Wysłany: Sob Maj 24, 2008 06:02 [R600] Kopci na wolnych obrotach
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Jak w temacie.Wczoraj na podworku musialem przestawic samochod wiec jak to zrobilem zostawilem go chwile zeby sobie troche pochodzil.obejrzalem autko i zobaczylem ze kopci na niebiesko.po delikatnym dodaniu gazu dymu bylo droche wiecej.Co moze byc nie tak?Co musze sprawdzic?
Mam nadzieje ze wszystko jest ok!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 12:35, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 24, 2008 06:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Filtr powietrza jest nowy a filtr paliwa wyglada jakby byl niedawno wymieniany przez poprzedniego wlasciciela, kostki tez niedawno czyscilem bo mialem maly problem.podczas jazdy dodajac gazu powyzej 3tys obr obroty rosly a predkosc byla stala.jak gdzies przeczytalem trzeba bylo prezeciscic kostki i to zrobilemnarazie problem nie powrocil.najgorsze jest to ze jak go kupilem to nie kopcil.przynajmniej tego nie widzialem.moze to tez byc wina pierscieni?
Ja mialem wypalone tloki i do dupy pierscienie w dodatku podwieszal mi sie zawor... Mam nadzieje ze Ty tak nie masz sprawdzilbym jeszcze kat wtrysku i filtr paliwa wymienil na wszelki wypadek, mozesz zajrzec tez do katalizatora czy nie jest zasyfiony i spojrzec na turbinke czy nie bierze oleju i czy to ona nie puszcza dymku w eter...
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Maj 24, 2008 08:50
Nadal nie wiemy jakie masz auto, bo 600 diesel - to trochę za mało (dokładnie jaki model i rocznik) - na moje oko są dwie możliwości: tania i droga.
Tania: jedź do kogoś z KTSem, sprawdź i ustaw kąt wtrysku (powinien być między 2 a 4 stopnie)
Droga: Twoja turbina może się kończyć. U mnie też się pojawiał dymek - do czasu gdy turbina odmówiła posłuszeństwa przy 130 km/h. Koszt regeneracji turbiny ok 1100 PLN.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Maj 24, 2008 09:04
String napisał/a:
Nadal nie wiemy jakie masz auto, bo 600 diesel - to trochę za mało (dokładnie jaki model i rocznik)
String, nie przesadzaj, jeżeli nie-dzwiedz pisze 600 diesel, to dla mnie to jest jednoznaczne, bo występuje tylko jeden - 1994cm3 105KM
nie-dzwiedz napisał/a:
zobaczylem ze kopci na niebiesko
A jak jest ze stanem oleju? Ubywa czy nie?
Przede wszystkim obejrzyj turbinę czy nie puszcza za dużo oleju, może być spocona, ale nie powinno z niej kapać. Sprawdź ile oleju dostaje się do dolotu - ściągnij rurę górną intercoolera i oceń, a dobrze również zaglądnąć do samego intercoolera. Nie przejmuj się, że wąż jest brudny od oleju, ale jeżeli już wylejesz z niego choćby kilka cm3, to trzeba się zająć regeneracją turbiny.
to jest 620 D z 98 r.tak mam napisane w dowodzie. mam nadzieje ze to nie bedzie nic powaznego!w pon jade na wymiane rozrzadu i sprzegla wiec moze sprawdza mi w zakladzie kat wtrysku i skonczy sie na regulacji.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Maj 24, 2008 09:22
thef napisał/a:
String, nie przesadzaj, jeżeli nie-dzwiedz pisze 600 diesel, to dla mnie to jest jednoznaczne, bo występuje tylko jeden - 1994cm3 105KM
Ale Ty nie musisz mi tego mówić - wszak istnieje tylko jeden jedyny możliwy i akceptowalny silnik serii L - 1994cm3. jest to mój SDI 105KM (że nie wspomnę o elementach Touaregowych w moim egzemplarzu )
nie-dzwiedz napisał/a:
w pon jade na wymiane rozrzadu i sprzegla wiec moze sprawdza mi w zakladzie kat wtrysku i skonczy sie na regulacji.
Mam nadzieję że ufasz tym mechanikom co będą robić
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
tez tak myslalem ale napisalem to co mam napisane w dowodzie(holenderskim).mozliwe ze tam jest blad.
Kiedys pisalem o zapoconych przewodach olejowych.chcialem sie zapytac jak mozna to uszczelnic bo jak auto bedzie na warsztacie to moze od razu cos mi z tym zrobia.
[ Dodano: Sob Maj 24, 2008 10:24 ]
ufam im bo to jest autoryzowany serwis nissana i tam zawsze rodzice wymieniali rozrzady w paru audicach i zawsze bylo ok!
jak wroce do domu to postaram sie zrobic jakas fotke.chodzi o przewody ktore sa kolo miski olejowej i filtra oleju.prawdopodobnie sa to przewody od pompy oleju.ale tylko gorny jest zapocony a dolny byl suchy.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Maj 24, 2008 15:55
Cytat:
jak wroce do domu to postaram sie zrobic jakas fotke.chodzi o przewody ktore sa kolo miski olejowej i filtra oleju.prawdopodobnie sa to przewody od pompy oleju.ale tylko gorny jest zapocony a dolny byl suchy.
To standard dla tych silników, jeżeli nie ubywa oleju, to nie trzeba się przejmować. Jedynym rozwiązaniem jest chyba zakucie tych przewodów na nowo, Skiba miał spróbować to zrobić, ale chyba na razie to odłożył.
po powrocie do domu sprawdzilem czy autko kopci.po przejechaniu ok 20 km z pracy roverek juz nie kopcil.jutro niestety ide tez na 6 do roboty to wstane wczesniej i zobacze jaki jest efekt na zimnym silniku.
[ Dodano: Nie Maj 25, 2008 16:38 ]
dzis rano jak odpalilem ROVERka okazalo sie ze nie kopci:) nie wiem czy bylo spowodowane tamto kopcenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum