Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Trzymający hamulec
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Trzymający hamulec
Autor Wiadomość
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



  Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 18:10   [R400] Trzymający hamulec
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998

Witam

Grzeje mi się prawe przednie koło, sądząc po zachowaniu auta przy dotaczaniu się, trzyma trochę hamulec w tym kole. Wersja z ABS i wentylowanymi tarczami.
Wczoraj rozebrałem to koło, kilkukrotnie wysunąłem i wcisnąłem tłoczek, przeczyściłem prowadnice klocka. To samo zrobiłem w kole lewym. Co mnie zastanowiło, to fakt, że przy wyciskaniu tłoczka pedał hamulca chodził ciężko (w Seicento nie ma wtedy praktycznie żadnego oporu). Ale w kole lewym było dokładnie tak samo - więc tu pierwsze pytanie - czy to normalne w aucie z ABS (to moje pierwsze auto w ten system wyposażone).
Dziś jechałem kawałek i koło dalej się grzeje. Co ciekawe zaobserwowałem, że hamując silnikiem lekko ściąga w prawą stronę, natomiast przyspieszając wyraźnie ściąganie przenosi się na lewą stronę - czy to możłiwe, że to wina trzymającego hamulca w kole i przenoszenia napędu przez mechanizm różnicowy w większej mierze na lewą stronę?
Co jeszcze sprawdzić i wyczyścić, aby trzymanie hamulca ustało? Martwi mnie to bardzo.
Dodam jeszcze, że tłoczek za każdym razem wciskałem do końca przy użyciu łyżek samochodowych, wchodził dość ciężko, ale płynnie. Pod osłoną nie było żadnego syfu ani korozji, przemyłem powierzchnię tłoka płynem hamulcowym, nic nie smarowałem.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 15, 2011 16:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 18:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 19:57   

Witam,

Może jest to kwestia niepoprawnie działającego łożyska lub przewód hamulcowy - ten przy kole - jest przyciśnięty, ściśnięty.

Zakładam, że zacisk pracuje poprawnie. Wciskanie tłoczka nigdy nie idzie jak po maśle ale dokładnie tak jak piszesz - powoli ale idzie.
 
 
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:02   

Wiesz, raczej wydaje mi sie, że to jednak hamulec-charakterystyczny smrodzik i w sumie takie dziwn, gumowe hamulce do tego...
 
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:44   

Więc skoro uważasz, że to hamulce - przeprowadź odpowietrzanie - przy okazji zobaczysz czy z tego prawego koła płyn wypływa tak samo jak z pozostałych i jeśli tak to nie pozostaje Ci nic innego jak sumienne oczyszczenie jak również i nasmarowanie odpowiednich elementów zacisku i klocków. Już to opisałem w innym wątku kilka dni temu. Tam również był problem grzejącego się koła.

Po zimie wymiana płynu hamulcowego oraz konserwacja zacisków jest tak samo normalna jak zmiana opon.
 
 
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:47   

A procedura odpowietrzania hamulców z ABS-em jest taka sam jak w układzie bez tego systemu? Nie robi się tego na przykład porzy włączonym silniku albo w jakoś inaczej udziwniony sposób?

[ Dodano: Sro Kwi 09, 2008 22:49 ]
Dzenson napisał/a:
[...] Już to opisałem w innym wątku kilka dni temu. Tam również był problem grzejącego się koła.[...]


Czytałem, była tam mowa o nasmarowniu również śrub pływających, a tego nie zrobiłem,. W ogóle smaru nie użyłęm z wyjątkiem styku klocków z zaciskiem.
 
 
 
Dzenson 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 209
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:56   

Na śruby na których pływa zacisk musisz nałożyć ten specjalny smar. Na sucho może się coś "przycinać"

Co do odpowietrzania - możesz mieć odpalony silnik - śmiga wtedy pompa i nie ma potrzeby siłowania się z układem co nawet nie jest wskazane.

Wracając do klocków - nie mogą one tam zbyt luźno siedzieć bo będą stukać obrzydliwie podczas hamowania ale muszą też mieć możliwość płynnego poruszania się od/do płaszczyzny tarczy.
 
 
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 10:01   

No i problemem faktycznie była zatarta śruba pływająca zacisku. Przeczyszczone, przesmarowane i śmiga :)

Admina prosimy o dodanie "SOLVED" w temacie (chyba, że mogę to dodać sam?)
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 10:27   

Kysior napisał/a:
(chyba, że mogę to dodać sam?)

Pewnie, że możesz (nawte powinieneś :P ) - funkcja Edytuj i po ptokach ;)
 
 
Kysior 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 142
Skąd: Trzebinia



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 10:44   

Dzięki, zrobione.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [416] hamulec ręczny
grzegorz1652 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Czw Mar 01, 2012 16:26
leszczu
Brak nowych postów [MG ZS] Zblokowany hamulec z tyłu
BoloSr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Czw Sty 29, 2009 20:48
Gość
Brak nowych postów [R416] Hamulec ręczny
Robertt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 26 Nie Sty 16, 2011 18:51
Kot
Brak nowych postów [R45] Hamulec ręczny - regulacja
snake0908 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Mar 09, 2008 14:07
snake0908
Brak nowych postów [R45 2.0] Cholernie słaby hamulec
liberoy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Wrz 20, 2014 15:10
liberoy



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink