Forum Klubu ROVERki.pl :: [r25 1.6] przepustnica z MG ZR 160
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r25 1.6] przepustnica z MG ZR 160
Autor Wiadomość
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Pon Maj 12, 2008 13:28   [r25 1.6] przepustnica z MG ZR 160

Jakiś czas temu założyłam w moim r przepustnicę z MG ZR 160 czyli tą 52mm. Miało to poprawić dynamikę bla bla bla. Wcześniej miałam zepsutą przepustnicę i trudno było mi porównać. Dzisiaj przy okazji innych rzeczy kumpel, który ściągnął mi r trochę nim się przejechał i potwierdził to, co mi się wydawało. Mam wrażenie, że auto kiedyś lepiej ciągnęło. I tu pytanie czy może być to wina większej przepustnicy? Zapewniano mnie, że to jest stestowana na hamowni metoda, że tą przepustnicą zrobię R dobrze.
Czy może po zmianie przepustnicy powinnam znowu podpiąć auto do kompa i wykasować błędy i wtedy będzie jakiś efekt?
A może to zupełnie co innego, a ja się czepiam niewinnej przepustnicy?
W sumie żadnych innych objawów nie ma tylko subiektywne odczucia moje i kumpla.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 12, 2008 13:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Maj 12, 2008 14:04   

Zouza tu wasze odzcucia nic nie pomoga, musisz zmierzyc jaki masz czas do 100 albo wiecej i wtedy sie okaze czy jest lepiej a moze gorzej.
U mnie po zalozeniu "power rury" tez jakby mi sie wydaje ze lepiej chodzi, ale nie jestem pewien bo wczesniej nie mierzylem jak to latalo.
Moze wlasnie powinnas sprawdzic na kompie i skasowac bledy, ale o tym to niech ktos sie wypowie kto ma jakiekolwiek pojecie o diagnostyce
powodzenia :mrgreen:
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 12, 2008 21:22   

rodi* napisał/a:
U mnie po zalozeniu "power rury" tez jakby mi sie wydaje ze lepiej chodzi

rodi*kilkakrotnie oglądałem Twój filmik po założeniu owej rury i mierzyłem Ci czasy... Zawsze pomiędzy 11,50 - 11,90s czyli tyle ile fabryka napisała (11,5s dla 1,4 16V R400)
Zresztą licznikowe 100km/h to nie rzeczywiste 100km/h... Licznik zawyża.
Cały bajer polega na psychicznym odczuciu poprawy mimo że poprawy brak :razz:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 13, 2008 11:34   

I tu Ci powiem ze moze i na standardowych kolach to licznik zawyza, ale ja nie mam standardowych :mrgreen: .
Teraz po zalozeniu nowych opon jade nawet odrobine szybciej niz wskazuje licznik, wiec przy zalozeniu ze jest jakies 5-10% zawyzenia przy standardzie(5-10km/h przy 100km/h) to jednak jakas poprawa jest
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Maj 13, 2008 11:52   

co do zawyżania prędkości to wydawało mi sie ze licznik jest podpięty do skrzyni biegów wiec rozmiar kół nie maja tu znaczenia...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 12:07   

wielkosc kół ma wpływ na realna predkosc. Jednak predkosc na predkosciomierzu jest zawsze taka sama :p

U mnie na 205/50/15 różnica miedzy wskaznikiem a gps jest ok 5-10km'h na rzecz wskaznika
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Maj 13, 2008 12:18   

no właśnie o tym mówię :rotfl:
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:20   

A wy znowu o tym samym :roll:
Przepustnica, Panowie przepustnica :razz:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:28   

oki to będzie o przepustnicy :) wracam wczoraj z Pruszkowa wcisnąłem gaz na max na 2 biegu i nagle bummm co sie okazało rozwaliło mi cybant trzymający waz miedzy IC a PRZEPUSTNICA ;p
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:30   

Ja prawdopodobnie przez zbyt często otwartą na maksa PRZEPUSTNICĘ złapałem znów HGF :(
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:30   

dobryziom, wybierasz się na zlot? :mrgreen: Bo do wawy mam trochę za daleko żeby cię udusić :twisted:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:33   

michone napisał/a:
wielkosc kół ma wpływ na realna predkosc. Jednak predkosc na predkosciomierzu jest zawsze taka sama :p

... przy tych samych obrotach silnika, na tym samym biegu.
Te kwestie trzeba dodac. Bo generalnie rodi* ma racje. Licznik jest podpiety do skrzyni, liczy jej obroty i wlasnie dlatego ma znaczenie czy obraca kola o srednicy x czy x+10 ;) .

A w temacie. Nie wiem czy wieksza srednica przepustnicy moze miec wplyw na dynamike ;) .

Mariusz
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:38   

no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia :/ taki piernik do wiatraka...

Co do przepustnicy średnica na pewno ma znaczenie bo czemu u mnie jest 70mm a nie 52mm ?
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:40   

dobryziom napisał/a:
no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia :/ taki piernik do wiatraka...

Co do przepustnicy średnica na pewno ma znaczenie bo czemu u mnie jest 70mm a nie 52mm ?


Oczywiście, że ma znaczenie to wiem tylko za duża (w porównaniu do serii) może zmulić, 52 mm do mojego powinno zrobić r dobrze, ale ja nie jestem przekonana.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:44   

dobryziom napisał/a:
no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia taki piernik do wiatraka...

Przecież obaj mówicie to samo, tylko inaczej ;P i do tego macie rację (obaj :D )

Co do przepustnicy, to sorry Zouza, nie pomogę :płacze:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:48   

tylko ze moja racja jest mojsza niż twojsza:p żartuje :rotfl:

Zouza rozwiązanie twojego problemu:)

http://www.grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Wto Maj 13, 2008 13:50   

dobryziom napisał/a:
no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia :/ taki piernik do wiatraka...


Miales kiedys licznik w roWerze ? Wpisuje sie srednice kola, magnes na kole i kontaktron na widełkach zlicza ilosc obrotow. Licznik liczy ilosc obrotow, mnozy razy obwod i mamy droge. W samochodzie ten obwod jest wpisany na stałe, więc...

dobryziom napisał/a:
Co do przepustnicy średnica na pewno ma znaczenie bo czemu u mnie jest 70mm a nie 52mm ?


Precyzuje, jezeli to tez uwaga do mojej wypowiedzi ;) .:
Nie wiem, czy w konkretnym przypadku zaouzy, zmiany przepustnicy na wieksza moze byc jednoznacznie odpowiedzialna za *pogorszenie* dynamiki, wbrew zapewnieniom i oczekiwaniom ;) .

Pzdr,
Mariusz

[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 14:54 ]
Paul napisał/a:
dobryziom napisał/a:
no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia taki piernik do wiatraka...

Przecież obaj mówicie to samo, tylko inaczej ;P i do tego macie rację (obaj :D )


dobryziom ma tylko w polowie racje, bo twierdzi:
Cytat:
co do zawyżania prędkości to wydawało mi sie ze licznik jest podpięty do skrzyni biegów wiec rozmiar kół nie maja tu znaczenia...


A rozmiar kół, ma znaczenie na relacje wskazanie predkosciomierza a realna predkosc ;) .

Mariusz
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 14, 2008 08:14   

no tak ale tu cały czas koledzy pisali o prędkości wskazywanej przez prędkościomierz a nie realnej np. z gps przeczytaj dokładnie wątek :ok: wiec rozmiar kol nie będzie miał wpływu na wskazanie prędkościomierza ponieważ jest wbity na sztywno...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sro Maj 14, 2008 08:45   

dobryziom napisał/a:
no tak ale tu cały czas koledzy pisali o prędkości wskazywanej przez prędkościomierz a nie realnej np. z gps przeczytaj dokładnie wątek :ok: wiec rozmiar kol nie będzie miał wpływu na wskazanie prędkościomierza ponieważ jest wbity na sztywno...


Rozmowa zaczela sie od tego, ze nie zgodziles sie ze zdaniem rodi* ze zmiana opon ma wpływ na stopien przeklamywania licznika. Dlatego caly czas mowilem o relacji wskazanie a realna predkosc. Tak gwoli wyjasnienia, bo nie mam intencji za wszelka cene Cie przekonywac ;-) .

Mariusz
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 14, 2008 08:54   

secio napisał/a:
dobryziom napisał/a:
no tak ale tu cały czas koledzy pisali o prędkości wskazywanej przez prędkościomierz a nie realnej np. z gps przeczytaj dokładnie wątek :ok: wiec rozmiar kol nie będzie miał wpływu na wskazanie prędkościomierza ponieważ jest wbity na sztywno...


Rozmowa zaczela sie od tego, ze nie zgodziles sie ze zdaniem rodi* ze zmiana opon ma wpływ na stopien przeklamywania licznika. Dlatego caly czas mowilem o relacji wskazanie a realna predkosc. Tak gwoli wyjasnienia, bo nie mam intencji za wszelka cene Cie przekonywac ;-) .

Mariusz


no właśnie nie zgodziłem sie z rodim bo nie miał racji a to ze rozmiar ma wpływ na realna prędkość to przecież wiadomo :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R 414, przepustnica od ZR-ki
rodi_ Tuning mechaniczny 36 Sob Kwi 26, 2008 20:59
dobryziom
Brak nowych postów Przepustnica i jej TPS, teorie i fakty
bonus89 Tuning mechaniczny 34 Pon Kwi 16, 2012 10:34
leszczu
Brak nowych postów przepustnica i filtr powietrza
narkil Tuning mechaniczny 35 Sob Paź 15, 2011 13:47
Kozik
Brak nowych postów [R200 1.4 97r] przepustnica pomocy
Gucjan Tuning mechaniczny 6 Sro Sty 12, 2011 15:17
Gucjan
Brak nowych postów [MG ZR] Kolektor ssący + przepustnica
sic_corey Tuning mechaniczny 0 Pon Cze 21, 2010 02:08
sic_corey



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink