Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4Si 16v 99r] HGF - problem! Wymiana części-poradzcie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4Si 16v 99r] HGF - problem! Wymiana części-poradzcie
Autor Wiadomość
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Czw Maj 01, 2008 01:31   [R200 1.4Si 16v 99r] HGF - problem! Wymiana części-poradzcie

Na początek się przywitam bo jestem tutaj nowy :)

Problem mam taki. Kupiłem roverka 200 1.4 16v z 1999r. z walniętą uszczelką pod głowicą. Przy zakupie samochodu wiedziałem że jest uszczelka do wymiany ale autko kupiłem po taniemu bo za 250e (jestem w irlandi) Zabrałem sie za wymiane i po zdjęciu głowicy oglądając uszczelke nie stwierdziłem żadnych wypaleń ani uszkodzeń uszczelka to ta drugiego typu z czerwonymi silikonowymi paskami które też były całe (prawdopodobnie przy wcześniejszczej wymianie ktoś nie dokręcił ponownie głowicy po 1000km) i tutaj mam mały problem bo chciałbym założyć uszczelke nowego typu. Sporo czytałem o niej na forum. Stwierdziłem że wymienie samą uszczelke ale wystąpił kolejny problem gdyż jedna ze szpilek od głowicy ma zjechany gwint czyli do wymiany. Ale podobno w takim wypadku trzeba też jednak zmienić tą magistrale olejową z racji tego że gwint w niej też może być zjechany. Inne szpilki na miejsce tamtej wkręcają się dobrze ale procedura jest taka że trzeba wymienić :/ Ktoś też napisał że jeśli chce sie wymienić tą magistrale trzeba mieć aluminiową miske, Ja posiadam zwykłą (sprawdzone magnesem :) i tutaj kilka pytań:

1.Czy jest to możliwe że ta głowica nie została dociągnięta i dlatego wystąpił HGF czy raczej może być to spowodowane tą jedną szpilką że nie trzymała tak jak powinna?

2.Czy zakładając uszczelke nowego typu trzeba zmieniać tą magistrale?

3.Szpilki kupić muszę i tak wszystkie bo pojedyńczych nie sprzedają ale co z tą magistralą? Czy ją też musze zmienić czy można jakoś sprawdzić ten gwint czy jest on dobry i nadaje się do ponownego użytku?

4. I czy po ewentualnej zmianie tej magistrali na nowy typ muszę mieć aluminiową miske?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 01, 2008 01:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Maj 01, 2008 06:20   

Cytat:
.Czy jest to możliwe że ta głowica nie została dociągnięta i dlatego wystąpił HGF czy raczej może być to spowodowane tą jedną szpilką że nie trzymała tak jak powinna?

możliwe ze głowica nie była planowana (chyba tak sie to nazywa) , a szpilka soja drogą przecież nikt głupi nie wymyślił, że tyloma szpilkami ma być głowica przykręcona.

Cytat:
3.Szpilki kupić muszę i tak wszystkie bo pojedyńczych nie sprzedają ale co z tą magistralą? Czy ją też musze zmienić czy można jakoś sprawdzić ten gwint czy jest on dobry i nadaje się do ponownego użytku?

sprawdź wkręcając czy jest gwint dobry jeśli będzie stawiało opór to jest coś nie tak z gwintem albo go w ogóle nie ma... musiała być jakaś przyczyna uszkodzenia gwintu szpilki.
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Czw Maj 01, 2008 14:09   

czy głowica była planowana to nie wiem ale miała pare malutkich rysek więc dałem do planowania i jutro albo w następnym tygodniu ją odbieram.

Co do szpilek to posprawdzam jeszcze raz jak sie wkręcają i zobaczymy ale i tak poczekam na inne posty może ktoś miał już kiedyś taką sytuacje i zna temat lepiej niż ja :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 04, 2008 22:28   

glowicy po 1000 km nie ma potrzeby dokrecac
20 Nm w kolejnosci
potem o kat 180 stopni w kolejnosci
i jeszcze raz 180 stopni w kolejnosci

z ta magistrala to niewiadomo
najgorzej jak przy dokrecaniu nowej uszczelki i szpilki gwint jednak nie wytrzyma
mozesz wymienic magistrale na uzywana stara
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 19:38   

Jak to nie ma potrzeby dokręcać? Słyszłem że zawsze trzeba dociągnąc głowice po przejchaniu jakiegoś tam dystansu. Dzieki za podanie momentu dokręcenia i stopni napewno się przyda :) Tylko właśnie problem z tą magistralą :/ ciężki orzech do zgryzienia :( jak strzeli gwint przy dokręcaniu to znowu nową uszczelke kupić itp itd :/ ech.....
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 21:18   

Kamilkkk napisał/a:
Jak to nie ma potrzeby dokręcać? Słyszłem że zawsze trzeba dociągnąc głowice po przejchaniu jakiegoś tam dystansu.

Zaufaj... nie trzeba. A nawet nie wolno!!!
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 22:06   

michalswiatek napisał/a:
Zaufaj... nie trzeba. A nawet nie wolno!!!


No to bardzo dziwne.... Jedni piszą że trzeba drudzy że nie trzeba. Zdania podzielone :)
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 22:43   

Kamilkkk napisał/a:
Jedni piszą że trzeba drudzy że nie trzeba.
Ci ktorzy pisali RAVE twierdza ze nie trzeba. Tego sie trzymajmy i bedzie dobrze :wink:
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sob Maj 17, 2008 23:50   

No coś w tym musi być :) Zaufam Ci i nie bedę dociągał :) Ale dylemat z magistralą jak był tak dalej jest :/ no i czy zmieniać miskę przy zmianie magistrali :/ ech.... może zaryzykuje i zostawię tą magistrale, poskładam wszystko do kupy i zobaczymy jak sie HGF powtórzy to wtedy pozmieniam wszystko :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Maj 18, 2008 13:39   

polecam zapoznanie sie z tym artykulem

http://roverki.pl/article.php?sid=350
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Pon Maj 19, 2008 00:47   

AndrewS napisał/a:
20 Nm w kolejnosci
potem o kat 180 stopni w kolejnosci
i jeszcze raz 180 stopni w kolejnosci


właśnie na angielskim forum znalazłem że ta pierwsza wartość się zmieniła z 20 na 30NM na samym dole w tym linku

http://www.mgfcar.de/hgf/change.htm
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 19, 2008 15:55   

Kamilkkk napisał/a:
właśnie na angielskim forum znalazłem że ta pierwsza wartość się zmieniła z 20 na 30NM na samym dole w tym linku

Hmm... pierwsze słyszę i nie mogę znaleźć potwierdzenia w RAVE. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sro Maj 21, 2008 15:04   

W sumie to ja tego RAVE nie mam ale tak wyczytałem na tym angielskim forum :) i pewnie takimi wartościami będe przykręcał. Zobaczymy co bedzie :) Narazie dalej czekam na części :)
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Maj 21, 2008 17:22   

piter34 napisał/a:
Hmm... pierwsze słyszę i nie mogę znaleźć potwierdzenia w RAVE.

bo kolega Kamilkkk pisał o artykule , do którego podał link i rzeczywiście widnieje tam taki wpis:
"changing the K-Engine Head Gasket at an MGF ...

... Drehmomente / Bolt torque
Zylinderkopf / Cylinderhead
Alle Schrauben in 3 Schritten festziehen / Tighten the bolts in three steps
1. Phase 30 Nm (changed, was 20Nm)
2. Phase 180°
3. Phase180°..."

ale to dotyczy silników serii K w MGF czyli jeśli dobrze pamiętam to 1.6 bądź 1.8 i sam nie wiem jak się z tymi danymi odnieść do 1.4 w R200 :/
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 01:32   

piter34 dałbyś rade posłać mi RAVE do mojego autka?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 10:06   

http://steryd.diinoweb.com/files/Rave.iso
częstuj się ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 14:01   

Dzięki wielkie :) Już się ściąga. Za jakieś 2 godzinki będe czytał :) Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 23, 2008 14:04   

giewu napisał/a:
bo kolega Kamilkkk pisał o artykule , do którego podał link i rzeczywiście widnieje tam taki wpis:

Wiem, że to tam jest, ale szukałem potwierdzenia w RAVE (w biuletynach serwisowych).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Kamilkkk 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 27
Skąd: Mysłowice



Wysłany: Sob Maj 31, 2008 23:29   

powiedzcie mi jeszce jedno. Bo założyłem już uszczelke pod głowice dokręciłem głowice i teraz przychodzi czas na założenie wałków i skręcenie ich. Nie moge znaleść w RAVE sekwencji dokręcania śrub i momentu dokręcenia NM. Ktoś wie gdzie to jest w RAVE bo nie moge znaleść. Wiem że nie ma tam uszczelki i trzeba użyć takiego jakby silikonu który w sumie już kupiłem :) Aha i jakim momentem trzeba dokręcić koła zębate wałków rozrządu?

[ Dodano: Nie Cze 01, 2008 16:26 ]
Dobra spoko już znalazłem :) dzieki :)

[ Dodano: Sob Cze 07, 2008 22:46 ]
Nie moge odkręcić koła pasowego :/ Zablokowałem koła wałków rozrządu wbiłem 4 bieg ale przy próbie odkręcenia koła pasowego przeskakują zęby na pasku. Jak zablokować koło zamachowe celem odkręcenia koła paowego?? napewno wielu z was ma w tym doświadczenie więc proszę o jakieś porady.

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 15:30 ]
Silnik poskładany odpalił na dotyk. Ale wydaje mi się że niestety ubywa mi płyn ze zbiorniczka i leci troszke dymku z rury wydechowej :/ Majonezu nie ma ale przejechalem dopiero jakieś 50 km więc pewnie dopiero się pojawi. Poczekamy zobaczymy najwyżej będzie powtórka z rozrywki :/ Uszczelke jeszcze jedną mam tą z czerwonymi paskami więc drogo nie wyjdzie :) Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Poradźcie coś na przeczyszczenie
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Kwi 27, 2007 09:27
piter34
Brak nowych postów [R200 98r.]Wymiana rozrządu, jakie części?
Budyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Cze 17, 2009 12:48
iktorn73
Brak nowych postów [r214si 16v 97r] HGF chłopaki HGF.. poradzcie co i jak?
jechał stracił moc i zgasł...
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Cze 03, 2008 00:24
donmulanka
Brak nowych postów [r200 1.4 98r] problem z wymiana kabli WN
zapal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Sty 25, 2010 23:38
zapal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink