Wysłany: Sro Maj 14, 2008 18:42 [R216 Coupe 1.6 DOHC] zapłon,lambda,rozrzad
Witajcie!!
mam coupe z 1996r. z silnikiem HOndy 1.6 DOHC. mam nieodparte wrazenie ze:
1) zle jest ustwiony zapłon. Jak to sprawdzic domowa metoda? przeszukalem rave ale nie moge sie tam nic doszukac wole najpierw sam sprawdzic niz dawac do warsztatu bo wiadomo jak jest....rozkreca nie naprawia i zle zloza
2) zapala mi sie czasami check engine. sprawdzilem bledy, jest to sonda lambda. pojechalem na sprawdzenie panowie powiedzieli ze sonda dziala poprawnie mam LPG i od sony idzie jakis kabelek do kompa od gazu, kurde co z tym zrobic?? wydaje mi sie ze autko pali troche za duzo, jak to samemu sprawdzic??
3) ustawienie rozrzadu, przymierzam sie do jego wymiany i dla pewnosci juz po samej wymianie chcialbym sprawdzic czy nic nie spaprali, jak to zrobic?? podobno znaczki na kolach walkow maja byc w takiej samej pozycji i pokrywac sie przez jakis celownik ze znakiem na kole pasowym?
pozdrawiam!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 18:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
co do znaczków na rozrządzie to faktycznie mają być ustawione w odpowiednich pozycjach,
co do ustawiania zapłonu to raczej sie już takich czynności nie wykonuje, za skład mieszanki odpowiedzialny jest szereg czujników.
co do ustawiania zapłonu to raczej sie już takich czynności nie wykonuje, za skład mieszanki odpowiedzialny jest szereg czujników.
W tym silniku kąt statyczny wyprzedzenia zapłonu ustawia się ręcznie, zwierając zworkę w złączu diagnostycznym i przekręcając aparat zapłonowy, przy jednoczesnym patrzeniu na pokrycie znaków na wale (przy użyciu lampy strob.).
[ Dodano: Czw Maj 15, 2008 11:26 ]
Markzo napisał/a:
ak to sprawdzic domowa metoda? przeszukalem rave ale nie moge sie tam nic doszukac
Na 100% jest w RAVE.
[ Dodano: Czw Maj 15, 2008 11:27 ]
Markzo napisał/a:
pojechalem na sprawdzenie panowie powiedzieli ze sonda dziala poprawnie
Na gazie, czy benzynie?
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
dzieki!!!
hmmm....kurde niby jest cos o Igniostion settings ale nie bardzo rozumiem cokolwiek z tego:/ chyba na gazie ta sonda byla sprawdzana....Piterku dorgi to powiedz jak mozesz kiedy ja powinni sprawdzic?? na benie czy na gazie?? bo podczas jazdy na gazie wywala blad a na benie chyba nie..
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No to źle. Powinni sprawdzić też na benzynie, a w szczególności sprawdzić co tak naprawdę jest podawane do komputera od benzyny podczas zasilania LPG.
Wywala błąd podczas jazdy na gazie, ponieważ wtedy rzeczywisty sygnał z lambdy leci do komputera LPG, a do komputera benzynowego leci sygnał emulacji wytwarzany przez komp LPG albo zewnętrzny emulator. Gdy emulacja sondy jest źle ustawiona (zły kształt sygnału), to może to powodować zgłaszanie błędów przez komputer benzynowy.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
przepraszam za wprowadzenie w blad, rozmawialem z tata i jednak sprawdzali na benzynie i wyszlo ze jest ok. czyli podjechec do gaziarzy na kompa i jak cos to poprawienie ustawien??
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Wysłany: Czw Maj 15, 2008 15:27 Re: [R216 Coupe 1.6 DOHC] zapłon,lambda,rozrzad
Markzo napisał/a:
3) ustawienie rozrzadu, przymierzam sie do jego wymiany i dla pewnosci juz po samej wymianie chcialbym sprawdzic czy nic nie spaprali, jak to zrobic?? podobno znaczki na kolach walkow maja byc w takiej samej pozycji i pokrywac sie przez jakis celownik ze znakiem na kole pasowym?
pozdrawiam!
jak tylko odpalisz motor to będziesz wiedzial ze coś jest nie tak:p po prostu wysypie sie silnik...
hmmm z tego co mi wiadomo po przestawieniu rozrzadu nawet o jeden ząbek kończy sie awaria może zaryzykujesz Piter by mi udowodnić ze nie mam racji
Nie mówię, że takie przestawienie jest OK i silnik pracuje prawidłowo, ale na pewno nie skończy się to awarią. Ja sam miałem przestawiony rozrząd w R600 o jeden ząb, zrobiłem tak jakieś 2kkm i zapewniam, że obyło się bez awarii.
[ Dodano: Czw Maj 15, 2008 16:45 ]
W R200 też mi kiedyś źle ustawiono i zrobiłem tak (jeszcze nieświadomy motoryzacyjnie) jakieś 2kkm.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
hmmm to ciekawe... dwa samochody BMW i Honda auto dwóch znajomych w obydwu wymiana rozrzadu w obydwu spaprana robota samochody nie zdarzyły wyjechać z garażu... tłoki się spotkały z zaworkami
z tego co wyczytalem na forum CRX ( takie same motory jak mam w R byly montowane w CRX) to gosc raz mial nawet o 2 zeby przestawiony rozrzad i pozatym ze byl slaby i mulowaty to wszystko inne bylo ok zero stukow pukow itp troche juz przestaje wierzyc mechanikom dlatego pytam sie Was Koledzy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum