Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Mam takie małe spostrzeżenie. Dzisiaj jak jechałem usłyszałem dziwne trzaski jakby w silniku. Nie wiem o co chodzi w ogóle. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy - no może poza tymi wiatrakami od klimy. Po prostu się nie włączają, nawet jak klima chodzi na maxa. Temperatura silnika jest ok, bo wskaźnik na połowie cały czas stoi. Więc teraz nie wiem czy te wentylatorki włączają się już jak jest naprawdę gorąco czy jak?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 23:01, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 18:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hm.. ja bym uważał, nie wolno włączać tak klimy jak wentylator nie chodzą lub ich nie słychać, bo jak klima kompresuje to sie ogromne ciśnienie wytwarza i może tobie układ klimy wysadzić.
A tobie nie pokaże nic przez temp. silnika, czy w układzie klimy wszystko jest ok Moze gdzieś jakiś bezpiecznik poszedł od klimy albo coś sprawdź najpierw to. A jak wszystko chodzi to bym jakoś spróbował prze testować czy silnik wentylatora się nie spalił. Odepnij kable od wentylatora i podepnij pod baterie i zobaczyć czy się kreci.
A wiatrak od chłodnicy silnika sie u mnie prawie nigdy nie włącza,przy wyłączonej klimie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Kwi 09, 2008 20:46, w całości zmieniany 1 raz
hehe.. Chester poprawiłem to u siebie bo mi o to chodziło:
A wiatrak od chłodnicy silnika sie u mnie prawie nigdy nie włącza,przy wyłączonej klimie
Jak klima chodzi to oba wiatraki sie kręcą od klimy i chłodnicy
Mozę jednak te trzaski były oznaka ze Radiator pada, sprawdź najlepiej wszystkie bezpieczniki które maja jakieś powiązanie z Radiatorami. I jak wszystko jest ok to sprawdź ich sprawność.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 21:24
Remi55 napisał/a:
Mozę jednak te trzaski były oznaka ze Radiator pada, sprawdź najlepiej wszystkie bezpieczniki które maja jakieś powiązanie z Radiatorami. I jak wszystko jest ok to sprawdź ich sprawność.
Że co? To chłodnica ma swój bezpiecznik ? Pewnie Ci o wentylatory chodziło
Ok. To teraz muszę wiedzieć czy są jakieś konsekwencje tego jeśli będę kilka dni jeździł bez sprawnie działających wentylatorów?Czy mogę włączać klimę?
Pomógł: 96 razy Dołączył: 08 Sie 2007 Posty: 895 Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 22:13
klimie daj odpocząć do czasu naprawy wentylatorów, możesz jeździć ale obserwuj wskaźnik temp. jak jeżdżę dieslem to jeszcze ani raz nie włączył mi się wentylator.....
jeśli włączysz klimę to chłodnicza klimy będzie się nagrzewać i koszty naprawy sie podniosą o naprawę układu klimatyzacji....
Ok. To teraz muszę wiedzieć czy są jakieś konsekwencje tego jeśli będę kilka dni jeździł bez sprawnie działających wentylatorów?Czy mogę włączać klimę?
Nie ryzykowal bym
Chester napisał/a:
klimie daj odpocząć do czasu naprawy wentylatorów, możesz jeździć ale obserwuj wskaźnik temp. jak jeżdżę dieslem to jeszcze ani raz nie włączył mi się wentylator.....
jeśli włączysz klimę to chłodnicza klimy będzie się nagrzewać i koszty naprawy sie podniosą o naprawę układu klimatyzacji....
przynajmniej tak mi się wydaje....
Dokladnie
thef napisał/a:
Że co? To chłodnica ma swój bezpiecznik ? Pewnie Ci o wentylatory chodziło
No to oczywiście ze o to mi chodziło, nie wiem co mi sie z tymi Radiatorami przytrzasnęło za bardzo o tych chłodnicach myślałem
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
układ klimatyzacji jest zabezpieczony przed zbyt wysokim ciśnieniem, ale lepiej nie ryzykować włączania go jeśli rzeczywiście wentylatory nie działają.
Czy przy okazji takiego tematu i ja mogę podpytać?
[choć R45 1.8 benzyna]
...i od razu się wyda że nie mam pojęcia o mechanice samochodowej, ale keidys musze zacząć grzebać w aucie i pytać o techniczne rzeczy...
Jak właściwie jest z tymi wiatrakami?
U mnie są 2 (jeden standardowy, czarny, umocowany przed chłodnicą, drugi zółty, trochę za nią - ten od klimy?) Rozumiem że ten nr 1 powinien działać ciągle, a drugi tylko przy klmie włączonej?
I jeszcze: czy robi różnicę ile jest wentylatorów chłodnicy? Mocowanie są na 2, a jest jeden.
Bo wydaje mi się, że od 2 dni nie chodzą (wczoraj b.zaszokowała mnie para wydobywająca się na postoju spod maski; o dziwo z chłodnicy; a temp. silnika była w normie!)
W czasie jazdy pęd powietrza zapewne chłodzi wystarczająco, czyli na postoju wentylator powinien działać, tak?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
kosman, sprawdź te wentylatory na krótko. niestety wymiana jest dość niewygodna, ale jak pokombinujesz to da się, trzeba tylko zdjąć zderzak, odkręcić mocowania wentylatorów i odchylić obie chłodnice do tyłu.
Ferrus, ten wentylator przed chłodnicą jest od klimy, a za nią od chłodnicy.
żaden nie powinien chodzić ciągle, tylko jak włączysz klimę, to po chwili powinny zacząć się kręcić oba, a ten z tyłu będzie chodzić na pierwszym lub drugim biegu tylko jak się silnik mocno zagrzeje (nawet bez klimy).
Dwa mocowania są u Ciebie tylko dla tego, że te same mocowania były zakładane do diesli, gdzie oba wentylatory są z przodutak jak ma kosman, Remi55, czy Brt, w przypadku benzyniaków jak u nas jeden wentylator jest z tyłu, i przed nim to miejsce jest puste
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
To skoro aktywność wentylaotrów jest zalezna od temperatury, a silnik mi się nie grzeje to czemu chłodnica sprawia wrażenie jaby się gotowała?
(płyn w układzie chłodzienia sprawdziłem - był i sprawiał wrażenie właściwego koloru i konsystencji; był ciepły)
Może mam kłopot z kontrolą temperatury? Co powienienm sprawdzic?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
jesli wskazówka nie podnosi się specjalnie za połowę to jest ok.
ten wentylator naprawdę za często sie nie włącza, zwłaszcza teraz jak jest w miarę chłodno, jak postoisz trochę w korku latem z otwartymi szybami to usłyszysz charakterystyczny szum wentylatora podgłaśnający się co jakiś czas na chwilkę
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
No, wiec w benzyniakach jest tak, ze ma się dwa wentylatory obok siebie na samym przodzie, pod zderzakiem, o ile dobrze to pamiętam. W diesel'ach masz od klimy pod zderzakiem z przodu i ten od chłodnicy widać jak sie maskę otworzy.
No i tak tak, w Roverkach mi się to podoba, ze się prawie wcale nie włączają. Tak jak w Fiat Punto wujka, to co chwile się mu włącza wentylator.
Ale a propos klimy, do mi dziś cos nie chciała działać. Włączyłem, wszystko ok chłodzi superowo. Po 2min koniec, ciepło wieje i tyle. Wiec, wyłączyłem zatrzymałem sie na parkingu i patrze pod maskę. No i sie nie kreci klima, i dlaczego bo ciśnie za wysokie było i sie odłączyła Przyczyna, wentylatory nie kręcą się
Sie wkurzyłem trochę Ale macam na zwiasce kabli gdzie jest wentylator do układu od klimy podłączony i pyk. jakieś zwarcie i znów działa, wentylator sie kreci Musze to rozebrać i jakieś kable kupić bardziej wytrzymałe na ciepło, bo sa takie miekie jak guma do żucia.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
A czy mogę wykręcić te wiatraki i jeździć bez nich w ogóle? Chodzi o to, że mam je na gwarancji i chciałbym je podesłać do sklepu, żeby je naprawili, ale w tym czasie chciałbym jeździć.
Remi55, właśnie, że w dieslach z fabryczną klimą oba wiatraki są z przodu
hehe.. powaznie Dobrze wiedziec Ja nie rozbieralem jeszcze R200 D z orig. klima dlatego
No można jadzic bez wentylatorów, klima tak czy inaczej sie tobie nie włączy, a tak to bym uważał tylko w korkach i patrzył na wskaźnik temp. silnika. Ale jak nie jezdies po miastach to możesz bez obaw jadzic bez nich.
Wiec dołączam do tego co kolega przed napisał
sTERYD napisał/a:
jeśli nie będziesz używał klimy, to w obecnych warunkach raczej nic się nie powinno stać
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum