wspomniałem wyżej nie liczyłem kosztów płynów bo oleju poszło 12 litrów na płukanie i 4,5 na wymianę.

Uszczelki kolektorów nie były wymieniane. Pokrywy wałków miałem w spadku po R200 i nie liczę jej bo za nią nie płaciłem. Nie wiem nawet ile kosztuje.

Cytat:
Czy wymieniałeś uszczelniacze wałków?


Nie.

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2008 13:28 ]
rozrząd wraz z uszczelniaczami, napinaczami robiłem z dwa tygodnie później ale już w innym warsztacie - bardziej zaufanym.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 14:51   

rovero, no to w takim razie normalna cena zrobienia HGF jest większa od 600PLN (i to sporo). Ty nie wymieniałeś uszczelek kolektorów (dlaczego...?), uszczelkę pokrywy miałeś już kupioną. Nie wymieniałeś uszczelniaczy wałków ani rozrządu (gdy od wymiany paska upłynęło dużo czasu, to należy go zmienić podczas naprawy HGF).
Nie wliczyłeś kosztów oleju (choćby tych nominalnych 4 litrów) ;-)


paff napisał/a:
jesli przedmiotem wymiany jest sama uszczelka (zakladamy ze reszta elementow nie wymaga wymiany z powodu zuzycia) to mysle ze wymienione przeze mnie elementy wystarcza

Jeżeli odkręca się kolektory i pokrywę wałków to należy obowiązkowo wymienić uszczelki. Wiem z doświadczenia (mój pierwszy R200), że potem zaczną cieknąć/przepuszczać. Uszczelniacze wałków również...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
komarek 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 03 Sty 2008
Posty: 785
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 15:25   

piter34 napisał/a:
Jeżeli odkręca się kolektory i pokrywę wałków to należy obowiązkowo wymienić uszczelki.


dokładnie

dodam od siebie, że kiedy mechanicy mają rozkręcić połowę silnika i nie zwiększa to robocizny wcale to wręcz głupotą byłoby niewymienienie niejako przy okazji kompletu uszczelek
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Kwi 06, 2008 23:41   

piter34 napisał/a:
Wiem z doświadczenia (mój pierwszy R200), że potem zaczną cieknąć/przepuszczać


my nie wymienialismy tej metalowej
posmarowalismy ja w miejscach styku silikonem
u Senn'a poszla chyba na loctite 510
moge wstawic fotke silnika po przebiegu 50 tys. od naprawy HGF w kanciaku
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 Vi] Wyciek płynu chłodniczego :(
Korczus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Sro Sie 13, 2008 17:07
ewrej
Brak nowych postów [r200]wyciek płynu chłodniczego do 2 tunelu świecy
zajoc1910 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Sty 19, 2011 18:40
zajoc1910
Brak nowych postów [R 214 Si '97] Wyciek płynu chłodniczego
master55 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sro Lis 04, 2009 22:25
darek_wp
Brak nowych postów [R25 2.0iDT '03] Wyciek płynu chłodniczego
Verneur Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pon Sie 09, 2010 22:09
PiotrekGran



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink