Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Słabo działająca klimatyzacja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Słabo działająca klimatyzacja
Autor Wiadomość
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 19:35   [R620] Słabo działająca klimatyzacja
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Mam problem z klimatyzacja w moim R620, nie bardzo chce chłodzić :( . Powietrze ktore leci jest chlodne ale nie zimne a takie powinno byc jak ustawie na pokrętle max w lewo na niebieskie.

No więc po kolei:
- Przejrzałem kilka wątków na forum oraz ten opis w FAQ (o możliwych nie sprawnościach).
- Kupiłem samochód z nie działająca klimatyzacja, kolega stwierdził że jest pusta jak oglądał dla mnie auto. Poprzedni właściciel twierdził że klime ostatni raz uruchamial w zeszlym roku i dzialala.
- Napełniłem klimatyzacje 7 kwietnia, 750 gr czynnika i 160 ml oleju z tego co odczytuje z wydruków. Przed napełnianiem oraz po napelnieniu maszyna napełniająca wykonała test podciśnieniowy, pod czas którego nie wykryto nieszczelności. Wpuszczony też był kontrast ale też nic nie znaleziono.
- Po napelnieniu, wydawalo sie ze klima dziala i chyba naprawde dobrze dzialala bo lecialo zimne i mokre powietrze.(Trudno mi ocenic bo w kwietniu nie bylo upalow, ale na warsztacie bylo cieplo - ogrzewanie jak sprawdzalem) Wczoraj kiedy byl cholerny upal w 3miescie cos zawiodło.
- Po wlaczeniu A/C kompresor sie zalancza rurka ktora idzie w dol robi sie goraca, a ta idaca w lewo (jak dobrze widze jest na niej zawor L -niskiego cisnienia chyba ?) jest zimna ale nie super zimna.
- Po wlaczeniu A/C slysze z okolic schowka syczenie jakies, ktore po jakiejs chwili cichnie ale jak sie bardziej wslucham to slychac ze nadal cicho syczy. Po wylaczeniu A/C i silnika (wtedy lepiej slychac) , syczy przez jakies 10-15 sekund jeszcze. I tu zapytam czy to normalne zjawisko ?? ?? to pierwsze moje auto z klimatyzacja .

Może macie jakieś sugestię ?? ? i czy ten czujnik temperatury oleju o którym czytałem może mieć coś z tym wspólnego czy to poprostu nieszczelność w tym parowniku czy jak to sie nazywa.

PS. A juz bylem pewien ze tylko gaz mi zostal a tu taka ... :(
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 11, 2008 19:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 20:21   

Myślę, że warto by było przetestować szczelność układu, ale tym razem nie podciśnieniowo a ciśnieniowo. Z tego co wiem są właśnie te 2 sposoby. I przy pewnych nieszczelnościach można wykryć pierwszym testem, a przy innych drugim. Niestety wiąże się to z kosztami. A najprawdopodobniej jest tak, że układ jest nieszczelny i przez parę miesięcy trochę czynnika Ci uciekło.
Swoją drogą podejrzewam, że to chwyt sprzedającego "ostatnio jeszcze działała". Moim zdaniem jeśli klima była by sprawna to w momencie sprzedaży też by działała i podnosiła wartość auta, a tak zawsze można ukryć usterkę mówiąc, że nie ma czynnika i trzeba nabić układ.
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 20:31   

Tez mam takie wrazenie ze sprzedajacy cos sciemnial. Klima praktycznie podziałała mi z miesiąc.
A jak z cena badania cisnieniowego orientujesz sie ??
Ciągle mnie zastanawia ten syczenie w srodku z okolic schowka ?? ? czy to normalne ?? ?
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 20:45   

soboc napisał/a:
Ciągle mnie zastanawia ten syczenie w srodku z okolic schowka ?? ? czy to normalne ??
to nie jest normalne... możliwe że tamtędy ucieka czynnik.....
 
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 21:04   

http://www.roverki.pl/dow...dezynfekcja.pdf
Czyli tak ogolnie to mam przesrane rowno jezeli jest dziurawy ten parownik ?? ? Tak widze ze bedzie go cholernie ciezko wyciagnac z samochodu o ile to wogóle możliwe bez wyjęci deski rozdzielczej :(
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 11, 2008 23:09   

nie jest to proste, ale na pewno wykonalne ;)
jeśli parownik jest dziurawy, to da się dość łatwo sprawdzić jeśli został implikowany marker uv.
przy max nawiewie i skierowaniu powietrza na nogi w dolnych wylotach powietrza będzie widać zachlapanie markeremUV :???:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 06:21   

Ale wykonalne bez zdjecia deski ?
Z tym markerem UV to sprawdzone ? bo jezeli tak to podjechal bym ponownie sprawdzic jak to wyglada. Poprzednio przez 15 minut , z 3 typa szukalo w okularkach wycieku pod maska i nic, srodka nie sprawdzali.
Wczoraj czytalem troche na google o klimach i pocieszajace jest ze syczacy parownik nie oznacza jeszcze 100% nieszczelności tylko niski poziom czynnika w ukladzie. Czyli problem moze byc w inym miejscu (na co w sumie licze)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 08:50   

soboc napisał/a:
Ale wykonalne bez zdjecia deski ?

tak to raczej nie...
soboc napisał/a:
Poprzednio przez 15 minut , z 3 typa szukalo w okularkach wycieku pod maska i nic, srodka nie sprawdzali.

no właśnie powinni też posprawdzać, czy w kanałach powietrznych nie będzie śladów markera, co by jednoznacznie wskazywało na dziurawy parownik :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 08:52   

no czyli jak bedzie walniety parownik to w sumie nie bedzie sie oplacalo go wymieniac.
Tak sie zastanawiam jak sie wyjmuje schowek w Roverze ? I czy jak odkrece te 2 sruby i zdejme klipsa otworze bez problemu ten parownik by zobaczyc czy w srodku nie jest zielono ?? ?
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 09:06   

Schowek jest przykrecany od dołu na śrubki gwiazdki, połóż się na podłodze a głowe schowaj za schowek i zobaczysz dwie blaszki do których sa przykręcone owe śrubki...
Parownika oraz nagrzewnicy nie idzie wyciągnąc bez ściagnia deski, a tym większy kłopot potem gdyż nie idzie wyciągnać owych rzeczy bez połamania czegoś lub pokaleczenia sobie rąk... :sad:
 
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 09:22   

Neos przez wyjecie deski rozumiesz oczywiscie demontaz zupelnie calej deski ? (po sama szybe)
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 09:31   

Kolego to syczenie w okolicy schowka jest to objaw pystego układu tzn nie jest on do końca pusty jest tam niewiele czynika R134a i dzięki temy sprężara nie może zastartować, sprawdz dokładnie niech wpuszczą ci barwnik w układ i sprawdzą chłodnicę klimy i podłączenie krućców do niej bardzo często one są nieszczelne jest tam oring który się przeciera patent z racji tego że trudno dobrać taki sam należy założyć dwa we wgłąbienie, a pozatym chłodnica lubi się często rozszczelniać w dolnych częściach a trudno to zauważyć gołym okiem koszt nowej firmy BEHR to ok 250-300 zł. Nie opłaca się tego kleić bo na 100% nie wytrzyma ciśnienia, a po
zatym nie warto jeżdzić na automat nabijać klimę bo one oszukują szczegołnie w starych klimach sprawdzają się one w nowych autach gdzie prawdopodobieństwo że układ jest szczelny wynosi 100%.

Pozdrawiam

A jeszce jedna rada nie kupuj z Polcaru one z fabryki potrafia wyjść dziurawe.
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 09:37   

soboc, oczywiście że cała deskę, panel środkowy i najlepiej wyjąć fotele dla większej przestrzeni... Ale tak jak RafałG, pisze sprawdź pierw szczelność w innych podzespołach
 
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 09:54   

Dzwoniłem do kilku firm no i moge pojechac na kolejna probe szczelności próżniowo cena 150-200 zł i pewnie zonu beda patrzyli i nic nie znajdą a po miesiącu czynnik sam spierdzieli.
W jednej firmie zaproponowali mi sprawdzanie szczelnosci azotem za 70 zł co o tym myślicie ?? Konkurencja twierdzi ze to wypycha uszczelki ale moze warto sprobowac i to pokaze gdzie jest wyciek ??
Dzieki RafalG podniosles mnie troche na duchu.
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 10:17   

kolego soboc nie jedz na azot to zbrodnia dla sprężarki szukaj zakładu gdzie mają zwykłe zegary i wagę niech napompuje ci układ i zostawi na 3-4 godziny najlepiej niech to zrobi z markerem wtedy nie ma bata musi znależć nieszczelność ale i tak się bym upierał przy chłodnicy klimy może z niej być po prostu sito jak byś mieszkał bliżej zrobiłbym ci to sprawdzenie za max 70zł. ale szkoda ze masz jednak troszkę do mnie.
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 14:02   

Mysle by jutro podjechac tam gdzie napelnialem, napelnic ponownie, wlaczyc klime na maksa i szukac wycieku. Przy okazji sprawdze ten parownik, wlanczajac nawiew na nogi.
Z azotu rezygnuje puki co.
 
 
mar_s 



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Ireland



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 23:43   

Śledze Wasze wypowiedzi, może mi doradzicie, czy jest możliwośc napełnienia samemu instalacji. Mieszkam w miasteczku gdzie nie ma warsztatu który zajmuje się serwisem klimy, ale słyszałem że bez problemu mogę zamówi butlę z gazem do klimy. Jednak nie mam pojęcia czy to można samemu robic :?: Czy w roverku znajduje się coś zwanego osuszaczem :?:
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 07:03   

Co do osuszacza to napewno się znajduje.
A co napełniania samemu, wydaje mi sie ze bedzie ciezko.
 
 
mar_s 



Dołączył: 12 Maj 2008
Posty: 9
Skąd: Ireland



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 09:36   

to też tak myślałem że ktoś mnie naciąga z tym samonapełnianiem, mam wrażenie że bez odpowiedniego sprzętu się nie da. A wiesz gdzie znajduje się osuszacz i czy trzeba go wymieniac, jeżeli to co ile?
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 10:08   

Tu coś jest na temat osuszacza http://forum.roverki.eu/v...6ba4fcef#209773

Co do napełniania pewnie się da, ale pewnie nie będzie to proste. Jako ciekawostkę podam że na forum LPG chłopaki się zastanawiają jak nabić klime propan butanem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Źle działająca dmuchawa
maxtczew Rover serii 600, Honda Accord 3 Czw Gru 31, 2009 10:16
filo
Brak nowych postów [R620] Słabo się grzeje?
richmond Rover serii 600, Honda Accord 36 Pią Lut 12, 2010 16:44
Brt
Brak nowych postów [R620] Słabo pali zimny
lucrah Rover serii 600, Honda Accord 11 Sob Mar 23, 2013 15:15
kruszan
Brak nowych postów [r620] Cieknie z pompy słabo pali
jackas5 Rover serii 600, Honda Accord 15 Sro Gru 04, 2013 16:54
Dlugi
Brak nowych postów [R623] Nie działająca szyba
neo184 Rover serii 600, Honda Accord 16 Sro Mar 26, 2008 22:32
neo184



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink