Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Grzeje się tarcza koła lewego przedniego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Grzeje się tarcza koła lewego przedniego
Autor Wiadomość
mhr 



Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: Suwałki



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 19:56   [R620] Grzeje się tarcza koła lewego przedniego
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

dzis zauważylem że grzeje mi się tarcza koła lewego przedniego, oczywiscie zdjąłem koło odkręciłem klocki. Cylinderek chodzi bez zarzutu a mechanizm dodatkowo przesmarowałem. Po złożeniu tarcza dalej się grzeje :( czy ma to związek z tym, że to jest pierwsze koło od pompy hamulcowej? Dodam, że w moim aucie nie ma ABS-u.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 06, 2008 19:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 18 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 20:04   

Odległość od pompy nie powinna mieć znaczenia.
Są 2 opcje: albo jednak któryś klocek nie odbija i trze, albo to łożysko w piaście się grzeje :(
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Maj 06, 2008 20:14   

Hmm, tarcze się zawsze grzeją, kwestia jak ona się u Ciebie bardzo grzeje.. Odczuwasz dużą różnicę temperatur pomiędzy lewą a prawą tarczą? Może to nie lewa się grzeje za bardzo tylko prawa strona za słabo hamuje? Nie ściąga Ci samochodu na lewo przy hamowaniu?
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 06, 2008 22:14   

mhr, skocz za kilka zł na rolki na stację diagnostyczną i zobaczysz czy jedna strona się zacina, czy druga po prostu nie hamuje.
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
mhr 



Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: Suwałki



Wysłany: Sro Maj 07, 2008 09:39   

Auto jest 2 tygodnie po szczegółowym przeglądzie (pierwsza rejestracja) Hamulce pracują bardzo dobrze. Lewa tarcza grzeje się dużo bardziej od prawej. delikatnie polałem na nią pare kropel wody z butelki to paruje niesamowicie, po drugiej stronie dużo mniej.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 07, 2008 10:20   

Prawdopodobnie klocek się nie cofa.
Rozebrać hamulce, oczyścić papierem ściernym lub pilnikiem i nasmarować pasta miedzianą prowadnice klocków i będzie git.
Prawdopodobnie pseudomechanik, który wymieniał klocki oszczędził sobie 30 sekund roboty. :(
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Maj 07, 2008 10:32   

maciej napisał/a:
Prawdopodobnie klocek się nie cofa.
Rozebrać hamulce, oczyścić papierwm ściernym lub pilnikiem i nasmarować pasta miedzianą prowadnice klocków i będzie git.
Prawdopodobnie pseudomechanik, który wymieniał klocki oszczędził sobie 30 sekund roboty. :(


Nie cofa sie ale zacisk i to jego trzeba nasmarowac a dokładnie wcisnąć tłoczek popychający klocek, wyjąć klocek z zabezpieczeń, wycisnąć klocek i przetrzeć go pastą do docierania zaworów, przesmarować smarem ŁT43, założyc zacisk i nacisnąć parę razy na hamulec pomagając rekoma tłoczkowi wychodzic i wchodzić, jezeli bedzie chodzic już lekko, założyc klocek i zabezpieczyć a następnie zdjąć gumowe osłonki prowadnic zacisku i je równiez dotrzeć i przesmarować, założyć osłonki i złożyc do kupy, przy okazji warto przetrzeć tarcze papierem ściernym i przedmuchac powietrzem...
 
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Maj 07, 2008 12:18   

Przy okazji sprawdź zacisk (czy pływa na boki) jeśli nie to wyczyść i posmaruj prowadnice (te pod gumkami) - stawiam na to jako przyczynę :smile:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Maj 07, 2008 12:30   

Napisałem o tym wyżej... Czytajcie posty do końca zanim cos napiszecie :evil:
 
 
 
mhr 



Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: Suwałki



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 08:32   

Problem rozwiązany. Tarcza nagrzewa się bardzo mocno ale tylko pod wpływem hamowania. Na trasie zatrzymałem się za pomocą jedynie hamulca ręcznego i tarcze z przodu były zimne więc powodem nadmiernego grzania tarczy jest materiał z jakiego zrobione są klocki hamulcowe. Pozdrawiam
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 09:13   

jeszcze taka moja końcowa opinia: Sprawdź kolego czy masz dobrze odpowietrzone hamulce. Jeśli w lewym kole jest choćby bąbelek powietrza, zacisk może się wystarczająco zacisnąc, ale po skończeniu chamowania może się zdarzyć że tloczek nie wróci na swoje pierwotne miejsce. Warto to sprawdzic :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 12, 2008 11:45   

mhr napisał/a:
Problem rozwiązany. Tarcza nagrzewa się bardzo mocno ale tylko pod wpływem hamowania. Na trasie zatrzymałem się za pomocą jedynie hamulca ręcznego i tarcze z przodu były zimne więc powodem nadmiernego grzania tarczy jest materiał z jakiego zrobione są klocki hamulcowe. Pozdrawiam

Czy to znaczy, że masz różne klocki na jednej osi??? :shock:
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
mhr 



Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: Suwałki



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 13:19   

Z tego wnioskuję, że tak! Hamulce biorę równo, sprawdzałem po sladach na asfalcie.

[ Dodano: Wto Maj 20, 2008 14:20 ]
Dzisiejsza diagnoza mechanika: Wszystko chodzi luźno, tłoczki odbijają itp... Jedyna możliwa przyczyna stanu rzeczy to, że przewód hamulcowy giętki przy kole jest rozwarstwiony od srodka co powoduje blokowanie odpływu płynu hamulcowego z cylinderka. Co o tym sądzicie ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Metaliczny dźwięk z lewego przedniego koła
Dziwny dzwięk
filo Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Maj 23, 2008 17:32
filo
Brak nowych postów [R620] Problem z kątem przedniego koła
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 9 Nie Sty 23, 2011 23:14
marthinez
Brak nowych postów [R620] Bardzo głośne skrzypienie przedniego koła !!
Leevy Rover serii 600, Honda Accord 7 Pon Gru 10, 2007 10:57
piter34
Brak nowych postów [R600] Dziwne odgłosy z przedniego koła, ciężko się kręci
bubas83 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Maj 14, 2012 21:05
Balas87
Brak nowych postów [R620] Tarcza :/
szags Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Paź 10, 2008 21:01
Mayson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink