Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
NIestety ostatnio zauważyłem ubytek oleju w silniku ( w ciągu miesiąca jeden krzyżyk na bagnecie pomiarowym ) i małą plame pd silnikiem . Czy jest mozliwa inna usterki niż --
- uszczelka pod lub sama miska olejowa ( jak oglądałem miskę od spodu to widać na niej olej )
- uszkodzony lub niedokrencony filtr
ps Niestety niem mam możliwości wjechania na kanał i dokładnego zbadania a w W-wie mam ograniczone zaufanie do warsztatów
pzdr nowy
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 26, 2011 23:43, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 14, 2008 10:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Góra silnika jest czyściutka , brak widocznych śladów oleju. jedyny olej jaki widać to mała plama podczas dłuższego ( przynajmniej jeden dzień ) postoju pod silnikiem i pod miską olejową .
pzdr nowy
a czy przy wymianie oleju była wymieniana uszczelka (miedziana podkładka) pod korkiem??
po kiku 2-3 dokręceniach jest tak twarda, że prędzej zerwiesz gwint niż ona uszczelni korek
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
U mnie chwilke po kupnie auta również olej wyciekał spod korka spustowego oleju. Przyczyną była pogięta i twarda miedziana uszczelka korka. Domowym sposobem delikatnie ja wyprostowałem, przeszlifowałem i wkręciłem. Od ponad roku i 11tys. km zapomniałem, że miałem taki problem
Filtr wymieniałem już przynajmniej cztery razy , oczywiście "fachowcy-mechanicy" nigdy nic nie mówili o uszczelce , bedę musiał to sprawdzić
dzięki z radę
ps . Dzisiaj zauważyłem dziwne ślady na przednich kołach -więcej po stronie kierowcy -( zewnętrzna część felgi ) , tzn wydaje mi się, że była to jakaś tłusta substancja ( pozostawia ślad na dłużej a woda szybko by wyschła ) . Chociaż nie wydaje mi się by miało to coś wspólnego z cieknącym olejem
Mnie też to się wydawało dziwne , ale filtr jest czysty, śruba w misce też, natomiast po dokładnym wytarciu miski olej pojawia się na niej w ciągu kilku minut ( sam spód -miejsce trochę skorodowane )
Niestety okazało się ,że to raczej miska przecieka ( korozja ) , i ponad trzy stówki w plecy
Zrób to jak najszybciej i lepiej nie jeździj autem z taką miską.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
AkUu [Usunięty]
Wysłany: Nie Paź 19, 2008 10:18
Witam
Dopisze sie tu co by nie dokladac nastepnego tematu
Mam male pytanko, czeka mnie wymiana uszczelki miski olejowej, i teraz tak czy aby to zrobic musze wydech odkrecac? czy da sie to zrobic bez odkrecania?bo zagladalem pod autko to wyglada ze srubki wszystkie da sie odkrecic bez zdejmowania tylko pytanie czy da sie nowa uszczelke zalozyc w takich warunkach??
Jezeli trzeba rury od wydechu odkrecic czy tam tez jest jakas uszczelka??miedzy silnikiem na tymi czterema??
ps. czy ktos moze mi podac namiar gdzie w rave moge to znalesc?jakis opis wymiany?bo szukalem ale nie znalazlem (pod haslem gasket/seal/oil pan/sump i inne )
albo jak nie ma moze jakis krotki opis?
Te rury to kolektor wydechowy, jak to ściągniesz to też masz między tym, a silnikiem uszczelkę, ale sądzę, że miskę uda Ci się ściągnąć bez odkręcania kolektora.
_________________ Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
wystarczy odkręcić dwururkę z przodu (z tyłu jest na złączu elastycznym więc się odchyli spokojnie (tylko nie za mocno ) między kolektorem, a dwururką jest uszczelka, ale myślę, że spokojnie przetrzyma jedno odkręcenie, ale jak chcesz to możesz kupić, kosztuje chyba niecałe 20 złych
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
AkUu [Usunięty]
Wysłany: Nie Paź 19, 2008 17:19
ok dziekuje za podpowiedzi, jutro do sklepu a we wtorek do roboty
[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 19:51 ]
no i zrobione zobaczymy czy dobrze troche gimnastyki bylo bo kanalu nigdzie nie ma i do podnosnika tez dostepu brak, wiec opcja lewarki zostala a wydech tez trzeba odpiac bo nie szlo sie tam dobrac ale zrobione, zobaczymy czy skutecznie
BTW to znowu mnie w sklepie zaskoczyli bo poprosilem o filtr oleju i dostalem... Filtrona hehe filtr powietrza tez mam polski takze polskie czesci tez w IRL mozna dostac
a jeszcze milej wyszlo z uszczelka bo nie dostalem jej w 2 moto-sklepach wiec zadzwonilem do firmowego sklepu rovera/mg jaki sie jeszcze ostal kolo salonu... seata i powiedzieli ze nie maja ale na dzisiaj rano o 9 juz byl telefon ze przyjechala z anglii to sie nazwya szybkosc i koszt nie duzy 24euracze
sTERYD: takie pytanko na marginesie, zeby dobrac sie do kolektora ssacego trzeba odkrecic 7 chyba srub tak?!to wystarczy zeby go odlaczyc i wpasowac nowa uszczelke??na cos zwrocic szczegolna uwage?!zeby czegos nie uszkodzic czy cos??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum